Bediüzzaman Said Nursi (RA) ve Şeyh-ul İslam Mustafa Sabri Efendi (RA)

Ayrıca biz onlardan daha çok bilebiliriz ve biliyoruzda bizim elimizin altında onlarda olmayan bir kütüphane var ...İyi kullanılınca internet tümünün bilgisinden ve dünya görüşünden fazla bilgi verir yani biz onlardan doğal olarak fazlasını bilebiliriz.
Eskilerin bilgi edinme yolu okumak , gezmek , görmek yapmak , dinlemek...Ama bizim için bunları internet ayağımıza getiriyor hem de TÜMÜNÜ birden..Onlar bu bilgilerin tümünü birden ne gezebilir , ne bulupta okuyabilir , ne dinleyebilir ,ne yapabilir yada yapılmışını izleyebilir, nede her yeri görebilir..Ama biz yapabiliyoruz tabi ki biz daha çok ve bizim için daha iyisini biliriz.
 
Ayrıca biz onlardan daha çok bilebiliriz ve biliyoruzda bizim elimizin altında onlarda olmayan bir kütüphane var ...İyi kullanılınca internet tümünün bilgisinden ve dünya görüşünden fazla bilgi verir yani biz onlardan doğal olarak fazlasını bilebiliriz.
Eskilerin bilgi edinme yolu okumak , gezmek , görmek yapmak , dinlemek...Ama bizim için bunları internet ayağımıza getiriyor hem de TÜMÜNÜ birden..Onlar bu bilgilerin tümünü birden ne gezebilir , ne bulupta okuyabilir , ne dinleyebilir ,ne yapabilir yada yapılmışını izleyebilir, nede her yeri görebilir..Ama biz yapabiliyoruz tabi ki biz daha çok ve bizim için daha iyisini biliriz.


Çok önemli bir konuya değindin internet bunların canına okudu mızrak çuvala sığmıyor.

Alayı birden bir Prof.Dr . Abdulaziz Bayındır'ın hakkından gelemiyor. En son said nursi meselesinde cemaat sus pus kesildi, geçen senede diyanet çuvalladı, cüppeliyi şamar oğlanına dönderdi zaten :)

İşin ilmini bilen gerçek medreseli ve hakkı konuşmaktan çekinmeyen alimlerin sayısı hızla artıyor.
 
yav said nursi ile fettullah gülenin ne alakası var konu nerden nereye geldi bu konuyu açtığımda biri şeyülislam böle böle dedi işte bende ona binayen bak aynı adam geri adım attı hata yaptık dedi diye açtım ama konu birden dinler arası diyaloğa geldi said nursi hayatı boyunca ataistler ile savaşan biridir kendi döneminde bu vardı ataistlik vardı dönemin rusyası ve sosyalızmı bilmeyen yoktur umarım

unutmayın her 100 yılda bir müceddid gelir ve o 100 yılın sorunlarına ışık tutar hadisi var gerçi size göre o hadis sahih değildir ola bilir sizin fikriniz

bunu unutmayın size göre sünnet ve kuran tek kaynaktır siz onlara göre hareket edersiniz kuranı okuyarak anlıyorsanız bunu uyugulaya biliyorsanız ne mutlu size biz bu arada bazı hocaları alımleri dinlemekte fayda görüyoruz birazdaha işi anlamak için hoş türkiyede 4 kitap okuyan veya yazan herkes alim olmuş fetva veriri olsun ne yapalım


konuyu uzatmaya gerek yok konu acılan bir konuya cevap nıtelığındedir.

SAİD NURSİ veya MEVLANA yı anlamak için onlar gibi düşünmek gerekir El yazması bir eserde FATİH in şarap içtiği yazar gel görki şarap aynı zamanda üzüm suyunada verilen isimdir.
 
Çok önemli bir konuya değindin internet bunların canına okudu mızrak çuvala sığmıyor.

Alayı birden bir Prof.Dr . Abdulaziz Bayındır'ın hakkından gelemiyor. En son said nursi meselesinde cemaat sus pus kesildi, geçen senede diyanet çuvalladı, cüppeliyi şamar oğlanına dönderdi zaten :)

İşin ilmini bilen gerçek medreseli ve hakkı konuşmaktan çekinmeyen alimlerin sayısı hızla artıyor.

Bazı şeyler için alim olmaya gerek yok,

Yüce Allah kitabında,emirlerine uyanın Cennet,uymayanın Cehennem ehli olduğunu vurguladıktan sonra gönderdiği son elçisi Peygamberimiz Muhammed Mustafa (SAV) ile mesajını tamamlamıştır.Yani Allah katında tek din İslamdır.
Düne kadar"yahudi ve hrıstiyanları dost edinmeyiniz" ayeti ile müslüman mahallesinde klavye edebiyatı parçalayanlara,dinler arası diyalog hikayesi için diyanet işlerinin başındaki son şamarı"dinler arası diyalog olmaz" diye vurdu.Vurdu,vurmasınada,hiç kimse çıkıpta:
-Be hey Müslüman,madem sende diğer dinleri Hakk din olarak görmüyorsun,ne diye "İnneddine indallahil İslam" demekten korkuyorsun diyemediler.

"İnneddîne ındallâhil İslâm.(ü) ve mahtelefellezîne ûtülkitâbe illâ min ba'di mâ câehümül ılmu bağyen beynehüm. Vemen yekfür biêyetillâhi feinnellâhe serîül hısâb(i)*ALİ İMRAN/19.

