anakinrick
1.618
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) Alkollü İçki Reklam İlkeleri Tebliği’ni değiştirdi.
Yeni düzenlemeye göre, "Alkollü içki tüketiminin, coğrafi, tarihi, kültürel, sanatsal vb. ortak değerleriyle ilişkilendirilmesine dair içerik" kullanılmayacak.
2005 tarihli eski tebliğde yer almayan bu madde, rakıya 'Türk rakısı' denilip denilemeyeceğini tartışmalı hale getirdi. Üreticiler hem AB’ye hem de dünyaya rakının ‘Türk rakısı’ olduğunu kabul ettirmeye çalışıyor.
Bir ay sonra yürürlüğe girecek yeni düzenlemede, yazılı medya ve elektronik iletişim araçları kullanılırken, içki reklamları, çocuklar ve gençlere yönelik sayfa ve eklerle spor sayfalarında yer almayacak.
Efes Pilsen ne yapsın?
Sayfa yasağı eski tebliğde yoktu. Yeni durumda örneğin bira markası Efes Pilsen adı taşıyan basketbol takımının spor sayfalarında yer alacak haberlerinin reklam sayılması olasılığı ortaya çıktı.
Görüşmeleri devam eden Bütçe ile ‘Torba Tasarı’da da internetten alkollü içki ve tütün satışına 3 yıla kadar ceza öngörülüyor.
‘Peynirle, kavunla iyi gider’ lafı olur mu?
Yeni düzenleme içki reklamlarında Boğaz Köprüsü, Bodrum Kalesi gibi sembol yapıların kullanılmasının yolunu kapıyor. Düzenlemeye göre:
-Gençler hedef kitle olmayacak, gençler, çocuklar reklamlarda kullanılmayacak.
- Diğer gıda maddeleriyle ilişkilendirilmesine, coğrafi, tarihi, kültürel, sanatsal ortak değerleriyle ilişkilendirilmesine dair içerik kullanılmayacak.
- Alkollü içki içmemek bir zafiyet, içmek statü sembolü olarak anlatılmayacak.
- Cinselliğin istismarı, pornog-rafi içeren ifade görüntü olmayacak.
- Reklamlarda; başarı sahibi, kamuoyunun güvenini kazanmış veya yardım kuruluşlarıyla işbirliği içinde olan, çocuk ve gençler için açıkça veya zımnen örnek teşkil eden veya edebilecek herhangi bir kişi, karakter veya grup yer almayacak.
Reklama kısıtlama
-Alkollü içki tanıtımı amaçlı yayın hariç, gazete, dergi, broşür, katalog, ilan ile diğer yazılı medya ve elektronik iletişim araçları vasıtasıyla reklam yapılması halinde, çocuklara ve gençlere yönelik hazırlanan sayfa, ek, program, bölümler ile spor sayfalarında alkollü içki reklamları yer almayacak.
- Reklam, sinema filmleri gösterimi vasıtasıyla yapılacaksa, bakanlığın (18) olarak sınıflandırdığı sinema filmlerinin sonunda yayımlanacak.
Yeni düzenlemeye göre, "Alkollü içki tüketiminin, coğrafi, tarihi, kültürel, sanatsal vb. ortak değerleriyle ilişkilendirilmesine dair içerik" kullanılmayacak.
2005 tarihli eski tebliğde yer almayan bu madde, rakıya 'Türk rakısı' denilip denilemeyeceğini tartışmalı hale getirdi. Üreticiler hem AB’ye hem de dünyaya rakının ‘Türk rakısı’ olduğunu kabul ettirmeye çalışıyor.
Bir ay sonra yürürlüğe girecek yeni düzenlemede, yazılı medya ve elektronik iletişim araçları kullanılırken, içki reklamları, çocuklar ve gençlere yönelik sayfa ve eklerle spor sayfalarında yer almayacak.
Efes Pilsen ne yapsın?
Sayfa yasağı eski tebliğde yoktu. Yeni durumda örneğin bira markası Efes Pilsen adı taşıyan basketbol takımının spor sayfalarında yer alacak haberlerinin reklam sayılması olasılığı ortaya çıktı.
Görüşmeleri devam eden Bütçe ile ‘Torba Tasarı’da da internetten alkollü içki ve tütün satışına 3 yıla kadar ceza öngörülüyor.
‘Peynirle, kavunla iyi gider’ lafı olur mu?
Yeni düzenleme içki reklamlarında Boğaz Köprüsü, Bodrum Kalesi gibi sembol yapıların kullanılmasının yolunu kapıyor. Düzenlemeye göre:
-Gençler hedef kitle olmayacak, gençler, çocuklar reklamlarda kullanılmayacak.
- Diğer gıda maddeleriyle ilişkilendirilmesine, coğrafi, tarihi, kültürel, sanatsal ortak değerleriyle ilişkilendirilmesine dair içerik kullanılmayacak.
- Alkollü içki içmemek bir zafiyet, içmek statü sembolü olarak anlatılmayacak.
- Cinselliğin istismarı, pornog-rafi içeren ifade görüntü olmayacak.
- Reklamlarda; başarı sahibi, kamuoyunun güvenini kazanmış veya yardım kuruluşlarıyla işbirliği içinde olan, çocuk ve gençler için açıkça veya zımnen örnek teşkil eden veya edebilecek herhangi bir kişi, karakter veya grup yer almayacak.
Reklama kısıtlama
-Alkollü içki tanıtımı amaçlı yayın hariç, gazete, dergi, broşür, katalog, ilan ile diğer yazılı medya ve elektronik iletişim araçları vasıtasıyla reklam yapılması halinde, çocuklara ve gençlere yönelik hazırlanan sayfa, ek, program, bölümler ile spor sayfalarında alkollü içki reklamları yer almayacak.
- Reklam, sinema filmleri gösterimi vasıtasıyla yapılacaksa, bakanlığın (18) olarak sınıflandırdığı sinema filmlerinin sonunda yayımlanacak.
milliyet