Kuran ... sadece Kuran ... lütfen okuyalim ..

Aysar

New member
Katılım
18 Ara 2006
Mesajlar
2,364
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
41
Konum
Ötemorfoz !!
Arkadaslar lütfen ama lütfen verdigim emegin sadece birazini bana geri verin ve okuyun .. hazirladigim ve insanlarin kanaatimce yanlis anladigi bununda nedeni kurani kaynak olarak alinmamasindan dogdugu bir kac seye dokunmak istedim …

Bir baska ricam … okuyan herkes ….. anlamadigi … sorusu varsa artik neyse buraya veya bana pm atsin lütfen .. daha iyi bir emele ulasmak icin … slmetle




Insanlarin yeryüzüne gönderilmesinden basliyorum …………….


2 : 30 Hani, Rabbin meleklere, "Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti. Onlar, "Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz." demişler, Allah da, "Ben sizin bilmediğinizi bilirim" demişti. (bkz : 6 : 165 ; 27 : 62 ; 35 : 39)

Burda ve nice yerlerde Allah insanlar ,kullar,yaratik yaratacagim demiyor .. Halife yaratacam der … Halifenin funksiyonlari ikiye ayrilir .. bir devlet adami Hz Ebu bekir Hz Ömer gibi .. birde her insanlarin funksiyonu olan Allahi yeryüzünde temsil eden … insanin yeryüzünde var olmasi Allahin istegini temsil etmek .. yani kulluk burdan dogar … halife kavrami seri hükümleri yerine getirmek mesuliyetinide tasir .. (halife : asagiya bkz )


2 : 2 : İşte Kitap! Şüphe yoktur onda. Rehberdir müttakîlere (bkz : 7:1 ; 11:1 ; 18:1 vs)


Kuranda nice yerlerde surenin baslangaci buna benzer ayetlerle baslar .. istenilen bu kuran ele alindi mi hic tereddüt etmeden,bu kuranin herseyi ilmiyle kusatmis Allahtan gönderildigine inanmak , ve bu kuranin bir HAYAT rehberi oldugunu kanaat getirerek rehber edinmek … zaten dini Allaha halis kilmak islami bütün hayatin alanlarina hakim kilmak manasina gelir …. Herkes icin indirilmis bir kitaptir .. herkes icerigini kavrayabilecek durumda .. su sacma sapan biz anlayamayizlardan vazgeceleim 39 : 27-28 : Andolsun, öğüt alsınlar diye biz bu Kur'an'da insanlar için her türlü misali verdik. Biz onu, Allah'a karşı gelmekten sakınsınlar diye hiçbir eğriliği bulunmayan Arapça bir Kur'an olarak indirdik.… eger öyle olmasaydi kitap noksan olurdu … (din : asagiya bkz)




3 : 4 : Doğruyu eğriden, hakkı batıldan ayırd eden Furkanı da indirdi. Allah'ın âyetlerini inkâr edenlere pek çetin bir azap vardır. Öyle ya, Allah daima azîzdir (mutlak galiptir, mazlumların) intikamını alır. (bkz : 3 :3 ; 3 : 23 ; 6 : 125 ; 16 : 44 ; 16 : 89 ; 7 : 2-3 vs 17 : 9)

35 : 40 : De ki: "Allah'ı bırakıp da taptığınız ortaklarınızı gördünüz mü? Gösterin bana, onlar yerden ne yaratmışlardır?" Yoksa onların göklerde bir ortaklıkları mı var? Yoksa kendilerine bir kitap verdik de, o kitaptan, açık bir delile mi sahip bulunuyorlar? Hayır, zalimler birbirlerine aldatmadan başka hiçbir şey vaadetmezler. ( bkz : 28 : 49 vs)

3 : 105 : Kendilerine kesin delillerin gelmesinden sonra bölünüp ihtilâfa düşenler gibi olmayın. Onlar için büyük bir azap vardır.


Bu ayetlerden haric daha nice ayetler … kuran kendi yaninda katiyyen baska bir kaynak tanimaz … peygamberler eskiden hep gönderildiginden bir kitaba luzüm yoktu .. ama zamanla artik peygamber gönderilmemeye basladi ve kitaba devredildi peygamberlerin rolü … tevratin degistirmesi ve incilin yanlis yazilisi son bir kitabi gerektirdi … bir alman proffesör kuran icin cok güzel bir seye dayanmisti : kaynagi saglam olmayan hersey tahribe ugrar .. bundan dolayi kuranda baska ilahlardan bahs ederken indirilen kitabinizi getirin der … gecmisi biraz analiz ettik mi bunun cok önemli oldugunu görecegiz … kuranda cok güzel örnekler var … egriyi dogrudan ayiran tek sey Furkan olan kuran … yoksa bizde yahudiler gibi dini istedigimiz gibi yasariz eklemelerle cikarmalarla …

(not : ikra kardes namaz nasil kiliniyor diyecek burda bana kuranda gösterirmisin veya kac rekat oldugu vs . cok dogru bu ve daha nice seyler kuranda nasil infa edilecegini aciklanmamis .. hac olsun,savasta silahla namaz kilma,seriat hükümlerin mahkemelerin nasil olacagi vs .. ama bunlarin hepsi kuranda geciyor … yani namaz kilin,savasta silahli bir sekilde namaz kilma,seriat hükümleri vs .. ve iste burda peygamber bize bunun nasil eda edecegimizi bize göstermis ve örnek olmustur .. peygamber bundan bir uygulama REHBERIDIR .. ahkamlar ama kuranda gecer)


Son olarakta sunu eklemek isterim …

3 : 105 : Kendilerine kesin delillerin gelmesinden sonra bölünüp ihtilâfa düşenler gibi olmayın. Onlar için büyük bir azap vardır.