"Fein hâccûke fegul eslemtü vechiye lillâhi vemenittebeani. Ve gul lillezîne ûtül kitâbe vel ümmiyyûne eeslemtüm. Fein eslemû fegadihtedev. Ve in tevellev feinnemâ aleykel belâğ.(u) Vallâhü basîrun bil ıbâd(i)*ALİ İMRAN 20.

"Allah katında din, şüphesiz İslâmiyet'tir. Ancak, Kitap verilenler, kendilerine ilim geldikten sonra, aralarındaki ihtiras yüzünden ayrılığa düştüler. Allah'ın âyetlerini kim inkâr ederse bilsin ki, Allah hesabı çabuk görür." "Ey Muhammed! Eğer seninle tartışmaya girişirlerse, "Ben bana uyanlarla birlikte kendimi Allah'a verdim," de. Kendilerine Kitap verilenlere ve kitapsızlara: "Siz de İslâm oldunuz mu?"de, şâyet İslâm olurlarsa doğru yola girmişlerdir, yüz çevirirlerse, sana yalnız tebliğ etmek düşer. Allah kullarını görür." (Ali İmran 3/19-20)

Allah (c.c.) şöyle buyuruyor:

"Kim İslam'dan başka bir din ararsa, bilsin ki, (o din) ondan kabul edilmeyecek ve o, ahirette kaybedenlerden olacaktır." (Al-i İmran: 3/85)

Kardeşim,mevzular beni hakikaten aşıyor,işin tasavvuf yada 4x4 lük müslümanlık ehline şahsımı yakıştıramam,lakin

Allah kelamı ile Peygamber ışığı cümle Müslümanları aydınlatsın.

Yüzyıllardır süre gelen rant kavgasını din kavgasına dönüştürüp,kim daha çok biliyor? Senin hocaefendinin kerameti bizimkinin kerametini yenemez!!! cümleleri ile bu iş yürüyecekse,ben..............

crazy(delibebe) kardeşim cümlemin sonunu bilir...:durdurun
 
bu cümleni unutmaman dileklerimle,

bu konu hakkında bu kadar,

yanlız verdiğim linkteki videoyu izleyip-izlemediğini yazmanı isterim.

fetullah gülen bir konuşmasında lailahe illallah diyen bir kişi muhemmeden resullullah demsede cennete gider dedi ve bu ezan bu mantık ile yazılmıştır veya okunmuştur doğrumudur değildir ama benim hala anlamdığım konu ile SAİD NURSİ nin ne alakası var ha bu konuyu ayrıca bir konu olarak açarsanız abi orada tartışılır yanı ve sizinle eyanı fikirde olduğumuda anlarsınız ben ezanın o şekilde okunması doğru bulmuyorum bunu Said Nursinin de doğru bulmayağını açik ve net bir şekilde söyleye bilirim yaşınız büyük olduğu için Adnan Medres in ezanı orjinaline cevirdği için Said Nursinin Adnan Menderes hakkında neler dediğini az çok bilirsiniz


Fettulah gülen çok genç birisi değil öyleki Said Nursiyi görmeye tennezül etmiyor sebebi Saidin kürt olması daha sonra bunun hata olduğunu söylemiş diye biliyorum.

Fetullah gülen sayesinde birden fazla papazın müslüman olduğu bilinen bir gerçek hakkını vermek lazım.


bunu çok ve net bir şekilde söylüyorum türkiyede laik yerleşsin diye yapılanalrın meyvesi bu acı veya tatlı ama ürün bu bence bunu tartışalım neden kuranı okuyamıyoruz okusak bile anlamıyoruzu tartışalım neden bir dönem camilere kilit vuruldu camideki hocaların bir çoğu baskınlarla nasıl bezdirildi camiler sadece namaz vakitlerinde acılır olduyu tartışalım benim cocuklugum camilerde geçti bazı şeylerı hatırlarım : )
 
Bazı şeyler için alim olmaya gerek yok,

Yüce Allah kitabında,emirlerine uyanın Cennet,uymayanın Cehennem ehli olduğunu vurguladıktan sonra gönderdiği son elçisi Peygamberimiz Muhammed Mustafa (SAV) ile mesajını tamamlamıştır.Yani Allah katında tek din İslamdır.
Düne kadar"yahudi ve hrıstiyanları dost edinmeyiniz" ayeti ile müslüman mahallesinde klavye edebiyatı parçalayanlara,dinler arası diyalog hikayesi için diyanet işlerinin başındaki son şamarı"dinler arası diyalog olmaz" diye vurdu.Vurdu,vurmasınada,hiç kimse çıkıpta:
-Be hey Müslüman,madem sende diğer dinleri Hakk din olarak görmüyorsun,ne diye "İnneddine indallahil İslam" demekten korkuyorsun diyemediler.

"İnneddîne ındallâhil İslâm.(ü) ve mahtelefellezîne ûtülkitâbe illâ min ba'di mâ câehümül ılmu bağyen beynehüm. Vemen yekfür biêyetillâhi feinnellâhe serîül hısâb(i)*ALİ İMRAN/19.

"Fein hâccûke fegul eslemtü vechiye lillâhi vemenittebeani. Ve gul lillezîne ûtül kitâbe vel ümmiyyûne eeslemtüm. Fein eslemû fegadihtedev. Ve in tevellev feinnemâ aleykel belâğ.(u) Vallâhü basîrun bil ıbâd(i)*ALİ İMRAN 20.

