Şeriat adı altında yapılanlar Nedir GeLin Tekrar Bi BakaLım !!

Yassi hocam,
kafandakileri anlayabiliyorum ama benim sana önerim bu akşam kendine bir iyilik yap ve Kuran'ın Diyanet Mealini aç oku. Artık her şey parmaklarımızın ucunda yapılmayacak bir şey değil.

ya sabir elmali hamdi yazir tefsiri yetmiyormu onu okuyorum ben!
 
Bu olayların şeriatla hiç bir alaksı yok bunlar direkt caniliktir bunu şeriata dil uzatmak için kulannalar şeriati iyice bir araştırsınlar. Bu yapılanları kabul etmıyoruz yapanlarada aynılarını yapmak gerekır.

Şeriat öle keyfi uygulamalar bütünü değildir dikkat edin.
 
siteye uzun zamandır girmiyordum, gecenin şu saatinde rastgelen konuyu ve yorumları okuyunca çok üzüldüm malesef; insanların İslamiyet'e yani dinimize karşı bu kadar mı tahammulü kalmış? dinimizle; vahşetin cehaletin asla bağdaştırılamayacağını bilse keşke herkes.. bu güzel dinimize; "Gül Kokulu"muza karşı hepimizin bir borcudur..
 
şeriat ilahi bir yönetim değildir eğer ilahi bir yönetim olsaydı şeriatla yönetilen ülkelerde sapıklık gericilik had safhada olmazdı. şeriat ilahi değil şeytani bir yönetimdir.

şeriatla yönetilen bir ülkeden akla zarar bir fetva:

İşyerindeki Erkeği Emziren Kadınlar Tacizden Kurtulur

10717603.jpg

İslam dünyasının en itibarlı eğitim kurumlarından Mısır’daki El-Ezher Üniversitesi’nin Hadis Bölümü Başkanı Prof. İzzet Atiya, “Kadınlar, aynı işyerindeki erkekleri emzirirse, akrabaya dönüşür, tacize uğramaktan kurtulur” fetvası verdi. Bu şaşırtıcı fetva, İslam dünyasında tartışma yarattı.

GELİŞMİŞ ya da gelişmemiş tüm ülkelerdeki iş ortamlarının ciddi sorunlarından biri olan kadına yönelik taciz konusuna Mısır’ın en prestijli üniversitelerinden El-Ezher Üniversitesi Hadis Bölüm Başkanı Prof. Dr. İzzet Atiya’dan gelen ve İslami kuralları alt üst eden fetva, tartışmalara neden oldu. Kadınlarla erkeklerin aynı ortamlarda çalışmasının yarattığı sorunları gidermek amacıyla kadınların erkekleri emzirmesi gerektiğini söyleyen Atiya, dini otoriteleri de kızdırdı.

Akraba olmaları için

Tüm dünyada islami araştırmalarda referans olarak kullanılan El-Ezher Üniversitesi Profesörü Atiya önerisinde, “Eğer bir kadın bir erkeği emzirirse sembolik olarak akraba haline gelirler ve bu da kadınlara yönelik tacizin önüne geçilmesini sağlar” dedi. Tartışmalara yol açan bu öneri ile ilgili El-Ezher Üniversitesi Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada ise, Prof. Dr. Atiya’nin fetvasının İslam’ı küçük düşürücü nitelikte olduğu kaydedilerek şöyle denildi: “İslam dinine göre, emzirmek doğum sonrası belli bir süreyi kapsar, sadece çocuğun annesi değil çocuğun bakıcısı için de bu kısa süre geçerlidir.”

5 kez emzirmeli

Ancak Hadis Bölümü Başkanı Dr. Atiya buna karşı çıkarak, şöyle konuştu: “Bu öğreti yetişkinler için de uygulanabilir. Eğer bir kadın iş arkadışını en az 5 kez emzirirse aralarında artık ailevi bir bağ kurulmuş olur. Böylece de iş yerinde yalnız kalmalarında bir mahzur olmaz.”

