Oruçlu iken iğne yaptırmak , anestezi , diş çektirmek , diş dolgusu orucu bozar mı?

İηvictus

Banned
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
3,529
Reaction score
0
Puanları
0
sevgili arkadaşlar mesleğim itibarı ile sıkça karşılaştığım bir durumu sizlerle paylaşmak istedim. malumunuz mübarek ramazan ayındayız ve allah (c.c) hepimizinkini kabul etsin oruç tutuyoruz. bugünlerde hastalarımla en çok konuştuğumuz mevzu ise anestezinin , tedavi amaçlı iğnelerin orucu bozup bozmayacağı ? iste araştırdıklarımın bir kısmı ;

istockphoto_777014_injection.jpg



Soru:
Oruçlu iken iğne yaptırmak orucu bozar mı?

Cevap:
Eskiden iğne vurmak diye bir şey olmadığı için bu konuda âyet, hadis ve eski müctehid sözü yoktur. İnsan vücuduna veya kafasına batan, böylece içeriye giren bir nesnenin orucu bozup bozmayacağı konusunda Ebû Hanîfe "bozar" Ebû Yûsuf ve Muhammed "bozmaz" demişlerdir. Bazı ilmihaller bu "bozar" görüşünü almışlar, onu da enjeksiyona uygulamışlardır. Ben bunlara katılmıyorum. Orucu yeme, içme ve cinsel ilişki bozar. İğne vurdurmak ne yemedir, ne içmedir, ne de cinsel ilişkidir; bu sebeple orucu bozmaz.

hayrettinkaraman.net
http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00056.htm

Soru. Oruçlu iken diş tedavisi için yaptırılan iğne oruca zarar verir mi?

Cevap. Hanefî mezhebi imamı Ebû Hanîfe’ye göre iğne orucu bozar. Fakat İmam Muhammed ve Ebû Yûsuf’un da aralarında bulunduğu alimler çoğunluğuna göre tedavi maksadıyla yaptırılan iğne orucu bozmaz. Şâfiî mezhebi hükmüne göre de gerek adaleden gerek damardan yapılan iğnelerin hiçbiri oruca zarar vermez. Daha önce de ifade ettiğim gibi eski İstanbul Fetvâhane-i Âliye’si ve Ezher uleması da tedavi amaçlı iğnenin orucu bozmayacağı kanaatindedir. Herhalde vücudu besleyici nitelikteki vitamin ve kuvvet iğneleri bunun istisnasıdır. Bütün bunlara rağmen, zaruret söz konusu değilse, oruçlu iken bunlardan sakınmak en doğru olanıdır.


prof. dr. Raşit Küçük

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=i%C4%9Fne+orucu+bozar+m%C4%B1%3F&btnG=Google%27da+Ara&meta=lr%3Dlang_tr


soru; anestezi orucu bozar mı?


Anestezi

Acı ileten sinir yolları üzerinde iletimin değişik seviyelerde engellenmesi anestezi oluşturmaktadır. Lokal, bölgesel ve genel anestezi olmak üzere, üç türlü anestezi vardır. Küçük ameliyatlarda ameliyat bölgesinin yakın çevresine iletimi engelleyen ilaçların verilmesi ile oluşan anesteziye lokal anestezi denir. Vücudun daha geniş bölgeleri, örneğin belden aşağısı veya bir yarısı iletimin omurilik düzeyinde engellenmesi için omuriliğe veya omuriliğe varmadan geniş bir sinir grubunun oluşturduğu bağlantı yerleri üzerine ilaç verilerek oluşturulan anesteziye bölgesel anestezi denir. Hastanın uyutulup ağrının duyulması beyin düzeyinde engellenirse bu tür anesteziye genel anestezi denir.

