Türban şeriat aracı

bayben85

New member
Ben şahsen bu aralar ortalıkta dolaşan, hepimizin ahlakını bozan, gençlerin ağzının suyunu akıtan,mini etekli daracık tişörtlü bayanlara hiç laf etmiyorum o zaman sende kimsenin türbanına karışma.ister propaganda aracı olarak yapar isterse moda olsun diye,izterse kendisini türbanlı daha güzel hissettiği için istersede islam dininin emri olduğunu düşünerek bu emre itaat eder.....BANANE SANANE ......herkes kendi işine baksın. herkes kendi anasından , bacısından , arkadaşından, sözlüsünden, eşinden sorumlu. başkasından sanane .
 

Albayrak

Can Feda
Ben şahsen bu aralar ortalıkta dolaşan, hepimizin ahlakını bozan, gençlerin ağzının suyunu akıtan,mini etekli daracık tişörtlü bayanlara hiç laf etmiyorum o zaman sende kimsenin türbanına karışma.ister propaganda aracı olarak yapar isterse moda olsun diye,izterse kendisini türbanlı daha güzel hissettiği için istersede islam dininin emri olduğunu düşünerek bu emre itaat eder.....BANANE SANANE ......herkes kendi işine baksın. herkes kendi anasından , bacısından , arkadaşından, sözlüsünden, eşinden sorumlu. başkasından sanane .
Madem sorunun mini etekliler ile madem laf etmiyorsun, ağzından düşürmüyorsun. Bunu türban ile nasıl bağdaştırıyorsun anlamıyorum. Alet olma sorunu hala göremiyorsanız diyecek başka bir şey yok. Sen nerde gördün mini eteği savunanda çıkıp çıkıp aynı şeyi söylüyorsunuz.
 

Kara Kartal

Banned
Hep işi boş cümleler. Sosyoloji okuduğundan bahseden ama Kuran'a sosyoloji kitabı muamelesi yapanlar. Allah Şeriat diye bir şeyi yönetimi isteseydi Kuran yerin 5 cilt hukuk kitabı, 5 cilt sosyoloji kitabı, 3 cilt ekonomi kitabı indirirdi.

Ama allah bir güzel ahlak kitabı indirdi. Siz oraya buraya tükürün diye indirdi emin ol. Budur sizin islamınızın özeti. Sonra sizin islamınız ile benim islamımı karşılaştırmayın bile.

Ayrıca başı açık olana özgürlük kapalı olana özgürlük diye bir şey yok. Başını örtmemek bir seçim değildir. Başını örtmek bir seçimdir. Neden insan baş örtüsüz doğar. Başını örterek bir şey tercih etmiş olur ama örtmeyince bu bir tercih belirtmez.

Siz insanlara başını açmayı tercih edenlere özgürlük var diyerek saçmalıyorsunuz. İnsan başını açmayı tercih etmez. Öyle doğar bir daha yazayım mı? Emin ol bu Allah için olmazsa olmaz olsaydı her kız çocuğu kafasında türbanla doğardı.

Bir kızın kafasını örtmesi siyasi bir tercihtir, dini bir tercihtir. Ve üniversitelerde insanlar kendi politik görüşlerinin propogandasını yapamazlar, misyonerliğini yapamazlar. Diğer insanları baskı altına alamazlar.

Biraz Sosyal Bilimler tarihi okuduysanız (ki okumazsınız o sizin için komünist işidir) en sosyal bilimin en büyük tartışması Bilim Adamı yaptığı araştırmalarda kültürel, etnik, siyasi ve dini önyargı ve kişiliğinden sıyrılıp nasıl nesnel bir çalışma yapar konusudur? Sen allaha inanıyorsan ve Adem ile Havva'ya inanıyorsan nasıl yaşamın doğuşu türlerin doğuşu ile ilgili bilimse bir çalışma yapabilirsin.
Sen komünist bir ülkede yaşıyorsan liberal ekonomiyi farklı değerlendirirsin, islamcı bir siyasi görüşe sahipsen ekonomiyi faiz ile yönetme çalışmalarını nasıl yaparsın?

Bilim adamı ve bilim insanı dini, siyasi ve kültürel kişiliğinden sıyrılarak bilimsel araştırma yapmak zorundadır. Harun Yahyalar Allahı islamı ispatlayan skolastik bilim ekolü yerine dini allahı düşünmeden araştırmak çalışmak zorundadır.

Üniversiteler imam hatip liseleri gibi mesle okulu değildir. Fakültelerin Gazetecilik Bölümü gazeteci yetiştiren, beden eğitimi ve spor bölümü beden eğitimi öğretmeni yetiştiren bir yer değildir. Bilgisayar Mühendisliği mezunu bilgisayar tamircisi yetiştirmez. Bu fakültelerin asıl amacı bilimsel araştırma disiplinine sahip akademik çalışmalara katkıda bulunabilecek bilim insanı yetiştirmektir.

