"TDI - TSI - TFSI - FSI" teknoLojiLeri hakkında qeni$ biLqiLer

GebzeLi

Altın Üye
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
8,268
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
119
Konum
Alcohol
Dizel Motor:
TDI : Turbo Diesel injection

Benzinli Motorlar:

FSI : Fuel Stratified injection
TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
TSI : Twincharged Stratified injection

Motor üeşitleri ve Beygir Güçleri:

FSI
1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

TFSi
2.0 200 hp--2.0 240 hp

TSI

1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 170 hp (GT)

TDi

1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
2.0 140 hp--2.0 170 hp
2.5 130 hp--2.5 174 hp
3.0 233 hp
4.2 275 hp
5.0 313 hp

Aklıma gelen motorlar bunlar.unuttuklarımda olabilir.ayrıca ülkeden ülkeye motorun programlaması değiştiği için küçük farklılıklar görülebilir.Ben Türkiyede ki seçenekler hakkında yazdım..

Gelelim açıklamaya:
Yine çeşitli alıntılar yaparak hangi motorun ne olduğunu yazayım.

TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.

FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

TFSI:
Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.


aLıntıdır..
AnLayamadıqınız yerLerde veyahut merak ettiqiniz konuLarda bana danı$abiLirsiniz..
SAqLıcakLa..
 
arkadaşım mükemmel bir paylaşım olmuş ellerine sağlık , yeni çıkan arabalarda bunlar ne diye bakıyorduk demekkı boyle acıklamalarıda varmıs ellerine sağlık
 
Gerekli bi paylaşımdı.Bu konulardan iyi derecede anlayan biri olarak,açıklamaları gayet yeterli ve kolay anlaşılır buldum ellerine sağlık ;)
Bu arada ben bu TSi teknolojisini yaklaşık 6 yıl önce kendi çapımda yaptığım araştırmalar sonucu akıl etmiştim.Yani turbocharger ın ve supercharger ın anlamlarını çalışmalarını öğrenince;"demekki aynı motorda ikisini birden kullansak mükemmel bişey olur" demiştim.Ancak bu teknolojinin tarihi en fazla 3 yıl öncesine dayanıyor.
 

Bu arada ben bu TSi teknolojisini yaklaşık 6 yıl önce kendi çapımda yaptığım araştırmalar sonucu akıl etmiştim.Yani turbocharger ın ve supercharger ın anlamlarını çalışmalarını öğrenince;"demekki aynı motorda ikisini birden kullansak mükemmel bişey olur" demiştim.Ancak bu teknolojinin tarihi en fazla 3 yıl öncesine dayanıyor.

Selamlar turbocharger ve supercharger teknolojisinin birlikte kullanılması 3 senelik mazisi olan bir olay değildir. 1980lerin ortalarında grup B WRC araçları bu teknolojiyi kullanıyorlardı zaten. Twincharger diye aratırsanız internette daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

örnek olarak Lancia Delta S4 e bakabilirsiniz 1985 yılında 4 silindirli sc+turbo lu 1759cclik motorları ile 550hp güçe ulaşıyorlardı ve 4x4olan aracın 0-100ü 2.3 saniyeydi.

Lancia haricinde 1990ların başında nissan march superturbo adıyla bu motoru kullanan şimdiki micranın atasını piyasa sürmüştü. Şu an piyasada bir çok turbo motor için aftermarket kitler mevcut (subaru imprezza, nissan skyline, cooper s...)
 
Selamlar turbocharger ve supercharger teknolojisinin birlikte kullanılması 3 senelik mazisi olan bir olay değildir. 1980lerin ortalarında grup B WRC araçları bu teknolojiyi kullanıyorlardı zaten. Twincharger diye aratırsanız internette daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

örnek olarak Lancia Delta S4 e bakabilirsiniz 1985 yılında 4 silindirli sc+turbo lu 1759cclik motorları ile 550hp güçe ulaşıyorlardı ve 4x4olan aracın 0-100ü 2.3 saniyeydi.

Lancia haricinde 1990ların başında nissan march superturbo adıyla bu motoru kullanan şimdiki micranın atasını piyasa sürmüştü. Şu an piyasada bir çok turbo motor için aftermarket kitler mevcut (subaru imprezza, nissan skyline, cooper s...)

HakLısın Karde$im.. Zaten biLdiqin qibi sadece arac motorLarında deqiL büyük makineLerde de kuLLanıLan bir teknoLoji Turbo-charqer.. 1975'ten sonra Amerikan Detroit dieseL firması cıkardıqı dizeL motorLara tekabüL Turbo - charqer kuLLanıLmaya ba$Laındı.. Gemi MotorLarı diye biLinen büyük ana makineLerde qemici diLiyLe bLower yani turbo s. o zamanLar biLe kuLLanıLıyordu.. büyük bir hawa fiLtresi desteqiyLe bLowera yeterLi hawa emiLiyor ve bu basınc pistonLara veriLerek büyük oranda güç artı$ı saqLanıyordu..
Günümüzde ise iyice yaygınLa$an bu teknoLoji bu haLLere qeLdi..
5 10 seneLik oLay deqiL dediqin qibi hakLısın (;
 
ben bi de wv nin 1.4 fsı motorda 170 beygiri yakaladığını duymuştum doğru mu bilmiyorum
 
Selamlar turbocharger ve supercharger teknolojisinin birlikte kullanılması 3 senelik mazisi olan bir olay değildir. 1980lerin ortalarında grup B WRC araçları bu teknolojiyi kullanıyorlardı zaten. Twincharger diye aratırsanız internette daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

örnek olarak Lancia Delta S4 e bakabilirsiniz 1985 yılında 4 silindirli sc+turbo lu 1759cclik motorları ile 550hp güçe ulaşıyorlardı ve 4x4olan aracın 0-100ü 2.3 saniyeydi.

Lancia haricinde 1990ların başında nissan march superturbo adıyla bu motoru kullanan şimdiki micranın atasını piyasa sürmüştü. Şu an piyasada bir çok turbo motor için aftermarket kitler mevcut (subaru imprezza, nissan skyline, cooper s...)

Bilgilendirdiğin için gerçekten teşekkür ederim ;)
 
gerekLi biLgiLer sağolasın GebzeLi
 
Geri
Üst