Rift İnceleme

W.PiTToN

W.C.ConsuAllen
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
19,043
Reaction score
0
Puanları
0
Doğrusunu söylemek gerekirse; geçtiğimiz yılın son aylarında THG sayfalarında ağırladığımız Final Fantasy XIV Online’ın ardından zaten çok hareketli olmayan MMO yaşantım, iyice kırılgan hale gelmiş ve Star Wars: The Old Republic’e kadar da herhangi bir tanesine bulaşmayacağıma dair kendi kendime sözler verip adaklar adamıştım. Ne var ki, Trion Worlds’un E3 2009’da gün yüzüne çıkardığı ve o günden bu yana da birçok MMO veteranı tarafından “World of Warcraft katili geliyor”, “artık Azeroth’tan kurtuluyoruz”, “peki ya göğüs uçları?” nidalarıyla beklenen Rift’in raflarla buluşmasıyla birlikte (daha doğrusu Texaslı dostlarımızdan gelen 6 aylık oyun süresi sayesinde) yeni bir MMO çılgınlığına sürüklendim. Üstelik bu sefer paçayı kolay kolay kurtarabilecekmişim gibi de görünmüyor.

Öncelikle şunu belirtmeliyim sanırım. Bu, en az Warcraft kadar geniş ve detaylı bir dünya ve daha da önemlisi gerçek bir "devasa" online rol yapma oyunu. Yani diğer oyunlar gibi sıradan bir haftasonu boyunca oynayıp bitirilip içeriğinin en derinine kadar özümsenmesi olasılık dahilinde değil. Uzakdoğulu bir nerd olsanız bile. Bununla birlikte MMO pazarı öyle öngörülemez bir şey ki; ilk zamanlarında büyük bir patlama yapan bir oyun, henüz birinci yılını doldurmadan oyuncu sayısında büyük erozyonlara uğrayabiliyor veya açılışı oldukça sönük geçen bir yapım, gerçek potansiyeline yavaş yavaş ulaşıp zaman içinde sağlam bir oyuncu kitlesi yaratabiliyor kendisine. Hatta bir oyun 3 ay sonra yayınlanan geniş bir güncellemeyle bambaşka mekaniklere dahi bürünebiliyor. Ancak öyle sanıyorum ki; Rift’in erken start tarihinden bu yana Telara ortamlarında geçirdiğimiz dolu dolu 10 günlük sürecin sonunda, oyunun zayıf ve güçlü noktaları hakkında yeterli fikrimiz oldu ve bu enfes deneyimden daha fazla uzak kalmamanız için incelememizi sizlere olabildiğince erken hazırlamaya çalıştık.
 
Geri
Üst