Milli helikopterimiz havalanıyor

Aktivist

Banned
Katılım
3 Ağu 2011
Mesajlar
719
Reaction score
0
Puanları
0

Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın 4,5 milyar dolar maliyet çıkardığı proje, yerli üretimle 2 milyar dolara mal olacak

Bugün Gazetesi'nden Kamil Elibol'un haberine göre, Türkiye ilk "milli helikopterini" uçurmak için için kolları sıvadı. Üretim maliyetleri için fizibilite çalışmaları tamamlanan "Türkiye'ye özgü helikopter projesi" bu yılın sonu veya en geç 2012'de hayata geçiriliyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın başkanlığında 23 Mart 2011'de toplanan Savunma Sanayi Müsteşarlığıİcra Kurulu'nda, projenin biran önce başlatılması için karar alınmıştı.

ÜRETİM TAİ TESİSLERİNDE

Savunma Sanayi Müsteşarlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı, Kara Havacılık Okulu ve Emniyet Genel Müdürlüğü'nce ortaklaşa yürütülen proje için kaynak maliyeti çıkartıldı. SSM, proje için ilk etepta 4 milyar dolara ihtiyaç olduğunu rapor etti. Ancak Emniyet Genel Müdürlüğü çeşitli kurumlardan aldığı fiyatlar ileproje için 2 milyar dolar kaynağın yeterli olacağına dair kapsamlı bir rapor hazırladı. Raporun önümüzdeki günlerde Başbakanlık ve SSM İcra Kurulu'nu sunulacağı öğrenildi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TAİ) projenin hayata geçirilmesiyle "milli" helikopterlerimizi üretecek.Proje, TSK, Emniyet, Sağlık ve Orman Bakanlığı'nın ihtiyaç duyduğu helikopter satın alma maliyetlerini de düşürecek. Türkiye, genel maksat, keşif-gözetleme, ambulans, orman yangını gibi çok amaçlı helikopterler için yurtdışına aktardığı milyarlarca dolardan kurtulmuş olacak.

MALİYET ÜÇ KATINA ÇIKIYOR

Projede görev alan bir yetkili yaptığı açıklamada, bir helikopterin satın alma maliyetinin uçuş saatine göre üç katına çıktığını belirterek, "10 milyon dolara aldığımız bir helikopter rutin bakımı, yedek parça, işçilik gibi maliyetlerle 30 milyon dolara mal oluyor. Yedek parçayı kendimiz üreteceğimiz için bakım maliyeti leri düşecek, işçilik ücreti de ödemeyeceğiz" dedi.

EMNİYET 75 SİPARİŞ VERDİ

Emniyet Genel Müdürlüğü, projenin hayata geçmesinden sonra 75 adet helikopter siparişi vereceğini deklare etti. Projeden sorumlu yetkililer, TSK'nın elinde 200 adet helikopter bulunduğunu kaydederek, "Bu helikopterlerin 10 yıllık ekonomik ömrü var. Böylece bu helikopterler de ucuza yenilemiş olacak. TSK ve emniyet dışında Sağlık ve Orman bakanlıkları da helikopter ihtiyacını TAİ'den karşılayacak" dedi.


Milli helikopterimiz havalanıyor en son haber
 
Sevindirici haber
 
GENEL MAKSAT HELİKOPTER TEDARİK PROJESİ
Genel Maksat Helikopter Tedarik Projesi Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyacı olan toplam 84 adet Genel Maksat helikopterinin yurt içi imkanların azami şekilde kullanılarak Sikorsky veya AgustaWestland firmaları ile işbirliğine dayalı uygun proje modelleri çerçevesinde tedarik edilmesini içermektedir.
Proje çerçevesinde, 5 Aralık 2007 tarihinde yapılan Savunma Sanayii İcra Komitesi kararıyla mevcut ihale iptal edilerek, Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer kamu kurumlarının ihtiyacı olan Genel Maksat Helikopterlerinin tedarik edilmesi kapsamında, uzun vadeli işbirliğine dayalı bir üretim modeli esas alınarak AgustaWestland ve Sikorsky firmaları ile Sözleşme müzakerelerin başlatılmasına karar verilmiştir.