"Allah katında din, şüphesiz İslâmiyet'tir. Ancak, Kitap verilenler, kendilerine ilim geldikten sonra, aralarındaki ihtiras yüzünden ayrılığa düştüler. Allah'ın âyetlerini kim inkâr ederse bilsin ki, Allah hesabı çabuk görür." "Ey Muhammed! Eğer seninle tartışmaya girişirlerse, "Ben bana uyanlarla birlikte kendimi Allah'a verdim," de. Kendilerine Kitap verilenlere ve kitapsızlara: "Siz de İslâm oldunuz mu?"de, şâyet İslâm olurlarsa doğru yola girmişlerdir, yüz çevirirlerse, sana yalnız tebliğ etmek düşer. Allah kullarını görür." (Ali İmran 3/19-20)

Allah (c.c.) şöyle buyuruyor:

"Kim İslam'dan başka bir din ararsa, bilsin ki, (o din) ondan kabul edilmeyecek ve o, ahirette kaybedenlerden olacaktır." (Al-i İmran: 3/85)

Kardeşim,mevzular beni hakikaten aşıyor,işin tasavvuf yada 4x4 lük müslümanlık ehline şahsımı yakıştıramam,lakin

Allah kelamı ile Peygamber ışığı cümle Müslümanları aydınlatsın.

Yüzyıllardır süre gelen rant kavgasını din kavgasına dönüştürüp,kim daha çok biliyor? Senin hocaefendinin kerameti bizimkinin kerametini yenemez!!! cümleleri ile bu iş yürüyecekse,ben..............

crazy(delibebe) kardeşim cümlemin sonunu bilir...:durdurun

Onu deme iste :durdurun. Sapina kadar muslumansin cunku herseyi kabul ediyorsun. Olay baskasinin sucunu kinamak icin 3. bir kisinin gucune gidecek birsey demeye benziyor.

Soz gelimi seninle cennete bile girmem diyen bir kisinin sozu yanlis bi sozdur. Allah sana cennet vaad edecek sen girmiyeceksin he mi? :001_tongue: Kisiyi sevmeyebiliriz ama bunu baska yollardan ifade edebiliriz pek tabi diyorum =).

Su Allah katinda din islamdir kaldirildi hutbeden diyodun abi ben ankarada hep karsilasiyorum o ayetle hutbelerde..

Diger konu Fethullah Gulen`i ben de tasvip etmiyorum. Konu donup dolasip niye buraya geliyor anlamadim.
 
1400 senedir bu işin içinden çıkamadık

ikinci 1400 de de çıkamayız ........

Durum bu....

Müslüman müslüman ile kavga ediyor

Elin papa sına saygı duyuyor ..........

Katolik ortodoks u gırtlamak istiyor

Müslümanı daha çok seviyor ki iş birliği yapıyor .

Mesele demek ki ALLAH RAB YADA TANRI KATINDA DEĞİL

Mesele iktidar katında .....

İş artık benim inancım senin kini dövere döndü

İNANILAN YARADAN AYNI İSE VE DAHİ ELÇİDE HEMFİKİRSE MİLLET

İNANDIĞIN YARADAN BELLİ ELÇİSİ BELLİ

KURAN ÖNÜNDE SÜNNET GÖZÜNDE

NEYİN KAVGASI BU .......

ALLAH BELANIZI VERECEK BİR GÜN

TARİKATA DEĞİL HAKİKATA İNANDIĞINIZ GÜN ADAM OLURSUNUZ ...
 
Kaptan su karsilikli konu acma kavgasina bi son versek. Kimse birbirini incitmesin =)...
 
2. Şeyh olgusuna ilişkin görüşlerimi kısaca şu şekilde ifa­de edebilirim: Bu konuya iki türlü yaklaşımda bulunulabi­lir.

Birincisi: Bir insanı şeyh kabul etmeyi ve onunla rabıta yapmayı bir insanı dost edinmek ve onu hayalinde canlan­dırmak gibi herhangi bir fiil olarak görebiliriz.

İkincisi: Şeyhi ve onunla rabıta yapmayı Allah'a yaklaş­ma aracı olarak görebiliriz.

Birinci yaklaşım, şeyh ve rabıta olguları ve sadece bu fiil­lerin caiz olup olmadıkları açısından sorgulanabilir. Bir in­sanı şeyh edinmek ve onunla rabıta yapmak herhangi bir fiil olarak niyete göre caiz de olabilir. Caiz olmayabilir de.

Caiz kılan veya kılmayan niyetler üzerinde İslâm alimle­ri durmuşlardır. Niyetin bir türünü hakim Abdurraşid Mahmud bir yazısında açıklamıştır. Bu niyeti göz önüne alırsak, şeyh veya rabıta olgularına haram demekten başka bir çare­miz yoktur. İkinci tür niyeti ise alim Zafer Ahmed açıklamış­tır. Bu niyeti göz önünde bulundurursak da bunlara kolay kolay caiz değildir diyemeyiz.