Anestezi, nefes yolu veya iğne ile vücuda ilaç verilerek oluşturulmaktadır. Nefes yolu veya iğne ile yapılan anestezi, mideye ulaşmadığı gibi, yeme-içme anlamı da taşımamaktadır. Ancak bölgesel ve genel anestezide, acil durumlarda ilaç ve sıvı vermek amacıyla damar yolu açılarak, bu açıklık işlem süresince serum vermek suretiyle sağlanmaktadır. Bu itibarla, lokal anestezi, orucun sıhhatine engel değildir. Bölgesel ve genel anestezide serum verildiği için oruç bozulur.

yani lokal anestezi bozmuyor , genel anestezi damar yoluyla yapıldığı için bozuyor..


http://www.diyanet.gov.tr/turkish/karar.asp?id=1138&sorgu=1


soru ;İğne yaptırmak, hastaya serum ve kan vermek orucu bozarmı ?

İğnenin orucu bozup bozmayacağı, kullanılış amacına göre değerlendirilebilir. Ağrıyı dindirmek, tedavi etmek, vücudun direncini artırmak, gıda vermek gibi amaçlarla enjeksiyon yapılmaktadır. Gıda ve keyif verici olmayan enjeksiyonlar, yemek ve içmek anlamına gelmediklerinden orucu bozmazlar. Ancak gıda ve/veya keyif verici enjeksiyonlar orucu bozar. Hastaya serum veya kan verilmesi de, aynı hükme tabidir.


http://www.diyanet.gov.tr/turkish/karar.asp?id=1138&sorgu=1


MUAYENE.JPG


Diş çektirme, doldurtma, dişlerini misvakla ya da macunla yıkama, iğne yaptırma... orucu bozar mı, bozarsa kazâsı nedir?

Diş çekimi orucu bozmaz. Ancak dişin çıktığı yerden akan kan; tadı ağzın her tarafına dağılacak kadar çok olur, ya da karıştığı tükürüğün yarısından çok olur ve yutulursa orucu bozar, kaza gerekir.(67 Bilmen 289 (md.106)) Diş dolgusu konusu da vücudun herhangi bir yerindeki yarayâ ilâç koyma gibidir; Dolgu maddeleri sıvı olmayıp, dimağa ve karın boşluğuna ulaşamadıkları için orucu bozmazlar. Ancak kanala zerkedilen ilâç, ya da dolgu maddesi, sıvı olur ve beyne ulaşırsa, Imâm Ebû Hanîfe'ye göre oruç bozulur, diğer imamlara göre yine bozulmaz. Diş çekimi için uygulanan ve halk arasında morfin diye bilinen uyuşturucu (anestezik) etkili iğne de vücudun herhangi bir yerine yapılan iğne gibidir. Imam Ebû Hanîfe'ye göre orucu bozar. Ihtiyata uygun olduğu için kabul edilen görüş de budur. Ancak onun arkadaşları olan diğer imamlar, vücuda yarayışlı olmayan ve tabii yollarla vücuda girmeyen şeyler, orucu bozmaz görüşündedirler. Dolayısıyla onlara göre, yaralara her nasıl olursa olsun ilâç koymak, yine nasıl olursa olsun iğne yaptırmak, orucu bozmâz.(68 M. Zihnî 594, 599; Bilmen 293.) Buna göre durumları âcil olmayanların, diş çekimi ve iğne işini akşama bırakmaları tavsiye olunur. Ama bundan gecikmekle zarar görecek olanlar, oruçlu iken de iğnelerini yaptırır, dişlerini çektirir, ya da doldurturlar. Dolgu dışındakileri yaptıranların sonradan kaza etmeleri daha ihtiyatli olur.