16 : 64 : Sana kitabı, ancak ayrılığa düştükleri şeyleri onlara açıklaman için ve iman eden bir topluma doğru yolu gösterici ve rahmet olarak indirdik.



Kurandan ayrilip baska seyleri alirsak durum böyle olur … bugün irakta ve islami beldelerle salak sunniler ile siilerin savasina bir bakin … eger ikiye ayrilan bir grup olmasa bir birlerine karsi savasmazlardi yüzyillarca .. kuranda Allah ne güzel demis … sizi sectim ve size MÜSLÜMAN ismini verdim diyor … böyle diyebilseydik bir birimizi katletmezdik … bugün mezheplere bölünmüs,cemaatlar ekollerinin altinda kalmis kisileriz .. bu saydiklarim ve daha nicelerinden kurtulmak lazim .. her bir cemaat,grup : bir cemaat ve bir grup coktur .. … kurani saf alip saf yasamak …


5 : 109 : Allah'ın, peygamberleri toplayıp "siz(den sonra davetiniz)e ne derece uyuldu?" diyeceği, onların da, "Bizim hiçbir bilgimiz yok. Gaybleri hakkıyla bilen ancak sensin" diyecekleri günü hatırlayın. ( bkz : 5 : 116 ;

6 : 50 : De ki: "Ben size, Allah'ın hazineleri benim yanımdadır' demiyorum. Ben gaybı da bilmem. Size Ben bir meleğim' de demiyorum. Ben sadece, bana gönderilen vahye uyuyorum." De ki: "Görmeyenle gören bir olur mu? Siz hiç düşünmez misiniz?"

7 : 187 : Sana kıyametin ne zaman kopacağını soruyorlar. De ki: "Onun bilgisi ancak Rabbimin katındadır. Onu vaktinde ancak O (Allah) ortaya çıkaracaktır. O göklere de, yere de ağır basmıştır. O size ancak ansızın gelecektir." Sanki senin ondan haberin varmış gibi sana soruyorlar. De ki: "Onun bilgisi sadece Allah katındadır. Fakat insanların çoğu bilmiyorlar."

7 : 188 : De ki: "Allah dilemedikçe ben kendime bir zarar verme ve bir fayda sağlama gücüne sahip değilim. Eğer ben gaybı biliyor olsaydım daha çok hayır elde etmek isterdim ve bana kötülük dokunmazdı. Ben inanan bir kavim için sadece bir uyarıcı ve bir müjdeciyim."

PEYGAMBER gaybi billlmezzzzz ….. bilmiyor
….. rivayetlere bakilirsa masallah peygamberde nerdeyse kiyametin hangi saatte kopacagini tesbit edecek kadar bir bilgi var sanki .. yok söyle oldumu … böyle oldumu … hadisler vs … … yanlis … yukari bakin ne diyor …. Ayetleri iyi okuyun … bir daha okuyun … hatta ve hatta bir ayette peygamber benim ve sizin akibetinizin ne olacagini bilmiyorum der … 46 : 9 : De ki: "Ben türedi bir peygamber değilim. Bana ve size ne yapılacağını da bilmem. Ben sâdece bana vahyedilene uyarım. Ben sâdece apaçık bir uyarıcıyım."



16 : 116 : Dilleriniz yalana alışageldiğinden dolayı, Allah'a karşı yalan uydurmak için, "Şu helâldir", "Şu haramdır" demeyin. Şüphesiz, Allah'a karşı yalan uyduranlar, kurtuluşa eremezler. (bkz : 2 : 173 ;

5 : 101 : Ey iman edenler! Size açıklandığı takdirde sizi üzecek olan şeylere dair soru sormayın. Eğer Kur'an indirilirken bunlara dair soru sorarsanız size açıklanır. (Halbuki) Allah onları bağışlamıştır. Allah çok bağışlayandır, halimdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.)

6 : 151 : De ki: "Gelin, Rabbinizin size haram kıldığı şeyleri okuyayım: Ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Anaya babaya iyi davranın. Fakirlik endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin. Sizi de onları da biz rızıklandırırız. (Zina ve benzeri) çirkinliklere, bunların açığına da gizlisine de yaklaşmayın. Meşrû bir hak karşılığı olmadıkça Allah'ın haram (dokunulmaz) kıldığı canı öldürmeyin.İşte size Allah bunu emretti ki aklınızı kullanasınız."


