Tunyukuk
New member
- Katılım
- 9 May 2007
- Mesajlar
- 17,591
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Yani işte herşey nedir bu PhysX, Havoc vs vs derken başladı. Kısacası uzun zamandır sadece ATI kartlar kullandığımdan nVidia'nın PhysX desteği ile mülaki olamamıştık. Araştırıp bakınırken de nVidia'nın kullanıldığı sistemlere ATI kart uygulandığında PhysX motorunun 96.XX serisi sonrası sürücülerle engellendiğini öğrenmiş olduk.
Şöyleki PhysX aktif edildiğinde PhysX açıkken ATI GPUlar gerekli hesaplamaları yapmıyor onun yerine bu hesaplamaları CPU yapıyor.Çok yük bindiğinden ve dolayısıyla GPU - CPU arasındaki iletişim de yavaşladığı için oyun donuyor. Sisteminizde ATI GPU ile birlikte güçlü bir işlemciniz de olsa nVidia işin üçkadığına kaçıp PhysX işlemlerinin hesaplanmasını tek çekirdeğe adresleyerek yük bindirerek yavaşlama/donmaya sebep oluyor.
Bu arada sorun sadece ATI kartlarda değil PhysX destekli orta halli nVidialarda da mevcut.
Oyunlardaki Fizik hesaplamalarını GPU'nun üzerinden alıp PhysX motoru olarak çalışacak farklı GPU üzerine taşımak için çoğu nVidia kullanıcısı bile belirli bir seviye üzerinde 2. bir GPU ile ( olağan performans [ FPS ] düşüşlerinden daha az etkilenebilecek kartlar ) sistemlerini destekleyebiliyorlar.( elbette bütçesi uygun olanlar...)
Bütün bunlardan yola çıkarak ATI + PhysX uygulanabilirliği araştırıldığında da hemen hemen her konuda olduğu gibi nVidia driver sorununu aşabilecek modlamaların yapıldığını görmekle birlikte şunu bir uygulayıp göreyim bakayım nasıl oluyor dedim.
Aslen 8800Gt ve sonrası modelleri ile de mümkün bu işlem ancak şu var ki PhysX kartınız ne kadar güçlü o kadar iyi sonuç alınıyormuş;
Oldukça önemli Bir detay daha; nVidia SLI veya ATI crossfire gibi bir kullanım sözkonusu olmadığından anakartınızın bu tür kombinasyonları destekleyen FX yongalı bir kart olması gerekmiyor. Neticede X16 + X16 bir bağlantının X8 + X8 bir bağlantıdan hız olarak tahmin edildiği kadar çok da farkı yok. Bir örnek;
Kısacası HD 5850 renderleyecek ve CPU ya yük bindirmeden GTX 260² PhysX işini sırtlayacak.
SS lerde de görüleceği üzere gerekenleri hazırlayıp oturup sistemde mevcut ATI HD 5850 yanına ZOTAC GeForce GTX 260² 896MB 448-bit bir kart ekleyerek PhysX için atadım.
Yaptığım birkaç test ve ekran görüntüleri ile link aşağıda mevcut.
Şimdi PhysX konusunda deneyimli arkadaşlarımdan beklentim ise verilere bir göz gezdirip yorumlamaları.
FluidMark_v1.1.0 Testi;

FluidMark_1.3.1 Testi;

1024X768 Çözünürlükte Benchmark testi;

1440X900 Çözünürlükte Benchmark testi;

TEST Sonuçlarından biri daha;
Score: 7658 o3Marks
VİDEO AYARLARI
VE SONUÇ;

Frames 2181
Time (ms) 40608
Min 29 FPS
Max 74 FPS
Avg 53.709 FPS
Advanced PhysX ayarı ve nVida PhysX Aktif iken coşuyor ve
FPS 50-70 aralığında geziyor.
AMD Radeon™ HD 6800 Graphics Series
ATI Radeon™ HD 5000 Graphics series için;
Windows 7 32-bit Edition
Windows 7 64-bit Edition
Şu sürücüyü deneyin öncelikle.Epey geniş bir yelpazede hotfix desteği sunuyor ATI ( özellikle METRO 2033 de) ;
AMD Catalyst 10.10e Hotfix

FluidMark_1.3.1 Testi;

1024X768 Çözünürlükte Benchmark testi;

1440X900 Çözünürlükte Benchmark testi;

TEST Sonuçlarından biri daha;
Score: 7658 o3Marks
MAFİA II BENCHMARK
VİDEO AYARLARI



VE SONUÇ;

METRO 2033 TEST

Frames 2181
Time (ms) 40608
Min 29 FPS
Max 74 FPS
Avg 53.709 FPS
Advanced PhysX ayarı ve nVida PhysX Aktif iken coşuyor ve
FPS 50-70 aralığında geziyor.
AMD Radeon™ HD 6800 Graphics Series
ATI Radeon™ HD 5000 Graphics series için;
Windows 7 32-bit Edition
Windows 7 64-bit Edition
Şu sürücüyü deneyin öncelikle.Epey geniş bir yelpazede hotfix desteği sunuyor ATI ( özellikle METRO 2033 de) ;
AMD Catalyst 10.10e Hotfix