TÜRBAN İSLAM’ın ŞARTI mı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Örtünmenin manası nedir :D
Kızlar doğarkende başı örtülü doğuyor dimi.
Saçma hepsi saçma. Herhalde tüm dünya şu halimize bakıp gülüyor.
Kadının saç telinin haram olduğu rivayet ediliyor bunca zamandır. o zaman kadınların 7de 6 sı cehennemlikmi demeli.
 
Müslümanım diyenlerin baş örtüsü konusunda hz peygamberin açıkça sözleri varken sadece kuran'dan başka bir yerde bir delil yokmuş gibi davranmaktan , ve HZ Muhammed'i yoksaymaktan vazgeçmelidirler.
Müslümanlar amellerini nasıl yapacaklarını nereden öğrendiler ,Mesela namaz kuran'da kac vakit olduğu yazıyor ama nasıl kılınacagını kim öğretti . Namaz ayetlerini kim açıkladı ,tabii ki Hz Muhammed
hzmuhammedsav.gif
..O halde bırakalım O hoca, :001_cool:bu hoca,:hhmencool:böyle dedileri bırakalım ve bu hocalardan önce Peygamberimizin sözlerine bakmamız gerekir.:thumbup:

Hz. Âişe’den rivâyete göre, bir gün Hz. Ebû Bekir’in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu: “Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir.” Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti” (Ebu Davûd, Libâs, 31). “Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez” (İbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).


Hz Muhammed'in açıkça sözleri varken....Acaba bu günkü hocalar mı daha iyi biliyorlar acaba!? Yani 1400 yıldır onlar bilememişler herhalde....Ama
Yinede İnanmayanlar Öküz altında buzağı aramaya devam edeceklerdir.:thumbdown:
 
bugünkü hocalar değil... müslüman kuran'a sünnette göre yaşayan kişidir.. sadece ayetler ve gerçek hadisler, sünnetler müslümanı bağlar.. bunun dışında herhangi bir yerde kural aramak imanlı kişinin yolu değildir.. biz örtünmeyi de (vücudun) tartışmıyoruz; başın ne ile örtündüğünü de tartışmıyoruz (başörtüsü, türban vs vs) ..baş örtünmeli mi örtülmemeli mi? olay bu... ayetlerde tam olarak anlaşılmıyor.. bu konuda kesin bir şey bilen varsa ayet, hadis (şiir değil) açıklasın... benim teorime göre belki abdest alırken yıkanan yerler açık kalabilir... çünkü bu yerler kirlenmeye müsait ki su ile temizleniyor (çünkü açık bırakılabilir) abdest şekli de sünnet olduğuna göre bu durum değerlendirilebilinir.. ama tartışılır tabi.. bilmiyorum yani.. incelenmesi lazım...
 
Ayetlerden anlamadığınız çıkaramadığınız şeyler için Hadisler var..... Yani Peygamber s.a.v dünyaya değişiklik olsun yada spor olsun diye özel olarak gönderilmedi..
Kirlenmeyen yer örtülecek kirlenen yer örtülmeyecek gibi bir yanlışa da sakın düşmeyin..
Sözkonusu ibadetlerin yapılabilmesi için edeb ve haya
yani tam bir temizlik şarttır ki ibadet ibadet olsun .....
Sözlerinizde akla mantığa yakın olanı değil , işinize kolayınıza gelen cevabı arıyorsunuz.. ama o cevabı sadece kur'an ve hadiste bulmayı reddettiğiniz sürece kimse veremeyecek....
Allah kolaylık versin zor bir hayat olsa gerek sizinkisi.......
 
yaa bazen islami düşünceye ters bakan bazı arkadaşlarla tartışırken en sinir olduğum şey önyargılı olmaları..ama bunu inançlıyım diyen insanlarda da görebiliyorsun ...yazmış konunun en başında tüm ayetleri.. başını kapat nerde yazıyor? bir ayet, salih bir hadis biliyorsan söyle..biz de bilelim sen de sevap kazan..
 
Bak şimdi dinin bir emridir değil mi kapanmak direk Kur'anda geçer bu müslüman kadınlara farz kılınmıştır.Açık açık Ayet ve ahdislerde yazar.
Heh şimdi şöyle örnek verelim.Basit Türemiş ve Birleşik kelimeler vardır ama hepsi Kelimde buluşur.
Yani artık Tesettüre eşarp mı dersin türban mı başörtüsü mü orası sana kalmış...
Kırmızıa Al da desen kırmızıdır red de desen kırmızıdır.
Kadına bakıyoruz öyle yada böyle kapanmış bakın tesetteür araçtır amaç nedişr onu soruyoruz..
Allah'a itaat etmek..
Hıııııı o zaman iş değişir sen ona deve hörgücüde desen Allah katında onun ecri olduğu gibi seninde hesabın vardır....