Söz konusu projenin TUSAŞ’ın Ana Yükleniciliği modeli altında gerçekleştirilmesi yönünde çalışmalar devam etmektedir.

TUSAŞ ve İstanbul Teknik Üniversitesi arasında imzalanan Hafif Ticari Helikopter Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Projesi 2002 yılından beri 3 Sözleşme dönemi halinde yürütülmektedir.
Projenin ana hedefleri, havacılık teknolojileri, özellikle döner kanatlı hava araçlarının analizi, tasarımı ve imalatı alanlarında ulusal bilgi düzeyini "Bilgi Üreten Seviyeye" ulaştırmak, yerel endüstri ile işbirliği içerisinde ileri teknolojilere dayalı yerel üretimi desteklemek ve bir prototip helikopter üretmektir.
Birinci Dönem Sözleşmenin kapsamı, gövde yapısının kavramsal tasarımı olarak oluşmuş, TUSAŞ bu edimini başarıyla yerine getirerek Birinci Sözleşme Dönemini tamamlamıştır.
Halen yürütülmekte olan İkinci Dönem Sözleşme, kavramsal tasarımı oluşturulmuş gövde yapısının detay tasarımının tamamlanması ve “mock-up” oluşturulması işlerini içermektedir. Birinci bölüm tasarım işleri ve bazı “mock-up” işleri gerçekleşmiş, ikinci ve son bölüm tasarımları ve kalan “mock-up” işleri devam etmektedir.
Halen yürütülmekte olan Üçüncü Dönem Sözleşme, “Helikopter Gövdesi Alt Parçalarının Üretimi ve Gövdeye Entegrasyonunu” kapsamaktadır. Bu kapsamda muhtelif gövde ve kuyruk parçalarının üretimi, birleştirilmesi ve gövdeye entegrasyonu işleri yapılmaktadır.
Hiç motor üretimi demiyor

YARASA (S-70 BLACK HAWK)


YARASA Programı; Şirketimizin Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na karşı “Ana Yüklenicilik” sorumluluğu altında Özel Kuvvetler Komutanlığı’na ait dört adet Sikorsky S70 Black Hawk helikopterlerine iki ayrı fazda uygulanacak olan bir geliştirme ve modernizasyon projesidir. Programın birinci fazı Ek Yakıt Tankı Entegrasyonu (AFTI) projesi olup, ikinci fazı ise Aviyonik Entegrasyon (AVINT) projesi olarak isimlendirilmiştir.

YARASA modernizasyon programının ikinci fazını oluşturan AVINT; S70 Black Hawk helikopterlerine yönelik sistem geliştirme, aviyonik sistem entegrasyonu ve platformun yapısal ve elektriksel alt yapısının yeniden tasarlanarak oluşturulmasına yönelik olarak Şirketimizin kritik bir projesi olarak kabul edilmektedir.

Program çerçevesinde gerekli sistem ve yer testleri tamamlanan “YARASA” konfigürasyonlu birinci helikopter ilk uçuşunu 20 Eylül 2007 tarihinde başarı ile gerçekleştirmiştir. Halen Birinci helikopterin Uçuş Testleri periyodu devam etmekte olup Mart-2008 sonu itibari ile 29 adet uçuş testi tamamlanmıştır.İkinci ve Üçüncü helikopterlere yönelik AVINT uygulama çalışmaları da devam etmektedir.