Dişleri, özsuyunun tadı hissedilecek kadar taze bir misvakla temizlemek orucu bozmaz ama, mekruhtur. Bu tadı duyulmayan misvakla ya da firçalarla dişleri yıkamak oruca hiçbir zarar vermez. (69 M. Zihnî 610; Bilmen 287-88 ') Dişlerin macunla fırçalanması, ya da tuzlu su ile gargara yapılması hallerinde macunun ve tuzun tadı boğaza kadar ulaşmış olacağından oruç bozulur. Misvaktan kopan ve yutulân parçalar buğday tanesi kadar, yada daha fazla olursa orucu bozarlar. Dişlerin kendiliğinden kanaması halinde, kan tadı duyulacak kadar olur ve bilerek yutulursa oruç bozulur. Az olur ve farkına varmadan yutulursa bozulmaz. bütün bu durumlarda orucun bozulması halinde sadece kaza gerekir.

http://fikih.ihya.org/ans.php?t2=oku&an=1093&g=S1EK&s=1




Soru: Diş doldurma orucu bozar mı?

Cevap: Dolgu maddeleri sıvı olmayıp, dimağa ve karın boşluğuna ulaşmadıkları için orucu bozmaz. Ancak kanala verilen ilaç ya da dolgu maddesi sıvı olur ve beyne ulaşırsa oruç bozulur.


http://www.rehberdergisi.com/Rehber.asp?DergiDetay=Saife_Gozlem&RehberOzelNo=116



inşallah sizlerinde kafalarındaki bir takım soru işaretlerini silmeye bu bilgiler yardımcı olur. tüm müslüman aleminin ramazanı şerifi mübarek oruçları kabul olsun...
 
Allah razı olsun kardeşim..İğnenin orucu bozması konusunda bu kadar detaylı bir bilgiye mazhar değilim malesef..Açıkçası yorum yapamıyacağım..Ancak hassasiyetinden dolayı Allah razı olsun..

Ancak şunu eklemekisterim ki İğnenin sağlık amaçlı olduğu gerçeğini düşünürsek Allah insanın kendine eziyet etmesini istemez ve hele ki bunu oruç bahanesiyle etmesine memnun olmaz diye düşünmek lazım...Buna paralel iğne oruçlu olsak da eğer gerekliise yapılmalıdır..Diyelim ki iğneden bozuluyor oyucunuz(ki ben bozuluyor diye biliyorum), bunun kefareti bir günlük bir oruç olmalıdır..Zaruretten Allah kulunu sorumlu tutarak zora sokmaz..Şüphesiz o pek merhametli..

Kardeşim tekrar Allah razı olsun..Eminim bilgisi olan arkadaşlar daha detaylı ve güzel yorumlar yapacaktır..Eline sağlık..;)
 
kuzay' Alıntı:
güzel paylaşım ben de grip aşısı olmak istiyorum oruçluyken olmaz sanırım iftardan sonra eczaneler kapalı artık i nöbetci eczane bulacagız oruçluken grip aşısı olunmaz sanırım...



sevgili kuzay kardeşim grip aşısı olmak zaruri bir durum değildir ihtiyaten yapılan bir davranıştır. oruçlu değilken yaptırmanın daha doğru olacağını düşünüyorum..
 
mMUSTANGg' Alıntı:
Soru:
Oruçlu iken iğne yaptırmak orucu bozar mı?

Cevap:
Eskiden iğne vurmak diye bir şey olmadığı için bu konuda âyet, hadis ve eski müctehid sözü yoktur. İnsan vücuduna veya kafasına batan, böylece içeriye giren bir nesnenin orucu bozup bozmayacağı konusunda Ebû Hanîfe "bozar" Ebû Yûsuf ve Muhammed "bozmaz" demişlerdir. Bazı ilmihaller bu "bozar" görüşünü almışlar, onu da enjeksiyona uygulamışlardır. Ben bunlara katılmıyorum. Orucu yeme, içme ve cinsel ilişki bozar. İğne vurdurmak ne yemedir, ne içmedir, ne de cinsel ilişkidir; bu sebeple orucu bozmaz.


hayrettinkaraman.net
http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00056.htm

Prof.Dr.Hayrettin Karaman hocamız kendi görüşüne göre bozmaz fetvasını vermiştir.
Bozar diyenlerde yanlış değildir.
Ancak İslam dini kolaylık dinidir bu yüzden mecburu hallerde iğne yaptırılabilir.
Kişi içinin rahat etmesini istiyorsa - ki dinimizde her zaman ihtiyatlı davranmak gerekir. Özellikle ihtilaflı (farklı görüşlerin olduğu) meselelerde - iğne yaptırdığı günlerdeki orucunu ramazandan sonra kaza edebilir.
Peygamber Efendimizin(s.a.v) " Ümmetimin ihtilafı rahmettendir. " hadisi bu konunun üzerine söylenebilecek en güzel sözlerden biri diye düşünüyorum.