Bu durum tıpkı şu olaya benzemektedir: Bir kişiyi yaban­cı bir kadına bakarken gördüğümde, ona nedenini sorsam, o da bana nefsine uyarak duygularım tatmin etmek için baktı­ğını söylese, ben de zorunlu olarak yaptığı işin caiz olmadığı­nı söylerim. Aynı durumdaki bir başka kişi, bakış nedeni ola­rak bu yabancı kadınla nikahlanmak istediğini belirtirse, ben de yine mecburen caiz olan bir iş yaptığını söylerim. Çünkü; öne sürdüğü neden İslâm hukuku açısından geçerlidir; yanlıştır denemez.

Şeyh ve rabıta olayının ikinci türüne gelince: bunların ke­sinlikle caiz olmadığı ve yanlış oldukları konusunda hiç bir zaman şüphem olmamıştır. Ne kadar büyük bir şahsiyeti şeyh edinirse edinsin ve ne kadar büyük bir şahsiyeti rabıta yaparsa yapsın, o kişi yanlış ve caiz olmayan bir iş yapmış olur.

Mevdudi-Itikadi Iktisadi Sosyal Sayisal ve Fikhi Meselelere Fetvalar

[video=rabita nedir]11756[/video]

Kendisi el-ezher universitesi mezunu birisi

Mevdudi`yi anlatmaya gerek yok zaten. O bir ekol...
 
Tasavvufcuların uydurdukları ibadet: RABITA (Budist yogasını meditasyonunu İslama sokanlar), lütfen videoyu izleyiniz.

Abdulaziz Bayındır:

"Rabıta Allah'ı bırakıp, şeyhe ibadet etmektir."

Prof. Dr. Abdulaziz Bayındır RABITA = YOGA - YouTube

senın hocan abdülaziz hoca bazı dedikerleri hakıkaten çok iyi yanı yenilir yutulur değil bazı dediklerinin desteği iyi değil ilzede gör : )


Abdulaziz Bayındır Açıkça Yalan Söylüyor - YouTube


ne hikmetse çark etmiş yarın etmeyeceği ne belli :)
 
:))

Çok ilginçsin Seydiali.

Sene 1986- sene 2012 sen dön bi kendine bak, geçen sene ile bu sene kafandaki doğrular ve yanlışlar aynımı? Aynı olması mümkün mü?

Şimdi Aziz Bayındır araştırmacı bir Hoca, geçtiğimiz yıllarda kutuplarda namaz vakitlerini bizzat oraya uzman bir ekiple giderek tespit etti. Bu tespitin ilmi olarak yapılmadığı ve bugüne değin kimsenin yapmadığı bir durumda hüküm ne olacaktı? Neye göre vakitler ayarlanacaktı?

Geçen ramazanda Abdulaziz Hoca ve Süleymaniye Vakfı sahur vaktinin yanlış olduğunu deneyle ispat etti. Ve diyanet bu çalışmaya karşı mahcup olmuş, doyurucu bir açıklama yapamamıştır. Şimdi Hoca bu deneyden sonra şöyle dedi:

Artık ilmi olarak ispatlanmış bir vakit vardır, bundan sonra bunu bile bile eski vakte göre hareket eden vebaldedir. Ancak bu tarihten önce doğru olarak bilinen takvime göre hareket edenlere bir vebal yoktur, şimdi biz doğrusunu açıklıyoruz, tenkit eden delilleriyle tezimizi çürütsün, çürütemiyorsa ve artık bu takvime uymakla yükümlüdür.

Şİmdi en nihayetinde aziz hoca bu ülkenin mevcut islami kabulleri üzerine eğitim almıştır. Bu eğitimden sonrada resmi hizmetinde bu kabullerle hüküm vermiştir. Ancak insanın ilmi ölene kadar devam eder. Her gün yeni birşey öğrenebilir, geçmişte yanlış düşündüğünü anlayabilirsin, hayatta hepimizin başına gelen şeylerdir bunlar. Önemli olan geçmiştekini reddetmektir. Abdulaziz Hocada elbette araştırdıkça, ilmini derinleştirdikçe geçmiş hükümleri reddetmiştir. Bu durum sadece onun şahsıyla alakalı değildir, bir çok isim ister din adamı olsun, ister siyasetçi, isterse bilim adamı geçmiş hataları kabul etmesi erdemdir. Eğer tenkit etmezse kendiyle çelişkidedir. Buda onu sahtekar yapar.

Bir tek hocanın sözüne bakarak hareket etmekte yanlıştır, Benzer fikirleri paylaşan farklı isimler bazı noktalarda ayrışırlar hangisinin doğru olduğunu kendi mantık süzgecinden kendi irademizle seçmekten başka ne yapabiliriz?

Abdulaziz Bayındır, Mustafa İslamoğlu, Alparslan Kuytul, Yaşar Nuri Öztürk, Eren Erdem, İhsan Eliaçık, Ali Bulaç gibi isimler(aklıma gelenler bunlar yoksa daha fazla isim zikredebiliriz) mevcut statüko haline gelmiş tasavvufi-sünni akıma zıt şeyler söylediler. Ancak kendi aralarında da zıt düştükleri dıurumlar mevcuttur. Birini komple reddedip birine topyekün bağlanmakta doğru değildir. Tercih sizin. Statükonun bu isimlere "dinde reformcular" diyerek üstünü çizmesini ciddiye almamaktır mesele.

Abdulaziz Bayındır benim hocam değil, sadece diğerlerine nazaran bir adım daha önde olduğuna inandığım için, bir bukle daha önem verdiğim bir isim o kadar. Tasavvufla alakalı fikirlerini kabul ediyorum. Mevlana ve said nursi ile alakalı tespitleri de bence doğrudur.
 