Ama siz bundan da anlamazsınız değil mi? Siz sanata da tükürürsünüz, Allahı düşünmeden yapılan bilimsel çalışmalara da tükürürsünüz. Bilimsel araştırma ve düşünme disiplinini edinememiş, cahil insandan daha tehlikeli yarı cahil insan yetiştiren bu sistemde ne okuduğunu bilmeden arapça dua okuyarak cemaatlerinin peşinde duydukları ile heareket eden şuursuz topluluklar oluşması çok doğal.
Müslüman bir ülkede doğduğunuz için böyle yaygara yapabiliyorsunuz. Hanginiz eskimo olarak doğsaydı ya da Fransız olarak müslümanlığı seçecekti? Tek şansınız müslüman bir ülkede doğmak yoksa sizin kişiliğinizdeki bir adam amerika da doğsaydı bağnaz bir katololik olurdu. Yahudi bir ailenin çocuğu olsaydınız siz bugün küfür ettiğiniz siyonistlerinin önde gelenlerinden olurdunuz. Müslüman bir ülkede doğduğunuz için müslümansınız hepiniz yoksa dini anladığınız için içselleştirdiğiniz için değil. Hiç sorgulamadınız dininizi babanızdan gördüğünüz için müslüman olanlarsınız siz. Hıristiyanlıktan dönen, kendi dinini sorgulayıp vazgeçip islamı daha tutarlı bulan adamlar kadar bilinçli olmanızı beklemiyorum.
Allahın lütfu ile müslüman bir ülkede namazını kılmaya, orucu tutmaya, şükretmeyen herkesi kendi inandığınız islama zorlamak için yola çıkan geri kalmışlar topluluğusunuz.

Şeriat nedir anlatamayacak ve anlayamayacak siyasi altyapı eksikliği nedeniyle şeriat = tüm doğrular, diğer herkes = tüm yanlışlar diyebilecek cühela grubusunuz. Tükürük bezleri çok çalışanlarsınız. Doğru bilginin imkansızlığı nedir desem, doğruların çağa, kültüre göre değişiklik göstereceğini söylesem bana hadi ordan diyecek kökten dinciler yobazlarsınız siz.

Sosyoloji okuduğunu iddia eden arkadaş başka kültürlerin hayata bakışını, ahlak, sevgi, aile gibi kavramların tarih sürecinde nasıl değiştiğini öğrenememiş (muhtemelen okumamış)

İnsanın 500 sene önceki ahlak ve dünya yargısı ile, 100 sene önceki yargısı ve bugünkü dünya ahlak ve kültür farklılıklarını bilmiyorsanız hala 1500 sene önceki mutlak şeriatın hükümlerinden bahsedebilecek kadar cahilsiniz demektir.

Sen tükürmeye devam et kardeşim allah sana niye tükürük bezi vermiş? Pardon bir bilim adamı boşuna araştırmış ve tükürük bezlerinin çalışmasını keşfetmiş. Gerek yoktu tükürük bezi diye bir şeyi de bilmeye dimi? Sadece tükürsen yetiyor sana.
çok güzel açıklamışsınız elinize sağlık.

sorgulamayan, araştırmayan, okumayan,öğrenmeyen kapalı zihniyet için ezber etmek sevap olsa gerek
 

cmtsysn

New member
atıp tutun bakalım türban hakkında.. öbür tarafta görürüz hanyayı konyayı.Allahın huzurundada böyle dersiniz.
 

64general1

New member
atıp tutun bakalım türban hakkında.. öbür tarafta görürüz hanyayı konyayı.Allahın huzurundada böyle dersiniz.
Benim yaradanım,yarattığı en güzel eserlerden biri olan İnsanın saçının teliyle ugraşacak kadar küçük değildir.O nedenle yaradanımla benim aramdaki hesaba burnunu sokup hem yaradanımı,hem beni,hemde özellikle kendini küçültme!
 

cmtsysn

New member
Benim yaradanım,yarattığı en güzel eserlerden biri olan İnsanın saçının teliyle ugraşacak kadar küçük değildir.O nedenle yaradanımla benim aramdaki hesaba burnunu sokup hem yaradanımı,hem beni,hemde özellikle kendini küçültme!
diyanet işleri başkanı senden iyisini bilir. bana inanmıyosan ona sorarsın örtünmemek günahmı deilmi.
 

regal85

New member
Benim yaradanım,yarattığı en güzel eserlerden biri olan İnsanın saçının teliyle ugraşacak kadar küçük değildir.O nedenle yaradanımla benim aramdaki hesaba burnunu sokup hem yaradanımı,hem beni,hemde özellikle kendini küçültme!
Forumu gectim de Diyanet bile farz diyo hala felsefe yapıyosun . Atatürk ün resmini koymuşsun ama yazdıklarınla aciz atatürkçü gecinenlerden bi farkın yok...
 

64general1

New member
diyanet işleri başkanı senden iyisini bilir. bana inanmıyosan ona sorarsın örtünmemek günahmı deilmi.
Bu konuya girme gireceksen bir sürü konu var.O konularda bu tartışılıyor.Kitabı nasıl yorumluyorsan öyle yap istediğin gibi örtün ama milletin inancına, kendi yorumunu dikte etmeye kalkmayın.

