Türban şeriat aracı

viperboy16

New member
boşa geçen kocaman bi zaman

evet arkadaşlar bu konu o kadar boş ki tartışmaya değmeyecek kadar hemde ve burda yazılara harcadığınız zamana acıyorum inanın bu konuyu buraya açan arkadaşın imanıı birdaha gözden geçirmesini öneriyorum hemen açıklayayım
1.müslümanmısın
2.eğer evetse cevabınız inandığınız en büyük varlık olan ALLAH(C.C) ın sözlerine inanmanız gerekir ve evet O dediyse semina ve atana(duyduk ve inandık ) demekten başaka bi çareniz yok ALLAHIN bize kuranı kerimi göndermesinin en büyük isteğide bu zaten arkadaşlar kullarım alsın okusun inansın diyor bu konuyu başta açan arkadaş gibi yorum yapsın demiyor ki haşa ve kella islamda bu şekilde yorum yapılmasınada şirk deniyor ve ALLAH şirkle karşıma gelen kuluma cenneti göstermem diyor yani düpedüz ben ALLAHA inanmıyorum (haşa ve kella) ve söylediklerinde itilafa düşüyorum demek tir şirk buda müslüman olmayanların işidir ben bunları savunuyorum çünkü ALLAH kuranında yani kendi emirlerinde bunu söylüyor işte ayet
31. Ey Peygamberim Müslüman olmayı kabul etmiş KADINLARA Şu emrimi ilet: Gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, iffetlerini korusunlar.. Süslerini ve cazibelerini(Çekiciliklerini-gizemlerini), kendiliğinden görünen kısmı hariç, açmasınlar. Baş örtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler( NUR SURESİ 31. AYETİ)
3.bu kadar açıklamalı bi cevabı benim 2. sınıftaki kardeşim bile anlar buna inanmayan müslüman arkadaşlar varsa zaten boşuna yorum yapmasın çünkü şirke girer dinden çıkarlar buda benim sözüm değil ALLAHIN sözü bu konuda merak eden arkadaşlar olabilir
http://www.haber10.com/makale/2792/ bu linkten çok güzel bilgi edinebilirler ne olur bu benim cevabımla konu kapansın çünkü gerçekten yazık zamanınıza hepinizi çok seviyorum (ALLAH rızası için) kimseye darılıp gücenmem ama kendinizede yazık etmeyin
ölüm var hepimizi bekleyen onu düşünün ve birbirimizi çok ama çok seveli en çok buna ihtiyacımız var burda oturup yorum yazmayalım arkadaşlar hep beraber çalışıp işimizde başarılı olalım vatanımızı ve milletimizi gerektiği yerine dünya muvazenesinde en üste çıkaralım ben balıkesir polis meslek yüksek oklunda 2. sınıf öğrencisiyim türk olan ve yazımı okuyup gelmek isteyenleri beklerim orda da ağırlarım kardeşlerimi ALLAHA emanet olun
 

regal85

New member
64general1 e genişçe bi cevap....

Bence din, icsel kimliginden soyutlanmakta, dis sembollere dinsel anlamlar
yüklenilerek toplumsal kutuplasma görsellestirilmektedir. Burada kişisel yorum söz konusudur kale almıyorum bile…



Kadinin örtünmesi (tessetür, tahaccüb) Allahin emridir’ diyenler,
iddialarina kanit olarak iki Kuran ayeti gösteririler: Nur 31, Ahzap 59.
Misirl’li dincilerden Dr. Muhammad Ahmad al Muyassar 1995 yilinda
yayimladigi ve el – Ezer üniversitenin cikardigi fetvalari kaynak olarak
kullandigi ‘Islam anayasasi ‘ nin 14. maddesinde ‘devlet, kadinlarin
saclarini örtemekle mükelleftir’ der.(1) ve aynen de öyle sorun yok burada.