:))

Çok ilginçsin Seydiali.

Sene 1986- sene 2012 sen dön bi kendine bak, geçen sene ile bu sene kafandaki doğrular ve yanlışlar aynımı? Aynı olması mümkün mü?

Şimdi Aziz Bayındır araştırmacı bir Hoca, geçtiğimiz yıllarda kutuplarda namaz vakitlerini bizzat oraya uzman bir ekiple giderek tespit etti. Bu tespitin ilmi olarak yapılmadığı ve bugüne değin kimsenin yapmadığı bir durumda hüküm ne olacaktı? Neye göre vakitler ayarlanacaktı?

Geçen ramazanda Abdulaziz Hoca ve Süleymaniye Vakfı sahur vaktinin yanlış olduğunu deneyle ispat etti. Ve diyanet bu çalışmaya karşı mahcup olmuş, doyurucu bir açıklama yapamamıştır. Şimdi Hoca bu deneyden sonra şöyle dedi:

Artık ilmi olarak ispatlanmış bir vakit vardır, bundan sonra bunu bile bile eski vakte göre hareket eden vebaldedir. Ancak bu tarihten önce doğru olarak bilinen takvime göre hareket edenlere bir vebal yoktur, şimdi biz doğrusunu açıklıyoruz, tenkit eden delilleriyle tezimizi çürütsün, çürütemiyorsa ve artık bu takvime uymakla yükümlüdür.

Şİmdi en nihayetinde aziz hoca bu ülkenin mevcut islami kabulleri üzerine eğitim almıştır. Bu eğitimden sonrada resmi hizmetinde bu kabullerle hüküm vermiştir. Ancak insanın ilmi ölene kadar devam eder. Her gün yeni birşey öğrenebilir, geçmişte yanlış düşündüğünü anlayabilirsin, hayatta hepimizin başına gelen şeylerdir bunlar. Önemli olan geçmiştekini reddetmektir. Abdulaziz Hocada elbette araştırdıkça, ilmini derinleştirdikçe geçmiş hükümleri reddetmiştir. Bu durum sadece onun şahsıyla alakalı değildir, bir çok isim ister din adamı olsun, ister siyasetçi, isterse bilim adamı geçmiş hataları kabul etmesi erdemdir. Eğer tenkit etmezse kendiyle çelişkidedir. Buda onu sahtekar yapar.

Bir tek hocanın sözüne bakarak hareket etmekte yanlıştır, Benzer fikirleri paylaşan farklı isimler bazı noktalarda ayrışırlar hangisinin doğru olduğunu kendi mantık süzgecinden kendi irademizle seçmekten başka ne yapabiliriz?

Abdulaziz Bayındır, Mustafa İslamoğlu, Alparslan Kuytul, Yaşar Nuri Öztürk, Erdal Eren, İhsan Eliaçık, Ali Bulaç gibi isimler(aklıma gelenler bunlar yoksa daha fazla isim zikredebiliriz) mevcut statüko haline gelmiş tasavvufi-sünni akıma zıt şeyler söylediler. Ancak kendi aralarında da zıt düştükleri dıurumlar mevcuttur. Birini komple reddedip birine topyekün bağlanmakta doğru değildir. Tercih sizin. Statükonun bu isimlere "dinde reformcular" diyerek üstünü çizmesini ciddiye almamaktır mesele.

Abdulaziz Bayındır benim hocam değil, sadece diğerlerine nazaran bir adım daha önde olduğuna inandığım için, bir bukle daha önem verdiğim bir isim o kadar. Tasavvufla alakalı fikirlerini kabul ediyorum. Mevlana ve said nursi ile alakalı tespitleri de bence doğrudur.


bak ben ne dedim bazı konularda dedikleri hakikaten güzel şeyler kesin ve net söylüyor bazende söylemiyor

1986 bu fetvayı verdi insanlar ona göre hareket etti bugun farklı bir fetva veriyor bugunde insanlar ona göre hareket ediyor pekı hengisi dogru 20 küsür yıl önceki mi bu günkümü yani ne değişti ha araştırma ise o zaman bilemdiği konu hakkında görüş bildirmiş bugün araştırmış yine bildirmiş bu doğru bir yaklaşım mı değil mi : )

ihsan eliaçık bence okuancak hatta kaale alınacak biri değil her mısır mezunu hakıkati söylemiyor ki peygamberi sıradanlaştıran mücezi ahmediye yi yoksayan biri

islamoğlu mezhepleri yoksayıyor hangisi işinize gelse onuyapın diyor kader konusundakı görüşleri çok farklı ama bazı dedikleride diğer hocalarla uyum içerisinde

bunlar ne biliyormusun şiaya yakın olan şeyler ali şeriati gibi davranmaya çalışanlar şah ismail ile başlayan hz ali dışındakilere küfre kadar giden bir zihniyetin yansımaları

kimse tek bir söz ile çöpe atılacak değildir ama siz bunu yapıyorsunuz abdülaziz bayındır ve onun yanındaki bir hoca tarafından ortaya atılan iddiları kabul ediyorsunuz ve
risaleyi nuru toptan çöpe atıyorsunuz mesneviyi hakeza öyle


gelelim uyum meselesine bu hocaların hepsi farklı ilimler okumuştur ve bunların çoğu muhaddis değildir ama her alanda fikir beyan ederler.

