Traction Control

Swat_TR

Altın Üye
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
4,739
Reaction score
0
Puanları
36
Konum
İstanbul
Halk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis kontrol sistemi, elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir. Çekis Kontrol Sistemi Nedir?
Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler. Böylece tekerleklerin yola tutunmasi saglanarak aracin güvenli bir sekilde yol almasi saglanir.


Hangi araçlara uygulanabilir?

ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir.

Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir?

Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak, buzlu, toprak, vb.) ve dönüslerde gereginden fazla gaza basilmasi durumunda çekis yapan tekerlekler hizla bosa döner ve aracin savrulmasina sebep olabilir. Oysa Çekis Kontrol Sistemi bulunan araçlarda her türlü yol sartlarinda emniyetli yol tutus saglanir.

- Sürüs güvenliginizi arttirir
- Virajlarda yoldan çikmanizi engeller
- Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar
- Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder
- Lastik ömrünü uzatir
- Aks, debriyaj balatasi, sanziman vb. aktarma organlarinin ömrünü uzatir
- Kullanim tarzina göre ayarlanabilir
- Istenildiginde devreden çikartilabilir
- Aracin orjinal tesisatini bozmaz
- -40 C, +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir
 
Volvo'da DSA olarak geçiyor ve gerçekten çok işe yarıyor.. Ankara'da 1 hafta fln önce sanırım karlı gecelerden birinde çıktığımda DSA kapalı ve açık yaptığım testlerde farkını anladım.. Çok büyük fark yaratıyor, DSA kapatılınca araba nerdeyse yerinden kalkamıyor patinaj çekmekden, DSA açık olunca köklesemde patinaj atmadan güzelce kalkıyor, virajlardada kıç atmasını engelliyor, karda sıfır çizmek için DSA kapadım inanın..

modifiyem..
 
Geri
Üst