(2) olarak verdigin kaynakta “A.g.e., s.60 “ kastın ne dir anlaşılmıyor. Alını yaptın madem düzgün bir alıntı yapmanı beklerdim…




(2) olarak verdigin alıntıda . nur suresi:31 de(….(Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar…..) yazarken ahzap suresinin59 daki (Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek elbiselerini giysinler…. ) mealiyle bedenlerinin yanı sıra “Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar sözüyle “ başörtüyü de saydıgı acıkca ortada….


(3) olarak belirttiğin yerin konumuzla bir alaksı yok. Alıntı yaparken gözünden kaçmış sanırım…

Devam ediyorum ….

“I – ‘Örtünmek dinin emridir’ diyen cevreler, ‘din’ le seriati kastederler.
Din’in bir adinin da seriat oldugunu bildiren klasik kaynaklar(4), böyle
böyle bir takiyyeyi hakli cikarabiliyor. Nitekim ‘Islam’ ve ‘Islam hukuku’
terimlerinin de günümüzde seriat anlaminda kullanilmasi kural halini
almistir.”

Burada da bir sorun yok. Şeriat ; Dini hükümlerin oldugu ve kaynagını özellikle kuran-ı kerimden aldıgı yönetim biçimidir zaten böyle yazılması doğal olarak sorun teşkil etmiyor…


II – Kaynaklar Islam’in ve iman’in tarifini yaparlarken; tesettür’ü ne
iman’in, ne de Islam’in sarti kilmislardir.(5)

(5)Bakara suresi 177. ayetinde söyle buyurulur: ‘Yüzlerinizi dogudan yana ve
batidan yana cevirmeniz, iyi olmak demek degildir. Lakin iyi olan, Allah’a
ahiret gününe, meleklere, kitab’a, pegamberlere inanan, O’nun sevgisiyle,
yakinlarina, yetimlere, düskünlere, yolculara, yoksullara, ve köleler
ugrunda mal veren, namaz kilan, zekat veren ve ahitlestiklerinde ahidlarine
vefa gösterenler, zorda, darda ve savas alaninda sabredenlerdir.’ Hz.
Muhammed’ in Islam tanimi ise sudur: ‘Islam bes sey üzerine kurulmustur:
Allah tan baska Tanri olmadigina ve Muhammed’in O’nun elcisi olduguna
taniklik, namaz kilmak, zekat vermek, hac ve Ramazan orucu’

Gelelim buna …. Bak burada tek tek açıklamış… dikkatini çekmedimi islamın şartı ve imanın şartları bir ayette toplanmış durumda… bu neyi gösterir bir insanın imanlı olabilmesi için ve de İslam dinine girmesi durumunda bu sayılanlar için ana şartlardır…bunlarıdan herhangi birine ve ya fazlasını kabul etmeyenler imanlı sayılmaz ve İslam dinini benimsemiş sayılmazlar anlamındadır… konumuz için yorumu da türban yada başörtü her nasıl algılıyorsan bunu takmayan bi insan dinden çıkmış ve imansız sayılmaz…. Yalnız diger belirttigim<ve belirttigin ayet için farzdır ve dolayısıyla yapılması gereklidir…


III – Tesettür’ün ‘dinin bir emri’ oldugunu kanitlamak amaciyla Kuran’dan
iki sureye gönderme yapan cevreler, sadece sözkonusu ayetlerin tarihsel
kontekstini göz ardi etmekle kalmiyor; bugüne dek anlami üzerinde bir
uzlasma saglanamamis Kuran ifadelerinin belli cevrecelerele yapilan yorumu,
‘dinin emri’, ‘Allahin kelami’ olarak sunuyor. Bir baska ifadeyle, Kuran
hükmü (nass) olarak sunulan, gercekte, 9 ila 14. Yüzyil Kuran
müfessirlerinin – cogu kez birbiriyle celisen yorumlardir. Dolayisiyla,
‘tessetürün dinin emri’ oldugunu kanitlamak amaciyla kullanilan ayetlerde, -
kimilerine göre pece, kimilerine göre türban olarak yorumlanan – khimar ve
cilbab ile, neyin örtülmesi, neyin acikta kalabilecegi sorununda belirleyici
olan ziyna ve awra sözcüklerinin anlami son derece tartismalidir ve saygin
Kuran yorumlarinin hicbirinde konu aydinlatilmamistir.(6)