tarikat diyorsunuz onlara karşı çıkıyorsunuz süleymaniye vakfı ve islamoğlunun akabe vakfı ne oluyor kendi aralarındaki cemaat oluyor


ilim öğrenerek artar bu gün bu fetvayı verdi ve risaleyi nurun şirk olduğunu söyledi yarın araştırmalar onu başka bir noktaya götürdü ve dediki risaleyi nur şirk değildir okunması gereken bir kitaptır dese bu önyargılardan kurtulup okuyacak kaç kişi çıkar

ve hani ben artık bakıyorumda bu hocalara bir birlerine laf yetiştiriyorlar yav gelin ortak bir meclise orada tartısın da millet kim haklı bilsin hepsi birbirine laf atıyor hepsi birbirini kafirlik ile suçluyor bu doğrumu yaklaşımmı hani okudukları ilim nerde hani ?

ama bunu yapmıyorlar neden hepsi kendi cemaatinde güçlü çünkü


Abdulaziz Bayındır, Mustafa İslamoğlu, Alparslan Kuytul, Yaşar Nuri Öztürk, Erdal Eren, İhsan Eliaçık, Ali Bulaç gibi isimler(aklıma gelenler bunlar yoksa daha fazla isim zikredebiliriz) mevcut statüko haline gelmiş tasavvufi-sünni akıma zıt şeyler söylediler. Ancak kendi aralarında da zıt düştükleri dıurumlar mevcuttur. Birini komple reddedip birine topyekün bağlanmakta doğru değildir. Tercih sizin. Statükonun bu isimlere "dinde reformcular" diyerek üstünü çizmesini ciddiye almamaktır mesele.

bu cümlende ortak fikirdeyiz sıkıntı yok : )


Bir tek hocanın sözüne bakarak hareket etmekte yanlıştır, Benzer fikirleri paylaşan farklı isimler bazı noktalarda ayrışırlar hangisinin doğru olduğunu kendi mantık süzgecinden kendi irademizle seçmekten başka ne yapabiliriz?

burada şunu sorayım sana : ) abdüzlaziz hoca dışındakilerin tamamı risalede harhangi bir sorun bulmamışlar ama siz illalada sorun var diyorsunuz doğru bir yaklaşım mı bu yukarıdaki cümle size ait olduğuan göre doğru değil

zekeriya beyazda prof hakkı söylüyormu oda ilim sahibi yaşar nuride ilim sahibi olduçakda iyi biliyor ama hakkı söylüyormu


neden senın hocan olduğunuda söyleyeyim :) bize yöneltiğin soruların cogu onun agzından çıkma veya onun cevap verdikleri
 


kimse tek bir söz ile çöpe atılacak değildir ama siz bunu yapıyorsunuz abdülaziz bayındır ve onun yanındaki bir hoca tarafından ortaya atılan iddiları kabul ediyorsunuz ve
risaleyi nuru toptan çöpe atıyorsunuz mesneviyi hakeza öyle



önüne bir tas çorba koysalar içinede çok az bir zehir atıp karıştırsalar o çorbayı içerim diyorsun yani, aklını çok beğendim yaaa seydi :) ben olsam tası dökerdim bir kaşık bile almazdım allah akıl vermiş işlet diye aklım içme diyor o çorbayı sende aklını işlet derim . aklını işletmedikten sonra imanın seni kurtaramayabilir belkide imanın sapmış olabilir....

risaleler hakkında kapsamlı bir araştırma yapılmış , göze çarpan büyük hatalar üzerinde durulmuş mademki saidi kürdiyi savunuyorsun iddaları çürüt bizde bakıp kontrol edelim belkide sen doğru söylüyorsun ama sen yan çiziyorsun işi siyasete çekmeye çalışıyorsun. yok neymiş niye mısıra kaçmış yok neymiş hatasını anlamış saidi kürdüden af dilemiş yok neymiş o zaman bu zaman şu zaman yokkkk neymiş... :)

işi siyasete çekme, yan çizme, yapabiliyorsan iddaları çürüt yoksa sus öğren hakikatı.

Akifin bu şiirine kulak vermek gerekir:

İbret olmaz bize her gün okuruz ezber de
Yoksa hiç mana aranmaz mı bu ayetler de

Lafzı muhkem yalnız anlaşılan kuranın
Çünkü kaydında değil hiç birimiz mananın

Ya açar nazmı celilin bakarız yaprağına
Yahut üfler geçeriz bir ölünün toprağına

İnmemiştir hele Kuran şunu hakkıyla bilin
Ne mezarlıkta okunmak ne fal bakmak için.

Çok güzel demiş üstat, Kuranı üfürük kitabı olarak kullanıyor bunada islam diyorlar, bir şey demeye gör din düşmanı oluyorsun.
 