İnsana uyumlu fetva

Prof. Dr. Atiya, Mısır’dan ve Arap dünyasından yönelen tepkilere karşılık iddiasının arkasında durarak, “Hz. Muhammed’in dönemine ait bililerin yanlış çevirisi nedeni ile bugün söylediğimin aksi düşünülüyor” dedi. Mısır Dini İlişkiler Bakanı Mamut Zaqzouq ise Dr. Atiya’ya bir sonraki fetvasında insan doğasına uyumlu fetvalar vermesi çağrısında bulundu.

Süt akrabalığı nedir

İSLAM dininde “süt hısımlığı” statüsü bulunuyor. Buna göre erkekler süt annleri ve süt hemşireleri ile evlenemiyorlar. Sütün direk kadından emilmesi şart değil, bir şekilde bir erkek bir kadının sütünü içmiş ise o erkeğin sütünü içtiği kadınla evlenmesi yasaklanmış durumda. Kardeş olmasalar bile bebek iken aynı kişinin sütü ile beslenmiş çocuklar büyüdüklerinde evlenemiyorlar.

Emzirdiği erkeğin yanında başörtüsünü çıkarabilir

KADIN ile erkeğin bir arada kalabalık ortamlarda çalışmasının sorun yaratmadığını belirten El-Ezher Üniversitesi Hadis Bölüm Başkanı Prof. Dr. İzzet Atiya, şöyle devam etti: “Asıl sorun bir kadın ile bir erkeğin iş için de olsa işyerinde yalnız yapması gereken özel toplantılarda yaşanıyor. Emzirmek özel toplantılarda yaşanan sıkıntıları ortadan kaldırıyor. Ayrıca bir kadın emzirdiği bir kişinin önünde işyerinde başörtüsünü de çıkarabilir.”

İşyerindeki erkeği emziren kadınlar tacizden kurtulur - Hürriyet
 
Yıllarca Arabistanda ajanlık yapmış ajanlar 100 kez doğruyu 1 kez yanlışı söyleyerek dinde kargaşa yarattılar hala da devam ediyor , yukarıda Mısır la ilgili bir örnek var mesela...
ve bunu islam düşmanları olabildiğine kullanıyorlar...
Bunu gerçek İslam sanıyorlar...

Peygamber Efendimiz eşine kızınca yanlış bişe yapınca eşarpla vururmuş ...
Avrupanın ilk Medeni Kanunu , kadına ilk değer verilen kanun MECELLE Osmanlı dadır...
Şeriatla yönetilen bizzat atalarımızın devletinde...
Allah u Teala buyurmuyor mu ki "siz kadınları Allah tan emanet aldınız onlara iyi bakın" diye
Fakat sonradan bazı aciz insanlar dine kendi isteklerini başkalarına yaptırabilmek için hurafeler sokmuştur...
Evet gerçekten Kuran da dayak vardır zina yapan bekar erkek ve kadınları 100 sopa ile cezalandırmamız ve bunu yaparken de acımamamız emredilir...
Kuran bunu böyle emrediyorsa açıklamaya bile gerek yok aslında ama aile yapısını korumak İslamın değer verdiği şeylerin başında gelir bu da buna yönelik bir tedbirdir ibret alınması için böyle bir ceza ön görülmüştür en doğrusunu Allah bilir...
Kuran da recm geçmez arkadaşlardan biri boş bir yorum yazmış , kezzap vs atmak işkenceye girer ki bunun da vebali büyüktür , kul hakkına girer...
Ayrıca Kadınlara eşlerini seçme konusunda da hak tanınmıştır
"İçkiliyken namaza yaklaşmayın" madem öyle içerim kılmam diyen çok zavallı var , ne yazıkki bazıları böyle apaçık şeylerde bile kelime oyunlarına gidiyorlar Allah ı kandıracaklar sanki oysa kendilerini kandırıyorlar...
 
şeriat ilahi bir yönetim değildir eğer ilahi bir yönetim olsaydı şeriatla yönetilen ülkelerde sapıklık gericilik had safhada olmazdı. şeriat ilahi değil şeytani bir yönetimdir.