Burada da alıntı yaptıgın yerde yazar saçma bir yorum katmış ve işin ilginc tarafı konu türbanın farz olup olmamasının dışında nasıl olacagıyla ilgilidir. Hiç biri farz değil demediginden ( en azından demişlerse de -ki sanmam - belirmediginden) burayı da atlıyorum…



Mümin kadinlara da söyle: Gözlerini bakilmasi yasak olandan cevirsinler,
IFFETLERINI de korusunlar. SÜSLERINI, kendiliginden görünen kismi müstesna
acmasinlar. Basörtülerini yakalarinin üstüne salsinlar. Süslerini kocalari
veya babalari veya kayinpederleri, veya ogullari veya kocalarinin ogullari
veya kizkardeslerinin ogullari veya Müslüman kadinlari veya CARIYELERI veya
erkekligi kalmamis hizmetciler, ya da kadinlarin mahrem yerlerini henüz
anlamayan cocuklardan baskasina göstermesinlar. Gizlediklari süslerin
bilinmesi icin AYAKLARINI YERE VURMASINLAR. Ey inananlar! Saadete ermeniz
icin hepinizi tevbe ederek Allah’in hükümüne dönün.(7)


Bak senin verdiğin diyanet cevirisinin tarihi 1987 bak benim ki son baskıdan tekrar yazıyorum karşılastırma yapasın da aslında nedenmek istedigini anlaman acısından…

Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, IRZLARINI korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna ZİNET(YER) lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut, kocalarının babalarından yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü'minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!

Ayaklarını yere vurmasınlardan kastı da şu ; gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar, yani baştan ayağa örtündükten sonra yürürken de edeb ve vakar ile yürüsünler.(Elmalılı tefsirinden)



Sacin örtülmesi, Müslüman hür kadinlar’i, köle kadinlardan ayirmak
maksadiyla öngörüyor. Nitekim el – Cassas’in eserinde su satirlari okuyoruz:
‘Hz. Ömer cariyelere dayak atar ve onlara, ‘basinizi acin! Hür kadinlara
benzemeye calismayin!’ derdi’.(15)
Rivayetlerde, ‘erkek kölenin de, efendisi hür kadinin sacina bakmasinin caiz
oldugu’nu okuyoruz.(16)

Rivayetlerle işimiz yok saglam bir kaynak vermeni ve şunu da her İslam adına yazılan kitabın adam akıllı oldugunu gözden çıkarmamanı tavsiye ederim… gerisi sana kalmış


Diger yazdıgına geçmeden aldıgın yerdeki yazar şöyle bi gaflette bulunuyor:

“Kölelik, cariyelik kurumunun kalktigi, basini örtmeyen kadinlara, kizlara
‘hür olmadiklari icin’ sokak ortalarinda tecavüz etmenin yasak oldugu uygar
ülkelerde yirmibirinci yüzyilda, Nur suresi 31. ayetini ‘Müslüman kadinlarin
örtünme emri’ seklinde yorumlamak, uygarlik ve Kuran cehaletinden
kaynaklansa gerek. ( Altı çizili yerdeki yazıyı okuduysan aldıgın yerdeki yazar ın görüşü az cok çıkmıyormu sence…)




‘Yüce Allah, peygamberi Muhammed’e (SAV) diyor ki: Ey Peygamber!
Eslerine,kizlarina ve inananlarin eslerine de ki, giyisilerinde köle
kadinlara benzemesinler, herhangi bir ihtiyaclari icin evlerini
terkettiklerinde saclarini, yüzlerini göstermesinler, tersine baslarina
carsaflarini gecirsinler. Ta ki, onlara el veya dille satasmak isteyecek bir
ahlaksiz , onlarin hür olduklarini görsün.’(19)

