Kentte ihracat rekoru kırılırken, istihdamdaki artış yüzleri güldürdü.
DENİZLİ'nin 2008 ve 2009 yıllarındaki global ekonomik krizden en fazla etkilenen kentlerden biri olduğu belirtildi. Çok sayıda fabrikanın kapandığı, binlerce insanın işsiz kaldığı kentte, ihracat rekoru kırılırken, istihdamdaki artış yüzleri güldürdü.
Aralarında Sanayi Odası, Ticaret Odası, İhracatçılar Birliği gibi sivil toplum örgütlerinin de bulunduğu Denizli Platformu, Denizli ismini dünya markası yapmak için harekete geçti. Denizlili her firma bundan sonra dünyanın dört bir tarafında katılacağı fuarlarda, "Made In Denizli" ismine stantında yer verecek. Birlik merkezinde yönetim kurulu üyeleriyle birlikte basın toplantısı düzenleyen Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert, TİM verilerine göre Denizli'nin 2010 yılında 2 milyar 144 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini, bunun geçtiğimiz yıla göre yüzde 23'lük bir ihracat artışı yansıttığını söyledi. Kocasert, 2009 yılının ilk aylarında Denizli'de SGK'na kayıtlı işçi sayısının kriz nedeniyle 130 binin altına düştüğünü, bu rakamın 155 bini bulduğunu belirterek, şöyle dedi:
"Denizli'nin ihracattaki artışın paralelinde istihdamda da artış oldu. Son bir yılda istihdamdaki artış 25 bini geçti. Genç nüfus arkadan gümbür gümbür geliyor. İstihdamdaki artışa seviniyoruz ama yeterli bulmuyoruz. Gençlere iş lazım. Daha çok çalışıp, üretip, daha çok fabrika açıp, daha çok ihracat yapmalıyız. Denizli'nin 2011 yılı sonu ihracat hedefi 2 miyar 500 bin dolardır."
Dünyanın en büyük ev tekstili olan Heimtextil Fuarı'nın gelecek hafta Almanya'nın Frankfurt kentinde yapılacağını sözlerine ekleyen DENİB Başkanı Süleyman Kocasert, "Bu fuara biz Denizli olarak iyi hazırlandık. 38 firma ile bu fuara katılacağız. Denizli olarak fuarda farklı bir ses getireceğimize inanıyoruz. Denizlili ihracatçılar Heimtextil Fuarı'nda 'Made In Denizli' sloganıyla boy gösterecek. Denizli olarak Çin'de düzenlenen fuara da katılacağız ve Made In denizli markasını tanıtacağız" diye konuştu.
DENİZLİ'nin 2008 ve 2009 yıllarındaki global ekonomik krizden en fazla etkilenen kentlerden biri olduğu belirtildi. Çok sayıda fabrikanın kapandığı, binlerce insanın işsiz kaldığı kentte, ihracat rekoru kırılırken, istihdamdaki artış yüzleri güldürdü.
Aralarında Sanayi Odası, Ticaret Odası, İhracatçılar Birliği gibi sivil toplum örgütlerinin de bulunduğu Denizli Platformu, Denizli ismini dünya markası yapmak için harekete geçti. Denizlili her firma bundan sonra dünyanın dört bir tarafında katılacağı fuarlarda, "Made In Denizli" ismine stantında yer verecek. Birlik merkezinde yönetim kurulu üyeleriyle birlikte basın toplantısı düzenleyen Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert, TİM verilerine göre Denizli'nin 2010 yılında 2 milyar 144 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini, bunun geçtiğimiz yıla göre yüzde 23'lük bir ihracat artışı yansıttığını söyledi. Kocasert, 2009 yılının ilk aylarında Denizli'de SGK'na kayıtlı işçi sayısının kriz nedeniyle 130 binin altına düştüğünü, bu rakamın 155 bini bulduğunu belirterek, şöyle dedi:
"Denizli'nin ihracattaki artışın paralelinde istihdamda da artış oldu. Son bir yılda istihdamdaki artış 25 bini geçti. Genç nüfus arkadan gümbür gümbür geliyor. İstihdamdaki artışa seviniyoruz ama yeterli bulmuyoruz. Gençlere iş lazım. Daha çok çalışıp, üretip, daha çok fabrika açıp, daha çok ihracat yapmalıyız. Denizli'nin 2011 yılı sonu ihracat hedefi 2 miyar 500 bin dolardır."
Dünyanın en büyük ev tekstili olan Heimtextil Fuarı'nın gelecek hafta Almanya'nın Frankfurt kentinde yapılacağını sözlerine ekleyen DENİB Başkanı Süleyman Kocasert, "Bu fuara biz Denizli olarak iyi hazırlandık. 38 firma ile bu fuara katılacağız. Denizli olarak fuarda farklı bir ses getireceğimize inanıyoruz. Denizlili ihracatçılar Heimtextil Fuarı'nda 'Made In Denizli' sloganıyla boy gösterecek. Denizli olarak Çin'de düzenlenen fuara da katılacağız ve Made In denizli markasını tanıtacağız" diye konuştu.