Tabi bir tanesini bile okumayan sizlere iki tane mealin farkını sormak boşa kürek sallamakla eş değer.
Basit bir şekilde anlatayım sende anla!
Eline iğne battığı zaman Ahmet, Mehmet, Mustafa şu cevapları verdiler.
Ahmet-Elim acıdı
Mehmet-Elime iğne battı çok acıdı ve kanadı.
Mustafa-Dikkat etmediğim için elime iğne battı ve çok acıdı.
Üç örneğede baktığın zaman anlatılmak istenen tema elin acıdığıdır. Farklılık ise elin iğneye neden ve nasıl battığı sonucunda neler doğduğudur.
.
Çok meal okumuşsun belli. Ben de sana tefsirini yapayım istersen.
4 tane farklı imamı alsak ve senin yazdığın Ahmet Mehmet ve Mustafa nın meallerini açıklatsak tefsir yazdırsak ne olurdu????.
İmamı Ahmedi - "Elim Acıdı" mealini yorumluyorr:
Eliniz acırsa allaha yönelin. El acısı allahtan gelir. Eli acıyanın allah arkasındadır, bu acıyı tevekkülle karşılayınız dedi. VE AHMEDİLER DİYE BİR MEZHEP ÇIKTI SONRA BELLİ BİR AYDA ELLERİNİ ACITMAK İÇİN BELİRLİ AYİNLER DÜZENLEDİLER
İmamı Mehmedi - "Elime iğne battı çok acıdı ve kanadı." mealini yoruluyor:
İğne acısı kılıcıdır. Evinizde iğne bulundurunuz. İğne bulunan eve Allah acı vererek nefisleri terbiye eder. Orada kastedilen El Acısı aslında nefse uyan kişinin acısını anlatır. Nefse uyan kişinin allah yoluna dönmesi için Allahın verdiği acıyı anlatır. VE MEHMEDİLER MEZHEPİ ÇIKTI HEPSİ EVLERİNE İĞNELER ALDILAR. YENİ EVLENENLERE HERKES İĞNE HEDİYE ETMEYE BAŞLADI. EVDEKİ İĞNELERİ BAŞ KÖŞELERE KOYDULAR
İmamı Mustafa - "Dikkat etmediğim için elime iğne battı ve çok acıdı." meali yorumluyor:
Dikkat etmeyeni Allah korumaz. Allah kullarını terbiye etmek için acı ve mutluluk yaratmıştır. Dikkat Etmeyen, kendini korumayanı allah sevmez. Kendini korumayanı allah korumaz. VE MUSTAFAİ MEZHEBİ DOĞDU. DİKKATSİZLİK SONUCU KAZAYA KURBAN EDENLERİN CENAZE NAMAZINI KILMAMAYA BAŞLADILAR. HER KONUDA ÇOK TEDBİRLİ OLAN TEDBİR ALMAYI DİNİ VECİBE SAYAN BİR KUŞAK YETİŞTİ.
Ne oldu kardeşim? Mutlak yargı oldu değil mi? Herkes senin eline batan iğneden aynı şeyi anladı kardeşim değil mi? Anlamı aynı değil mi?
Sen Şafiyi, Aleviyi islam dışı ilan edersen hangi islamın ortaklığından bahsediyorsun.
Tefsir 4 imamın islama getirdikleri kendi yorumlarıdır. Gördükleri, duydukları, okudukları çerçevesinde kuran'ı ve islamı yorumlama çalışmasıdır. Ben diyorum ki artık tefsir yazacak adam coğrafya da bilecek, astronomi de bilecek, astro fizik de bilecek, biyoloji de bilecek. Hukuk Felsefesi de bilecek, sosyolojiden de anlayacak. İnsan psikolojisini bilecek ki hangi ayetin ne amaçla geldiğini yorumlayabilecek.
Öyle haybeden sadece fıkıh kelam ve arapça ile ayet açıklayan 1000 yıl öncesinin imamlarına ben senin kadar itimat etmiyorum. Kendim okuyup çağıma göre yorumluyorum. Çünkü Kuran tüm zamanlara gelmiştir. Her zamana göre anlaşılıp uygulanacaktır ve çağdaş kalacaktır. Yoksa 1500 sene önceki insanlar ile bugünkü insanları aynı anlayış ile yönetmeye kalkarsan senin şeriatına gerici derler elbette.
Kuran'ı çağdaş hukuk, insan hakları, sosyoloji ve psikoloji ile değerlendirmek yerine bugünün kanununu, bilimini, sosyolojisini 1500 sene önceye götürmeye çalışanlar ile anlaşamayacağız asla.
Onlar yobaz olarak kalmaya mahkumdur.
BU ARADA HEM BAZI İSLAMCI ARKADAŞLAR İLE LAİKLİĞİ SAVUNAN ARKADAŞLARIN ÇOĞUNUN TEFSİR VE MEAL KAVRAMINA KARŞI YANLIŞ FİKİRLERİ OLDUĞUNU GÖRDÜM.
AÇIKLAMAK BANA DÜŞMEZ DAHA İYİ BİLEN İSLAMCI ARKADAŞLAR VARDIR AMA.
1 MEAL: KURAN'IN KELİME KELİME BİRE BİR ÇEVİRİSİDİR. KELİMELER VE CÜMLE YAPISI AYNEN DİĞER BİR DİLE ÇEVRİLİR. YORUM KATILMAZ.
FARKLILIK GÖSTEREBİLİR. NEDENİ ARAPÇADA SÖZCÜKLERİN SESTEŞ OLABİLMESİDİR. YANİ ARAPÇADAN KAYNAKLANAN BİR KELİMENİN BİRDEN ÇOK ANLAMINDAN HANGİSİNİN KULLANILDIĞI MEALİ YAZANA GÖRE DEĞİŞEBİLİR. YA DA O KELİMENİN KARŞI DİLDE BİR DEN ÇOK KELİME İLE KARŞILANMASI DURUMUNDA HANGİ KELİMENİN SEÇİLECEĞİ FARKLILIK GÖSTEREBİLİR.
2 TEFSİR: DETAYLI AÇIKLAMADIR. HER AYET TEKER TEKER, KENDİNDEN ÖNCEKİ AYETLER, ONLARDA KULLANILAN KAVRAMLAR, PEYGAMBERİN AÇIK VE BOL ŞAHİTLİ HADİSLERİ, GENEL İSLAM HÜKÜMLERİ VE FIKIH KULLANILARAK YORUMLANIR. HER AYETİN HANGİ ŞARTLARDA NE ÜZERİNE VE NE ŞEKİLDE GELDİĞİ DE HESABA KATILARAK GENİŞ HÜKÜMLER İLE AYETİN ALTINDA YATAN ASIL MESAJ DETAYLI BİR ŞEKİLDE AÇIKLANIR. MEZHEPLERİ DOĞURAN ŞEY MEAL DEĞİL GENELDE TEFSİRLERDİR. 1000 SENE ÖNCEKİ İMAMLARIN FARKLI YORUMU NEDENİYE FARKLI TEFSİRLER ÇIKMIŞ VE CEMAATLERİ AYRI MEZHEPLER OLARAK DEVAM ETMİŞTİR.
bu din dersini vermek bana düşmez. ama genel olarak açıklayayım dedim. çünkü meal ve tefsir kavramlarının birbirine karıştığını farkettim kavram kargaşası ile tartışma olmaz. islamcı arkadaşlardan konuyu daha iyi bilenler varsa yanlışlarımı düzeltsinler lütfen
saygılar