Williams FW31 piste çıktı

innuendo

HANZALA
Moderatör
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
9,878
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
FİLİSTANBUL
Williams FW31 piste çıktı

2008'de hayal kırıklıklarıyla dolu bir sezon geçiren Williams, yeni kuralları lehine kullanarak ön sıralara geri dönmek istiyor. İngiliz takım, yeni araçta kendisi ürettikleri volan tabanlı bir KERS sistemi kullanacak.
2hsaudl.jpg

Yeni aracın renkleri ise daha tanıtılmadı. Williams'ın klasik kış testi görünümüyle piste çıkan aracın gerçek tanıtımı Şubat'ta olacak.


11ail5k.jpg


2il0hax.jpg


in5qaq.jpg


242fjwn.jpg


2ibdfg7.jpg


n1xhk6.jpg


bgqmig.jpg


t0rh5j.jpg


2nsuvra.jpg


ame3xw.jpg


2djija.jpg


vff67l.jpg


10cw682.jpg


Şimdi daha detaylı bir görünümün ortaya çıktığı araçta, şu ana kadar tanıtılan yeni araçların tasarımlarına benzer birçok noktalar göze çarpıyor. Bununla birlikte burun ve sidepodlarda önemli farklılıklar dikkati çekiyor.

Araca bakışta ilk görülen özellik pelikan gagasını andıran burun. Şişkin burnun altında FIA kurallara göre tasarlanmış ön kanat uzanıyor. Diğer araçlarda olduğu gibi tek katlı kanadın her iki tarafın da downforce'a yardım olmak için düşük hava basıncını yönlendiren flapler yer alıyor.

Williams, bu yıl izin verilen hareketli aerodinamik parça için, tek katlı bir flap kullanmış. Kanat kenar plağındaki beyaz çizgiyle işaretlenmiş olan alanda altı derece hareket ediyor. Bu kenar plakları, tekerlere hava göndermek için yanlarına doğru yerleştirilen eklemelerle ön paketi tamamlıyor. Ayrıca son plağa daha fazla downforce üretmek için bir kat parça monte edilmiş.

Burun dikkat çekerken, sidepodlar da, yeni kuralların ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde mantıklı bir tasarımla karşımıza çıkıyor. BMW Sauber'in geçci aracının ardından Williams da, diğer araçlara benzer şekilde, "kola şişesi" biçimini oluşturmak için egzost/soğutma çıkışları üzerinde ciddi değişiklikler yapmadan önce sidepod hattını epeyce yükseğe çıkarmış. Sidepodun sonundaki soğutma, zeminde dışa doğru gittikçe daralan dar bir çıkışla sağlanıyor. Soğutmaya ayrıca, vites kutusu üstünden bir başka çıkış yardımcı oluyor.

Takım göründüğü kadarıyla pod kanatları konusunda da diğer araçlardan farklı düşünmüş ve bunları küçük bargeboardlara oldukça yakın bir bölgeye yerleştirmiş.
McLaren'dakine benzer şekilde burnun altındaki splitterlar da havayı alt ve üst tarafa yönlendirmek için T şeklinde tasarlanmış.

Aracın bir diğer sıradışı özelliği ise tepedeki hava kutusu girişi. Geçen yıl Williams Ferrari'nin tasarımını taklid etmiş ve hava kutusunu beslemeyle hidrolik soğutu arasındaki girişi ayırmıştı.
Bu yıl ise sadece bir giriş yapmış ve motor kapağı tepesine doğru iki küçük giriş kanalıyla hidrolikleri de soğutuyor.

KERS konusuna gelince, Williams, bu konudaki çalışmalara diğer birçok takımdan erken başladı ve enerjiyi depolamak için volan ve buna monte ikinc ibir motor/jeneratör kullanıyor.

TF1.com​
 
Geri
Üst