Forumu gectim de Diyanet bile farz diyo hala felsefe yapıyosun . Atatürk ün resmini koymuşsun ama yazdıklarınla aciz atatürkçü gecinenlerden bi farkın yok...
Sanada aynı cevap geçerli.Sana da aynı şeyi tavsiye ediyorum.Gidin ilgili konularda tartışmaları okuyun.daha önceki diyanet başkanı ne demiş onlarıda araştırın.Hatta geçenlerde bir diyanet görevlisi bayan bu konuda ne demiş ilgili konularda var.Ayrıca aciz sıfatı senin gibilere daha şık uyar.iade ettim.
 

cmtsysn

New member
100 adamdan birisi başörtüsü zorunlu deildir der.. o kişinin dediği sana kolay gelir onu uygularsın.sen islamı esnetmeye calışma esnetemezsin.kuranda esnetemeyeceğinde geciyo. sen direk esnetilen hristiyanlığı sec
 

regal85

New member
Bu konuya girme gireceksen bir sürü konu var.O konularda bu tartışılıyor.Kitabı nasıl yorumluyorsan öyle yap istediğin gibi örtün ama milletin inancına, kendi yorumunu dikte etmeye kalkmayın.



Sanada aynı cevap geçerli.Sana da aynı şeyi tavsiye ediyorum.Gidin ilgili konularda tartışmaları okuyun.daha önceki diyanet başkanı ne demiş onlarıda araştırın.Hatta geçenlerde bir diyanet görevlisi bayan bu konuda ne demiş ilgili konularda var.Ayrıca aciz sıfatı senin gibilere daha şık uyar.iade ettim.
aç hangi tefsiri/meali okursan oku aynen yazıldığı gibi ve bi düşün ne demek istiyor ilgili ayetlerde... kafana göre yorumlayarak olmuyo bu işler. Bu arada bundan bile acizsiniz değilmi. ..
 

64general1

New member
Al aciz oku bunu.


‘TESETTÜR’ VE KURAN
Adina ‘radikal dinci’, ‘islamci’, ’kökten dinci’ (fundamentalist) denen
akimlar, ‘öze dönüs’ iddiasiyla kaynaklari tarihsel cercevesinden cikararak
tahrif etmekle yetinmemekte, basta söylem (idiom) ve dis görümüne yönelik
(symbol) özellikleri ön plana cikararak, ‘farklilik’ larini vurgulamaktadir.
Bence din, icsel kimliginden soyutlanmakta, dis sembollere dinsel anlamlar
yüklenilerek toplumsal kutuplasma görsellestirilmektedir. Islam dinini bu
amacla kullanan ideolojik gruplarin kadin baglaminda, Islam’la
özdeslestirdigi en önemli sembol basörtüsüdür.

Kadinin örtünmesi (tessetür, tahaccüb) Allahin emridir’ diyenler,
iddialarina kanit olarak iki Kuran ayeti gösteririler: Nur 31, Ahzap 59.
Misirl’li dincilerden Dr. Muhammad Ahmad al Muyassar 1995 yilinda
yayimladigi ve el – Ezer üniversitenin cikardigi fetvalari kaynak olarak
kullandigi ‘Islam anayasasi ‘ nin 14. maddesinde ‘devlet, kadinlarin
saclarini örtemekle mükelleftir’ der.(1) Müellif, Iran ve Suudi
Arabistan’daki ‘farkli uygulamalar’a dikkat cekmeyi de ihmal etmez:
’Gördügümüz gibi Iranda her alanda kadinlarla erkekler arasinda bir
karisiklik (ihtilat: bir arada bulunma) vardir. Oysa Suudi Arabistan ‘da
kadinlarin yüzleri genellikle örtülüdür. Fakat bunlar sonuca fer’i
konulardir, özü degistirmez. Bunlar tartislabilir ve iclerinden uygun olani
secilebilir’.(2)

Konunun ne denli keyfi ve insan yorumu ürünü oldugu, bir el – Ezher
fetvasinda tüm ciplakligiyla görülür. Ezher seyhi, ‘örtünen bir Müslüman
kadininin yüzünü de bir nikapla (tül, pece) kapatmasi sartmidir, b,r erkek
karisini is bosanma noktasina gelse dahi yüzünü örtmeye zorlayabilirmi?’
sorusuna su ilginc fetvayi veriyor:

‘Yüzünü örtmek, son derece güzel bir kadin icin farzdir. Zira böyle bir
kadin, yüzünü gösterdiginde siddetli zararþari olan bir fitne kopar.
Görünmesinden büyük bir fitnenin kopabilecegi orta güzellikte bir kadinin
yüzünü örtmesi ise sünnettdir. Alimler bu görüstedirler. Son derece güzel
bir kadini kocasinin yüzünü örtmeye zorlamaya hakki vardir. Zira bu onun bir
hakkidir ve kiskanclik sarttir. Nitekim sözüne uymadigi takdirde onu
dövebilir. Fakat kadin güzel degilse, yani yüzün örtülmesi sünnet degilse,
gösterilmesinde bir zarar olmayacagi icin, kadin yüzünü örtmeyebilir,
kocasinin bu husustaki emrine kulak asmayabilir.’(3)

Cagdisi bir kafa ve fantazinin ürünü olan, fakat ‘Allah ‘in buyrugu’ olarak
savunulan ‘tesettür’ün görüldügü gibi siniri belli degildir. Daha dogrusu,
sinirlari belirleyen, Allah degil, O’nun adina ahkam kesen ‘ulema’dir.
Asagida konuya iliskin ‘vahiy delili’ olarak aktarilan iki Kuran ayetinin
klasik Kuran tefsirlerindeki yorumlarini ele alacak, dinciligin kaynaklarla
nasil bir iliskide oldugunu gösterecegiz.