şeriatla yönetilen bir ülkeden akla zarar bir fetva:

bu haberi daha once okumustum yanlzı dikkat kaçan bir şey var bu gün el ezer üniveristesi misırda ve mısırda abd israil ingiliz denetiminde zavalımı zavalı bir ülke böle bir ülkedeki bir üniveristenin saglıklı bir kara almasıdsa mumkun değil yanı demem o kı el ezer eskı el ezer değil zaten söylene gelen bir sey var oda el ezer in ingilizlerin eline geçtiği
 
bütün yorumları tek tek üşenmeden okudum 1) dünyada gerçek manada allahın hükümleri ile yönetilen bi tane devlet yok 2) islam kadına vurmayı yasaklamıştır
3-) islamda bir mesele üzerinde 4 şey delil olarak kabul edilir
a)kur'an b) sünnet c) kıyas d)sahabe-i icma

ayrıca arkadaşın biri diyoki alıntı yapmadım yorumların hepsini okuyayım diye bir arkadaşımızın yorumu

işte bende sna diorum ki aç kuranı bak bakalım böyle bir hadis varmı..??bakarsan olmadığını sende görüceksin.. nette bulup c/p yapmak kolay...

ayrıca bak bakalım yüze kezzap atma felan yazıyormu..

kur'anda sadece ayetler mevcuttur önce bunu belirteyim hadisler ise peygamberimizin ağzından çıkmış sözlerdir

kezzap konusunda ise sizinle hem fikirim islam yasaklamıştır kadınları dövmeyi şu şekilde ancak
eşiniz sizi dinlemiyor ise önce yataklarınızı ayırın yine dinlemiyor ise odalarınızı ayırın yine dinlemiyor ise o zaman hafifce vurun

NOT: şuan o bi çok insanın bildiği iran falan şeriatla yönetilmiyo çok partili demokraT sistemle yönetiliyo

Saygılarımla
 
okudugumun yorumların ortak savunması dınde boyle bırsey yok dıyıp dını anlatmak ya arkadaslar sıze dınde boyle bırsey var dıyenmı oldu veya seriyat bu dur dıyenmı var.sunu belırtmek ıstıyorum burda sorun dın deıl sorun ınsanlar. sorun batılı devletlerın müslüman ülkelere gonderdıgı dını bozmakla yukumlu ajanlar bugun afganıstan boyle sapıtmıs durumdaysa kralı devıren ıngılız ajanı topal mollanın bunda cok buyuk bır etkısı var.ne yazıkkı ülkemizdede cogu cemaat avrupa destekli, hristiyanlar bunlara nıye yardım etsın mantıklı bır savunması varmı(kesın bır bahane bulursunuz). demek istedıgım bızım karsı geldıgımız seriyat işte bu,her nekadar dinde böyle birsey olmasada ınsanlar serıyatı boyle uyguluyor.
 
bütün yorumları tek tek üşenmeden okudum 1) dünyada gerçek manada allahın hükümleri ile yönetilen bi tane devlet yok 2) islam kadına vurmayı yasaklamıştır
3-) islamda bir mesele üzerinde 4 şey delil olarak kabul edilir
a)kur'an b) sünnet c) kıyas d)sahabe-i icma

ayrıca arkadaşın biri diyoki alıntı yapmadım yorumların hepsini okuyayım diye bir arkadaşımızın yorumu

işte bende sna diorum ki aç kuranı bak bakalım böyle bir hadis varmı..??bakarsan olmadığını sende görüceksin.. nette bulup c/p yapmak kolay...

ayrıca bak bakalım yüze kezzap atma felan yazıyormu..

kur'anda sadece ayetler mevcuttur önce bunu belirteyim hadisler ise peygamberimizin ağzından çıkmış sözlerdir

kezzap konusunda ise sizinle hem fikirim islam yasaklamıştır kadınları dövmeyi şu şekilde ancak
eşiniz sizi dinlemiyor ise önce yataklarınızı ayırın yine dinlemiyor ise odalarınızı ayırın yine dinlemiyor ise o zaman hafifce vurun

NOT: şuan o bi çok insanın bildiği iran falan şeriatla yönetilmiyo çok partili demokraT sistemle yönetiliyo

Saygılarımla

İslam kadına vurmayı yasaklamıştır. Tamam diyelim.
İslam zina yapmış kadına neyi öngörmüştür ? Biraz da ayetlerle konuşun. Nenenizden öğrendiklerinizi buraya yazmayın.
 
