//:U.N.G.O.O.D
Altın Üye
Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu Vodafone'un son yayınladığı kapsama alanı reklamlarından dolayı ilgili mercilere şikayette bulunacaklarını söyledi
Turkcell'in 9 Kasım'da başlayacak olan numara taşınabilirliği uygulaması öncesinde İstanbul'da düzenlediği basınla sohbet toplantısında kapsama alanı ile ilgili olarak Vodafone'un yayınlamaya başladığı reklamlara da değinen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu "Vodafone'un yayınladığı reklamla ilgili olarak ilgili mecralara şikayetimizi ileteceğiz. O reklamda "en fazla", "en yeni teknoloji" gibi ifadeler yer alıyor. Bu ifadelerin reklamda yer almaması gerekiyor. Tabii ki şirketler böyle reklamlar yapıyorlar kendilerine abone çekebilmek için" dedi.
Numara taşınabilirliği uygulamasında sesli anons sisteminin olması gerektiği konusunda Telekomünikasyon Kurumu'na da öneride bulunduklarını belirten Develioğlu "Aboneler, numaralarını taşıyan arkadaşlarını aradıklarını hala eski avantajlı tariflerenden aradıklarını düşünecekler. Bu çok yüksek faturalarla karşılaşabilecekleri anlamına geliyor. Biz tüketicilerin mağdur olmaması için sesli anans yapılarak uyarılmaları yönünde görüş belirttik. Ancak Telekomünikasyon Kurumu bunun şimdilik gerekli olmdağını, ihtiyaç olursa sesli ananons sistemine geçebileceklerini söyledi. Tüm operatörlerden de bu konuda hazırlıklı olmalarını istedi" dedi.
Abone kayıplarının maksimum yüzde 10'u numara taşınabilirliğinden.
Develioğlu yaptığı sunumda Avrupa ülkelerinde son bir yıllık abone kayıp oranlarını gösterdiği slaytta da, en fazla abone kaybını yaşaşan operatör yüzde 35 abonesini kaybetmiş. Bunun da sadece yüzde 10'u numara taşınabilirliği hizmeti kaynaklı. Numara taşınabilirliği ile bir yılda kaybedilen abone oranı, Avrupa'da operatörlerin kaybettiği abonelerin sadece yüzde 1'i ile yüzde 10'u arasında değişiyor dedi.
Turkcell'in 9 Kasım'da başlayacak olan numara taşınabilirliği uygulaması öncesinde İstanbul'da düzenlediği basınla sohbet toplantısında kapsama alanı ile ilgili olarak Vodafone'un yayınlamaya başladığı reklamlara da değinen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu "Vodafone'un yayınladığı reklamla ilgili olarak ilgili mecralara şikayetimizi ileteceğiz. O reklamda "en fazla", "en yeni teknoloji" gibi ifadeler yer alıyor. Bu ifadelerin reklamda yer almaması gerekiyor. Tabii ki şirketler böyle reklamlar yapıyorlar kendilerine abone çekebilmek için" dedi.
Numara taşınabilirliği uygulamasında sesli anons sisteminin olması gerektiği konusunda Telekomünikasyon Kurumu'na da öneride bulunduklarını belirten Develioğlu "Aboneler, numaralarını taşıyan arkadaşlarını aradıklarını hala eski avantajlı tariflerenden aradıklarını düşünecekler. Bu çok yüksek faturalarla karşılaşabilecekleri anlamına geliyor. Biz tüketicilerin mağdur olmaması için sesli anans yapılarak uyarılmaları yönünde görüş belirttik. Ancak Telekomünikasyon Kurumu bunun şimdilik gerekli olmdağını, ihtiyaç olursa sesli ananons sistemine geçebileceklerini söyledi. Tüm operatörlerden de bu konuda hazırlıklı olmalarını istedi" dedi.
Abone kayıplarının maksimum yüzde 10'u numara taşınabilirliğinden.
Develioğlu yaptığı sunumda Avrupa ülkelerinde son bir yıllık abone kayıp oranlarını gösterdiği slaytta da, en fazla abone kaybını yaşaşan operatör yüzde 35 abonesini kaybetmiş. Bunun da sadece yüzde 10'u numara taşınabilirliği hizmeti kaynaklı. Numara taşınabilirliği ile bir yılda kaybedilen abone oranı, Avrupa'da operatörlerin kaybettiği abonelerin sadece yüzde 1'i ile yüzde 10'u arasında değişiyor dedi.