Benim acizane görüşüm bu yöndedir.
 
Yalnız arkadaşlar oruç da zaruret de bozulabilen veya tutulması ertelenebilen bir ibadet. Böyle durumlarda iğne çok zaruriyse zaten direkt oruç kazaya bırakılıyor diye biliyorum ben. Yani iğne bozar. Zaruri olsa da bozar, zaruri olduğu zamanlarda hiç niyet etmez sonradan kaza edersiniz ;)
 
Yalnız arkadaşlar oruç da zaruret de bozulabilen veya tutulması ertelenebilen bir ibadet. Böyle durumlarda iğne çok zaruriyse zaten direkt oruç kazaya bırakılıyor diye biliyorum ben. Yani iğne bozar. Zaruri olsa da bozar, zaruri olduğu zamanlarda hiç niyet etmez sonradan kaza edersiniz ;)



bak arkadaşım bizim dinimiz kolaylıklar dinidir bu çok doğru ama yine de iğne orucu bozar derken neye göre bozacağını açıklaman gerekiyor. bu savının dayandığı noktaları belirtmen gerekiyor. kafaları karıştırmak için kendi kanaatine göre hüküm vermek doğru değil. herkes kendi fikrini burada hüküm gibi kesinlikler taşıyarak sergilerse bu bölüm oldukça karışır.özellikle diyanetin bu seneki iğne yapılması açıklamasını yeniden okumanı tavsiye ederim !!!
 
Afedersin ama ben kendi kanaatime göre değil ilmihallerden hatırladığıma göre söylemiştim onu. iğne vücuda yarar sağlayacağından ve vücuda giren bir madde olduğundan orucu bozduğunu okuduğumu hatırlıyorum. Niye kızdın anlamadım.

İğnenin orucu bozmadığını ilk defa burada okudum zaten. Yanlış olabilirim ama zaten ben yöle biliyorum dedim, yani yanlış da olabilir demek istedim. Ve şimdi baktım İlmihalde de bozar yazıyor yani doğru hatırlıyorum.

Şimdi ilmihalde okuduğum bölümü aktarayım:

"İhtikan(şırınga yapmak), buruna ilaç akıtmak, kulağa yağ damlatmak, orucu bozar ve kazayı gerektirir. Fakat kulağa giren su, orucu bozmadığı gibi kulağa dökülen su da orucu bozmaz. "

"göze dökülen ilaç orucu bozmaz, boğazda duyulsa bile... Sürme için de böyledir. Çünkü bunların içeriye geçmesi derinin emmesiyledir."

"Oruçlunun kendi işi olarak ağzından veya vücudun başka herhangi bir kısmından içine tamamen sokulup kaybolan veya başkası tarafından sokulup vücuda yarar sağlayan herhangi bir şey orucu bozar...."

"yine iç boşluğa, dimağa kadar uzayan derin bir yaraya konulan yaş bir ilaç, içeriye veya dimağa kadar geçince orucu bozar ve kaza gerektirir."

"İmam-ı Azam'a göre : Ramazanda gündüz vakti vücuda yapılan iğne de orucu bozar ve kaza gerektirir. Çünkü bu hem oruçlunun rızası için yapılmakta hem de vücudun yararına yapılmış bulunmaktadır. İğne aracılığı ile vücutta bir yol açılıyor ve böylece ilaç vücudun tam içine akıtılmış oluyor. Artık bu şekilde içeri girmesi suyun deriden emilerek içeriye geçmesi gibi değildir. Bundan dolayı açık bir ihtiyaç veya zaruret bulunmadıkça iğneler iftardan sonra yapılmalıdır, ihtiyata uygun olan budur.