Bakıyorum etrafıma merkeze vızır vızır geçiyor türbanlı birisini durdurup hadi sıkıysa bu dinin emri değil aslında o ayette aytaklarınızı üşütmeyin yorgan örtün demek istemiş desenize yer mi yemez anca uzaktan hav hav yapabilirler...
Türban olayı işte bu referadndum sonrasındaki olaylara bakın herkes Türkiyedeki din ağırlığını ezberledi artık net anladı...

Şunu söyleyeyim milletin türbanından giysisinden elini çek arkadaş o eli koparırlar sonra ah vah edersin.
Türkçülere kemaalistlere bakıyorum gece gündüz şeriat silam deyip duruyorlar ula Mustafa Kemal'in anası bacısı türbanlı ve çarşaflıydı e onu ne yapacaksın?

Bacım ne giymek ne takmak istiyorsa takacak adına ne koyarsanız koyun.Daha evvel savaş çıkmıştı şimdide çıkar.Yine kazanan Türban olur biz oluruz...

Ama net söylüyorum 2011 den sonra Erdoğan Allahu Alem bu sorunu Allah'ın izniyle halledecek çünkü dert oldu ama inşaallah seçimden önce yapar...
Başka yol kalmadı ya olacak ya olacak...
Herkeste yerini bilecek kimse kusura bakmasın...
Takmak isteyen takar istemeyen takmaz...
Her ikiside gözümde eşittir...
Özgür ve demokratik ülkedeyiz özellikle Laik ülke burası o zaman tüm inançlara saygı duyacaksın.O kadar....
Türbanı tartışanlara bakıyorum dinden bihaber adamlar dikkat edelim ADAMLAR...
Cahilleri tenzih ederim ama işi yokşa sürmenin anlamı yok millet dindardır öyle kalacak ne istiyorsa o olacak.
Hadi bir referandum yapalım cevap ne olacak...
 
Benim merak ettiğim konu şudur ki; Kur'ân-ı Kerim'de başı örtmek diye bir kelime geçmiyor diyen ahalınin yüzde kaçı Kur'ân-ı Kerim'i açıp okumuştur ? Öyle kulaktan dolma ordan burdan edindikleri yıkanan beyinlerle fikir oluşturmak olmaz. Kur'ân-ı Kerim günümüze kadar tek bir harfi değiştirilmeden getirikmiştir. En doğru en net bilgiyi ordan alacaklarına emin olabilirler. Okuduklarını anlamak ve yorumlamak kendilerine düşen birşey. Başkalarının düşüncelerini yorumlarını benimsemekle olmaz bu işler. Eğer örtünmek zor geliyorsa örtünmeyeceksin kimse seni örtünmeye de zorlamayamaz !

Türkiye'de karşılaştığım en acı tablo şudur ki başıörtülü kapalı hanımlarımız sokaklarda farklı gelirken mini etekli dekolteli hanımlar neden farklı gelmiyor ? Uyanın millet bu vatan Kur'ân-ı Kerim'i bize gönderen Allah-u Teâlâ sayesinde hala ayakta.
 
1.) bak hackhell'in referandum anketindeki benim yazılarıma bakarsan, benim referandumdaki evet oyunu ne şekilde desteklediğimi görürsün.. bence de isteyen istediğini giysin, devlet insanın üzerindeki çuldan elini ayağını çeksin..kimin ne giydiğine karışmasın bile..ben bu fikirde bir insanım...ancak konu ile bunun bir ilgisi yok..

2.) dinde örtünmek tabi ki var.. erkek kadın hayvan olmadığımıza göre dinimiz vucudun örtünmesini emretmiştir.. ancak örtünmenin sınırı ne kadardır?, nereler açık kalabilir nereler muhakkak örtünmelidir..burdaki tartışılan husus kadınlar "başını" DİNEN örtmeli mi? örtmemeli mi?..

3.) 'haram-ı helal, helal-i haram kılmak" (ayet) günahtır.. benim derdim "başı örtmemek" harammıdır? günah mıdır?. . bunu tartışmak.. eğer Kuran'da varsa başın örtünmesi tüm türkiye refrandumda aksini söylese de ben derim ki: "dinen baş örtünmelidir , inanan da örtmelidir, haa örter örtmez günahını o çeker ama dinde baş örtmesi yoktur kimse diyemez..vs vs.... " sen merak etme.. eğer dersen ki isteyen örtsün..evet örtsün ama burda tartışılan husus o da değil... başı örtmek "dinen gerekli mi, zorunluluk mu?"

4.) senin de dediğin gibi örtü türban olur, başörtüsü ne dersen de olur vb.. önemli değil ..önemli olan başı örtmemek haram mı? sorgulanan husus bu..

