MediaCat dergisi için Türkiyenin önde gelen araştırma şirketlerinden Ipsos KMG, tarafından yapılan araştırmada, cep telefonu kategorisinde en sevilen marka 2012de de Nokia oldu. Nokia araştırmanın yapıldığı 2007, (2008de araştırma yapılmadı) 2009, 2010, 2011 ve 2012 yıllarında hem tüm kategorilerde hem cep telefonu kategorisinde en yüksek skoru alan marka oldu. Bu yıl tüm kategorilerdeki birinciliğiyse Turkcell ile paylaştı.
Lovemarks araştırması ülkemizde tüketicilerin hayatında yer tutan 22 kategoride en sevilen (âşık olunan) markaları öğrenmek için 21 Mayıs10 Haziran 2012 tarihleri arasında 1156 kişi ile görüşülerek gerçekleştirildi. Türkiyeyi temsil edecek şekilde 12 ilde gerçekleştirilen araştırma sonucunda, 15-55 yaş arası kadın ve erkeklerle görüşüldü.
Lovemarks araştırmasında 5 yıldır en sevilen marka seçilmesi, Nokianın tüketicilerle kurduğu uzun vadeli, etkili ve sürekli iletişimin bir sonucu olarak değerlendiriliyor. Bunun yanı sıra Nokianın güvenilir, dayanıklı, kaliteli, yenilikçi ve çevreci marka kimliği, en sevilen marka seçilmesini destekleyen nedenler arasında yer alıyor.
Nokia Türkiye Pazarlama Direktörü Sertaç Şener, Nokianın beş yıldır birinciliği korumasında Nokia kullanıcılarıyla kurdukları uzun yıllara dayanan güçlü bağın önemli rol oynadığını ifade ediyor. Sertaç Şener: Nokia olarak ürünlerimizle Türkiyedeki pek çok kişinin hayatına ortak oluyoruz. Gerek özel hayatlarında gerek iş hayatlarında sevinç, mutluluk, başarı ve eğlenceyi paylaşmalarını ve sevdikleriyle bağlanmalarını sağlıyoruz. Bir dost, bir arkadaş ve bir ortak olarak kurduğumuz bu duygusal bağ bizler için çok değerli. Nokiayı hayatlarında bu güzel yere koyan tüm kullanıcılarımıza çok teşekkür ediyoruz dedi.