Ayet i değiştirmiş arkadaşım bak bu yazdıgım yine son diyanet baskısından…

Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek elbiselerini giysinler. Bu onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Farkı görebiliyorsundur umarım…
Bak buda onun tefsiri yine Elmalılı tefsirinden …
“59- Ey Peygamber! Hanımlarına da, kızlarına da, bütün müminlerin kadınlarına da söyle. Görülüyor ki, burada yalnız Peygamberin hanımlarına ve kızlarına değil, Nur Sûresi'ndeki "Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar, zinet yerlerini göstermesinler." (Nûr, 24/31) âyeti gibi müminlerin kadınları dahi bu hükmün kapsamına dahil edilmiştir. Bununla birlikte müminlerin kadınlarında aslolan hürriyet olduğu için, bundan kastolunanın hür kadınlar olduğu beyan edilmiştir. Araplarda tesettür adet değildi. Cahiliyet devrinde kadına hürmet yoktu. Eski cahiliye kadınlarında erkeklerin dikkatlerini çekecek şekilde göz alıcı biçimde açık saçık çıkan, açılıp saçılan orta malı olanlar bulunurdu. Bundan dolayı kız çocuklarını diri diri gömenler olmuştu. İslam ise kadının şanını iffet ve ısmetle, vakar ve haysiyetle yükseltiyordu.”


Vs vs……. açıkcası bi çırpıda kopyalayıp yapıştırdıgın bir yazı için bunlar çok bile . ve aynı şekilde her bir yazılanı ( o da alıntı zaten) , alıp incelemekten sıkıldım ... en azından çaba sarfetme geregi bile duydum ama gördüm ki sen yine bundan aciz kaldın…
 

LiTtLaT

єяi¢ ¢αятмαη
TÜRKLER MÜSLÜMANLIĞI KABUL ETTİKTEN SONRA HİÇ BİR ZAMAN NE İRAN NEDE İRAN BENZERİ BİR YER OLMADI OLAMAZDA , İRANLA YAPILAN KASR-I ŞİRİN ANTLAŞMASINDAN SONRAKİ TARİHİMİ MERAK EDİP OKURSANIZ BUNU BÖYL E OLAMIYACAĞININI ANLARSINIZ ZİRA İRAN BİZİM BOZUK MEZHEP DEDİĞİMİZ BİR YOL İZLAN-MAKTADİR.TÜRKLERİN BÜYÜK COĞUNLUĞU EHLİ-SÜNNET OLDUĞU İÇİN TÜRKİYE ASLA İRAN OLAMAZ.MÜMKÜNDE DEĞİLDİR,TÜRBAN TARTIŞMALARINI CIKARANLARIN ESAS AMACI BAHANELERE SIĞINARAK İSLAMİYETE SALDIRMAKTIR.BUNLARI YAPANLAR BU GÜNLERDE TUTUKLANAN ama ATATÜRKÇÜ GEÇİNEN İMANSIZ SOLCU KIRINTILARININ YAPMIŞ OLDUĞU YAYGARALARDIR.sokaklara bakın bakalım kim türbandan rahatsız oluyor.UYANIK OLALIM ARKADAŞLAR ,BUNLAR ÖZELLİKLE TÜRBANA SALDIRMALARININ TEMEL NEDENİ ELLERİNDEKİ KOLAY PARA YOLLARI KAPANDĞI İÇİNDİR.EĞER TÜRBANDA ELLERİNDEN GİDERSE İSLAMA SALDIRACAKLARI CEPHE KALMAYACAĞINDAN,BU KOLAY MEVZİYİ KAYBETMEMEK İÇİN ATATÜRKÜ KULLANMAK DAHİL- DARBELER DAHİL-YARGIYI KULLANMAK DAHİL HER YOLU VİCDANSIZCA DENERLER BİZLERDE salaklar gibi türban-iran gibi sakızları deliler gibi çiğneyip dururuz,ARKADAŞLAR GÜNLÜK RENKLİ BASINA İTİBAR ETMEYİNİZ,ÇÜNKÜ BUNLARIN PEK COĞUNDA BU ADAMLARIN KALEŞÖRLERİ VAR uyunık olalım araştıralım.Herkese saygılar.
 