5.) İslam'da bir husus hakkında karar verirken yol açıktır:
a.Kuran-ı Kerime bakacaksın (işin teorisinin verildiği ders)
b. Sünnete, salih hadislere bakacaksın (işin uygulamasının gösterildiği labaratuar dersi)

ben bunlara baktığımda:

a. Kuran'da başın örtünmesi gerektiği ile ilgili açık, net bir hüküm göremedim.. kulaktan dolma bilgilerle karar alma diyorsun...varsa sen bize bildir..öğretmiş de olursun, sevap da işlemiş olursun..haa konuyu açan arkadaş biraz yanlı açmış.. sanki türkiyedeki tüm pozitif , benim de desteklediğim olayları ve bunları yapanları da bu kapsamda belki zayıflatmaya çalışmış, ama benim derdim bu da değil.. benim derdim İSLAM

b. herhangi bir salih hadis ve sünnete de rastlamadım... belki abdestte (alınış şekli sünnettir) yıkanan yerler açık olabilir diye bir yorumum var.. bunun da doğru olduğunu söylemedim, bir teori olduğunu söyledim.. bunun da incelenmesi gerektiğini söyledim..

bunun dışında bizim bilmediğimiz gerçek bir hadis, ayet varsa, bilen bir arkadaş da var ise Allah rızası için söylesin de biz de öğrenelim dedim...

bak , müslüman için yol Kuran (Allah'ın sözü ve Muhammeddir) (La ilaheillalalah muhammeden resululllah)

anlamı : İlah yoktur Allah'tan başka ve Hz. Muhammed de onun kulu ve elçisidir..

ben bir Allah'ı bir de onun insanlar arasından yaptıklarını yapın diye garanti verdiği Muhammedi bilirim..
bunun dışında her kim olursa olsun (bakan, yönetici, anne, baba..Eğer Allah ın yolunda giderse destekler, gitmez ise desteklemem) .. bu kişiler A görüşüne sahip diye ben de A görüşüne sahip olursam, o zaman Ata.. nın izinden giden insanları eleştirmeye hakkım yok.. Allah bana da beyin vermiş bir de yol gösterici kitap, sünnet. Sen yorumlamadan bunun; öteki ise yorumlamadan onun peşinden gidiyor.. hiçbir fark yok.. müslüman için peşinden gidilecek Allah (emirleri kuran) ve sünnettir.. burda olay kısaca DİNEN "BAŞ" ÖRTÜNMELİMİDİR?

Allah müslüman kadınlar başını örtsün diye bir emir vermiş midir?

buna cevap verirken lütfen 'haram-ı helal, helal-i haram kılmak günahtır" felsefesini unutmayın ..
 
sıkıntı ne şimdi ?
biri çıkıp dinde örtü yok derse
- asırlardır örtünen yanlış mı yaşamaış olacak?
- yada bu zamanda yaşayanlar doğrusunu buldu da çıplak mı gezecek...?
derdiniz neyse onu tartışın ... Ayetler ortada ... Nur suresi 31 ayet ....
 
Dinimizde tesettürün önemi

Sual: Tesettürü kimler inkâr ediyor?
CEVAP
Kur’ana inanmadıkları halde, (Yalnız Kur’an) diyen yalancılarla, On dokuzculuk bâtıl dinine sarılanlar, tesettürü inkâr ediyorlar. Halbuki Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, görünen kısmı hariç, ziynetlerini göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar örtsünler!) [Nur 31]

Bu âyette bazı hususlar açık değil. Mesela kadın, gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat ne? Kına, sürme mi, altın, gümüş mü, küpe, kolye, bilezik mi? Bu hususlar tam açık değildir, bunlar hadis-i şerifle açıklanarak bildirilmiştir. Allahü teâlâ, (Resule itaat Allah’a itaattir) ve (Sana indirdiğim Kur’anı, anlamaları için insanlara açıkla) buyuruyor. (Nahl 44)

Resulullah efendimizin açıklamaları ile âyetin manası şöyle oluyor:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini [yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, [Kolye, küpe, bilezik, kına, sürme gibi] ziynetlerini [ve ziynet taktıkları baş, kulak, kol ve ayaklarını] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31] (Celaleyn, Medarik)

Mecmaul-enhür’deki, (Kadının [yüz ve iki eli hariç] bütün bedeni avrettir) hadis-i şerifi de tesettürü açıklıyor. Hazret-i Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve iki eli hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)

Hazret-i Âişe validemiz de bildiriyor ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti gelince, emri geciktirmemek için hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai) [Hazret-i İbrahim de, sünnet ol emrini geciktirmemek için, bıçak, doktor aramadan, hemen hazırdaki balta ile kendini sünnet etmişti.]