I – ‘Örtünmek dinin emridir’ diyen cevreler, ‘din’ le seriati kastederler.
Din’in bir adinin da seriat oldugunu bildiren klasik kaynaklar(4), böyle
böyle bir takiyyeyi hakli cikarabiliyor. Nitekim ‘Islam’ ve ‘Islam hukuku’
terimlerinin de günümüzde seriat anlaminda kullanilmasi kural halini
almistir.

II – Kaynaklar Islam’in ve iman’in tarifini yaparlarken; tesettür’ü ne
iman’in, ne de Islam’in sarti kilmislardir.(5)

III – Tesettür’ün ‘dinin bir emri’ oldugunu kanitlamak amaciyla Kuran’dan
iki sureye gönderme yapan cevreler, sadece sözkonusu ayetlerin tarihsel
kontekstini göz ardi etmekle kalmiyor; bugüne dek anlami üzerinde bir
uzlasma saglanamamis Kuran ifadelerinin belli cevrecelerele yapilan yorumu,
‘dinin emri’, ‘Allahin kelami’ olarak sunuyor. Bir baska ifadeyle, Kuran
hükmü (nass) olarak sunulan, gercekte, 9 ila 14. Yüzyil Kuran
müfessirlerinin – cogu kez birbiriyle celisen yorumlardir. Dolayisiyla,
‘tessetürün dinin emri’ oldugunu kanitlamak amaciyla kullanilan ayetlerde, -
kimilerine göre pece, kimilerine göre türban olarak yorumlanan – khimar ve
cilbab ile, neyin örtülmesi, neyin acikta kalabilecegi sorununda belirleyici
olan ziyna ve awra sözcüklerinin anlami son derece tartismalidir ve saygin
Kuran yorumlarinin hicbirinde konu aydinlatilmamistir.(6) Asagida sözde
‘tessetür’e iliskin iki Kuran ayetinin önce cevirilerini verecek, ardindan
saygin Kuran tefsirlerindeki yorumlarini aktaracagiz.

Nur 31:

Mümin kadinlara da söyle: Gözlerini bakilmasi yasak olandan cevirsinler,
IFFETLERINI de korusunlar. SÜSLERINI, kendiliginden görünen kismi müstesna
acmasinlar. Basörtülerini yakalarinin üstüne salsinlar. Süslerini kocalari
veya babalari veya kayinpederleri, veya ogullari veya kocalarinin ogullari
veya kizkardeslerinin ogullari veya Müslüman kadinlari veya CARIYELERI veya
erkekligi kalmamis hizmetciler, ya da kadinlarin mahrem yerlerini henüz
anlamayan cocuklardan baskasina göstermesinlar. Gizlediklari süslerin
bilinmesi icin AYAKLARINI YERE VURMASINLAR. Ey inananlar! Saadete ermeniz
icin hepinizi tevbe ederek Allah’in hükümüne dönün.(7)

Aktardigimiz tercüme, klasik dönem Kuran tefsirinin üzerinde ittifak
saglanmamis yorumundan ibarettir. Ayette büyük harfler ile gösterdigimiz
sözcükler a – hicbir Kuran tefsirinde aydinlatilmamsitir, b – ayetin günümüz
ahlak anlayisi ve Türk töreleriyle alakasiz bir toplumda indigini
göstermektedir. Örnegin ‘iffet’le cevrilen sözcük Kuran metininde kadinin
cinsel organi demek olan furuc’tur (tekili farc). Ayetin bambaska bir
toplumda indigini ele veren diger iki hussus ise, cariye sözcügü ve
‘ayaklarini yere vurmasinlar’ uyarisidir. Kastedilen, dönemin Arap
toplumunda kadinlar arasinda yaygin olan ayak bilezigidir.(8) Tefsirlerde
‘süs’ün (ziyna) ne oldugu konusunda da tam bir kaos hakimdir. ‘Süs’ kimine
göre sadece kadinin elbisesi (9), kimine göre kadinin sürmesi, sac boyasi,
yüzügü ve yüzü(10), kimine göre sadeceyüzü ve elleri(11), kimine göre
gögüsü, saci ve ayak bilezigidir.(12)