İslam zina yapmış bekar kadına ve erkeğe 100 sopa vurulmasını emretmiştir sadece kadına değil ayetleri çarpıtma , bu da aileyi korumak için gerekli , İnsan şerefli bir varlıktır hayat sadece sex den ibaret değildir , insanın hayvanlardan farkı olması gerekir ...
eğer ki erkek kadına zorla sahip olmuşsa kadına ceza yoktur veya kadın açlıktan namusunu satmak zorunda kalmıssa kadına ceza yoktur onu aç bırakan cezalandırılır devletse devlet o kadının ihtiyaclarını gidermekle mesul olur ,
Aybars24 adlı arkadaşım bizim derdimiz de burada o canice hareketleri savunmak değil ...
fakat gördüğün üzere Bloaded2 nin asıl amacı bu çarpık olaylardan İslama saldırmaktır ...
biz de bu yaptıklarının yanlış olduğunu göstermeye calısıyoruz...
 
Her ülke topluluk şeriat'ı kendi istek ve arzuları doğrultusunda uyguluyor.
Ortayada böyle acı olaylar çıkıyor.
Ama sonra kötülenen ne oluyor şeriat.
Yanlış...
 
İslam zina yapmış bekar kadına ve erkeğe 100 sopa vurulmasını emretmiştir sadece kadına değil ayetleri çarpıtma , bu da aileyi korumak için gerekli , İnsan şerefli bir varlıktır hayat sadece sex den ibaret değildir , insanın hayvanlardan farkı olması gerekir ...
eğer ki erkek kadına zorla sahip olmuşsa kadına ceza yoktur veya kadın açlıktan namusunu satmak zorunda kalmıssa kadına ceza yoktur onu aç bırakan cezalandırılır devletse devlet o kadının ihtiyaclarını gidermekle mesul olur ,
Aybars24 adlı arkadaşım bizim derdimiz de burada o canice hareketleri savunmak değil ...
fakat gördüğün üzere Bloaded2 nin asıl amacı bu çarpık olaylardan İslama saldırmaktır ...
biz de bu yaptıklarının yanlış olduğunu göstermeye calısıyoruz...

Evet bekar kadın ve erkeğe 100 sopa emreder. Ama evlilerse kadına RECM uygulanır. Sen de burayı çarpıtma.
 
İslamiyeti Düzgün Bilmeyen Ve Yaşayamayan Birisi Şeriatin Ne Olduğunu Nereden Bilsin Ki.
 
Evet bekar kadın ve erkeğe 100 sopa emreder. Ama evlilerse kadına RECM uygulanır. Sen de burayı çarpıtma.

Recm i Kuran ın neresinde okudun ?
Peygamber Efendimizin recm yaptığına dair sahabelerden söylemler vardır ama orda da recm edilen kadın bizzat kendi istemiştir recm edilmeyi yaptığından pişmanlık duyduğu için...
Ayrıca adam da öldürülür sadece kadına ceza yoktur ...

Evli insanlardan söz ediyoruz eğer bunlar çarpık hayat yaşarsa bu onlardan olanların hayatlarında da kendini gösterir ...
bozuk bir toplum olur ....
 
Recm i Kuran ın neresinde okudun ?
Peygamber Efendimizin recm yaptığına dair sahabelerden söylemler vardır ama orda da recm edilen kadın bizzat kendi istemiştir recm edilmeyi yaptığından pişmanlık duyduğu için...
Ayrıca adam da öldürülür sadece kadına ceza yoktur ...

Evli insanlardan söz ediyoruz eğer bunlar çarpık hayat yaşarsa bu onlardan olanların hayatlarında da kendini gösterir ...
bozuk bir toplum olur ....

Ah ah ne diyeyim daha bilmem ki kendin sorup kendin cevap veriyorsun : )

Hz. Peygamber'in recm cezasına uygulama örnekleri:

1. İşvereninin eşiyle zina eden bekâr işçiye yüz değnek ve bir yıl sürgün cezası, kadına ise recm uygulanmıştır.