Haramlar sadece ve sadece kuranda gecer … kuranda gecmis halklari Allah azarlar .. kim haram kildi diye .. cünkü kendi kendilerince bazi haramlar koymuslar … ve bu Allahtandir denmisti … kuranda cok net bir sekilde haramlar geciyor … bundan gerisi haram degildir .. belki insanin hosuna gitmze, imanin belki seni uyarir yeme,icme,etme diye … ama haram degildir … insallah bu gaflete düsmeyiz … allahtan gayri haramlar edinmeyiz … peygamberin kendine bazi haramlar getirmesi ve allahta kuranda onu bundan men etmesinide unutmayalim .. ne güzel bir örnek …

5 : 101 ayetin nuzül sebebi : sahabeler bir zamanlar cok ama cok soru sorarlardi … yani bildirildigi zamanda hoslarina gitmeyecek kadar sorarlardi .. kuranda bundan birakin diyor … Hz Musa ve yahudilerin INEK örnegi ne güzel … sordukca sordular … artik bir inek … bir banal inek kesmekten nerdeyse bulanamayacaklari bir inege kadar yükseldi … bir fikh kitaplarini acip okuyalim … yemin ediyorum o kadar derine inilmis … bunlari uygulayan yoktur hepsini … haramlar,helaller,mesru,mesru olmayan hersey kuranda gecer .. bundan disarisi bizi ilgilendirmez … ve ondan haric fikh kitaplari (eger böyle bir seye gerek varsa ) günümüze hitap edecek ölcüde degil .. asirlarin toz raflarinda kalan kitaplar bugünüzle bagdasmiyor … simdi yine bir iki cikar … ya alim yok … hani hanefiler .. hani saafiler ,hanbelliler,ucanlar,kacanlar diyecek … hoppala … ya siz kendinizi cok kücümsüyorsunuz yada bazi kisileri cok yücelendiryorsunuz … 43 : 43 : Öyle ise sana vahyedilene sımsıkı sarıl. Şüphesiz sen doğru bir yol üzeresin.


38 : 86 : De ki: "Bundan dolayı sizden hiçbir ücret istemiyorum. Ben kendiliğinden yükümlülük altına girenlerden değilim."

su dini birde kendilerine gelir kaynagi yapan hocalardan hic hoslanmam .. kuranin nice yerlerinde gecer .. ben sadece Allah rizasi icin yapiyorum .. sizden bir ücret istemiyorum diye .. yemin ediyorum parali hocalara 1 ay maaslari verilmesin hocaligi birakir cogu .. artik din icin degil yaptiklari daha cok madde icin .. bu hocalarin biraz suratina bakin .. namaza gelirlerken suratlarinda bir isteksizlik var … simdi yine bir iki cikacak ve onlar sonucta okumus ve hoca olmuslar .. maas almalari normal … hayir hicte normal degil … gitsinler calissinlar … eger hocalik yapmak isteyen olursa vaktince gelir yapar .. böylelikle sevabi olur en azindan … tanidigim bir camii buna benzer bir yöntemi var …

2 : 48 : Öyle bir günden sakının ki o gün hiç kimse bir başkası adına bir şey ödeyemez. Hiçbir kimseden herhangi bir şefaat kabul olunmaz, fidye alınmaz.8 Onlara yardım da edilmez.

2 : 123 : Kimsenin kimse namına bir şey ödemeyeceği, hiç kimseden fidye alınmayacağı, kimseye şefaatin (aracılığın) yarar sağlamayacağı ve hiç kimsenin hiçbir taraftan yardım göremeyeceği günden sakının.

32 : 4 : Allah, gökleri ve yeri, ikisi arasındakileri altı gün içinde (altı evrede) yaratan sonra da Arş'a kurulandır. Sizin için ondan başka hiçbir dost, hiçbir şefaatçi yoktur. Hâlâ düşünüp öğüt almayacak mısınız?



Allahtan baska sefaatci yok … su zirt pirt seyhlerin sefaatlari .. su bu alimin sefaatlarinden vaz gecelim … yok …


Islam dinine cogu yerden sizan ( hindusmus,hristiyanlik,fikh,(alimler),tasavvuf ) su kacan ucan keramet gösteren .. sunu oku böyle olsun .. bunu böyle yap bilmem ne .. milyon sevap kazan … ölülerle diyaloglar, mamallar , fabllar .. cok ama cok sacma … bir kac defa yorum yazmistim .. cok fantastik bir din oluyor böyle .. biriyle tartistim .. arkadas islamin ruhu var dedi (bu yukaridakiler kast ederek) … evet cok ama cok dogru … islamin bir ruhu var … ruhunu kuranda aramak lazim … en büyük ruhlarindan biri cihadtir örnegin … cihadsiz bugün islam yok denecek kadar az olurdu herhalde (cihad : asagiya bkz)

5 : 43 : Yanlarında içinde Allah'ın hükmü bulunan Tevrat varken nasıl oluyor da seni hakem yapıyorlar, sonra bunun ardından verdiğin hükümden yüz çeviriyorlar? İşte onlar (kendi kitaplarına da, sana da) inanmış değillerdir.

5 : 44 : Şüphesiz Tevrat'ı biz indirdik. İçinde bir hidayet, bir nur vardır. (Allah'a) teslim olmuş nebiler onunla yahudilere hüküm verirlerdi. Kendilerini Rabb'e adamış kimseler ile âlimler de öylece hükmederlerdi. Çünkü bunlar Allah'ın kitabını korumakla görevlendirilmişlerdi. Onlar Tevrat'ın hak olduğuna da şahit idiler. Şu halde siz de insanlardan korkmayın, benden korkun ve âyetlerimi az bir karşılığa değişmeyin. Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir.