Hatta başka bir görüşe göre vücudun yararına olmayan, başkası tarafından sokulmuş ve vücudun içinde kaybolan demir gibi şeyler de vücut yararına olmadığı halde orucu bozar."

"...Bir şey, tabii yollardan içeri girmedikçe oruç bozulmaz. Çünkü oruç: "Yaratılışta bir yol ve kanal olan bir organdan bir şeyi içeri sokmaktan kendini tutmaktır...
Bunun için dışarıdan bir yaraya konulan ilaç, boşluğa kadar gitse de orucu bozmaz. Vüzudun derisini yırtarak içeriye gidip kaybolan demir, bir kurşun parçası hakkında da hüküm böyledir. Buna göre iğne ile de orucun bozulmaması gerekir, evvelce verilen fetva budur. Ama yine de ihtiyat gözetilmesi iyidir."


(ÖMER NASUHİ BİLMEN- Büyük İslam İlmihali)

Burada kendi isteğinle ilaç vermek yarar amacı güdülüyorsa özellikle orucu bozar deniyor.
Bir de şu sitede şu var:
Sual: Damardan serum verilmesi, sadece imam-ı azama göre orucu bozduğu söyleniyor. Diğer mezheplere göre bozmuyor mu? Serumla gıda ve deva verilebiliyor. İhtiyacı olan suyu, gıdayı ve ilacı serumla alan kimsenin orucu bozulmaz mı? Oruçta gaye, yiyip içmeyi terk etmek olduğuna göre, ağız yolu ile değil de, damar yolu ile yiyip içenin orucu niçin bozulmaz?

CEVAP: Dört mezhepte de, sağlam deriye konan ilaç, gıda ve deva, emilip içeriye nüfuz etse de oruç bozulmuş olmaz. Mesela kalb hastalığında, göğüs üzerine nitroderm ihtiva eden bir ilaç [TTN] konur. Bu deriden içeriye emilir. Sağlam deriden içeri girdiği için dört mezhepte de orucu bozmaz. Bunun gibi, sağlam deriye konan nikotin yakısı da, vücut tarafından emildiği halde, dört mezhepte de orucu bozmaz.

Tabiî menfezlerden [deliklerden] giren şeyler orucu bozar. Şafiîde, kulak tabii menfezdir. Kulağa konan sıvı-katı her şey, mideye girmiş gibi orucu bozar. Şafiide idrar yolu da tabii menfezdir. Buraya ilaç, hatta pamuk konsa bile orucu bozar.

Dört mezhepte de ve bütün imamlara göre, yaraya konulan ilaç, cevfe [içeriye] giderse oruç bozulur. Şâfiî mezhebinde, dimağ [beyin], karın, bağırsak, mesane birer cevftir. Meselâ, baştaki kemik yarılsa, buradaki yaraya konulan ilaç, cevfe, yani beyne gideceğinden oruç bozulmuş olur.

Şafiî’de karna bıçak saplansa, bıçağın ucu mideye, yani cevfe girdiği için oruç bozulur. Sağlam deriden bıçak cevfe girince oruç bozulduğu gibi, iğne ile adaleyi veya damarı yırtarak verilen ilaç, cevfe ulaşınca oruç bozulmuş olur. Hanefi’de ise, bıçak tamamen midenin içine girerse oruç bozulur.

Bugün tıpta, serumun mesaneye, dimağa ve vücudun her yerine gittiği kesin olarak bilinmektedir. O hâlde serum, dört mezhepte de orucu bozar. Sadece kaza gerekir. (Serum veya enjeksiyonla verilen ilaç, cevfe, [yani dimağ ve mesane gibi yerlere] gitmez) demek, çok yanlış olur, ilme ters olur.

