Mastercardın yaptığı araştırma Türk internet kullanıcısının alışveriş alışkanlıklarını ortaya çıkardı. Bundan sadece 5 yıl önce Türkler internet üzerinden alışveriş yapmaya korkarken, yeni rapora göre her 4 kişiden 1i artık web sitelerinden ürün alıyor. MasterIndexin araştırmasına göre kredi kartına sahip Türk tüketicilerin yüzde 23ü internetten alışveriş yapmaya başladı.
Peki, Türk halkı ne sıklıkla internet üzerinden alışveriş yapıyor? Araştırmaya göre, katılımcılar 2-3 ay arayla en azından 1 kez internet üzerinden alışveriş yapmaya başladı. Bu rakam 5 yıl önce 6 ayda 1 civarlarındaydı. 35 yaş ve üzerindeki kullanıcılarsa 4-6 ay arasında değişen sürelerde internet üzerinden alışveriş yapıyor.
Kadınlar Kıyafet Erkekler Elektronik Ürün Hastası
Rapor ayrıca Türk tüketicisinin interneti tercih etmesinin arkasındaki nedenleri de sorguladı. Tüketicilerin yüzde 67si fiyat avantajı nedeniyle online alışverişi tercih ederken, yüzde 35 zamandan tasarruf etmek için web sitelerini kullanıyor.
Eve teslimat ve mağazaya gitmeden alışveriş yapma rahatlığıysa Türk tüketicisinin web üzerinden ticareti tercih etmesinin en büyük sebepleri arasında yer alıyor. Rapor ayrıca Türk alışveriş sitelerinin yabancı sayfalara göre daha çok tercih edildiğini de gösteriyor. Araştırma kadın ve erkek tüketicilerin alışveriş farklarını gözler önüne serdi. Erkek tüketiciler daha çok teknolojik ürün almayı severken kadınlarsa interneti kıyafet alışverişi için tercih ediyor.