5 : 45 : Onda (Tevrat'ta) üzerlerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. Yaralar da kısasa tabidir. Kim de bu hakkını bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler zalimlerin ta kendileridir.

5 : 47 : İncil ehli Allah'ın onda indirdiği ile hükmetsin. Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler fasıkların ta kendileridir.


5 : 48 : (Ey Muhammed!) Sana da o Kitab'ı (Kur'an'ı) hak, önündeki kitapları doğrulayıcı, onları gözetici olarak indirdik. Artık Allah'ın indirdiği ile aralarında hükmet ve sana gelen haktan ayrılıp ta onların arzularına uyma. Sizden her biriniz için bir şeriat ve bir yol koyduk. Eğer Allah dileseydi elbette sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat verdiği şeylerde sizi imtihan etmek için ümmetlere ayırdı. Öyle ise iyiliklerde yarışın. Hepinizin dönüşü Allah'adır. O zaman anlaşmazlığa düşmüş olduğunuz şeyleri size bildirecektir.

5 : 49 : Aralarında, Allah'ın indirdiği ile hükmet. Onların arzularına uyma ve Allah'ın sana indirdiğinin bir kısmından (Kur'an'ın bazı hükümlerinden) seni şaşırtmalarından sakın. Eğer yüz çevirirlerse, bil ki şüphesiz Allah, bazı günahları sebebiyle onları bir musibete çarptırmak istiyor. İnsanlardan birçoğu muhakkak ki yoldan çıkmışlardır.

5 : 50 : Onlar hâlâ cahiliye devrinin hükmünü mü istiyorlar? Kesin olarak inanacak bir toplum için, kimin hükmü Allah'ınkinden daha güzeldir?



Son olarak birde bu ben demokrat bir müslümanim … demokraside insanligin ücra modernlesilmesini gören müslümanlar .. veya su partilerde islam icin faaliyette bulunan cok ama cok takvali kisilere dokunmak istiyorum …bir müslüman demokrat olamaz .. ya seriatci olursun yada demokrat ... “izm ideoloji” lerin hepsinden olamaz …. kuranda gecen cok hükümler var .. ondan haric kuranda gecmese bile islamin temel edinerek yapilmasi gereken hükümler var … örnegin mahkemeler … gecmis bütün kavimlere nebiler hükmederdi allahin izniyle .. ondan sonra tevrat geldi ve hükümleride beyan etti .. incildede öyle (bkz 5 : 47 ) … ve kuranda gecen ahkamlar .. bu ahkamlar devletlerin var olusu icin bir problemdir (ondan olsa gerek ecevit o ahkamlari kurandan cikaralim demisti zamaninda) .. hocalardan nefret etmemin nedenlerinde biride devlet ve islam zitliginda islamin degilde devletlerin menfaatini gözetmeleri .. bundan dolayi maas aliyorlar .. bir hocaya git ve kurandaki hükümlerden sor .. verecegi cevap cok ilginc olacak … demokrasi ve seriat temellinden tut doruguna kadar hic bir sekilde özdesmezler .. Allah ondan dolayi Allahin indirdigiyle hükmetmeyenler fasiklarin ta kendisidir diyor (bkz 5 : 47 ) … ya seriat yada demokrasi … demokrasiyi secenlerin akibetine bakin : 2 : 85 : Ama siz, birbirinizi öldüren, içinizden bir kesime karşı kötülük ve zulümde yardımlaşarak; size haram olduğu halde onları yurtlarından çıkaran, size esir olarak geldiklerinde ise, fidye verip kendilerini kurtaran kimselersiniz. Yoksa siz Kitab'ın bir kısmına inanıp, bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Artık sizden bunu yapanın cezası, dünya hayatında rezil olmaktan başka bir şey değildir. Kıyamet gününde ise onlar azabın en şiddetlisine uğratılırlar. Çünkü Allah yaptıklarınızdan habersiz değildir. Bugün ne yazik ki islam beldelerinde hor hakir rezil olan müslümanlarin durumunu ancak kendime böyle aciklayabiliyorum .. kuranin sadece bazi seylerine uymalari .. seri hükümleri birakmalari .. komunismus giremedim islam beldelerine … ne yazik ki ama riyakar olan demokrasi girdi … lütfen bunu cok ciddiye alalim …



54 : 17 : Andolsun biz, Kur'anı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık.
Var mı düşünüp öğüt alan?
22 : Andolsun biz, Kur'anı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan?
32 : Andolsun, biz Kur'anı, düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan?
40 : Andolsun, biz Kur'an'ı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan?