Bütün doktorlar, damardan veya adaleden verilen ilacın, dimağ ve mesaneye gittiğini bildiriyorlar. O halde, işin aslını bilmeyenlere kanıp da, enjeksiyonla orucu telef etmiyelim.
[Buradaki hanefi mezhebi ile ilgili bilgiler, Tahtâvî, Mebsut, Bedayi ve benzeri kitaplardan, Şâfiilerle ilgili bilgiler ise, Mecmû, Muğnil muhtaç, Tuhfe, Envâr, Kummesrâ, Bâcuri, Şerh-i İbni Bâcuri gibi muteber eserlerden alınmıştır.]


http://www.ravda.net/ramazan/orucubozan.htm

Bu zaten çok bilindik bir şey olduğundan ben biraz kaynaksız konuşmuştum.
Zaten daha önce arı sokması konusunda da arı kendi kendine sokarsa bozmaz ama sen batırırsan bozar diye duymuştum.
 
gerçi bu konularda konuşacak son kişilerden birsiyim belki ama duyduğum, bildiğim bir şeyi söylemek isterim.

iğnelerin yapımında neler kullanıldığını da bilmiyorum. ama;

farklı din adamlarından duyduğum kadarıyla yapılacak olan iğnenin içeriği önemliymiş. yani içerisinde besleyici tarzda vitamin ve ya mineral bulunuyor ise o yapılan iğne orucu bozuyormuş. aksi halde oruca bir zarar vermiyormuş.

ki insan sağlığı yapılan ibadetin de önündedir. çünkü insan sağlıklı olmadığı takdirde ibadetlerini de yerine getiremez. zaruri olduğu takdirde yapılması gerektiğine ve bir gün karşılığı yerine oruç tutulması gerektiğine inanıyorum.
 
Besleyicilik hakkında bir şey diyemem ama benim bildiğim her şekilde vücuda yaptırılan iğne vücuda fayda amaçlı yapılıyorsa bozar orucu. Böyle deniyor kitaplarda da. Zaten sağlık açısından zaruret bulunduğunda oruc ya kazaya bırakılır ya da zaruret sonradan çıktıysa bozulur oruç sonra kazası edilir. Öyle deniyor kitaplarda. Yalnız başkası yaparsa sizin haberiniz olmadan iğneyi, görüşler değişiyor.
 
sevgili crnky arkadaşım , benim sana kızdığımı sanmışsın sanırım .ama bunda yanılıyorsun. heleki burada ki bu bölüm çatısı altında buluştuğumuz sen ve senin gibi değerli arkadaşlara hiçbir zaman kızmam ben öncelikle bunu belirtmek istedim.bir fikir çatışması içerisine girmekte istemem.
yinede kızmış gibi bir izlenim bıraktıysam kusura bakma.

özellikle bu sene yeni yapılan açıklamalarla diyanetin aşağıdaki sayfasını okursan belki biraz yardımcı olur. bazı mezheplere göre bozup bazılarına göre bozmadığını zaten bende açıklamalarımda belirtmiştim.

bizler şu anda diyaneti kendimize göre kaynak almalıyız diye düşünüyorum.
http://www.diyanet.gov.tr/turkish/karar.asp?id=1138&sorgu=1


crnky ,yinede sende bu konuda görüşlerini paylaştığın için teşekkürü borç bilirim.
 
Mezhebinin ne olduğunu bilmiyorum ama bizim dikkate almamız gerekenin mezhebimizin ittifakla kabul göre görüşü olmalı diye düşünüyorum. Ben hanefi mezhebindeyim ve alıntı yaptığım ilmihaldeki fetvada o mezhebe ait. Ve açıkçası diyanetin açıklamalarına pek güvenmiyorum. Çünkü çok defa ilmihal ve hadislerle uymayan fetvalar verebiliyorlar. Mesela geçen sene de kurban etiyle içki içilir miyi tartışmışlardı. Oysa bu konuyu tartışmanın alemi bile yok. İçki haramdır. Bayram mübarek gündür o gün içmek de günahtır hatta belki de daha fazla günahtır.