yasef20

New member
Tükürmeye meraklı bir klon daha,bu nasıl?

NE ARARSIN TANRIYLA ARAMDA

SEN KİMSİNKİ ORUCUMU SORARSIN...?

HAKİKATEN GÖZÜN YOKSA HARAMDA

BAŞI AÇIĞA NEDEN TÜRBAN SORARSIN

RAKI, ŞARAP İÇİYORSAM SANA NE

YOKSA SANA BİR ZARARI İÇERİM

İKİMİZDE GELSEK KILDAN KÖPRÜYE

BEN DÜRÜSTSEM SARHOŞKENDE GEÇERİM

ESİR İKEN MÜMKÜN MÜDÜR İBADET

YATIP KALKIP ATATÜRK'E DUA ET

SENİN GİBİ DÜRZÜLERİN YÜZÜNDEN

DİNİNDE SOĞUYACAK BU MİLLET

İŞGALDEKİ HALİ SAKIN UNUTMA

ATATÜRK'E DİL UZATMA SEBEPSİZ

SEN ANANDAN YİNE ÇIKARDIN AMA

BABAN KİM BİLEMEZSİN ŞEREFSİZ
Brawo sözde generalliğe yükselmişsin ama önyargılı yazma ve başkasının şiirinden alıntı yapma üslubunla acemi er bile olamamışsın.Sen bu yolunda sapmadan devam et.
Son sözü Einstein söylesin: ''Önyargıları kırmak atomu parçalamaktan daha zordur''
 

serdalca

New member
Tükürmeye meraklı bir klon daha,bu nasıl?

NE ARARSIN TANRIYLA ARAMDA

SEN KİMSİNKİ ORUCUMU SORARSIN...?

HAKİKATEN GÖZÜN YOKSA HARAMDA

BAŞI AÇIĞA NEDEN TÜRBAN SORARSIN

RAKI, ŞARAP İÇİYORSAM SANA NE

YOKSA SANA BİR ZARARI İÇERİM

İKİMİZDE GELSEK KILDAN KÖPRÜYE

BEN DÜRÜSTSEM SARHOŞKENDE GEÇERİM

ESİR İKEN MÜMKÜN MÜDÜR İBADET

YATIP KALKIP ATATÜRK'E DUA ET

SENİN GİBİ DÜRZÜLERİN YÜZÜNDEN

DİNİNDE SOĞUYACAK BU MİLLET

İŞGALDEKİ HALİ SAKIN UNUTMA

ATATÜRK'E DİL UZATMA SEBEPSİZ

SEN ANANDAN YİNE ÇIKARDIN AMA

BABAN KİM BİLEMEZSİN ŞEREFSİZ


yani sana pes diyorum atatürkü de bu işin içine soktunya yav senin yazdığın şiirle konunun alakası ne neyi proveke etmeyi amaçlıyon

arkadaşlar ülkemizde cumhuriyet varsa (tabiki var) o zaman anayasaya göre kişilerin temel hak ve hürriyetleri ellerinden alınamaz İNADINA ÖZGÜRLÜK
 

Heart_Lover

Golden Rose
birbirimizin düşüncelerine inançlarına saygı göstermemiz lazım.Tartışma dozunu kaçırmaDan yapılırsa güzeldir ancak karşımızdakinin düşüncesini değiştirmediği gibi daha da fanatikleştirebilir. Türkiye bir gemi ve hepimiz bu geminin içindeyiz. Ülkemize sahip çıkalım asgari müştereklerde birleşelim