Kuran okurken euzu cektikmi sadece seytani kovmayalim .. kafamizda pasif olmus,telkinlerden,alimlerin empoze ettigi iskencelerden,her kuran disindaki seylerden euzu cekelim lütfen .. ondan sonra kurani okuyun ve bunu sonra o kafamizdakilerle karsilayalim … cok dogru cok inandirici seylerin cok islam disi oldugunu görecez ins…



Tevhid : Allahtan baska hicbir kimseyi,hicbir grubu Onun hükümlerinde ve sifatlarinda ortak kosmama.
Tagut : Allahin disinda hüküm koyma yetkisinie sahip olduguna inanan kisi veya Meclislere denir. Allaha kulluktan ali koyan hersey,azan,tasan,hududu asan.
Din : Yasamin bütünlügünü kapsayan kurallar ve inanclar bütünü,hayat sistemi.
Halife : Arkadan gelen ,yeryüzünde Allahin temsilcisi.
Cahiliye : Islam disi davranislarin,küfrün ve nefsani arzularin egemen oldugu yasanti.
Ilah : Arapcada elle-he fiilinden türemis olup kendisine asiri düskün olan anlamina gelir.Hüküm koyan,kendisine itaat edelen.
Sirk : Allahin sifatlarinda ve hükümlerinde es tanima.
Rabb : Terbiye eden,mükemmele eristiren,kendisine siginilan,efendi,derleyen toplayan,dezüne koyan.
Cihad : Gayret,caba,güc,Kuran-i Kerimde Allah yolunda caba göstereme ve savasma anlaminda kullanilir.
Sehid : Gören,Allahin ihsanin vaadine nimetine sahid olan kimse , Allah yolunda öldürülen veya ölen kimse.
 
Bundan sonraki ayet paylaşımlarını ayet nosu ile değilde daha açıklayıcı yaparsan daha faydalı dokunur.Bu tıpkı incildeki ayetlerin,surelerin tanıtımı gibi oluyor ayrıca insanlarda ozr anlayabilir.Allah yolunu açık etsin
 
avşar hevesini kırmak istemem ama arkadaşta belirtmiş KUR'AN-I KERİM de AYET.CÜZ. VE SURE ADI OLARAK GEÇER...Bunları atlamaz isen daha yararlı olursun...ve sana başka bir tavsiyemde örnek;HALİFE'NİN funksiyonları demişsin....bunu;HALİFE'NİN GÖREVLERİ.YETKİLERİ. DEMEN DAHA DOĞRU OLUR..Yoksa güzel dilimizi yabhancılaşmadan kurtaramayız dil gider ise kültürümüz ve dinimizde gider.....

Hayatında başarılar ve mutluluklar dilerim.... ALLAH herşeyin GÜZELLERİNİ SANADA NASİB ETSİN.....yardımcı olabileceğim konu olur ise bana özelden mesaj atarsın....ESEN KALASIN....
 
"Islam dinine cogu yerden sizan ( hindusmus,hristiyanlik,fikh,(alimler),tasavvuf ) su kacan ucan keramet gösteren"

Üstadım cümle güzel, dediği gibi islam dinin dışından olan şeyleri islama empoze etmeyelim ama Tasavvuf islamla nasıl alakalı olmaz...Tasavvuf farklı bir din değildir..Sadece islamı yaşama şekillerinden dir...Günümüz insanları, sen, ben gibiler böle eksik yaşarız..O insanlarsa her saatlerini Allah için geçirir...Ve şunda şüphe yok ki her ne kadar kendimizin bazı şeyleri anladığını sansak da bu insanlar zamanında bizden çok daha iyi anlamışlardır Kuran-ı ve ayetlerini...Hz.Mevlana buna çok iyi bir delildir...;)

Bunun dışında bir başka bahsi konum daha olucak eğer beni maruz görürsen...Yazıda belitmişsin ki yaa demokratik olunur ya şeriatci...Şunu söylemeliyim ki şeriyatci insan zaten şeriyati Allah'ın buyurduğu şekilde uygularsa adaletten taviz vermez...Şeriat bu çerçevede demokratikliğin içerdiği bir çok iyi şeyi içerir..Haa olurya demokrasiyle İslamın çakıştığı yerler yok mu..elbette çok...Bu bağlamda o noktalar İslam anlayışına göre yaşanır benim kanatimce ancak günümüzde bu öle kolay değil...

Sadete gelirsek demek istediğim Şeriatci olan biri demokratik olan birinin yapacağı ve yapmaktan çekindiği bir çok şeyi zaten kendi çerçevesinin gerektirdikleri içerisinde uygular...Toparlarsak Demokratik ola birinin İslamı yaşamakta zorluk çekmeyeceğidir...Ancak şu notu eklemek isterim "Demokratikleşme adına bir sürü absürt şeylerin idda edilmesi ve bunların gerşek doğrularmış gibi lanse edilmesi sonucu demokrasiye girmiş yada girmese bile demokrasiye girmiş gibi gösterilip, demokrasiye bulaşmış bir çok şeyin şeriat-demokrasi ikileminin sebebi olmuş olması kaçınılmaz bir gerçektir"...;)


