Sünnet ve temel kaynaklarda başörtüsü___

LOOPUSED

Altın Üye
Altın Üye
Katılım
6 Haz 2008
Mesajlar
12,048
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
54
Konum
€z€Ld€n €b€d€
Sünnet ve temel kaynaklarda başörtüsü


Hadis-i şeriflerde gerek üst giyim, gerekse başörtüsü açıkça zikredilir. Bu hadisler, tesettür âyetlerinin tefsiri ve yorumudur. Şüphesiz ki, Kur’ân’ı en iyi anlayan, yorumlayan, açıklayan, izâh eden de Resûl-i Ekrem Efendimizdir (asm). Çünkü, Kur’ân, ona vahy olunmuştur.

Örtünmek, Kitap, Sünnet ve icmâ ile sabittir. Peygamber Efendimiz (asm), bizzat hanımlarını örttüğü gibi, bunun uygulamasını da yaptırmıştır. Başta kendi hanımları ümmetin hanımlarına en güzel örnek olmak üzere, sâir sahabe hanımlar da örtünmüşlerdir. Bir hadiste şöyle anlatılır:

“Cenâb-ı Hakk’ın şu kavl-i şerifleri indiği zaman, ‘Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin hanımlarına söyle. Evlerinden çıktıklarında dış örtülerini üzerlerine alsınlar’ (Ahzâb: 59) Ensâr kadınları başlarında siyah örtüden kargalar taşıyor oldukları halde dışarı çıkarlardı.”1

Bir diğerinde ise şöyle bir hâdise ile beraber örtü yerleştirilmektedir:

“Hz. Aişe (ra) diyor: ‘Esmâ Bintu Ebi Bekr (ra), üzerinde ince bir elbise olduğu halde Resûlullah (asm) huzuruna girmişti. Aleyhissalâtu vesselâm, ondan yönünü ters istikamete çevirdi ve: ‘Ey Esmâ! Kadın hayız yaşına girdi mi ondan sadece şunun ve şunun dışında hiçbir yerinin görünmesi câiz değildir!’ dedi ve yüzü ile ellerine işaret etti.”2

Bütün mezhep imamları, Kur’ân ve Sünnet uzmanları, örtü ve başörtüsünde ittifak etmişlerdir. Bütün âlimler de aynı noktaya parmak basmışlar, tesettürsüzlüğe gidecek hiçbir harekete tavizkâr bakmamışlar, müsamaha etmemişlerdir.

Bediüzzaman, “Tesettür ve irsiyet hakkındaki, yüz bin tefsirin aynı mânâyı söylediklerine binaen...”3 ifâdelerini kullanarak, her tefsirde yer aldığını belirtir.

Devamında ise şu çarpıcı ifâdeleri mahkemede söylerken, aynı zamanda da Müslümanların tesettüre ve başörtüsüne bakış tarzlarını yansıtır:

“‘Tesettür ve terbiye-i İslâmiye taraftarıdır’ diye suç göstermiş. Bu ise hem Eskişehir, hem Denizli, hem Afyon’da, hem Afyon’un mahkemesinin kararnamesinde de neşredildiği gibi, on beş sene evvel Eskişehir’de tesettür taraftarlığım için mahkeme bana ilişmiş. Ben de hem mahkemeye, hem Mahkeme-i Temyize bu cevabı vermişim:

“‘Bin üç yüz elli senede ve her asırda üç yüz elli milyon Müslümanların kudsî bir düstur-u hayat-ı içtimâîsi ve üç yüz elli bin tefsirin mânâlarının ittifaklarına iktidaen ve bin üç yüz elli senede geçmiş ecdâtlarımızın itikadlarına ittibâen tesettür hakkındaki bir âyet-i kerimeyi tefsir eden bir adamı itham eden, elbette zemin yüzünde adalet varsa, bu ithamı şiddetle reddeder ve o ithama göre hüküm verilse nakz ve reddedecek.

“Bu âyet-i kerimenin tesettür emri kadınlara büyük bir merhamet olduğunu ve kadınları sefaletten kurtardığını, Risâle-i Nur kat’î ispat ettiği gibi, Sebilürreşad’ın 115. sayısındaki ‘Ehl-i iman âhiret hemşirelerime’ ünvanı olan bir makalem ispat eder.” 4



Dipnotlar:

1- Ebu Dâvud, Libas 32.;

2- Ebu Dâvud, Libâs 34.;

3- Emirdağ Lâhikası, Yeni Asya Neşriyatı, s. 286.;

4- A.g.e., s. 361.



