Sub Object

Blacksymbian

New member
Katılım
23 Haz 2005
Mesajlar
2,159
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Viyana
Sub-Obje herhangi bir nesneyi oluşturan alt parçalardır. bunu anlatabilmek için bir kutu üzerinde düzenleme yapacağız. Öncelikle sahnemize bir kutu çizelim.

Aşağıdak iresimde gösterilen Box düğmesine bastıktan sonra sol taraftaki görünüm pencerelerinden birinde fareyi sol tuş basarak sürükleyip tekrar basın ve kutu çizmeye çalışın. Dilerseniz sağ taraftan Keyboard Entry yazan kısımdan kutunun En,Boy,Yükseklik(Length,Width,Height) değerlerini girerek kutuyu oluşturabilirsiniz.

i64728_1.gif

i64729_2.gif


Bu kutuya dikkatli bakarsanız köşelerindeki mavi noktaları farkedeceksiniz. Bunlara Vertex denir (nokta) . Noktalar birleşip kenarları ve yüzeyleri oluşturur. üç nokta birleşirse bir yüzey oluşur ( face) . daha fazla nokta aynı düzlemde ise bu şekle de polygon (çokgen diyebiliriz) oluşur.

Bu noktaların ve yüzeylerin üzerinde düzenleme yaparak yeni cisimler elde edebiliriz. Öncelikle bu kutuyu inceleyelim. Sağ taraftaki düzenleme menüsünden kutuya sağ tıklıyoruz. aşağıda gösterilmiştir. ve Editable Mesh seçiyoruz


i64730_3.gif


Böylece cisim kutu olmaktan çıkıyor ve düzenlenebilir hale geliyor. Noktaların ve yüzeylerin yerini değiştirmek veya yüzeyleri bölmek için aşağıdaki gibi istediğimiz alt seçeneği seçiyoruz. Diyelim ki noktalardan birini haraket ettirmek istiyoruz. Vertex moduna geçip daha sonra fareyi perspektif görünümüne götürüp noktayı istediğimiz gibi haraket ettiriyoruz.

i64731_4.gif

Klavyeden F3 tuşuna basarak olayı tel çerçeve şeklinde görmeniz mümkün.bu şekilde noktaların yerini değiştirebilirsiniz.
yer değiştirebilmek için Move düğmesine basmalısınız ( yukardaki düğmelerden haraket düğmesi
i64740_move.gif


i64732_5.gif


Eğer yüzeyleri bölmek isterseniz kenar veya yüzey modunda iken ( Face veya Edge) Sağ alttaki seçeneklerden Cut düğmesine basıp fareyi kenarlar üzerinde tıklamayı deneyin. ( Alt moda geçtikten sonra klavyeden Alt-X ile kesme işlemi yapabilirsiniz.)


i64733_6.gif
 
Yüzeylerde işlem yapmayı deneyelim. Polygon seçeneğini seçip daha sonra perspektif penceresinden tepedeki parçayı seçip haraket ettiriyoruz

i64734_7.gif


Böylece kısa sürede farklı şekiller elde etmek mümkün

i64735_8.gif


Düzenleme işlemi bittikten sonra başka kutularla işlem yapacaksanız Sub-Obje modunu kapatmalısınız. Bunun için sağ taraftan tüm parçaların üstündeki yazıyı seçmelisiniz. Şu anda Editable mesh yazıyor. başka cisimler için başka isimler olacaktır.

i64736_9.gif


Vertex: Köşe noktaları
Edge: Küpün kenar çizgileri
Face: küpün yan yüzlerini oluşturan üçgen parçalardan her biri
Poligon: şimdilik sadece çokgen diyelim.
Element: Eğer cisim daha önceden Attach seçeneği ile birleştirilmiş bir yapıda ise alt yapıları seçer.
 
arkadaşların hevesini kaçırma
insan hevesli olursa öğrenemeyeceği şey yoktur
 
ben de çok yeniyim ama şekillendirmeyi hemen hemen öğrendim. yine de daha kat etmem gereken çoooooook yol var
 
Geri
Üst