BAŞKA TÜRKİYE YOK!!!!!!
 

emertcan

New member
bu forumda başörtü meselesi hakkında açılan 10larca konudan birine;yine sinirlenerek cevap yazıyorum.bir ahlaksızlık olarak nitelendirdiğimiz;orasını burasını açan,1 karış etek giyen insanlar ileri görüşlü;orasını burasını açmayıp inançları gereği vücüutlarının belirli bölgelerini kapatan insanlar ise geri kafalı olarak nitelendiriliyor.2008 e geldik ama hala bazı gerikafalılar özgürlük kavramını tam olarak çözemedi.Baş örtüyü sorun haline getirenler geri kafalılardır bana göre.
 

SEGMEN

İstiklal Mahkemesi Hakimi
ben

iran ülke halkı kalkınma sırasında kaçıncı
suudiarabistan kaçıncı
katar kaçıncı
bulgaristan kaçıncı
isveç kaçıncı
norveç kaçıncı diye hep düşünürüm

elin gavuru ibadetini kilisede yapar
biz sokaklarda herkesin göreceği
mahremiyeti olmayan yerde yaparız

Allahla beraberliğimizi
ona itattimizi,baş eğmemizi

bakkalın çıarağının önünde
kasabın yanı başında
ayakkabı tamircisi dükkanının gözü önünde yaparız

uzaya araç gönderen
aya giden
kaç arap var

arabın kaç uydusu var
Türkiyenin kaç uydusu var



HEP MERAK EDERİM
 

Kara Kartal

Banned
bu forumda başörtü meselesi hakkında açılan 10larca konudan birine;yine sinirlenerek cevap yazıyorum.bir ahlaksızlık olarak nitelendirdiğimiz;

orasını burasını açan,1 karış etek giyen insanlar ileri görüşlü;orasını burasını açmayıp inançları gereği vücüutlarının belirli bölgelerini kapatan insanlar ise geri kafalı olarak nitelendiriliyor.

2008 e geldik ama hala bazı gerikafalılar özgürlük kavramını tam olarak çözemedi.Baş örtüyü sorun haline getirenler geri kafalılardır bana göre.
BEN BUZAMANA KADAR BİR KARIŞ ETEKLİ BİRİNE İLERİCİ DEMEDİM

-neden genelliyorsun????bırak iftira atmayı allah tan kork kimse bi karış etekli kimseye ilerici demez..ben şahsen kaşar diyorum.
ayrıca inançları gereği bi karış etek giyiyorsa hem yobaz hem kaşar derim...ve bi karış etek giyenin bunu dini inançlarından dolayı giydiğini duymadım eğer duymuş olsaydım onada kaşarın yanında yobaz damgası vururdum

-inançları gereği türban-cilbap giyenlerin inançlarının yoz olduğunu düşünürüm bu sebeple gerici olduğunu düşünürüm....

her zaman bir karış etekle dolaşanın vücudunu teşhir ederek tahrike sebep olanların ahlakından şüphe edilir ve kimse ilerici olarak bakmaz bu senin iftirandan başka bir şey değil.

kılık kıyafeti dini inanç sayan bütün inanışlar sapıklıktır.dini moda kitabına benzetmek açıkça sapıklıktır dün cilbap (karaçarşaf) bu gün türban yarın peçe

''Ya Rab ,dinimizi şekil şemal dini olarak yutturmaya çalışan sapıklardan sana sığınırım ''
 

CMuRDeR

New member
Neden Herkesın Turban Yenı ICat Edılmıs Ve Tehlıkelı Bırseymıs Gıbı Bır Tarafları Tutusuyorkı ??

