akifb
New member
Kaptan simülatör eğitiminden geçemedi
Isparta'ta düşen Atlasjet uçağının kaptan pilotu Serhat Özdemir'in çalışma hayatının istikrarlı olmadığı, Fransa'daki Airbus A300 simülatörü eğitiminden de geçemediği öne sürüldü.
Bazı gazetelerde dün yer alan analizlerde, Özdemir'in World Focus Havayolları'ndan önce çalıştığı Saga Havayolları'nda 6 ayda bir yapılması zorunlu olan simülatör eğitimini geçemediği vurgulandı. Sabah gazetesindeki yazıda özetle şöyle denildi:
"Fransa'daki Airbus A300 simülatöründe, şirketin öğretmen pilotları eşliğinde yapılan eğitimde Özdemir'e 'kaptanlık yapamaz' raporu verilmiş. Böyle bir gelişme olunca şirketten istifa etmek zorunda kalmış. Ancak, aynı pilot bir başka havayolunda ilk defa kullanacağı MD83 model uçağında kaptan pilot olarak koltuğa oturmuş. Tecrübe kazanması için ikinci pilot bile uçurulmamış." Uçağın ikinci pilotu Tahir Aksoy'un ise, MD83 tipinde yeni uçmaya başlayan tecrübeli bir askeri pilot olduğu vurgulandı. Aksoy'un durumu için de "Yıllarca taksi şoförlüğü yapan birinin Varan Turizm'e ait bir otobüsle yolcu taşımasına benziyor" yorumu yapıldı.
Hürriyet gazetesindeki yazıda da, Özdemir'in lisansıyla ilgili sorunlar yüzünden Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ile mahkemelik olduğu belirtilerek, şu bilgilere yer verildi:
"Onur Air'de onu kaptan yapmadılar. Bunun üzerine yine sorunları çok ve artık kapısı kapalı olan Fly Havayolları'na gitti. ATPL dediğimiz Havayolu Nakliye Pilotu Lisansı'nı ABD'den almıştı. 'Amerikan Sivil Havacılık Otoritesi'nden lisansım var' dedi. Ama Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ile mahkemelik oldu."
Bazı gazetelerde dün yer alan analizlerde, Özdemir'in World Focus Havayolları'ndan önce çalıştığı Saga Havayolları'nda 6 ayda bir yapılması zorunlu olan simülatör eğitimini geçemediği vurgulandı. Sabah gazetesindeki yazıda özetle şöyle denildi:
"Fransa'daki Airbus A300 simülatöründe, şirketin öğretmen pilotları eşliğinde yapılan eğitimde Özdemir'e 'kaptanlık yapamaz' raporu verilmiş. Böyle bir gelişme olunca şirketten istifa etmek zorunda kalmış. Ancak, aynı pilot bir başka havayolunda ilk defa kullanacağı MD83 model uçağında kaptan pilot olarak koltuğa oturmuş. Tecrübe kazanması için ikinci pilot bile uçurulmamış." Uçağın ikinci pilotu Tahir Aksoy'un ise, MD83 tipinde yeni uçmaya başlayan tecrübeli bir askeri pilot olduğu vurgulandı. Aksoy'un durumu için de "Yıllarca taksi şoförlüğü yapan birinin Varan Turizm'e ait bir otobüsle yolcu taşımasına benziyor" yorumu yapıldı.
Hürriyet gazetesindeki yazıda da, Özdemir'in lisansıyla ilgili sorunlar yüzünden Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ile mahkemelik olduğu belirtilerek, şu bilgilere yer verildi:
"Onur Air'de onu kaptan yapmadılar. Bunun üzerine yine sorunları çok ve artık kapısı kapalı olan Fly Havayolları'na gitti. ATPL dediğimiz Havayolu Nakliye Pilotu Lisansı'nı ABD'den almıştı. 'Amerikan Sivil Havacılık Otoritesi'nden lisansım var' dedi. Ama Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ile mahkemelik oldu."