önüne bir tas çorba koysalar içinede çok az bir zehir atıp karıştırsalar o çorbayı içerim diyorsun yani, aklını çok beğendim yaaa seydi :) ben olsam tası dökerdim bir kaşık bile almazdım allah akıl vermiş işlet diye aklım içme diyor o çorbayı sende aklını işlet derim . aklını işletmedikten sonra imanın seni kurtaramayabilir belkide imanın sapmış olabilir....

risaleler hakkında kapsamlı bir araştırma yapılmış , göze çarpan büyük hatalar üzerinde durulmuş mademki saidi kürdiyi savunuyorsun iddaları çürüt bizde bakıp kontrol edelim belkide sen doğru söylüyorsun ama sen yan çiziyorsun işi siyasete çekmeye çalışıyorsun. yok neymiş niye mısıra kaçmış yok neymiş hatasını anlamış saidi kürdüden af dilemiş yok neymiş o zaman bu zaman şu zaman yokkkk neymiş... :)

işi siyasete çekme, yan çizme yapabiliyorsan iddaları çürüt yoksa sus öğren hakikatı.



konuyu sen açmadın mı neydi konu şeyhül islam said nursiye itahmalrda bulunuyordu demi sonra ne oldu siyasi yapı değişti demi şeyhül islam yurt dışıan gitmeye zorlandı veya gitti sonra ne yaptı konuda verdiğim gibi af diledi doğru mu değilmi ?

sorun bu adam ithamda bulunduğu biri için hakklıydı dedi biz hata etik dedi doğrumu değil mi ?

sen şimdi konuyu siyasete çektiğimi söylüyorsun çekmedim şeyül islamı savunuyordun ya başta ne olduda oda mısıra gitmek zorunda kaldı dedim ne oldu ?

ve af diledi soru bu ama sen şeyül islamın kabul ettiğini kabul etmiyosun


çorba meselesi çorbanın tamamı zehirli ise içilmez ama bir kısmında zehir var ve biliyorsan o kısmı çıkarır atarsın yanı sineğin düştüğü çorba meselesi gibi : )

ama içinde bir kelime yanlış diyeki size göre öyle bu o kitabın tamamı yanlıştır anlamına gelmez bu adamlar peygamber değil ki olsalar bile peygamberde hata yaptı uyarıldı : ) hata kullara mahsustur hatalı kısım varsa ya düzeltilir yada çıkarılır ama hata var diyede bütün bir kitap ve onun için adanan bir yaşam çöpe atılamaz

ve ben işin içinde etnik köken olduğunu çok iyi biliyorum Sadi türk kökenli olsaydı bu kadar sorun olmazdı : )

idiaları hakkında açın okuyun derim siz bulun islama aykırılıkları onun bunun dediği ile değil : )

 
Velevki af diledi (gerçi inanmıyorum ya hadi senin dediğin olsun.) af dilemesi yada çark etmesi hakikatı değiştirmezki.



çorba meselesi çorbanın tamamı zehirli ise içilmez ama bir kısmında zehir var ve biliyorsan o kısmı çıkarır atarsın yanı sineğin düştüğü çorba meselesi gibi : )

ve ben işin içinde etnik köken olduğunu çok iyi biliyorum Sadi türk kökenli olsaydı bu kadar sorun olmazdı : )


Ben zehirli çorbadan bahsediyorum yavv, sinekli çorbadan değil :) çorbada zehirle karıştırılmış dedim, halan yan çizecek bahane arıyorsun basit bir örnekte bile yan çiziyorsun yok sinekmiş yok kanadında gümüş varmış :)

illaki siyasete çevirecen yani , yahu peygamberimizde arap ne olmuş yani? niye kürtçülük yapıyorsun? yoksa kürtler kutsal ırkmı? tevbe tevbe yaaaa..............
 
Velevki af diledi (gerçi inanmıyorum ya hadi senin dediğin olsun.) af dilemesi yada çark etmesi hakikatı değiştirmezki.



Ben zehirli çorbadan bahsediyorum yavv, sinekli çorbadan değil :) çorbada zehirle karıştırılmış dedim, halan yan çizecek bahane arıyorsun basit bir örnekte bile yan çiziyorsun yok sinekmiş yok kanadında gümüş varmış :)

illaki siyasete çevirecen yani , yahu peygamberimizde arap, niye kürtçülük yapıyorsun? yoksa kürtler kutsal ırkmı? saidi kürdinin mokunda boncumu var ?



ya nasıl değiştirmiyor hakikati yanı bir adam hata yaptıysa ve bu hatasından donmesi yanlış bir adım mı allahı seversen biraz düşünya adam başta itham etmiş diyorum ama sonra vaz geçmiş hata ettik demiş ben demiyorum kendisi bunu diyor sende bunu kabul etmek zorundasın o kabul ediyorsa sende edeceksin asıl çark olayı burda ben anlamıyorsun ki sen said nursiyi anlayasın :) ben sadece şunu diyorum ön yargıyı bırak al eline sözleri oku bakalım neler bulacaksın

zehirli çorba varsa ve zehir çorbanın tamamına karışmış ise çorba dökülür içilmez ama zehir bir kısminda ise koca kazanı dokmeye gerek yok :) sınek misali dedim yanı sinek düştü diye tamamını dokmeye ne hacet var sıneğin olduğu kısmı dökersin iş biter size göre risalede bazı bölümlerde sorun var o bölümleri okumasıınız ama siz bütün risaleyi atmaktan bahsediyorsunuz mnatıklı değil bu


veeeeeeeeeeeee sen hatasından dönen bir alimin dönmediğini söyleyip onu savunurken ben nasıl olurda hatasını görmediğim birini savunmaktan vaz geceyim ?