Burda ilginc olan, ayetin ‘hür kadinlar’la ‘cariyeler’i birbirinden
ayirmasidir. Zira ’hür mümin kadinlarin tersine, cariyelerin gögüslerine,
kalcalarina, bacaklarina v.s. bakmak caizdir’(13). Hanefi bilgini Ebu Bekr
el Cassas (ölümü 980) cok daha acik konusur: ‘Bu ayet kadin köleler icin
gecerli olmayip sadece hür kadinlara hitap eder. Zira yabanci bir erkegin
kadin kölenin (ama), bacaklarina, kalcasina, sacina ve gögüsüne bakmasi
caizdir.(14)

Sacin örtülmesi, Müslüman hür kadinlar’i, köle kadinlardan ayirmak
maksadiyla öngörüyor. Nitekim el – Cassas’in eserinde su satirlari okuyoruz:
‘Hz. Ömer cariyelere dayak atar ve onlara, ‘basinizi acin! Hür kadinlara
benzemeye calismayin!’ derdi’.(15)
Rivayetlerde, ‘erkek kölenin de, efendisi hür kadinin sacina bakmasinin caiz
oldugu’nu okuyoruz.(16)

Kölelik, cariyelik kurumunun kalktigi, basini örtmeyen kadinlara, kizlara
‘hür olmadiklari icin’ sokak ortalarinda tecavüz etmenin yasak oldugu uygar
ülkelerde yirmibirinci yüzyilda, Nur suresi 31. ayetini ‘Müslüman kadinlarin
örtünme emri’ seklinde yorumlamak, uygarlik ve Kuran cehaletinden
kaynaklansa gerek. Gelelim ‘tesettür’ baglaminda basvurulan ikinci ayete:

Ahzab 59:

Ey Peygamber! Eslerine, kizlarina ve müminlarin kadinlarina, disari cikarken
üstlerine örtü
Almalarini söyle; bu onlarin hür ve namuslu bilinmelerini ve bundan dolayi
inciltilmemelerini daha iyi saglar. Allah bagislar ve merhamet eder.(17)

Cevirideki ‘hür ve namuslu’ ifadesi, Kuran’ da gecmemektedir. Kuran sadece,
‘bu onlarin taninmalari ve böylece inciltilmemeleri icin daha iyidir’
diyor.(18) Miladi 923’te vefat eden Ibn Cerir et – Taberi’nýn yorumu, dinci
cevrelerin ikinci Kuran delilinin de günümüz icin gecerli olmadigini
ispatliyor:
‘Yüce Allah, peygamberi Muhammed’e (SAV) diyor ki: Ey Peygamber!
Eslerine,kizlarina ve inananlarin eslerine de ki, giyisilerinde köle
kadinlara benzemesinler, herhangi bir ihtiyaclari icin evlerini
terkettiklerinde saclarini, yüzlerini göstermesinler, tersine baslarina
carsaflarini gecirsinler. Ta ki, onlara el veya dille satasmak isteyecek bir
ahlaksiz , onlarin hür olduklarini görsün.’(19)

Ibn Abbas, bu ayetin ‘inis sebebi’ olarak, hür kadin, cariye gibi giyinirdi,
bunun üzerine Allah inananlarin kadinlarina, örtünmalerini emretti’
diyor.(20) Katade’nin rivayeti, ayet,n indigi toplumun böyle bir uygulamayi
zorunlu kildigini gösteriyor: ‘Köle bir kadin sokakta giderken, ona
sarkintilik yaparlardi. Bunun üzerine Allah, hür kadinlara, kölelerden
farkli giyinmelerini emretti.’(21) Ebu Salih’in rivayeti de ayni yöndedir:
‘Medine’de Peygamber’in esleri ve diger kadinlar geceleyin def – i hacet
icin evlerinden ciktiklari vakit, yolda – gelen gecen kadinlara – laf atan,
onlarla cilvelesmek isteyen erkekler olurdu. Bunun üzerine Allah bu ayeti
indirdi ki, kimin hür kadin, kimin cariye oldugu anlasilsin.’(22)

Dönemin Arap toplumunda cariyeler insan degil, mal sayildiklarindan ,
ugrayacaklari cinsel tacizin sadece mal üzerinden cezai yaptirirmi vardi. Bu
durum, IX. Yüzyildan itibaren sekillenmeye baslayan seriat kaynaklarinda da
degismeyecektir. Zemahseri’nin yorumu, ayetin, dönemin ahlak anlayisi ve
sartlarinin tabi bir sonucu oldugunu ele veriyor:

‘Islam dini gelmeden önce, Arap toplumunda köle kadinlari hür kadinlardan
ayirmak mümkün degildi. Kadinlar def – i hacet icin disariya hurmaliklara
ciktiklarinda, gencler, haylazlik pesinde kosan adamlar, cariyedir diye hür
kadinlara da ilisirler, sonra da ‘biz onun cariye oldugunu sandik’ derlerdi.
Bunun üzerine hür ve Müslüman kadinlara, uzun sallara (rida) bürünmek,
baslari ve yüzlari örtmek suretiyle cariyelerden farkli giyinmaleri
emredildi ki, kimse onlara sulanmasin.’(23)

Bununla birlikte Zemahseri, ‘hür kadinlar’in nerelerini, nasil örtmeleri
konusunda farkli görüsleri oldugunu aktariyor. (24)