Dinimizde iki çeşit kadın kıyafeti vardır: Hür ve cariye [köle] kıyafeti.
Cariyeler başlarını örtmezlerdi, örtmek zorunda da değillerdi. Kapanma mecburiyeti hür kadınlara idi. Tesettür âyeti gelmeden önce hür kadınlar da başları açık gezerdi. Münafıklar, cariyelere sarkıntılık ederdi. Bu arada açık olan hür kadınlara da sataşırlardı. Olay duyulunca, (Biz bunu cariye sandık) derlerdi. Allahü teâlâ, (Hür kadınlar cariyeler gibi giyinmesinler, vücutlarını tamamen örtsünler, böylece cariye olmadıkları da meydana çıksın ve münafık erkekler tarafından da sarkıntıya maruz kalmasınlar) buyurdu. Bu âyetin meali şöyledir:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] dış elbiselerini giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemeleri için en uygun kıyafettir.) [Ahzab 59]

Bazı mezhepsizler, “Hayzdan kesilmiş, yaşlı kadınların saçlarını göstermeleri günah olmaz” diyorlar. Ama Kur’anda mealen buyuruluyor ki:
(Evlenme arzusu kalmayan ihtiyar kadınların ziynetlerini [ziynet yerlerini, baş, kulak, boyun, kol ve ayaklarını] göstermemek şartı ile, dışa giydikleri [manto gibi] elbiselerini çıkarmalarında bir vebal yoktur. Ama sakınmaları daha iyi olur.) [Nur 60]

Dikkat edilirse, kuyumcuda teşhiri, satılması serbest olan ziynetlerin bile kadında olunca, gösterilmesi yasaklanıyor. Müminlerin anneleri için bile, (Siz diğer kadınlar gibi değilsiniz, [yabancılarla] yumuşak konuşmayın, kalbinde fesat bulunanlar, kötü ümide kapılır. Evlerinizde oturun, eski cahiliye kadınları gibi açılıp saçılmayın) buyuruluyor. (Ahzab 32-33)




Yakayı örtmek ne demek

Yalnız Kur’an diyenlerle 19’culuk bâtıl dininde olanlar, Nur suresinin, (Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) mealindeki 31. âyetinin yalnız ziynet takmayı yasakladığını, bir de sadece yaka kısmını örtmeyi emrettiğini söylüyorlar. Diğer maddede yeteri kadar açıklamıştık ama bir hususa daha değinmek istiyoruz. Nasreddin Hocanın kabri için, dört tarafı açık, ancak kapısında koca bir kilit var derler. O zaman kilidin ne kıymeti var. Deve kuşunun, başını kuma sokarak saklandığını sanmasına benzemez mi? Bunlara göre de, kadın her tarafını açacak, sadece yakasını kapatacak, böylece tesettür emrine uyacak, bu kadar gülünç, saçma iddia olur mu?

İsra suresinin (Ana-babana öf deme) mealindeki 23. âyetini okuyan, ana-babasına öf demese, fakat gözlerini çıkarsa, kulaklarını kesse, sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demedim, Kur’anın emrine uydum) dese, Kur’ana uymuş mu olur? Kur’an-ı kerimde en hafif husus söyleniyor, daha ağırları elbette yasaktır. (Sana indirdiğim Kur’anı insanlara açıkla) emrine uyarak Resulullah efendimiz âyetleri açıklamıştır. Bu âyetin manası, (Ana-babanı üzme, hatta öf bile deme) demektir. (Beydavi)

İsra suresinin, (Zinaya yaklaşmayın) mealindeki 32. âyeti de aynı anlamdadır. Kötü bir kimse, kötü bir kadınla aynı yatakta yatsa, zina hariç her şey yapsa, sonra da, (Kur’an zinaya yaklaşmayın) diyor, ben zina etmedim dese, günah işlememiş mi olur? Bu âyetin manası da açıklanmıştır. Zinaya yaklaşmayın demek, (Zinaya götürecek sebep, hareket ve işlerden sakının, yabancı kadınları düşünmeyin, onlarla konuşmayın, onlara bakmayın, onlarla tokalaşmayın, onları kucaklamayın, öpmeyin) demektir.

Yabancı kadına bakmak zinaya götüren yollardan birisidir. Bunun için hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Yabancı kadını görüp, başını ondan çevirene Allahü teâlâ ibadetin tadını duyurur.) [Hakim]

(Harama bakmayan gözler, Cehennem ateşi görmez.) [İsfehani]

(Kadına şehvetle bakanın, gözlerine erimiş kurşun dökülüp Cehenneme atılır.) [M. Enhür]

(Avret yerini açana, başkasının avret yerine bakana Allah lanet etsin!) [Beyheki]

(Kadının yüz ve iki eli hariç bütün bedeni avrettir.) [Ebu Davud]

Resulullah efendimizin bu açıklamasından sonra, (Başörtülerini yakalarına örtsünler) âyeti, vücudun tamamını örtsünler, boyun, yaka ve gerdan kısmını da kapatsınlar demektir. Bazı kadınlar eşarp taktıkları halde bu kısımları açık kalıyor. Hiçbir yer açık kalmasın demektir.

Herkes Kur’an-ı kerimden hüküm çıkarabilseydi, (Kur’anı insanlara açıkla) buyurulmaz ve hadis-i şerifler lüzumsuz olurdu. Kur’an-ı kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tâbi olun) buyuruluyor. Allahü teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet etmelidir!