Turban Yuce Ataturk Zamanındada Vardı Ve Emınmkı Su Ankı CHP Yonetıcılerı Gıbı Onu Bır Pacavra Olarak Gormuyordu Onu Ozgurlugun Bır Parcası Olarak Goruyordu ...
 

SEGMEN

İstiklal Mahkemesi Hakimi
Hz. Muhammed'in savaşı şirke karşı verildi. Şirkin bir çeşidi de riyakârlık olduğuna göre, Son Peygamberi, hayatını, riyanın saltanatını yıkmaya adamış bir evrensel ruh olarak tanıtmak gerekir. Gerçekten de, onun, riya saltanatını yıkmaya yönelik tavır ve sözleri burada sıralanamayacak kadar çoktur. Bir tanesini verelim:

“İçinizde, insanları hayret ve takdire sevk edecek kadar ibadet edenler olur. Bunların kendileri de kendilerine hayret ve takdir hissi duyar. Ama bunlar bu hallerine rağmen, okun yaydan fırlayıp çıktığı gibi dinden çıkarlar.” (Nâsıruddin Elbanî, el-Ahâdîs es-Sahîha, 4/519)

Riyakârlığın, din bahsinde en yıkıcı görünümü, ibadetler alanındadır. Yaratıcı'nın rızası dışında maddî ve manevî herhangi bir hesap veya çıkarı ibadetlerin amacı haline getirmek, insanın bütün gayretlerini sonuçsuz bırakır. Hz. Peygamber bu noktada şu evrensel ilkeyi koymuştur:

“İbadetlerinde Tanrı rızası dışında bir gaye gözetenin bekleyeceği hiçbir karşılık olamaz.”(İbn Mübârek, Kitabu'z-Zühd, 49)

Kısacası, riyanın kuşattığı benliklerin temsil ettikleri tüm değerler hayal kırıklığından öte bir şey getirmez. Riyakârların doldurduğu mâbetten Allah'a yükseliş beklemek, aldanmaktır.

Riyakârlık ve takıyyecilik, dini kin aracı yapar ve nefs putunun beslediği egoizmin tezgâhtarlığı haline getirir. Bu egoizme gönül kapılarını aralamış kitleler, secdenin yüzlere dolduracağı tanrısal aydınlık yerine öfke ve doymazlığın musallat edeceği karanlığı seyretmek bahtsızlığıyla karşı karşıya kalırlar. İbadet, böyleleri için, ruhun yükselişi olmaktan çıkar, başkalarına üstünlük taslama ve ruhsal despotizm aracı haline gelir.

Ysar Nuri ÖZTÜRK
 

Vtnsvr

New member
Allahın huzuruna cıkıncada böle dersiniz.
Sana mı soruluyor Yaradanın huzurunda ne deyip,ne demiyecegimiz?Asıl şirkçi ve putperestliğin işaretini genelde bu tür konuşmalarınızla veriyorsunuz.Silkininiz ve kendinize geliniz.Yaradanla kulun arasına hiç bir yaratık giremez.
 

єℓ_мαяια¢нι

&#1082;&#1108;&#1084;&#945;&#8467;&#953;&#1109;&#1
Ne İnancından Bahsediyosunuz Ya Türban Takmayan Kafirmi ? Bide Diosunuzki Herkesin İnancı Kendine !!! eee Türban Takmayanlara Direktmen Kafir Diyosunuz ! Asıl Kafir Kelime-i Tevhitten Hz.Muhammet (s.a.v) Silen Kafirdir !
 

cmtsysn

New member
Sana mı soruluyor Yaradanın huzurunda ne deyip,ne demiyecegimiz?Asıl şirkçi ve putperestliğin işaretini genelde bu tür konuşmalarınızla veriyorsunuz.Silkininiz ve kendinize geliniz.Yaradanla kulun arasına hiç bir yaratık giremez.
Allah emretmiş sen şeriat aracı demişsin. yaptığın yanlışı yuzune solemek ne zaman şirk oldu.
 