Bütün bu yazdıklarım sonunda şunu söylemeliyim ki yazı çok güze..Ancak burda bahsettiklerimin anlış anlaşılabileceği kanatinde lduğumdan biraz değinmek istedim...Beni yanlış anlamamanı isterim...Eğer bir yanlışım olduysa Hakkını helal et kardeşim..;)
 
stay away,stefan,ve DAYWALKER kardeslerime cok ve cok tsk ederim .. stefan ve stayaway kardesime katiliyorum ... yapmamamin nedeni zaten uzun olmasi ve ondan haric daha dokunmak istedigim halbuki cok sey vardi ama cokta uzun olmasini istemedim .. tskler .. allah razi olsun


daywalker kardesimden allah senden razi olsun ... zaten yukarda yazdigim gibi tartismaya veya muhellif olmaya acik bir yazi .. hakkimi almadigindan helal edemiyor :) .......

tasavvuf islamda yok .. islama hinduzimden girmistir .. bu bilinen birseydir ... ama simdi kuranda cok yerde Allahi zikredin der .. zikir : anma,düsünme,hatirlama,ifade etme,ögüt ... kuran kendi kendinede zikir der örnegin .. burda kendisini bir ögüt olarak veya düsünme vasitasi gördügünden kendine kurana böyle bir sifat verilmistir .. Allahi zikretme ona hamd etmek anmak düsünmek vs .... tasavvufta beni en cok karsi olmamamin nedeni bu herseyden elini cek,veya dini cok ruhsal yapilmasidir .. cok ama cok tehlikeli birsey .. yukardada yazdigim gibi kuranin bir dinamikligi var .. bu dinamiksiz islam olmaz .. ne yazik ki tasavvuf buna zittir ...

"Şeriat bu çerçevede demokratikliğin içerdiği bir çok iyi şeyi içerir..Haa olurya demokrasiyle İslamın çakıştığı yerler yok mu..elbette çok...Bu bağlamda o noktalar İslam anlayışına göre yaşanır benim kanatimce ancak günümüzde bu öle kolay değil "...

icermesinin hic bir anlami yok .. icersin veya icermesin .. bizden istenen seri hükümleri hayatimiza uygulamak ( simdi burda yine bir iki cikar ... devlet yikip dikiyorsunuz masallah der ... mekke ve medinenin durumuna geldimi yerine getirilir bu seri hükümler topluma .. bugün somalideki insanlara veya toplumlara karsi savasarak yapilmaz .... kolay olmadigi aleni .. ama sorumlu oldugunu unutmayalim ... sorumluyuz ....



Sadete gelirsek demek istediğim Şeriatci olan biri demokratik olan birinin yapacağı ve yapmaktan çekindiği bir çok şeyi zaten kendi çerçevesinin gerektirdikleri içerisinde uygular...Toparlarsak Demokratik ola birinin İslamı yaşamakta zorluk çekmeyeceğidir...Ancak şu notu eklemek isterim "Demokratikleşme adına bir sürü absürt şeylerin idda edilmesi ve bunların gerşek doğrularmış gibi lanse edilmesi sonucu demokrasiye girmiş yada girmese bile demokrasiye girmiş gibi gösterilip, demokrasiye bulaşmış bir çok şeyin şeriat-demokrasi ikileminin sebebi olmuş olması kaçınılmaz bir gerçektir"...;)


"Toparlarsak Demokratik ola birinin İslamı yaşamakta zorluk çekmeyeceğidir"

bu cümle cok ama cok yanlis ... demokrasi sanatin arkasina saklanarak cok hakaretler edebiliyor Rabbe peygambere (almanyada bir ay evvel Hz peygamberin,Hz Isanin,buddanin vs bir tiyatro sonunda kafalarinin vurulmasi vardi örnegin ) ... sadece bir örnek ... binlerden ..

bir seriatci demokrat olamaz .. yine diyorum .. verilen reylerle sen Rabbin hükümlerini bir yok sayarak kendi hükümlerini koymus oluyorsun .. bu demokrasi-seriat ikilimide zaten dini sadece Rububiyet olarak (allahin herseyi yaratmasi ) tanitan hocalar vs dir .. Uluhiyetten ( Allahin sadece Hüküm koymasi vs ) den bahs etmezler .... yine tsk etti heppinize .. allah razi olsun .. slmetle abdurrahim
 
Açıklama için Allah razı olsun dostum...Güzelce açıklamışsın..Bi an yazdığımı yalış anlarmısın demiştim ama şükür ki hüsnizan sahibi bii arkadaşım olarak güzelce cevap vermişsin...Tekrar Allah razı olsun...

Tasavvuf un kuranda geçmeyişi benimde farkında olduğum bir durum...Öyleki senin dediin gibi herşeyden elini eteğini çekmek doğru değildir..Ve sanmıyorum kii Hz. Mevlana zamanında böle bir yaşam söz konusu olsun...Böle bir yaşam islama aykırıdır zaten...

İslam-demokratikleşme konusunda ise sözlerimin hepsi düzgün ve adil bir şekilde belirlen miş demokrasi ile ilgili...Son cümlemde de bunu belirmişim zaten...

"Demokratikleşme adına bir sürü absürt şeylerin idda edilmesi ve bunların gerşek doğrularmış gibi lanse edilmesi sonucu demokrasiye girmiş yada girmese bile demokrasiye girmiş gibi gösterilip, demokrasiye bulaşmış bir çok şeyin şeriat-demokrasi ikileminin sebebi olmuş olması kaçınılmaz bir gerçektir"

Neyse isteyen tasavvufi yaşar isteyen yaşamaz...Dünyaya gelen her ferd insancıl özellikleri göstermek zorunda sonuçta...Demokrasinin açıkları konusunda da mütabakığız zaten...