El – Cassas’a göre de ayet sadece Peygamber’in esleri ve diger hür müslüman
kadinlar icin indirilmistir. Köle kadinlar ne saclarini, ne de yüzlerini
örteceklerdir. El – Cassas, Ibn el – Arabi’nin Nur suresi 31. ayeti
yorumlarken aktardigi rivayete dikkatlari cekiyor:’Hz. Ömer (baslarini örten
köle kadinlara) dayak atarken, ‘derhal basinizi acin, hür kadinlara
benzemeye calismayin!’derdi’.(25) Ayni rivayetin bir baska eserde: ‘Hz. Ömer
örtünen, kapanan cariyelere dayak atar, onlara, ‘hür kadinlara mi benzemeye
calisiyorsunuz?’derdi’ versiyonuna rastliyoruz.(26)

IV – Kadinlarin saclarini, kimi kez yüzlerini örtmeleri, Islam öncesi Arap
toplumunda da rastlanan bir olgudur. Eski Arap siirinde, Islam öncesi Arap
toplumunda ‘saygin sinif’lara mensup kadinlarin, kölelerle karistirilmamak
icin ‘örtündükleri’ ne iliskin beyitler vardir.(27)

V – ‘Örtünme’, Islam’dan cok önce, helenik Bizans toplumunda, Sasanilerde
rastlanan bir olgudur. Antik Mesopotamya’da ‘saygin’ kadinlar, kendilerini
köle ya da ahlakca ‘düsük’ kadinlardan ayirmak amaciyla örtünürlerdi. Hayat
kadinlarinin baslarini ve saclarini örtmeleri yasakti. Keza Asur kanunlarina
göre, köle kadinlarin saclarini örtmeleri cezai yaptirimlarla
yasaklanmisti.(28) Hiristiyanligin ortaya ciktigi günlerde Musevi kadinlar
baslarini ve yüzlerini örtüyorlardi: ‘Rebeka Ishak‘i görünce pecesini alip
örtündü’(29) Eski Ahid’in Isaya kýtabýnda: ‘Rab o gün , bas sargilarini,
atkilari kaldirip atacak’ deniyor.(30)

Kadini fitne kaynagi ve erkekten düsük bir canli olarak gören anlayisa
Pavlus’ta da rastþiyoruz: ‘Fakat bilmenizi isterim ki, her erkegin basi
Mesih’tir ve kadinin basi erkektir. Mesih’in basi ise Allah’tir. Basi örtülü
olarak dua eden yahut peygamberlik eden her erkek, basini kücük düsürür.
Fakat basi örtüsüz olarak dua eden yahut peygamberlik eden her kadin basini
kücük düsürür. Cünkü eger kadin örtünmüyorsa, saci da kesilsin;fakat kadina
sac kesmek yahut tras olmak ayip ise, örtünsün. Cünkü erkek, Allah’in sureti
ve izzeti oldugu icin, basini örtmemelidir; fakat kadin erkegin izzetidir.
Cünkü erkek kadindan degil, kadin erkekdendir. Cünki erkek kadin icin degil
, kadin erkek icin yaratildi. Bunun icin melekler sebebinden kadin, basi
üzerinde hakimiyet alametine malik olmalidir.’(31)

Sonuc

‘Örtünmek Allah’in emridir’ diyen cevreler, ‘yasama mercii’ gibi kullanmaya
yeltendikleri klasik Kuran tefsirlerini, fikih(seriat) kaynaklarini usulüne
uygun anlamaktan aciz olduklari gibi, ‘dinin emri tessetür’e iliskin iki
ayetin ilkin bagnaz hanbeli’hukukcusu’ Ibn al – Cavzi (ölümü 1201)
tarafindan uydurulmustur (32), 20. yüzyilda ise Suriye asilli seriatci
Mustafa Galayani (33), ardindan ‘Müslüman Kardesler’den Seyyid Kutb (34)
(idam 1966) ve günümüzde de Suudi misyonerlerinden Mustafa as – Sabuni (35)
tarafindan benimsenip propagandasi yapilan yorumunu savunmaktadirlar. En
saygin Kuran tefsirlerinde dahi ‘kadinin örtünmesi Allah’in
emridir’ifadesine rastlanmadigi gibi, rivayetlerden anlasilan, ‘ulema’nin
keyfine ve zevkine göre farkli dönemlerde farkli hükümler yürüttügüdür.
Kadinin yüzünü de örtmek gerekir diyen birkac ‘alim’ haric; günümüzden
yüzyillarca önce yazilmis Kuran tefsirleri sadece sacin örtülmesinden
bahsederler ve bunun dahi siniri belli degildir. Ilk bakista bu, kadinlarin
basörtüsü takmalari gerektigi yönünde biranlayis gibi görülebilir. Oysa,
burda belirleyici olan, (‘ulema’) ‘hüküm’ün(ün) sebeb(illet)idir.

Vaktiyle – 7. Yüzyilda ! – ‘Müslaman kadinlara’ a basörtüsü takmalari
emri, onlari köle kadinlardan ve cariyelerden ayirmak, daha dogrusu
‘insanlar onlara, cariye ya da köledir diye cinsel tacizde bulunmasinlar’
diye vaz edilmis olabilir. Gene vaktiyle vazedilmis ‘resim yasagi’ da bunun
gibidir. Bu yasagin illeti de, insanlarin resmedilen seylere
tapinabilecekleri endisesidir. Kaynaklar; ‘illet’in yok olan bir hükmü
meydana getirebilecegini belirtirler. (36)
Bunun tersi; bir hüküm , illetinin kalkmasiyla gecerliligini yitirecegidir.
Nitekim, günümüzde kimse resimlere , fotograflara tapmadigindan, ‘resim
yasagi’ ndan sözedebilecek tek akili basinda ‘alim’ yoktur. Ayni sekilde;
köleleik, cariyelik kurumunun tarihe karistigi toplumlarda; hala 7. ila 14.
yüzyil Arap toplumunda ‘cariye sanilip igfal edilmesinler’ düsüncesiyle ‘hür
kadinlar’ i cariyelerden ayirmak amaciyla önermis – zamanin kosullarina göre
rasyonel sayilabilecek – bir tedbiri, 1998yilinda ‘Allah’in buyrugu’ olarak
savunmak, her seyden önce Kuran’ a ve Islam dinine hakarettir.

Belli cikar cevrelerince propagandasi yapilan ‘ithal tessetür’ ün kaynagi
Arap/fars dinciligi olmasina (37) ve en eski Arap kaynaklarinin, Türkün
tarih ve geleneginde kadini kapatmak gibi bir adetin bulunmadigini
bildirmesine karsin (38), cagdas Arap yazarlarindan biri, ‘tessetürü’ ün
Arap toplumuna Türkler tarafindan sokuldugunu iddia etmisti. (39). Türkler
hakkinda, ‘bas örtüsü namuslu kadinin sembolüdür’ diyen Alman oryantalisti
Rita Breuer’in, Misirli, Iran’li dincilerle agiz birligi icinde, ‘türban
Islam kýmliginin en önemli simgesidir’(40) diyebildigi, Die Zeit gibi saygin
bir haftalik gazetenin üstelik ‘Türk dostu’ olarak tanitilan bas rektörü
Theo Sommer’in ‘inanan Müslüman kadinin basörtüsü’nden sözedebildigi(41)
hatirlanacak olursa, Dogu dincilerinin, batili dostlariyla birlikte, bir
konuda daha uzlastiklarini
ibretle kabul etmeliyiz.


Kaynaklar:


(1)Muhammad Ahmad al – Muyassar : Nahwa Dustur Islami, s.58, Kahire 1995.
(2)A.g.e., s.60.
(3)Ilzam az – Zawc bi’n – Niqab, Liwa al – Islam, 4/1995, s.120
(4)As – Sarif al – Curcani: Kitabu’t – Ta’rifat, s.111, Beyrut 1985.
(5)Bakara suresi 177. ayetinde söyle buyurulur: ‘Yüzlerinizi dogudan yana ve
batidan yana cevirmeniz, iyi olmak demek degildir. Lakin iyi olan, Allah’a
ahiret gününe, meleklere, kitab’a, pegamberlere inanan, O’nun sevgisiyle,
yakinlarina, yetimlere, düskünlere, yolculara, yoksullara, ve köleler
ugrunda mal veren, namaz kilan, zekat veren ve ahitlestiklerinde ahidlarine
vefa gösterenler, zorda, darda ve savas alaninda sabredenlerdir.’ Hz.
Muhammed’ in Islam tanimi ise sudur: ‘Islam bes sey üzerine kurulmustur:
Allah tan baska Tanri olmadigina ve Muhammed’in O’nun elcisi olduguna
taniklik, namaz kilmak, zekat vermek, hac ve Ramazan orucu’ (Buhari,
Kitabu’l – Iman2). Ayrica b.k.: Abdulqahir Ibn Tahir al – Bagdadi: Kitabu
Usuli’d – Din, s.186 v.d., Istanbul 1928.
(6)Bk. Muhammad Ibn Carir at – Tabari: Cami’u’l – Bayan an Ta’wili Ayi’l –
Qur’an, c.XIII, s.117 –125, Kahire 1968; Ismail Ibn Kathir: Tafsiru’l –
Qur’ani’l –Azim, c.III, s.293 v.d., Beyrut 1980; Calaluddin as – Suyuti: ad
– Durru’l. Manthur fi’t – Tafsir bi’l – Ma’thur, c.V, s.40 v.d., Kahire
tarihsiz.
(7)Kur’an – Kerim ve Türkce Anlami, s.352, Diyanet Isleri Baskanligi
Yayinlari, Ankara 1987.
(8)Tabari:c.XVIII, s.119.
(9)A.g.e. c. XVIII, s.117.
(10)A.g.e. c. XVIII, s.118.
(11)A.g.e.
(12)A.g.e. c. XVIII, s.120.
(13)Mahmud Ibn Umar az – Zamakhsari (vefati: 1144) : al – Kassaf an Haqa
‘iqi’t – Tanzil wa Uyuni’l – Aqawil fi Vucuhi’t – Ta ‘wil, c.II, s.383,
Kahire 1948.
(14)Abu Bakr al – Cassas: Ahkamu’l – Qur’an, c.III, s.390, kahire 1928.
 