Kadınların kıyafet şekli


Yalnız Kur’an diyen yalancılar, “Kadının kapanması gerekmez” diyor. “Kadına çarşaf farzdır” diyenler olduğu gibi, “Çarşaf Hıristiyan rahibe kıyafetidir, giyilmez. Nitekim Abdülhamid Han çarşafı yasaklamıştı” diyenler de vardır. Dinimizdeki hükme bakalım:

Kadınların vücut hatlarının belli olmayacak herhangi bir elbise ile örtünmesi farzdır. İslam dini, kapanmayı emretmiş, ama belli bir örtü şekli bildirmemiştir. (Dürer-ül-mültekite)

Ahzab suresinde bildirilen cilbab, erkeğin de, kadının da giydiği bir elbise, bir gömlektir. Zevacir ve Berika’daki, (Haya cilbabını [örtüsünü] çıkaranın [aleyhinde] söz etmek gıybet olmaz.) [Beyheki] ve (Cilbabı [gömleği] haram olan erkeğin namazı kabul olmaz.) [Bezzar] mealindeki hadis-i şeriflerde cilbabın bir örtü olduğu açıkça görülmektedir. Cilbabın dış elbise olduğu tefsirlerde de yazılıdır:

Cilbab, hımarın [tülbentin] üstüne örtülen ve göğse kadar inerek gömleğin ceybini [yakasını] boynu örten baş örtüsü. (Ebüssüud tefsiri)

Cilbab, tek parça örtü. (Celaleyn)
Cilbab, göğse kadar inen baş örtüsü. (Ruh-ul-beyan)
Cilbab, milhafedir. (Beydavi)
Cilbab, hımardan büyük örtü veya vücudunu örten dış elbise. (Kurtubi)
Cilbab, bedeni baştan aşağı örten çarşaf, ferace, çar gibi dış giysi. (Elmalılı)
Cilbab, dışa giyilen örtü. (Tibyan, A.Fikri Yavuz ve Hasan Basri Çantay’ın meali)
Cilbab, milhafe, entari veya hımar. (El-Envar) [Milhafe = dış örtü ki buna ferace de denir.]
Cilbab, feracedir. (Ö. Nasuhi Bilmen tefsiri)


Nur suresinde, (Kadınlar, hımarlarını [başörtülerini] yakalarına örtsünler) buyuruluyor. Eğer cilbab çarşaf demek olsaydı, hımar denmezdi.

Fıkıh kitapları cilbabın dış örtü olduğunu bildiriyor. Bir örnek: Hanıma verilmesi vacip olan nafaka, yemek, kisve ve meskendir. Kisve, hımar ve milhafedir. (Bahr-ür raık)

Tefsir, hadis ve fıkıhta cilbab dış örtüdür. Çarşafa bid’at denmez; çünkü âdetteki değişiklik bid’at olmaz. Şalvar ve pantolon da böyledir.

Çarşaf kelimesi, Farsça çader-şepten [gece örtüsü] bozularak Türkçe’ye girmiştir; tesettür için ev dışında giyilen üstlüktür. Tanzimatta hacca giden İranlılardan alınan çarşaf, önceleri bid’at sayılıp pek tutulmamışsa da, 1870’ten sonra yaygınlaştı. Daha sonra II. Abdülhamid Han, 4 Ramazan 1309 (2 Nisan 1892) tarihli bir emirle çarşafı yasakladı. (Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi)

Yaşmak ile ferace giyilirken, 1872’de Subhi Paşanın Suriye valiliğinden dönüşünde ailesi Suriye’den getirdikleri çarşafla görününce, İstanbul’da çarşaf moda oldu. (Musahibzade Celal, Eski İstanbul Yaşayışı )

1889’dan sonra açık feraceli iki paşa kızına birkaç külhanbeyi laf atıp feracelerini yırtınca, bu defa çarşafa rağbet arttı. Bid’at diyenler de giydi. (Sermed Muhtar Alus, Aylık Ansiklopedisi sayı 36)

1913’te yüz binlerce Balkan muhacirleri İstanbul’a Ortodoks kadınlarının giydiği siyah çarşafı ile gelmişti. Zamanla bu da İstanbul’a yayıldı. Hükümetin zaten uğraşacak hâli yoktu, çarşafa mani olamadı. (M. Zeki Pakalın, Osmanlı Tarih Deyimler sözlüğü)

3 Ekim 1883’te Şeyh-ül-islamın teklifi ve padişahın emriyle ferace dışında bir şey giymek yasaklandı. Daha sonra çarşaf da giyildi. O zamanki çarşaflar farklı idi. (Vakit. 4.10.1883)


Sual: (Çarşaf tam tesettürdür) diyorlar. Buna da delil olarak Âişe validemizin giyiminden dem vuruyorlar. Bence çarşaf İslam’ın evrenselliğine aykırı. Sizin bu konudaki fikriniz nedir?
CEVAP
Sence ile, Bence ile, Onca ile din olmaz. Kitaplar ne yazıyor bunu bilmek gerekir. Bizim veya sizin bu konudaki fikirlerimiz dinde hiç ölçü olur mu?
Âişe validemiz bir defa çarşaf giymemiştir. Entari giydikleri, eteklik giydikleri hadis-i şeriflerle sabit. Giymiş olsa bile, bu bir âdettir. Peygamber efendimiz de entari giyerdi. Niye erkeklerimiz entari giymiyor? Peygamber efendimiz deveye binerdi, onlar niye Mercedese biniyorlar. Binmelerinde mahzur yoktur. Bunlar âdettir, giyim de bir âdettir. Dinimiz belli bir şekil bildirmemiştir.