said nursi kürt olduğu için her türlü faşist yakalşıma maruz kaldı ve hala kalmaktadır ama said nursi kürt olmasaydı türk olsaydı bu kadar faşistçe yaklaşılmazdı demek istediğim bu ben kürtler üstündür demedim dememde : ) ve sürekli saidi kürdi diyen sizsiniz ben hep nursi diyorum :)
 

said nursi kürt olduğu için her türlü faşist yakalşıma maruz kaldı ve hala kalmaktadır ama said nursi kürt olmasaydı türk olsaydı bu kadar faşistçe yaklaşılmazdı demek istediğim bu ben kürtler üstündür demedim dememde : ) ve sürekli saidi kürdi diyen sizsiniz ben hep nursi diyorum :)


nurslu kürd said imzasıyla yazılar yazmış saidi kürdi olarak tanınmış bizde sadi kürdi diyoruz, ne diyelim? zamanın muhteşemi yüzyılın şovmeni anlamlarına gelen bediüzzamanmı diyelim?

sadi kürdinin yaşamı buyunca kullandığı sıfatlar:

said i kurdi : said nursi'nin adıdır. said nursi volkan dergisinde de bu adla yazmıs daha sonra kendi adını said nursi seklinde degistirmistir. niyedir, bilinmemektedir.
said i kurdi - uludağ sözlük

nurslu kurt sait ya da said kurdi olarak da bilinen said nursi'nin yazılarının altına attığı imzasında bir dönem kullandığı sıfatlardan sadece biridir.
said nursi'nin uydurup kendine yakıştırdığı daha bir sürü tuhaf sıfatı vardır. ibnüzzaman (zamanın oğlu, devrin adamı), garibüzzaman (zamanın garibi), ebû laşey (hiçbir şeyin babası), ehu'l acaip, ibni ammi'i garaip, bid'atüzzaman, ceride-i seyyare (ayaklı gazete) ve bediüzzaman (zamanın harikası) bunların bir kısmıdır. bu uyduruk sıfatların bazen hepsini bir arada kullandığı da görülmüştür. http://www.risaleara.com/...4850&a=cerîde-i seyyare

sonradan beğenmemiş olacak ki ilerleyen dönemde bu sıfatlardan çoğunu bir yana bırakıp bunlardan sadece bediüzzamanı kullanır olmuştur. bu sıfatlar, nurcuların ileri sürdüğü gibi, kendisine ulema, bir hocalar kurulu ya da alimler sınıfı tarafından falan verilmiş değildir. nurslu kurt sait tarafından kendi kendine öyle uygun görülmüş, imzasında kullanmış ve yayılmıştır.
_________________________________________
şimdi sadi kürdi kendine bu ismi ve daha bir çok acaip ismi kendine yakıştırmış bizde çok bilinen bu ismi söylüyoruz eğer art niyet arayacaksan kendinde ara...
 

bunu çok ve net bir şekilde söylüyorum türkiyede laik yerleşsin diye yapılanalrın meyvesi bu acı veya tatlı ama ürün bu bence bunu tartışalım neden kuranı okuyamıyoruz okusak bile anlamıyoruzu tartışalım neden bir dönem camilere kilit vuruldu camideki hocaların bir çoğu baskınlarla nasıl bezdirildi camiler sadece namaz vakitlerinde acılır olduyu tartışalım benim cocuklugum camilerde geçti bazı şeylerı hatırlarım : )

İşte burada kesişen yollar ayrılıyor kardeşim,nasıl geçmişle yüzleşip hesap sormak istiyoruz dediğinizde,belki olanları bilen ama olayları o günkü şartların geliştirdiğine inanan kimseler gerçeği dile getiremediler.Bir nevi hesplaşma içine girmeniz,bazı kardeşlerimizinde tabu olarak gördüklerinizi kendi düşüncelerinde ve bu işin ilim sahibi kişilerin bilgisi ışığında hesap sorulması gayretinde olabilir.
Birde,amerikalı hoca ile sait efendiyi karıştırmamak lazım geldiğini söylediğinde içimden bir ses birine biat,diğerini inkar anlamına geldiğini söylüyor.Oysa yenisi,eskisinin devamı niteliğnde olduklarını beyan ederken cemaatin tamamıda ilk imamları olarak Pensilvanya sakinini kabul etmez mi?
Dediğim gibi,bu iş eninde sonunda kimin hocası daha kerametliye dönecek ki;bırakınız bizim dinimiz bize,sizinki size sözü ile olay burada kalsın.


Su Allah katinda din islamdir kaldirildi hutbeden diyodun abi ben ankarada hep karsilasiyorum o ayetle hutbelerde..

Diger konu Fethullah Gulen`i ben de tasvip etmiyorum. Konu donup dolasip niye buraya geliyor anlamadim.

Gavur İzmir'de yok kardeşim :) ama Kütahya'da da yok,Konya'da da yok !!!

Konunun buraya gelmesinin nedenini izah ettim,çünki birisi diğerinin devamı.Çıkın sokağa yada burada her hangi bir yere kötüler yazı yazın bakalım,alacağınız cevap ne olacak?

Her şeyden çok şunu biliyorum artık,

bize doğru anlatılanlar yanlış,yanlış nlatılanlar doğru çıktı...

Doğru bildiklerimizi yanlış,yanlış bildiklerimizide doğru anladık.Yani her gelen işine geldiği gibi anlattı,vicdan ve iman sahipleride akla değil,kalbine uyanı seçti...

Cümlenize selametle,
 
Geri
Üst