Ebû Hureyre ile Zeyd b. Halid el-Cühenî (r.anhumâ)'dan nakledildiğine göre, zina eden kadının kocası ile, zina eden işçinin babası Resulullah (s.a.s)'e başvurarak bu konuda "Allah'ın kitabı" ile hüküm vermesini istemişlerdir. İşçinin babası şöyle dedi:

"Benim oğlum bu adamın yanında işçi idi. Onun hanımı ile zina etti. Bana, oğlum için recm gerektiği haber verildi. Ancak ben onun adına yüz koyunla bir cariye fidye verdim. Bu arada bilenlere danıştım, (oğlum bekâr olduğu için) ona yüz değnekle bir yıl sürgün cezası, bunun karısına ise recm cezası gerektiğini haber verdiler". Bunun üzerine, Hz. Peygamber şöyle buyurdu:

Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, aranızda Allah'ın kitabı ile hükmedeceğim. Cariye ve koyunlar geri verilecek. Oğluna yüz değnekle bir yıl sürgün gerek. Ey Üneys, sen de bu adamın karısına git. Eğer zinasını itiraf ederse, onu recmet". Üneys kadına gitmiş ve kadın suçunu itiraf etmiş, Hz. Peygamber'in emri üzerine de recmedilmiştir (Müslim, Hudûd, 25; Buhârî, Hudûd III, 38, 46, Vekâlet,13). Ebû Hanife'ye göre, yüz değnek yanında bir yıl sürgün, ayete ilâve niteliğinde olup, ayet inince bu ilâve kısım neshedilmiştir. Ancak İslâm devlet başkanı böyle bir cezayı ta'zir cezası olarak verebilir.

2. Zinasını dört defa ikrar eden Mâiz b. Mâlik (r.a)'in recmedilmesi.

Mâiz b. Mâlik, Hz. Peygamber'e gelerek "Beni temizle" dedi. Hz. peygamber "Yazık sana, çık git, Allah'a tövbe ve istiğfar et" buyurdu. Mâiz, pek uzaklaşmadan geri döndü ve "Ey Allah'ın Resulu! Beni temizle" dedi. Hz. Peygamber aynı sözlerle üç defa daha geri gönderdi. Dördüncü ikrarında "Seni hangi konuda temizleyeyim?" diye sordu. Mâiz; "Zinadan" dedi. Hz. Peygamber "Bunda akıl hastalığı var mıdır?" diye sordu. Böyle bir rahatsızlığı olmadığını söylediler. "Şarap içmiş olabilir mi?" diye sordu. Bir adam kalkıp içki kontrolü yaptı. Onda şarap kokusu tesbit edemedi. Hz. Peygamber tekrar "sen zina ettin mi?" diye sordu. Mâiz "Evet" cevabını verdi. Artık emir buyurdular ve Mâiz recmedildi. Recimden sonra onun hakkında sahabiler iki kısma ayrıldılar. Bir bölümü Mâiz'in helâk olduğunu, başka bir grup ise onun en faziletli tövbeyi yaptığını söylediler. Bu farklı yaklaşım üç gün sürdü. Daha sonra yanlarına gelen Resulullah (s.a.s) "Mâiz b. Mâlik için dua edin" buyurdu. "Allah Mâiz'e mağfiret eylesin" dediler. Hz. Peygamber şöyle buyurdu: "Mâiz öyle bir tövbe etti ki, bu tövbe bir ümmet arasında paylaştırılırsa onlara yeterdi" (Müslim, Hudûd, 22; eş-Şevkânî, Neylül-Evtâr, VII, 95,109; ez-Zeylaî, Nasbu'r-Râye, III, 314 vd.).

3. Gâmidiyeli evli kadının zinadan dolayı recmedilmesi.

Mâiz'in recmedilmesinden kısa bir süre sonra Ezd kabilesinin Gâmid kolundan bir kadın geldi ve "Ey Allah'ın elçisi! Beni temizle" dedi. Hz. Peygamber "Yazıklar olsun sana. Çık git, Allah'a tövbe ve istiğfar et" buyurdu. Kadın dedi: "Beni, Mâiz'i çevirdiğin gibi geri çevirmek istiyorsun" Hz. Peygamber, "Sana ne oldu?" diye sordu. Kadın kendisinin zinadan gebe olduğunu söyledi. Bunun üzerine "Sen mi?" buyurdu. Kadın "Evet" dedi. Hz. Peygamber "Doğuruncaya kadar git" buyurdu. Kadının bu arada geçimini Ensar'dan bir adam üstlendi. Daha sonra Hz. Peygamber'e gelerek; "Gâmidli kadın doğurdu" dedi. Çocuğun bakımını da Ensar'dan birisi üzerine aldı ve kadın recmedildi" (Müslim, Hudûd, 22, 23, 24; İbn Mâc'e, Diyât, 36; Mâlik, Muvatta', Hudûd, II). Başka bir rivâyette, çocuk sütten kesilinceye kadar emzirmesine izin verildiği, recm sırasında Hâlid b. Velîd (r.a)'ın üzerine kan sıçraması üzerine kadın hakkında kötü sözler söylediğini işiten Hz. Peygamber'in şöyle buyurduğu nakledilir:

