Tunyukuk
New member
- Katılım
- 9 May 2007
- Mesajlar
- 17,591
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
1.4-litre Twincharger system 2.3-litre normal aspirated motorlar seviyesinde güç üretirken 20% yakıt ekonomisi sunuyor.
Best 1 Liter to 1.4 Liter Engine
[VIDEO]yNiSulJD9q0[/VIDEO]
Best 1 Liter to 1.4 Liter Engine

2008 En iyilerinde;
1. Volkswagen 1.4 liter TSI Twincharged 140/170hp
2. Volkswagen 1.4 liter TSI 125hp
3. Fiat 1.4 liter T-JET 165
4. Fiat-GM 1.3 liter turbodiesel (500, Panda, etc)
5. Honda Hybrid 1.3 liter IMA (Civic)
6. Renault 1.2 liter Turbo (Twingo, Clio, Modus)
turbocharged ve twincharged varyasyonları Volkswagenin 1.4 litre FSI motoruna birinciliği getirdi
1. Volkswagen 1.4 liter TSI Twincharged 140/170hp
2. Volkswagen 1.4 liter TSI 125hp
3. Fiat 1.4 liter T-JET 165
4. Fiat-GM 1.3 liter turbodiesel (500, Panda, etc)
5. Honda Hybrid 1.3 liter IMA (Civic)
6. Renault 1.2 liter Turbo (Twingo, Clio, Modus)
turbocharged ve twincharged varyasyonları Volkswagenin 1.4 litre FSI motoruna birinciliği getirdi


Volkswagen dünya çapında ilk ve tek üretici olarak sunduğu TSI teknolojisinin eşsiz özelliği, direkt benzin enjeksiyonu ile çift şarjlı yüklemenin kombinasyonudur. Seri olarak bağlı bir egzoz turboşarjı ile kombine edilmiş bir kompresör olan “Twincharger”, motor hacminin her bir litresinden ürettiği 90 kW veya 121 PS ile binek araçlarındaki seri üretim dört silindirli motorlar arasında bir tepe değeri sağlıyor.



Aslen tek başına bir turboşarj, düşük devirlerde istenilen güç değerlerine ulaşmak için yeteri kadar verimli değildir. Mekanik bir kompresör düşük devirlerde çok etkin olmakla birlikte yüksek devirlerde artan çektiği güç nedeniyle tüketim dezavantajlarına sahiptir. Çözüm her iki yükleme sisteminin akılcı bir kombinasyonu olan 1.4 TSI motordaki “Twincharger”dir. Birlikte çalışan kompresör ve egzoz turboşarjı çok düşük devir sayılarında bile şarj basıncını 2,5 bara kadar artırmaktadır (1500 d/d’de).

Kompresör ve egzoz turboşarjı, çalışma şekli olarak birbirlerini mükemmel şekilde tamamlar.
Yaklaşık 3500 d/d’lik bir devir sayısına kadar kompresör karakteristik alanı kumandalı olarak çalıştırılır. Ürettiği şarj basıncı seri olarak bağlanmış egzoz turboşarjı ile güçlendirilir. 3500 d/d’den itibaren sadece turboşarj silindirdeki yükleme basıncının artırılmasını sağlar
Yaklaşık 3500 d/d’lik bir devir sayısına kadar kompresör karakteristik alanı kumandalı olarak çalıştırılır. Ürettiği şarj basıncı seri olarak bağlanmış egzoz turboşarjı ile güçlendirilir. 3500 d/d’den itibaren sadece turboşarj silindirdeki yükleme basıncının artırılmasını sağlar





Supercharger (kompresor)
Rölantiden yaklaşık 2400 d/d motor devir sayısına kadar kompresör, sürücüden gerekli güç talebi olduğunda, sürekli çalışır. 2400 ila 3500 d/d devir aralığında kompresör, ihtiyaca uygun olarak, örneğin sollamalarda manyetik kavrama vasıtasıyla devreye alınır
Rölantiden yaklaşık 2400 d/d motor devir sayısına kadar kompresör, sürücüden gerekli güç talebi olduğunda, sürekli çalışır. 2400 ila 3500 d/d devir aralığında kompresör, ihtiyaca uygun olarak, örneğin sollamalarda manyetik kavrama vasıtasıyla devreye alınır



Turbo ve Supercharger hava giriş yolları

Direkt enjeksiyon
Yeni teknolojiye uygun olarak Volkswagen mühendisleri direkt benzin enjeksiyonunu da elden geçirmiştir: İlk defa kullanılan 6 delikli enjektördeki azami enjeksiyon basıncı 150 bara kadar çıkmaktadır. Özel olarak biçimlendirilmiş oyuklu piston geometrisi de TSI’ya uyarlanmıştır. Bu önlemlerle, rölantiden tam gazda 7000 d/d’nin üzerine kadar ideal bir karışım oluşumu sağlanmıştır. Bunun sonuçları verimli bir yanma ve dolayısıyla daha az emisyonla birlikte daha fazla güç ve torkdur.
Yeni teknolojiye uygun olarak Volkswagen mühendisleri direkt benzin enjeksiyonunu da elden geçirmiştir: İlk defa kullanılan 6 delikli enjektördeki azami enjeksiyon basıncı 150 bara kadar çıkmaktadır. Özel olarak biçimlendirilmiş oyuklu piston geometrisi de TSI’ya uyarlanmıştır. Bu önlemlerle, rölantiden tam gazda 7000 d/d’nin üzerine kadar ideal bir karışım oluşumu sağlanmıştır. Bunun sonuçları verimli bir yanma ve dolayısıyla daha az emisyonla birlikte daha fazla güç ve torkdur.

Turbocharger



İntercooler

[VIDEO]yNiSulJD9q0[/VIDEO]


HackHeLL BMW M Serisi Modifiye İndeksi
BMW Z4 GİNA Nasıl Yapılıyor