En geçerli kaynak burada ilmihaldir ki zaten mezhep imamlarının görüş belirttiği bir konuda diyanet aksi fetva veremez. Diyanet Kur'an-sünnet ve imadan sonra ve ve bunlara göre fetva verebilir.

Bu konuda zaten ilmihalde okuduklarımız gayet açık olduğuna göre "vücuda yarar sağlayan kişinin isteğiyle yapılan iğne orucu bozar. Zaruretten dolayı yapılmışsa kaza edilir, zaruret yoksa iğne sonraya bırakılır." İslam kolaylık dinidir fakat elinizden geleni, yaptıktan sonra kolaylığı sağlar. Zaten zaruret halinde orucun bozulması ve kefaret gerektirmemesi sadece kaza edilmesi de bir kolaylıktır.

Zaten diyanet açıklaması da yarar veren iğneler orucu bozar demekte. Burada yararı direkt yorumlamış diyanet. Bunu hangi kaynağa göre yaptığını bilmediğimden bir şey diyemeyeceğim. Ama ihtiyaten iğnenin yaptırılmaması uygun olur. Zaten diyanet açıklamasında örnek gösterilen iğne türleri "Ağrıyı dindirmek, tedavi etmek, vücudun direncini artırmak, gıda vermek gibi" faydaları olan iğnelerdir. Zaten bunun dışında ne gibi bir iğne olabilir ki? Bundan daha ağırında zaten hasta oruç tutamayacak bir halde olduğundan direkt orucu bozacak veya tutmayacaktır. Serum ve kan vermek de bozacağından, oruçlu kişinin zaruret harici iğne yaptırmaması gerekir. Zarurete düşerse de kaza gerektirir demektedir tüm kaynaklar şu anda seninki ile beraber.
 
bu konuyu uzatarak daha fazla bir tartışma boyutuna çekmek istemiyorum.ama şunuda söyleyeyim diyanet önemli ve bir o kadar değerli bir kurumdur. ayrıca hayrettin karaman ismi benim için yeterlidir.
 
Diyanet önemli bir kurumdur fakat İmam-ı Azam ondan daha yetkindir. Zaten demin de deidğim gibi diyanet de iğne vurulması orucu bozar demiş dikkat ettiysen.
Peki bakalım konuyu kapatalım
 
Diyanetin sitesinde; peygamber efendimz (s.a.v.)'in yaşadığı dönemle günümüz tedavi yöntemlerinin aynı olmadığına atıfta bulunulmuş ve devamında kafa ve mide yaralanmalarının o dönemdede olduğu halde, peygamber efendimiz (s.a.v.)'in tedavilerinde, oruçla ilgili herhangi bir hadisin olmadığını belirtmiş.

İğnenin orucu bozup bozmayacağı, kullanılış amacına göre değerlendirilebilir. Ağrıyı dindirmek, tedavi etmek, vücudun direncini artırmak, gıda vermek gibi amaçlarla enjeksiyon yapılmaktadır. Gıda ve keyif verici olmayan enjeksiyonlar, yemek ve içmek anlamına gelmediklerinden orucu bozmazlar. Ancak gıda ve/veya keyif verici enjeksiyonlar orucu bozar. Hastaya serum veya kan verilmesi de, aynı hükme tabidir.

Bence bir insan eğer dişçiye gidcekse o gün oruç tutmamalı yada akşam gitmeli, hadi iğne tedavi amaçlı ve gıda özelliği yok desek, busefer de ağızda oluşacak kanı hastanın yutması halinde oruç bozulur veya eroin komasına girmiş bir hastaya tekrar eroin verince zaruridir ama keyif verici maddeye girdiğinden diyanete göre oruç bozulur.
 
Tam benim bildiğim gibi :)
 
Geri
Üst