Arap ülkelerinde yaşayanların iklim şartlarına uygun olanı çarşaf olabilir. Fakat kalkıp da kutuplarda yaşayan Müslümanlara çarşaf giyeceksin diyemeyiz. Bu iklime uygun olmaz çünkü. Dolayısıyla İslam’ın evrenselliği diye bir şey yoktur bunda.


Sual: Bazıları, "Çarşaf hıristiyan rahibelerinden geldiği için giyilmesi caiz olmaz. Şalvar ve pantolon giymek de bid'attir" diyorlar. Bu hususta dinimizin hükmü nedir?
CEVAP
Kadınların vücut hatlarının [kaba avret yerlerinin şekli ve rengi] belli olmayacak herhangi bir elbise ile örtünmesi farzdır. İslam dini, kapanmayı emretmiş, ama belli bir örtü şekli bildirmemiştir. (Dürer-ül-mültekite)

Peygamber efendimizin ve Eshab-ı kiramın mübarek hanımları, çarşafla örtünmemiştir. Hiçbir kitapta çarşaf giydikleri bildirilmiyor. Milhafe, ferace, fistan, entari giydikleri birçok kitapta bildiriliyor. İmam-ı Rabbani hazretleri de, böyle değişik elbise giydiklerini 313. mektubunda bildiriyor. Bu hususlar, Cami-ur-rumuz ve Hidaye kitabında da bildiriliyor.

Kapanması gereken yerleri örtmek ve yukarıda bildirilen vücut hatlarını belli etmemek şartı ile kadınlar, bulunduğu şehrin âdetine uygun giyinir. Çünkü elbise gibi mubahlarda, şehrin âdetine uymamak tahrimen mekruhtur. Zaruret olmadıkça, haramlarda hiçbir yerin âdetine uyulmaz. (Hadika)

Peygamber efendimiz, ayaklarına kadar uzun gömlek, yani entari giymiştir. Şalvar ve pantolon giymemiştir. Bunları giymek âdette bid'attir. Âdette bid'at olan şeyi yapmak günah değildir. Taksiye, uçağa binmek de âdette bid'attir. Bunları yapmak günah değil dinin emridir. Bunun için âdet olan yerlerde, kâfirlerden gelmiş olsa bile, kadınların çarşaf ve erkeklerin bol pantolon veya şalvar giymeleri caizdir, günah olmaz. Elbisenin şekli ibadet değil, âdettir. Çünkü Peygamber efendimiz, papaz ayakkabısı, Rum elbisesi giymiştir. (Redd-ül Muhtar)

Peygamber efendimizin böyle âdet olarak yaptığı şeylere Sünnet-i zevaid denir. Bunları terk etmek günah olmaz. (Hadika)

(Bir kavme benzeyen onlardandır) hadis-i şerifi, ibadetlerde benzemenin tehlikesini bildirmektedir. Mesela papaz zünnarı ve haç takmak böyledir.

Dikiş makinesi, daktilo, elbise gibi şeyler ise âdettir. Âdetlerde kâfirlere benzemek günah olmaz. Peygamber efendimiz, her zaman belli bir elbise giymezdi. Bazen Rum, bazen Arap elbisesi giyerdi. Kolları dar Rum cübbesi de giymiştir. (Tirmizi)

Herkesin çarşaf giydiği bir yerde, birkaç kadının manto giymesi fitneye sebep olacağından uygun olmadığı gibi, manto giyilmesi âdet olan yerlerde de çarşaf giyilmesi uygun olmaz. Çünkü bir yerde âdet olan şeyler giyilmezse, gösteriş ve şöhret olur, fitneye sebep olur. Hadis-i şerifte (Fitneyi uyandırana lanet olsun) buyuruldu. (Hadika)


Kuran'da başın örtünmesi gerektiği ile ilgili açık, net bir hüküm göremedim.

Bir daha bak Kur'anın tamamını oku hatim et gerekirse anlayana dek.
Hz.Muhammed(sav) eşlerine bak halifelerin eşlerine Hz.Aişe(ra) validemize bak.


Kuran'da başın örtünmesi gerektiği ile ilgili açık, net bir hüküm yine göremedim.

Hıı öyle mi demek hatim ettin hadislere baktın yine göremedin o zaman gözünde körlük var senin.
Kuran'da başın örtünmesi gerektiği ile ilgili açık, net bir hüküm yine göremedim.Daha doğrusu kabul etmek istemiyorum çok zoruma gidiyor..