LOOPUSED

Altın Üye
Bunlar yuzunden eski Turk geleneklerinden biri olan baş ortusunu bile tartışır olduk...

Kullandıkları herseye zarar veriyorlar...

Ben bir kez olsun köyünden cıkıp gelen teyzeye kamu kurulusundasın basını ac dediklerini duymadım...

Onemli olan niyet...
ben öyle tyeyzeleri itip kakan doktorda avukatta hemşirede müdürde çok gördüm.ama şimdiye dek bu tiplerden bir doktor birde müdür patakladım ..kaşıntısı olan beni bulur.
 

€rd@ls10

Altın Üye
Türban Şeriat Aracı....diye konu açılmiış tamamen tahrikk...provake..
Bu ülkenin kaçta kaçı türbanlı en az üçte ikisi......
Belki konuyu açan zatın da annesi veya ninesi türbanlıdır...

Pardon ya belki de o kesimin nineleri türban takmıyo başörtüsü takıyo...Çeneden bağlanıyo ya veya baglanmıyo başlarında süs olsun...sıcaktan etkilenmemek için de takanlar da vardırr:clap..Yok yaa ninelerimiz takıyo y a onlar Şeriatçi değiller ..bu ülkede baş öttülü olanlar şeriatçi..ninelerimiz istisna onlar dinci değil...Aman dikkat edin baş örtüsü çok tehlikedir.Mini etekli olun..bşınız açık olun.o tip insanlar moderndir..başı örtülüler oley dincidir.şeriatçidir.Nasılsa Allah haşa: Ey kullarım başınızı açın, mini etek giyin oranızı buranızı açın ...demişşş


Var mı böyle bi şey ya......Hani adalet ,eşitlik
 

cmtsysn

New member
€rd@ls10;3199098' Alıntı:
Türban Şeriat Aracı....diye konu açılmiış tamamen tahrikk...provake..
Bu ülkenin kaçta kaçı türbanlı en az üçte ikisi......
Belki konuyu açan zatın da annesi veya ninesi türbanlıdır...

Pardon ya belki de o kesimin nineleri türban takmıyo başörtüsü takıyo...Çeneden bağlanıyo ya veya baglanmıyo başlarında süs olsun...sıcaktan etkilenmemek için de takanlar da vardırr:clap..Yok yaa ninelerimiz takıyo y a onlar Şeriatçi değiller ..bu ülkede baş öttülü olanlar şeriatçi..ninelerimiz istisna onlar dinci değil...Aman dikkat edin baş örtüsü çok tehlikedir.Mini etekli olun..bşınız açık olun.o tip insanlar moderndir..başı örtülüler oley dincidir.şeriatçidir.Nasılsa Allah haşa: Ey kullarım başınızı açın, mini etek giyin oranızı buranızı açın ...demişşş


Var mı böyle bi şey ya......Hani adalet ,eşitlik

en iyi cewap.
 

LOOPUSED

Altın Üye
Sömürü Düzeninde Seçim Zamları Atatürkün Partisi Chp De Bu Yolla Oy Acılığına çıkıyor Unutmayın.. Kaldıki Seçim Meçim Hikaye. Istert Chp Dayatsın Ister Mhp Söküp Atsın Hiç Farketmez Bu ülkedde Hala Iyi Insanlar Inananlar Sağduyu Sahibi Cemaat Liderleri Işi Bilen Söz Yazarları,kumpasları Bozan Fikir Adamları,milletin Değerlerine Inanan Söz Yazarları Var. çırpınanlar Gazı Olnalr Sistemin çöküşünü Görüyor Da Ondanmı Mızıklanıyorlar Acaba.. Bir B Ilsek.
 

€rd@ls10

Altın Üye
Annen veya ninenin türban takması için 25li yaşlarda makyajlı olması lazımdı:goz:Ona halk arasında başörtüsü diyoruz.Türban değil.Türbana başka anlamlar yüklemeye çalışma..


Ayrıca mini etek mini etek tutturunuz.Üniversitelere bile alınmıyor bunlar.Ve türbanlıların %0.00001 kadar bile mini etek giyen yok.Fakat sakız etiniz ağzınıza.e tabi başka dayanak yok...

ha türban ha baş ötrüsü...başa takılıyor mu...istersen senin için cm, metre. mm ... neyse ölcecek bi alet bulalım da ölçelim...boyunu
İkincisi harbi olacaksın .....cevabını da bekliyorum mini etekli birisi üniversite kapısından içeri girecek onu geri çevirecekler öyle mi...istersen anket açalım hackhellde b konuyla..ben bugüne kadar duymadım.medyadan tvden ...böle bişe olduğunu..Mini etekli üniversite kapısından alınmadı.güldürme beni ..geçin kardeşim bunun adı ÇİFTESTANDART tır....
 

HTML

Üst