Hoş yaklaşımın için tekrar Allah razı olsun...))
 
ellerine sağlık Ayşar, gittikçe yozlaşan toplumumuzda Allah'a we Kurana inan insanları görmek çok güzel ..
 
yani kısaca demek istediğin buhari muslim ebu davud tirmizi gibi büyük muhaddislerimizin eserleri boştur bu mu ben böyle anladım?.....

ek olarak ta imamların bazılarının işini allah rızası için yapmadığını söyleyebilirsin ama tüm imamlarımızı aynı kefeye koyarsan ben buna bozulurum çünkü insanları tanımadan gelişigüzel yorum yapmak çok yanlış

bir de şeriatin tanımını istiyorum

selamun aleyküm........
 
daywalker kardesime icten cok tsk ediyorum ... infatuate,texas kardesimede cok derinden saygi ve tsk ederim ....

crazyboy hatirlarsan senle yazistigimizda bazi seyler söylemistim ... ilk etapta bunu yazmamim nedeni sen oldun (ikranin okumasinida dilerim) .. daha deginmek istedigim dogrusunu söylemek gerekirse cok sey var .... insallah zamanla onlarda olur ... simdi bizde misafir var .. ama yakin zamanda sana veya burda veya özel bir baslik acarak sana bir tanitim hazirlayacagim insallah ... zamaninda kendim yogun bir sekilde bu konuyu ele almistim (aklimda cok kalmadi .. balik hafizasi var bende ) .. tsk ettim heppinizden yeniden ....

slmetle abdurrahim
 
Bu yazı Tamamen insanları Hadisden, Peygamberden ve işin özünde islamdan soğutmak için yazılmış bir yazı. Ben de devam etmek isterdim ancak şimdi çıkmam gerekli. İnşallah pazartesi neden bunların insanları islamdan soğutmak için yazılmış olacağını açıklayacağım.
 
crazyboy_9999

seriat ben biraz araştırdım arapcada hak hukuk anlamına geliyor osmanlı sözlüklerinde bazılarında allahın kanunu diye geciyor

ancak kelime anlamıyla alındıgı zaman bizim hukuk diye bahsettigimiz şey seriat olmayan ülke dünyada az

ilk hukuk sistemi yada seriat dedigimiz şey peygamberlerle başlamıştın allahın kitabları peygamberleri bunları insanlar anlatarak uygularayar kanun sitemini yaratmıştır

ancak günümüzde söyle bir anlayış varki ne kadar kötü şuan ki yada bizden önceki medeniyetlerin kanun sitemini icat ettigi gibi bi anlayış var olmakta

insanlar ilk olarak inanıyor sonra sapkınlıga başlayınca var olan kanunları degiştiriyorlar (bu bazı kesim müslüman ülkelerde bile günümüzde var )
ve bu sapkınlıkları icat eden insanlara karşı olan yada onlar tarafından haksızlıga ugraran kesim yeni bir idareye gelince onların yaptılarının tam tersini yapıyor



son peygamber muhammet mustafa (s.a.s) efendimiz hukuk yada seriat olarak bahsettigimiz kanun sistemini uygulamıştır kendinden sonra bu disiplin otuz yıl sürdü

ve zamanla bazı kesip bunu geri anlayış kabul etti bazı kesim kendi uydurdugu şeyleri allah istemese böle olmaz mantıgıyla uyguladı

şeriat diyince insanların aklına kılıncla birini kesmek geliyo


Aysar


Kurandan ayrilip baska seyleri alirsak durum böyle olur … bugün irakta ve islami beldelerle salak sunniler ile siilerin savasina bir bakin …


bence sunuleri haklı buluyorum şii ler hakkediyor
 
düşhekimi' Alıntı:
Bu yazı Tamamen insanları Hadisden, Peygamberden ve işin özünde islamdan soğutmak için yazılmış bir yazı. Ben de devam etmek isterdim ancak şimdi çıkmam gerekli. İnşallah pazartesi neden bunların insanları islamdan soğutmak için yazılmış olacağını açıklayacağım.


yazinin basligi bile kuran ... sadece kuran ... böyle olunca ve uygulanmamamiz Hz Peygamberin yaptigi yani uygulama sekli sadece PEYGAMBER derken nasil oluyorda islama karsi bir yazi oluyor ..? maske altina saklanman gerekmez dostum .. istedigini dogru nickinle yaz ... tartismaya ve kritiklere acik ... :hhcool




"yani kısaca demek istediğin buhari muslim ebu davud tirmizi gibi büyük muhaddislerimizin eserleri boştur bu mu ben böyle anladım ? ".....

yukarda yazdigim cok acik ... kuran kendi yaninda baska kaynak TANIMAZ....