O zaman sen süper müslümansın çünkü hadisleri kabul etmiyorsun baksana Peygamberin hayatına sırt çeviriyorsun.Ayetlerden seçmeler.Hadisleri yok saymalar sünneti ezmeler...
Sana hayırlı gezmeler...


Verdiğin ayetleri hadisleri kaynakların hiçbirini göremedim !!!

KerimSelimAltinokBastonla3.jpg


baston-interior.jpg


Bilmem anlatabildim mi?
 
Mini Etek serbesttir Türban yasak . Hayatında Ayet okumamış adamlar Kur'an üzerinden türban siyaseti yapıyorlar . Ne utanmazlar varya . Vallahi yazık . Allah verir cezanızı merak etmeyin . İnanmasanız da saygı duyun bari ya !
 
Bir kadının evinin zaruri ihtiyaçlarını karşılamak dışında mahrem ortama çıkması (kendine haram sayılan erkeklerin bulunduğu yere çıkması) dinimiz gereği caiz değildir.

bUNUN dışında yapılanlar duygu sömürüsüdür.

Lafı güzaftır.

hikayedir.

Harama türbanlı mı çıkılmalı türbansız mı tartışması ise ancak ülamanın boş zaman istişaresidir.

Kalanı ise gündelilikçi amele yobazın tartışılmaz geyiğidir.......
 
Biz daha böyle bir konuyu çözemeyelim elalem uzayda gezsin...

Durmak yok yola devam....
 
Müslümanlık Allah sevgisi Allah korkusu insanın içinde olur biter.

Ne kafaya türban takmayla müslüman olunur nede bi tarafını açmakla müslümanlıktan çıkılır.

O yüzden kimse kafasına o türbanı bağlayınca kendini müslüman sanmasın.

Ben çook kız biliyorum kafasında türbanla gezip erkeklerin altından çıkmayan.

Ama öyle kızlarda tanıyorumki bi karış etek giyip namusuna laf söyletmeyip ben müslünım diyenden daha müslüman.

O yüzden bu tartışmalar boş.

Yukardaki neyin ne olduğunu kimin ne olduğunu çok iyi bilir görür duyar.

Kimse kendini parçalamasın o yüzden.Herkez yaptığının karşılığını ahir dünyada ödül ve ceza alarak alacaktır.

Sen kafana türban tak namazını kıl orucunu tut ama bir yandanda başka işler karıştır.Hiç bi anlamı yok.

O yüzden bu tartışmalarda boş tenekeden çıkan sesten farksız.Herkesin Allah ve Din sevgisi içinde olacak.Ona göre davranacak yaşıyacak.

Kafa bağlayıp okula girmekle ve ya bağlamayıp girmekle ne kimse çok müslüman nede günahkar olur.

İnsanlarımızı böyle saçma şeylerle meşgul edip aklını bulandırıp kardeşi kardeşe küstürrüp el altından dünyanın işini götürüyorlar.

Uyanın artık !
 
Gerekli tüm açıklama yapılmış.Türban islamın şartları içinde yoktur.Yerine getirelmesi gereken bir farz da hiç değildir.O yüzden bunun kaşınmasının tek nedeni vardır siyaset.Dini siyasete alet etmek isteyenlerin kullandıkları bir araç.Tüm milleti bir takım gericiler buna alet ediyorlar.
 
1.) Ben Kuran-ı da defalarca okudum.. ama bunu size söylemek zorunda olmadığım için daha önce cevap yazmadım.. Zaten yukarıdaki (peygamberimiz hariç) zat'ların ne dediği değil, önemli olan ayetlerin (Allah'ın) ve Peygamberimizin (sünnet,hadis) ne dediğidir.. Niye peygamberimiz? Onu da Allah işaret ettiği için (kulum ve elçim dediği için) yoksa müslüman sadece Allah'a yönelir.. benim için peygamberimizden başka kim ne dedi ise sorgulanmaya mecburdur.. herkesi dinlerim ama kararımı Kuran'a göre yine kendim veririm.. Eğer diğer zat'ların ne dediğine bakmamız gerekli olsa idi ilk ayet:eek:ku! (kuran-ı) olmazdı da, o zatları dinle! onlar ne yaparsa onu yap, onlar yanlışsa sen de yanlış, onlar doğru ise sen de doğru yap..vb gibisinden bişey olurdu.. Peygamberimiz harici hiç ama hiç kimsenin sözü ve yaptıklarının doğru olduğu Allah tarafından garanti edilmemektedir.. O yüzden müslüman'a düşen görev bırak başkanı, şıhı ..vb. anası, babası dahi olsa dediklerini sorgulamak olmalıdır..sorgulamayı da dediğim gibi ona rehber olarak verilmiş olan Kuran ve sünnetler ışığında yapar..zaten bu husus kelime-i şehadetin mantığında yatar:

La ilahe illallah muhammeden resulullah
(İlah yoktur Allah vardır, Hz.Muhammed de onun kulu ve elçisidir..)