єℓ_мαяια¢нι

&#1082;&#1108;&#1084;&#945;&#8467;&#953;&#1109;&#1
Allah emretmiş sen şeriat aracı demişsin. yaptığın yanlışı yuzune solemek ne zaman şirk oldu.
Tmm Güzel Allah Emretti Evet İnkar Eden Yok Zaten...Sizlerin Dediği Şu Kalıp ''Türban Takıyorlar Ve Dinlerini Yaşıyorlar'' Bu Nedir Ya Nebiçim Bir BasmaKalıp Bu Cümlelerden Sizlerin Türban Takmayanlara Kafir Dediği Ortaya Çıkıyor...Allahın Emrettiği Kapanma 21.yy nin Türkiyesinde Siyasi Bir Araç Olmustur Bunu Kimse İnkar Edemez
 

€rd@ls10

Altın Üye
Allah emrederken nasıl takılacağını da emretmiş.. ninelerimizin annelerimizin bagladığı şekilde olsun vs....Zaten kimse karışyo mu isteyen istediği gibi takmakta.Ama sizin gibi başörtüsüne karşı olanlar lafı eveleyip gevelemekten başka bi şey yapmazlar.Zaten konunun isminden de belli size göre türban şeriat aracı ...Türban kardeşim Allah' ın emri takan takar.Takmayan da günahsa çeker. Kimsenin özel yaşantısı beni ilgilendirmiyor.Ama sizi türban takanlar deli ediyor.Sizin felsefenize göre onlar gerici, yobaz........
 

SEGMEN

İstiklal Mahkemesi Hakimi
"Ba­kın şu ha­li­ni­ze, Al­lah'ın si­ze rı­zık ola­rak in­dir­di­ği şey­le­rin bir kıs­mı­nı ha­ram, bir kıs­mı­nı he­lal ilan et­ti­niz. De ki, ‘Böyle bir şey için si­ze Al­lah mı izin ver­di, yok­sa Al­lah'a if­ti­ra mı edi­yor­su­nuz?" (Yûnus, 59)



"Dil­le­ri­ni­zin ya­lan ni­te­len­dir­me­le­ri­ne da­ya­na­rak ‘Şu he­lal­dir, şu ha­ram­dır' de­me­yin; son­ra ya­lan söz­ler­le Al­lah'a if­ti­ra et­miş olur­su­nuz. Ya­lan­lar dü­ze­rek Al­lah'a if­ti­ra eden­le­rin kur­tu­lu­şu yok­tur. Böy­le­le­ri için, bi­raz­cık ni­me­tin ar­dın­dan kor­kunç bir azap ge­le­cek­tir." (Nahl, 116-117)

Yasar Nuri ÖZTÜRK
 

€rd@ls10

Altın Üye
"Ba­kın şu ha­li­ni­ze, Al­lah'ın si­ze rı­zık ola­rak in­dir­di­ği şey­le­rin bir kıs­mı­nı ha­ram, bir kıs­mı­nı he­lal ilan et­ti­niz. De ki, ‘Böyle bir şey için si­ze Al­lah mı izin ver­di, yok­sa Al­lah'a if­ti­ra mı edi­yor­su­nuz?" (Yûnus, 59)



"Dil­le­ri­ni­zin ya­lan ni­te­len­dir­me­le­ri­ne da­ya­na­rak ‘Şu he­lal­dir, şu ha­ram­dır' de­me­yin; son­ra ya­lan söz­ler­le Al­lah'a if­ti­ra et­miş olur­su­nuz. Ya­lan­lar dü­ze­rek Al­lah'a if­ti­ra eden­le­rin kur­tu­lu­şu yok­tur. Böy­le­le­ri için, bi­raz­cık ni­me­tin ar­dın­dan kor­kunç bir azap ge­le­cek­tir." (Nahl, 116-117)

Yasar Nuri ÖZTÜRK
KONUYLA NE ALAKASI VAR...
 

HTML

Üst