VW TSI Motor Detayları - Twincharger Teknolojisi

Tunyukuk

New member
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
17,591
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Ya yağmur gibi yağarsınız yada lağım gibi akarsını
1.4-litre Twincharger system 2.3-litre normal aspirated motorlar seviyesinde güç üretirken 20% yakıt ekonomisi sunuyor.

Best 1 Liter to 1.4 Liter Engine

IEOTY.jpg


2008 En iyilerinde;
1. Volkswagen 1.4 liter TSI Twincharged 140/170hp
2. Volkswagen 1.4 liter TSI 125hp

3. Fiat 1.4 liter T-JET 165
4. Fiat-GM 1.3 liter turbodiesel (500, Panda, etc)
5. Honda Hybrid 1.3 liter IMA (Civic)
6. Renault 1.2 liter Turbo (Twingo, Clio, Modus)

turbocharged ve twincharged varyasyonları Volkswagenin 1.4 litre FSI motoruna birinciliği getirdi​
vw_tsi_logo.jpg


vw_tsi_engine01s.jpg


Volkswagen dünya çapında ilk ve tek üretici olarak sunduğu TSI teknolojisinin eşsiz özelliği, direkt benzin enjeksiyonu ile çift şarjlı yüklemenin kombinasyonudur. Seri olarak bağlı bir egzoz turboşarjı ile kombine edilmiş bir kompresör olan “Twincharger”, motor hacminin her bir litresinden ürettiği 90 kW veya 121 PS ile binek araçlarındaki seri üretim dört silindirli motorlar arasında bir tepe değeri sağlıyor.​

05100601.jpg


large-volkswagen-tsi-122cv-2007-07.jpg


large-volkswagen-tsi-122cv-2007-05.jpg


Aslen tek başına bir turboşarj, düşük devirlerde istenilen güç değerlerine ulaşmak için yeteri kadar verimli değildir. Mekanik bir kompresör düşük devirlerde çok etkin olmakla birlikte yüksek devirlerde artan çektiği güç nedeniyle tüketim dezavantajlarına sahiptir. Çözüm her iki yükleme sisteminin akılcı bir kombinasyonu olan 1.4 TSI motordaki “Twincharger”dir. Birlikte çalışan kompresör ve egzoz turboşarjı çok düşük devir sayılarında bile şarj basıncını 2,5 bara kadar artırmaktadır (1500 d/d’de).​
6a00d8341c4fbe53ef00e54f5411998834-.png


Kompresör ve egzoz turboşarjı, çalışma şekli olarak birbirlerini mükemmel şekilde tamamlar.
Yaklaşık 3500 d/d’lik bir devir sayısına kadar kompresör karakteristik alanı kumandalı olarak çalıştırılır. Ürettiği şarj basıncı seri olarak bağlanmış egzoz turboşarjı ile güçlendirilir. 3500 d/d’den itibaren sadece turboşarj silindirdeki yükleme basıncının artırılmasını sağlar​
660x420_z36.jpg


golf-tsi-1_4-mpg.jpg


660x420_z27.jpg


660x420_z28.jpg


660x420_z29.jpg


Supercharger (kompresor)
Rölantiden yaklaşık 2400 d/d motor devir sayısına kadar kompresör, sürücüden gerekli güç talebi olduğunda, sürekli çalışır. 2400 ila 3500 d/d devir aralığında kompresör, ihtiyaca uygun olarak, örneğin sollamalarda manyetik kavrama vasıtasıyla devreye alınır​
660x420_z30.jpg


660x420_z31.jpg


660x420_z32.jpg


Turbo ve Supercharger hava giriş yolları​
660x420_z33.jpg


Direkt enjeksiyon
Yeni teknolojiye uygun olarak Volkswagen mühendisleri direkt benzin enjeksiyonunu da elden geçirmiştir: İlk defa kullanılan 6 delikli enjektördeki azami enjeksiyon basıncı 150 bara kadar çıkmaktadır. Özel olarak biçimlendirilmiş oyuklu piston geometrisi de TSI’ya uyarlanmıştır. Bu önlemlerle, rölantiden tam gazda 7000 d/d’nin üzerine kadar ideal bir karışım oluşumu sağlanmıştır. Bunun sonuçları verimli bir yanma ve dolayısıyla daha az emisyonla birlikte daha fazla güç ve torkdur.
660x420_z34.jpg


Turbocharger​
660x420_z37.jpg


large-volkswagen-tsi-122cv-2007-04.jpg


large-volkswagen-tsi-122cv-2007-06.jpg


İntercooler​
large-volkswagen-tsi-122cv-2007-08.jpg


[VIDEO]yNiSulJD9q0[/VIDEO]​


11jvyvl-2.jpg
zfwumhlb0ge0o8aac5.gif


HackHeLL BMW M Serisi Modifiye İndeksi
BMW Z4 GİNA Nasıl Yapılıyor
 
gercekten cok ilgi cekici ufacik bir motor bile hatri sayilir bir performans sergileyebiliyor.eline saglik
 
çok güzel bi çalışma olmuş emeğine sağlık birader.
 
wallaha daii 2008 modeL Kia CeRaTo EX WaR... MoToRu 1.6 DiZeL CRDI 115 BeYGiR...ToRk 2800 gelsinler kapısalımm....wallaha ibreyii sona dayadım... :D
 
wallaha daii 2008 modeL Kia CeRaTo EX WaR... MoToRu 1.6 DiZeL CRDI 115 BeYGiR...ToRk 2800 gelsinler kapısalımm....wallaha ibreyii sona dayadım... :D

Zararlı çıkarsın :victory
Ayrıca tork 2800 değil kesinlikle ve olamaz da
KIA CERATO MOTOR 1.6 CRDI
Tip 4 Silindirli Sıralı Tip Common Rail Dizel
Silindir Hacmi (cc) 1582
Çap x strok (mm) 77,2x84,5
Maksimum Güç (ps/dev/dak) 115/4000
Maksimum Tork (kg.m/dev/dak) 26/2000

 
kucuk motor,yuksek hp baglantisina en guzel ornek
 
Zararlı çıkarsın :victory
Ayrıca tork 2800 değil kesinlikle ve olamaz da
KIA CERATO MOTOR 1.6 CRDI
Tip 4 Silindirli Sıralı Tip Common Rail Dizel
Silindir Hacmi (cc) 1582
Çap x strok (mm) 77,2x84,5
Maksimum Güç (ps/dev/dak) 115/4000
Maksimum Tork (kg.m/dev/dak) 26/2000


daii W V allahı gelsin yhaa... buyrunn sizlere birkac videoo derledimm...

Bu Videooyu bn cekmedim ama aynısını bnm arabamda yapıoo...
[VIDEO]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ssyq9U6AlMg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ssyq9U6AlMg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/VIDEO]

BMW E36 Z3 Roadster vs KIA Cerato CRDI Rolling and
ceratonun burda BMW yi yardırdıqı acıkca görülüyor...:D

[VIDEO]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4s6UeS8vKqU&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/4s6UeS8vKqU&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/VIDEO]

Weeeeeeee BoMBaaaaaaa :D WV Golf un duman yuttugu an :D

[VIDEO]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Xutr-POo-bE&hl=en&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Xutr-POo-bE&hl=en&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/VIDEO]

yotumlar size kalmıs :D
 
Geri
Üst