2.) yazdıklarını tek tek, hepsini okudum..kısaca özetlersem, vucudun örtünmesi ile ilgili ayet, hadis ne varsa katılıyorum, destekliyorum.. ama burda konuşulan husus baş'ın örtünmesi dinen emir mi?
(bak örtünmeden bahsetmiyoruz, konumuz sadece baş) ... yazdığın ayeti okursan, baş örtüsü hep parantez içinde, niye? çünkü Kuran-ı kerimde meal yaparken meali yapanın yaptığı yorumlar kuran-ın orjinalliğine saygı göstermek adına parantez içinde yazılır..burda başörtüsü parantez içinde..ziynet yerleri diyosun mesela bu kuran da geçen kelimedir ama senin de parantez içinde yazdığın üzere kulak, baş vs kuranda geçmiyor.. o yüzden parantez içinde yazılmış..

3.) bu konuyu açan arkadaş da demiş ki.. buradaki kelime ziynet yerleri vs.. senin dediğin gibi başı,kulağı vs kapsamıyor... bilerek veya bilmeyerek başörtüsü diye yorumlanıyor..hatta sadece bir adet meale değil de farklı farklı kişilerin meallerine yer vermiş..

4.) beni binlerce senedir insanların ne yaptığı hiç ilgilendirmiyor..beni Kuran ve sünnet'in GERÇEKTEN ne emrettiği ilgilendiriyor.. binlerce senedir insanlar put'a taptılar diye ben de mi tapacağım? PEYGAMBERİMİZE ilk karşı çıkanlar da böyle demişti...yaa sen bizim binlerce senedir adetlerimizi mi değiştirmek istiyorsun.. bişey daha ekliyeyim..

bir şeyden haa sağdan haa soldan yoldan çıkmışsın, hepsi yoldan çıkmaktır.. yani biri diyoya yaa mini etek de giyebilir (bu sağdan yoldan çıkmak ise ), eğer Kuran'da yoksa ve sen fazlası zarar getirmez mantığı ile dinen kapatılması zorunlu olmayan yerlerin kapatılmasını zorunlu olarak gösteriyorsan bu da soldan yoldan çıkmaktır...Allah beni de seni de dosdoğru yoldan (fatiha süresi) ayırmasın

burdaki tartışma konusunda ise bu dosdoğru yol ne? başın örtünmesi dinen zorunluluk mu? yoksa meali yapanların buna başörtüsü anlamı katmaları mı? eğer bu anlamı katanlar doğru ise katmayanların mealleri niye yanlış.. hangi meal doğru?
 
1.) bir de bazı arkadaşlara şunu ekliyeyim...Kuran 6236 ayetten oluşmuştur.. yani Allah'ın bize (Hz. Muhammed ümmetine) 6236 tane emir vermiştir.. EĞER Kuran "baş" örtülecek diye emir veriyor ise ve sen de bu yok diyor isen Allah'ın sözüne karşı gelmiş olursun.. EĞER varsa inanan kadın şunu demeli..evet var, biliyorum ama günahı boynuma başımı örtmüyorum, bu benim tercihim ..Allah ile benim aramda kimse karışamaz.. veya örtüyorum..

2.) Kuranda örtünme vardır ancak burda tartışılan BAŞ örtünmeli midir? örtünecek kısımda BAŞ var mıdır? yoksa ilk iletide yazan arkadaş gibi bu yanlış bir meallendirmemidir? tartışılan husus bu yoksa örtünme değil..
 
Hocam yanlış anladınız maddiyen görüyorum ama maneviyaten görmemek iin gözlük takıyorum.Ayetleri hadisleri böyle inkar ediyorum.Asıl sorum şu hocam yu yolla ahirette bu yükümlülükten yırtabilir miyim?

Gidince görürsün....


!!!
Ahirete.

Ne hangi ahiret ehiretmi varmış hiç bilmiyordum.Neyse hocam bu ayet aslında oruma gidiyor neden kadınlar örtünüyor 1400 yıldır neden böyle olmuş halbuki çırılçığlak olsa çok güzel olur yani en azından bu ayete uyacaklarsa en azından saçından bir tutam göstersin saçı var mı rengini görelim.Ne gerk vardı bu ayete çok zoruma gidiyor anlatamıyorum.Acayip sinir oluyorum.Bende böyle bir inkar yolu buldum aslında ilk zamanlar cesaret edemiyordum ama bazı medyalar öncülük edince birden zıpladım kinimi kustum.
Bende o ayeti uyguluyorum ama gericileri gibi değil ben pencereleri örtüyorum kapı örtüyorum masa örtüsünü örtüyorum bende yapıyorum...
Kafayı yemiş bu geriiler her ayete uyulur mu hele bu zamanda modern olmamız lazım Peygamber böye söylemiş sahabe böyle yapmış aman haa sakın bir yerde demeyin gerici derler.Eskiden olup bitti şimdi çıplaklık devri Şahımız Aydın Doğanda bize liderdir.Peygambeden bile haşa üstündür...



400068-kor-adama-elini-uzatan-spiker.jpg


1241-1.jpg
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst