Temel Lastik Bilgileri (Önem Arz Eder)

DaredeviLL

Uşak Gfb


Değerli sürücü arkadaşlar; kullandığımız araçlara gösterdiğimiz özen; periyodik bakım, temizlik v.s. çok önemlidir. Aynı şekilde kullandığımız aracın lastiklerine de özen göstermek hepimizin emniyeti için şarttır.

Gerek emniyetimiz, gerek lastiğin de uzun ömürlü olabilmesi açısından, lastiklerimizi düzenli olarak kontrol etmeliyiz.Lastiklerin ömrünü etkileyen çeşitli faktörler bulunmaktadır bunlar;

• Yolların durumu; zemin
• Aracın özellikleri; Beygir gücü,ağırlık
• İklimsel şartlar;sıcaklık,yağış
• Araç kullanma tarzı;patinaj,sert fren,sürat
• Aracın mekanik durumu;Fren,rot,amortisör
• Lastik basıncı
• Doğru lastik seçimi

Görüldüğü gibi bazı şartlara müdahale şansımız olmadığı halde(yol ve iklim) gerek araç,gerek lastik kontrol ve bakımı ile aynı zamanda doğru lastik seçimi ile hem emniyet hem de uzun ömür mümkündür.


Lastik Basıncı

Sizin emniyetiniz ve lastiğin uzun ömürlü olabilmesi için önemli faktörlerden biri; doğru basınç ayarıdır.Yabancı bir cismin lastiğe batması sonucu zaman içerisinde lastiğin içerisindeki havanın normal olarak azalması ya da iklimsel şartlardan lastiğin basıncı düşebilir.Bu sebeple lastik basıncını düzenli olarak kontrol ettirmelisiniz.Basınç, lastik soğuk iken kontrol edilmelidir.Lastik basıncı araç üreticisinin tavsiyesine uygun ayarlanmalıdır.

Lastik Seçimi

Araca konan lastiklerin ebat,hız/yük endeksli,araç üreticileri tarafından maksimum konfor ve emniyet sağlamak için aracın teknik özelliklerine göre seçilir.Bu bakımdan lastik değiştirirken bu kriterlerden fazla sapmamak daha uygundur.Buna rağmen lastiğin hız/yük endeksini yükseltmekte teknik olarak sakınca yoktur.Lastik değiştirirken konacak lastikler arasında aşağıdaki noktalara uyulmalıdır.
• Aynı ebat
• Aynı desen
• Aynı hız/yük endeksi
• Aynı yapı(radyal,bezli) • Aynı yapı(radyal,bezli)

Balans Ayarı

Lastik ve dolayısı ile araç dengelenmediği zaman düzensiz titreşimler meydana gelir. Bu titreşimler direksiyon,manevra ve sürüş konforunu bozar.Bu sebeple lastiğin balans ayarı uzman kişilerce yapılmalıdır.


Rot Ayarı


Dönen aksamda oluşan geometrik bozukluklar lastiklerde çabuk ve düzensiz aşınmaya sebep olur.Böylece yol tutuş manevra kabiliyeti azalır ve emniyetsiz hale gelir.Düzenli olarak yine uzman kişilere rot ayar kontrolü yaptırmak gereklidir.

Diş Derinliği

Lastiğin sırtındaki dişlerin deseni ve derinliği üreticilerin uzun hesap ve testleriyle ortaya çıkmaktadır.Bu dişler kullanım amacına göre;yol tutuş,çekiş,suyu boşaltma gibi özellikler için dizayn edildiğinden derinliği çok önemlidir.Her ne kadar yasal aşınma sınırı olsa da (örneğin;binek lastiklerde minimum 1.6 mm)bu seviyeye gelmeden de aşınan dişler yukarıdaki özellikleri kaybetmeye başlar.Bu nedenle diş derinliğini de takip etmeliyiz.

Unutmayalım Arkadaşlar Araçta En Özen Göstereceğimiz Aksamlardan Bir Tanesi Lastiklerdir. Keyifli Sürüşler
 

Fatih Hoca

Banned
Dai benim külüstürünkileri de değiştirelim diyorum ama hangi marka alcamı bilmiyom, michelin ve bridgestone var onlar da çok pahalı dayı takımına 650 istiyolar, dün kumho ve toyo sordum fiyatları çok uygun ama güvenemiyorum.
 

DaredeviLL

Uşak Gfb
Dai benim külüstürünkileri de değiştirelim diyorum ama hangi marka alcamı bilmiyom, michelin ve bridgestone var onlar da çok pahalı dayı takımına 650 istiyolar, dün kumho ve toyo sordum fiyatları çok uygun ama güvenemiyorum.
Aga Lastiği Bi Kere Alacan Sağlamını Alacan. Pirelli'de Kampanya var Diye Biliyorum Bi Baksana. Bana Sorarsan En Sağlamı Continental 10 Numara Lastik
 

Fatih Hoca

Banned
Hacı dün internetten sağlam bir araştırma yaptım, senin dediğin gibi, en iyi ve en uygun lastik ya pirelli ya da continental, ben continental alcam. İki de kar lastiği alayım diyorum fulda'nın 85 TL'lik olanları var onlar da hoşuma gitti.
 

GhOsT

Tuning Moderatör
bi lastik alacaktım benim şahine 185 60 13 1 haftada zor buldum çoğu firma üretmiyor..her zaman görüntüde geniş tabanı tavsiye ederim..bu konu çok güzel olmuş ellerine sağlık =)
 

iso9003

New member
Geniş taban lastikler fazla yakıt yakamaya yol açar ayrıca lastik havaları az olursa yine yakıt sarfiyatı artar lastikler hergün gözle kontrol edilmeli havaları inikse en yakın petrolde hava vurulmalı
 
Üst