snıper
New member
- Katılım
- 17 Ocak 2006
- Mesajlar
- 2,345
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Mercedes-Benz, Frankfurt fuarında S Sınıfı lüks sedan otomobilinin izleyeceği yönü işaret eden yeni bir konsepti tanıttı.
Mercedes-Benzin geleceğin lüks otomobillerinde kullanmayı beklediği türden aktarma organları için hareketli bir laboratuar olarak niteleniyor. Hidrojenle çalışan araştırma otomobili gelişmiş bir yakıt hücresi kullanıyor. Mercedes'in "Martı" diye adlandırılan SLS modelindeki kapı sistemini F125'te de uygulayacak.
Bu yakıt hücresi teorik olarak bugünün en güçlü S Sınıfı modellerinden bile daha yüksek performans üretebiliyor ve aynı zamanda sıfır emisyon oluşturuyor. F125 gelecek nesil Mercedes-Benz modellerinin tarzına dair ipuçları da sunuyor.
Şirket ızgara ve yan hatlar dâhil olmak üzere aracın dış kısmının 2013 S Sınıfında ve mevcut CLnin varisinde de kullanılacağını teyit etti.

F125 bugünün standart dingil açıklığına sahip S sınıfına göre 97 mm daha kısa, 110 mm daha geniş ve 50 mm daha alçak. Dört kapı yerine iki adet martı kanadı tarzında kapı kabine erişimi sağlıyor
Buna karşılık dingil açıklığıysa, ultra kısa ön arka sarkıntılar (profilden bakıldığında ön ve arka dingillerden sonra tamponların ucuna doğru olan kısım) sayesinde, bugünün uzun dingil açıklığına sahip konforlu otomobillerden bile daha uzun. Otomobil hafif, alüminyum ağırlıklı bir şasi barındırıyor. Bu şasi mevcut S350 CGIye göre 135 kg daha hafif.

F125 hidrojen kullanarak elektrik üreten ileri teknolojili bir yakıt hücresi sistemi içeriyor. Bu elektrik de dört elektrikli motoru besleyerek büyük salon otomobilinin müthiş bir güce ve sıfır emisyona sahip olmasını sağlıyor.
Konseptte ön yolcu koltuğu katlanarak arka koltuğun yatak gibi uzaması sağlanmış. Şirket bu teknolojiyi geleceğin S sınıfı modellerine dâhil etmeyi ümit ediyor.
Mercedes-Benzin araştırma ve geliştirme bölümünün başkanı Thomas Weber, F125 ile Mercedes-Benzin geleneksel avantajlarını içeren büyük, rahat ve güvenli sedan otomobillerin bir geleceğinin olduğunu, çünkü emisyon oluşturmadan çalışabildiklerini göstermek istiyoruz diyor.

Bilgisayar simülasyonları otomobilin 0-100 km/s hızlanma süresinin 4,2 saniye olacağını gösteriyor. Bu süre bugünün S Sınıfının en üst modeli 5,5 litrelik V12 S600ün verilerinden daha iyi.
Mercedese göre aracın hidrojen tüketimi 100 kilometrede sadece 0,79 kg yani şirketin ifadesi ile dizel bir otomobildeki 2,24 l/100 km tüketime eşit.
Mercedes-Benzin geleceğin lüks otomobillerinde kullanmayı beklediği türden aktarma organları için hareketli bir laboratuar olarak niteleniyor. Hidrojenle çalışan araştırma otomobili gelişmiş bir yakıt hücresi kullanıyor. Mercedes'in "Martı" diye adlandırılan SLS modelindeki kapı sistemini F125'te de uygulayacak.
Bu yakıt hücresi teorik olarak bugünün en güçlü S Sınıfı modellerinden bile daha yüksek performans üretebiliyor ve aynı zamanda sıfır emisyon oluşturuyor. F125 gelecek nesil Mercedes-Benz modellerinin tarzına dair ipuçları da sunuyor.
Şirket ızgara ve yan hatlar dâhil olmak üzere aracın dış kısmının 2013 S Sınıfında ve mevcut CLnin varisinde de kullanılacağını teyit etti.

F125 bugünün standart dingil açıklığına sahip S sınıfına göre 97 mm daha kısa, 110 mm daha geniş ve 50 mm daha alçak. Dört kapı yerine iki adet martı kanadı tarzında kapı kabine erişimi sağlıyor
Buna karşılık dingil açıklığıysa, ultra kısa ön arka sarkıntılar (profilden bakıldığında ön ve arka dingillerden sonra tamponların ucuna doğru olan kısım) sayesinde, bugünün uzun dingil açıklığına sahip konforlu otomobillerden bile daha uzun. Otomobil hafif, alüminyum ağırlıklı bir şasi barındırıyor. Bu şasi mevcut S350 CGIye göre 135 kg daha hafif.

F125 hidrojen kullanarak elektrik üreten ileri teknolojili bir yakıt hücresi sistemi içeriyor. Bu elektrik de dört elektrikli motoru besleyerek büyük salon otomobilinin müthiş bir güce ve sıfır emisyona sahip olmasını sağlıyor.
Konseptte ön yolcu koltuğu katlanarak arka koltuğun yatak gibi uzaması sağlanmış. Şirket bu teknolojiyi geleceğin S sınıfı modellerine dâhil etmeyi ümit ediyor.
Mercedes-Benzin araştırma ve geliştirme bölümünün başkanı Thomas Weber, F125 ile Mercedes-Benzin geleneksel avantajlarını içeren büyük, rahat ve güvenli sedan otomobillerin bir geleceğinin olduğunu, çünkü emisyon oluşturmadan çalışabildiklerini göstermek istiyoruz diyor.

Bilgisayar simülasyonları otomobilin 0-100 km/s hızlanma süresinin 4,2 saniye olacağını gösteriyor. Bu süre bugünün S Sınıfının en üst modeli 5,5 litrelik V12 S600ün verilerinden daha iyi.
Mercedese göre aracın hidrojen tüketimi 100 kilometrede sadece 0,79 kg yani şirketin ifadesi ile dizel bir otomobildeki 2,24 l/100 km tüketime eşit.