İslam bunu emretmiyor. konu ile ilgili bir yorum yapmak sitiyorum izninizle.
önce kuran ne diyor ona bakalım
maide\3: Her kim aşırı açlık durumunda çaresiz kalır da günaha eğilim maksadı olmaksızın, onlardan yemek zorunda olursa, elbette Allah, bağışlayandır, merhamet sahibidir.
madie\38: Hırsız erkek ile hırsız kadının irtikâb ettikleri suça bir karşılık ve Allah tarafından insanlara ibret verici bir ukubet olmak üzere ellerini kesiniz. Allah azîz ve hakimdir (mutlak galiptir, tam hüküm ve hikmet sahibidir).
madie\39: Böyle iken her kim de yaptığı zulmün ardından tevbe edip dürüstlüğe dönerse, Allah elbette tevbesini kabul eder, çünkü gerçekten Allah, bağışlayan ve merhamet edendir.
Ayetlerden de anlaşılacağı üzere, çaresiz kalıp harama el uzatanı allah affedeceğini söyler. ikinci bir mesele ise hırsızlık yapanın kadın ve erkek olduğu durumlarda cezayı hak ettiği söylenir. tabi bu cezayı uygulamak için önce o ülkede herkezin islamiyeti kavraması kabul etmesi lazımdır. yani islamiyetin cezasına razı olmalıdır ki yaptığı hatadan dolayı cezayı hak etsin. küçük bir çocuğun islamiyeti kabul etmesi veya etmemesi beklenmez.
hadisi eşriftede belirttiği gibi. "kuran 7 harf üzere nazil olmuştur. hangisi kolayınıza gelirse öyle okuyunuz"
yani kuranın manası bir değil 7 dir. bunu islam alimleride kabul etmişlerdir. yani benim kolayıma gelen kol kesmek değil tokat atmaktır diyebilirim. olay gayet açıktır. islamda piskopatlık yoktur. araplar bu işi bilmemektedirler. dikakt edilirse araplar kuranda olmayan hükümleri şeriata sokmuşlardır. "kadın taşlamak gibi" yani araplar kuranı kerimdeki hükümlere göre hareket etmezler. yahudilerin uydurduğu ama gerçek sanılan yalan yanlış hadis bilgilerine göre hareket ederler. burda bilinmesi gerek bişeyde yahudiler islamiyeti sevimsiz göstermek için 1400 yıldır organize olmuşlardır, bu bilgi kuranl- kerimde de verilmektedir.
not: insan bildiğinden mesuldur. hırsızlık yapanın kolunu kesin denildiği zaman kimse hırsızlık yapmayacağı için allahın burda caydırıcı bir güç olarak bu ayeti indirdiği barizdir. bunu bilmeyen birisinin ise bu hükümle yargılanması yanlıştır. önce eğitim sonra islamiyetin tüm kurallarını uygulamak. yani eski osmanlı padişahlarının dönemindeki gibi zekat verecek insan bile bırakmamak gerekir ki ondan sonra diğer hükümleri uygulamak hak olsun. tabi en doğrusunu allah bilir.
önce kuran ne diyor ona bakalım
maide\3: Her kim aşırı açlık durumunda çaresiz kalır da günaha eğilim maksadı olmaksızın, onlardan yemek zorunda olursa, elbette Allah, bağışlayandır, merhamet sahibidir.
madie\38: Hırsız erkek ile hırsız kadının irtikâb ettikleri suça bir karşılık ve Allah tarafından insanlara ibret verici bir ukubet olmak üzere ellerini kesiniz. Allah azîz ve hakimdir (mutlak galiptir, tam hüküm ve hikmet sahibidir).
madie\39: Böyle iken her kim de yaptığı zulmün ardından tevbe edip dürüstlüğe dönerse, Allah elbette tevbesini kabul eder, çünkü gerçekten Allah, bağışlayan ve merhamet edendir.
Ayetlerden de anlaşılacağı üzere, çaresiz kalıp harama el uzatanı allah affedeceğini söyler. ikinci bir mesele ise hırsızlık yapanın kadın ve erkek olduğu durumlarda cezayı hak ettiği söylenir. tabi bu cezayı uygulamak için önce o ülkede herkezin islamiyeti kavraması kabul etmesi lazımdır. yani islamiyetin cezasına razı olmalıdır ki yaptığı hatadan dolayı cezayı hak etsin. küçük bir çocuğun islamiyeti kabul etmesi veya etmemesi beklenmez.
hadisi eşriftede belirttiği gibi. "kuran 7 harf üzere nazil olmuştur. hangisi kolayınıza gelirse öyle okuyunuz"
yani kuranın manası bir değil 7 dir. bunu islam alimleride kabul etmişlerdir. yani benim kolayıma gelen kol kesmek değil tokat atmaktır diyebilirim. olay gayet açıktır. islamda piskopatlık yoktur. araplar bu işi bilmemektedirler. dikakt edilirse araplar kuranda olmayan hükümleri şeriata sokmuşlardır. "kadın taşlamak gibi" yani araplar kuranı kerimdeki hükümlere göre hareket etmezler. yahudilerin uydurduğu ama gerçek sanılan yalan yanlış hadis bilgilerine göre hareket ederler. burda bilinmesi gerek bişeyde yahudiler islamiyeti sevimsiz göstermek için 1400 yıldır organize olmuşlardır, bu bilgi kuranl- kerimde de verilmektedir.
not: insan bildiğinden mesuldur. hırsızlık yapanın kolunu kesin denildiği zaman kimse hırsızlık yapmayacağı için allahın burda caydırıcı bir güç olarak bu ayeti indirdiği barizdir. bunu bilmeyen birisinin ise bu hükümle yargılanması yanlıştır. önce eğitim sonra islamiyetin tüm kurallarını uygulamak. yani eski osmanlı padişahlarının dönemindeki gibi zekat verecek insan bile bırakmamak gerekir ki ondan sonra diğer hükümleri uygulamak hak olsun. tabi en doğrusunu allah bilir.