"Ey Halid! yavaş ol. Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim. Bu kadın öyle bir tövbe etti ki, onu bir baççı (vergi memuru) yapsaydı, şüphesiz mağfiret olunurdu" Sonra kadının hazırlanmasını emrederek cenazesini kılmış ve kadın defnedilmiştir (Müslim, Hudûd, 23).

4. Evli bulunan Yahudi erkeği ile Yahudi kadınının zina sebebiyle recmedilmesi. Abdullah b. Ömer (r.a)'tan nakledildiğine göre, Hz. Peygamber'e, zina etmiş bir yahudi erkeği ile bir yahudi kadını getirmişler. Allah elçisi, yahudilere, Tevratta ki zina hükmünü sormuştur. Yahudiler; "yüzleri karaya boyanır, sırt sırta hayvan üzerine bindirilip sokaklarda dolaştırılır" demişler. Tevrat getirilmiş, ancak okuyan yahudi genci recm ayetine gelince ceza kısmını parmağı ile kapatıp atlayınca durumu farkeden ve yahudi iken İslâm'a giren Abdullah b. Selâm, Hz. Peygamber'e yahudinin Tevrat'ın üzerinden elini kaldırmasını emir buyurmasını istemiştir. Yahudi elini kaldırınca recm ayeti görülmüş ve her iki yahudi hakkında da evli olarak zina ettikleri için recm uygulanmıştır (Müslim, Hudûd, 26).

Bera b. Azib (r.a)'ten nakledilen, iki yahudinin recmedilmesi olayı ise şöyledir: Hz. Peygamber'e, yüzü kömürle karartılmış ve dayak vurulmuş bir yahudi getirildi. Allah elçisi yahudilere evlilerin zinasının Tevrat'taki hükmünü sordu. Onlar, bu şekilde olduğunu söyleyince, bir yahudi bilginine "Sana, Tevrat'ı Musa ya indiren Allah aşkına soruyorum. Zina edenin Tevrat'taki hükmü nedir?" diye sordu yahudi bilgini; Tevrat'ta recim var. Fakat zina eşraf arasında artınca, şerefli birini getirirlerse serbest bırakır, yoksul biri yakalanırsa onu recmeder olduk. Bu iki sınıfa eşit ceza için recmi terkettik, kömürle boyayıp, dayak vurmayı recmin yerine koyduk". Bunun üzerine, Hz. Peygamber şöyle buyurdu: "Allahım! Senin emrini onlar değiştirdikten sonra ilk uygulayan benim. Bunun üzerine emir verdi ve yahudi recmedildi" (Müslim, Hudûd, 28).

Bazı İslâm müctehidlerine göre ehl-i küfür, müslüman mahkemesine başvurursa, hâkimin mutlaka Allah'ın hükmü ile amel etmesi gerekir. Onlar bu konudaki muhayyerliğin neshedildiğini söylerler, Hanefiler ve İmam Şâfiî'den bir görüşe göre bu esas geçerlidir. Ancak Ebû Hanife şöyle demiştir: "İslâm mahkemesine inkârcı karı-koca birlikte gelirlerse aralarında adaletle hükmetmek gerekir. Yalnız kadın gelir, kocası razı olmazsa hakim hüküm veremez". Ebû Yusuf ve İmam Muhammed'e göre ise hüküm verebilir (Ahmed Davudoğlu, Sahihi Müslim Terceme ve Şerhi, İstanbul 1978, VIII, 376).


Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet Editör
 
Geri
Üst