COUGAR AS-532
Şirketimiz ve Fransız Eurocopter arasında oluşturulan EUROTAI konsorsiyumu ile SSM arasında imzalanan Phenix-II sözleşmesi kapsamında, 1997-2003 yılları arasında Hava Kuvvetleri Komutanlığı için 20, Kara Kuvvetleri Komutanlığı için 10 olmak üzere toplam 30 adet Cougar AS-532 Helikopteri üretilerek teslim edilmiştir.
Bu program, TUSAŞ'ın ilk döner kanatlı hava aracının üretim programı olması nedeniyle büyük önem taşımaktadır.
İlk iki helikopter Fransa’daki Eurocopter tesislerinde, geri kalan 28 adedi ise TUSAŞ tesislerinde üretilmiştir. Söz konusu helikopterlerin motor, pal ve dişli kutusu hariç gövdesinin tamamı TUSAŞ tesislerinde imal edilmiştir. İmalat, montaj, sistem entegrasyonu ve uçuş testlerini kapsayan program Haziran 2003’de son helikopterin K.K.K.lığına teslimiyle başarı ile tamamlanmıştır.
COUGAR AS-532 GENEL MAKSAT
Şirketimiz, 1997-2003 yılları arasında Kara Kuvvetleri Komutanlığı için altı adet Cougar AS-532 Genel Maksat helikopteri üretmiştir.
COUGAR AS-532 ARAMA / KURTARMA (SAR)
Şirketimiz, 1997-2003 yılları arasında Kara Kuvvetleri Komutanlığı için dört adet, Hava Kuvvetleri Komutanlığı için de 14 adet olmak üzere toplam 18 adet Cougar AS-532 Arama Kurtarma (SAR) helikopteri üretmiştir.
COUGAR AS-532 SİLAHLI ARAMA KURTARMA (CSAR)
Şirketimiz, 1997-2003 yılları arasında Hava Kuvvetleri Komutanlığı için altı adet Cougar AS-532 Silahlı Arama Kurtarma (CSAR) helikopteri üretmiştir.


ATAK Helikopteri:
ATAK programı Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyacı olan 51 adet kesin, 41 adet opsiyonel Taarruz/Taktik Keşif Helikopterinin kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda özgünleştirilip üretilmesi ve entegre lojistik destek sağlanmasına yönelik olarak başlatılmıştır. 2007 yılında imzalanan sözleşmeler doğrultusunda TUSAŞ ana yüklenici olarak belirlenirken, ASELSAN ve AgustaWestland firmaları da TUSAŞ’ın alt yüklenicileri olmuşlardır. TUSAŞ, AgustaWestland firmasının A129 temel konfigürasyon helikopterinin modifiye edilmesi ve T-129 ATAK Helikopteri konfigürasyonuna ulaşılmasına yönelik olarak; performans ve uçuş mekaniği analizleri, yapısal modifikasyon, uçuşa elverişlilik ve kalifikasyon işlemleri, ASELSAN’ın tasarlayacağı sisteme yönelik olarak operasyonel, sistem/alt sistem ve fonksiyonel tanımlamaları, elektrik ve grup-A kiti modifikasyonu, SEL kabul testleri, yer, uçuş ve EMI/EMC testlerini gerçekleştirerek SSM’ye karşı helikopterin nihai tasarım ve performans sorumluluğunu üstlenmiştir. Ayrıca, AgustaWestland’ın gerçekleştireceği motor değiştirme ve otomatik uçuş kontrol bilgisayarı ve uçak sistemleri izleme bilgisayarı modifikasyonlarına yönelik mühendislik faaliyetlerine de aktif katılım sağlanmaktadır.



Kırmızı yerleri oku Bu üretilen helikopterin neresi yerliymiş söyle...
Bence kaportası yerli ...kaynak TAİ kendi sitesi
Kısaca elalemin artığını modernize edip kullanacağız.
Sorarım bir helikopteri modifiye etmek üretmekmidir.Yoksa var olanı değiştirmekmidir..
 
Yalanlama Taiden gelmiş malesef.
Nedense böyle balonlar çok uçuruluyor bu ara.
 
resimdeki taaruz helikopteri değil mi :) artık polis taaruz helikopterine geçiş yaptı herhalde :)
balona bak vay be :)
 
Haber kaynağının güvenilirliğini sorgulamak için bu haber yetreli bence yzptıkları haberle alakasız resimler koyacak kadar zevzek bir sitenin haberlerinden ne beklenir ki?
odiseus da haber içeriğinin gerçekciliğini ağır şekilde sorgulatacak bilgiler vermiş malesef.
 
Geri
Üst