KAYNAK
 
Konu güzel ve gayet bilgilendirici olmuş teşekkürler, Ancak Yarım kalmış tamamlıyım. tamamlamak istiyorum. çünkü, kırmızı, yeşil, pembe ..vs. türban takıp, bütün vücut hatlarını belli eder dar pardesülerle üniversitelere, kamu binalarına girmek isteyen, dindar bayanla dolu ülkemiz.

İslam ilmihallerinden;
Tesettürün (şer' i örtünmenin ) şartları nelerdir :

1- Örtü bedeni baştan ayağa kadar , her tarafı örtmelidir. çünkü; setr-i zinet manto ve başörtüsüdür... setr-i avret manto ve başörtüsünün üstünü örtülen örtüdür...... 2-Tesettürün ince, şeffaf olmaması, kalın olması lazımdır... çünkü; örtünmekten gaye , vücüdün azalarının belli olmamasıdır ..."Hz. Aişe (r.a) dan şöyle varid olmuştur; "Hz. Ebubekir (r.a) ın kızı esma (r.a) ın Resullullah (s.av) huzuruna üzerine ince bir örtü olduğu halde girdi. Resullullah (sav) onun bu halini hoş görmeyerek yüz çevirdi " demek ince olan örtü şer 'i hicap sayılmaz 3- Tesettürün hem sade olması, nazarı celp edecek şekilde cazip renkler olmaması lazımdır 4- Dar olmayıp geniş ve bol olması lazımdır , yani bedeni göstermemesidir , vücüt hatlarını tamamen örtüp bilhassa vücutta fitneyi uyandıaracak azaları göstermemesi gerekir ..... 5- Kadın dışarı çıktığında koku sürmemelidir 6-Kadın örtüsüyle erkeklere benzememelidir .... (palto gibi )
 
Bir de benden ekleme olsun

Bir kadının evinin zaruri ihtiyaçlarını karşılamak dışında erkek (mahrem) ortama çıkması caiz değildir.

bU nedenle ortalıkta fazla tesettürlü gezinmeye hacet yoktur..

İşin gerçeği bu iken yapılan safsatalar lafı güzaftır...

Madem o kadar dindar dinin kuralları belli evinde oturacak çift maaş hesabı yapmayacak kamu dairesinde görev alırken kılık kıyafet yönetmeliğini biliyor ona uyacak. Yok uymayacağım diyorsa kamu görevlisi olmayacak özel sektörde çalışacak. Yok illa ben devlette çalışacağım ve istediğim kıyafeti giyeceğim diyorsa devletin temel ilkelerini hiçe sayacak. Bunu bu yolla değiştirmeye çalışacak.
 
Bir de benden ekleme olsun

Bir kadının evinin zaruri ihtiyaçlarını karşılamak dışında erkek (mahrem) ortama çıkması caiz değildir.

bU nedenle ortalıkta fazla tesettürlü gezinmeye hacet yoktur..

İşin gerçeği bu iken yapılan safsatalar lafı güzaftır...

Madem o kadar dindar dinin kuralları belli evinde oturacak çift maaş hesabı yapmayacak kamu dairesinde görev alırken kılık kıyafet yönetmeliğini biliyor ona uyacak. Yok uymayacağım diyorsa kamu görevlisi olmayacak özel sektörde çalışacak. Yok illa ben devlette çalışacağım ve istediğim kıyafeti giyeceğim diyorsa devletin temel ilkelerini hiçe sayacak. Bunu bu yolla değiştirmeye çalışacak.

emrin olur.... ötelerde de öyle söylersin hak katında..sıralarsın o emirleri... ordada uyarlarmı bilmem senin emirlere..
 
Bide eklemek isterimki malik bin enes rh ,şafii rh ve ahmed bin hanbel rh'e göre kadının tırnağı bile avrettir.
heryeri takva elbisesi (bkz. a'raf 26.) ile kapanmalı,hiçbiryeri belirgin olmamalı,ve tamamen siyah olmalı.

Ahzab 53 bakılabilir. Ahzab 59 da TANMAMALARI kelimesi geçmektedir. İnsanın yüzünden tanındığı aşikardır. Hakim 1/454 ye bakılabilir. Buhari 4141, Muslim 2770. Bu hadisler ve benzeri 100lerce hadis kadının heryerinin avret olduğunun delilidir. Peçeye karşı olan kişilere buyrulur inşaAllah
 
Geri
Üst