seriat ile hüküm bir birlerine cok yakin kavramlarlardir ... örnegin kuranda biz her ümmeti bir seriat üzeri kildik der
(Maide :48 : Sana da o Kitab'ı (Kur'an'ı) hak, önündeki kitapları doğrulayıcı, onları gözetici olarak indirdik. Artık Allah'ın indirdiği ile aralarında hükmet ve sana gelen haktan ayrılıp ta onların arzularına uyma. Sizden her biriniz için bir şeriat ve bir yol koyduk. Eğer Allah dileseydi elbette sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat verdiği şeylerde sizi imtihan etmek için ümmetlere ayırdı. Öyle ise iyiliklerde yarışın. Hepinizin dönüşü Allah'adır. O zaman anlaşmazlığa düşmüş olduğunuz şeyleri size bildirecektir. )

Bakara : 213 : İnsanlar tek bir ümmetti. Allah, müjdeciler ve uyarıcılar olarak peygamberler gönderdi ve beraberlerinde, insanların anlaşmazlığa düştükleri şeyler konusunda, aralarında hüküm vermek üzere kitapları hak olarak indirdi. Kendilerine apaçık âyetler geldikten sonra o konuda ancak; kitap verilenler, aralarındaki kıskançlık yüzünden anlaşmazlığa düştüler. Bunun üzerine Allah iman edenleri, kendi izniyle, onların hakkında ayrılığa düştükleri gerçeğe iletti. Allah dilediğini doğru yola iletir.

bu ve benzeri cok ayetlet var daha kuranda ... seriat Allahin (yukardaki ayette gectigi gibi peygamberlerin en önemli görevlerinden biriydi) insanlarin uygulamasini istedigi hükümlerdir .. kuranda nice ahkamlar gecer ondan haric bir o kadarda peygamberin bize esin olabilecek (bir lider,devlet yöneten oldugundan) baska hükümler var .. birde (yukardada gecer ) islamin terbiyesiyle terbiye etmek gerek ..bazi kisiler demokrasinin terbiye ettigi veya bir bir sultanin (suudi krallagi örnegin) veya bir diktatör,monarsi bir ülkedekilerin durumunu islamda ne olacagi söylenir .. cok sevilen sorulardan biri erginlik cagina tam girmemis kisilerin cinsel problemleri ... bu bizi ilgilendirmez .. cünkü bunlar kendi sistemlerinin bir problemidir .. islam kanunlarin altinda dogan birsey degil (sadece bu yukardaki islami terbiye bir örnek olsun diye yazdim .. bu islami terbiye cok önemli bir unsur) .. örnegin seriata dayanan ve islami temel edinen mahkemeler kurulur ... ic sosyal organlar .... mekanizmalar vs .. yani herseyin temeli ISLAM olur .. seriat ....

eger sorun varsa veya itirazin ..... tartismaya acik .. elestiriyede ... heppinize cok tsk ettim ..
 
SELAMUN ALEYKÜM

şüphesiz allahın kullarına indirmiş olduğu ve kıyamet gününe kadar da sabit olarak kalacak ve tüm nesillere ışık olabilecek kaynak kur'an'dır.
Senin adamdan saymak istemediğin çok değerli muhaddislerimiz de hadislerden önce tabiki ilk kaynağı kur'an olarak alıyorlardı
aynı şekilde o muhaddislerimizin hayat hikayelerini hadis ilmi üzerine çalışma metodlarını,zekalarını islamı öğrenme araştırma azmini okursan günümüz insanlarının onların ulaştığı erdeme ulaşabilmelerinin ne kadar zor olduğunu göreceksin.
herşey kur'an'da bulunur demişsin ama kur'anda namazın nasıl kılınacağının yok olduğunuda söylemişsin ama bunu nerden öğrendiğimizi nedense söylemeye çekinmişsin kur'an kesin kaynaktır elbetteki ama sen islamda sadece ve sadece kur'an-ı kerim'i tek kaynak olarak alırsan yanılırsın neden yanılırsın
çünkü;
Hz. Muhammed (s.a.v)'ın geliş amacı msn messenger gibi allahtan aldığını sadece insanlara aktarmak değildir kur'an'ı doğru bir şekilde insanlara açıklamak anlaşmazlıkların çıktığı noktalarda insanlara gerektiğinde muallim olmak kur'anın gerçek vasıflarını 1. elden öğreterek islamın bozulmamasını ve ilk gündeki gibi anlaşılabilmesini sağlamaktır.Eğer sen kur'an-ı kerim'i tek kaynak olarak alırsan hz. Muhammed (sav) efendimiz olmasada olurdu gibi bi duruma getirmiş olursun konuyu ve bu hem islamın temeline hem kur'ana hemde müslüman olduğumuzu belirtmek için kullandığımız kelime-i şehadet e tamamiyle ters bir konuşma olur.
Buraya kadarki yazılarım islamın sadece kur'andan değil ilk kur'an ve sonrada peygamber efendimizin hadislerinden oluştuğunu mantıksal bir şekilde anlatabilmek içindi
şimdi sıra geldi kaynaksal konuşmaya

İslamın ilk dönemlerinde hadis yazmalarının yasaklanmasının sebebi tabiki islamın temeli olan Kur'an'ın hadislerle karışmasını engellemeye yönelik olmasındandır

Kur'an-ı kerimin birçok yerinde allaha resulüne itaat edilmesi gerektiği belirtilmiştir

Peygamberimiz dini oturduğu yerden sadece gelen ayetleri vahiy katiplerine yazdırarak değil bizzat halkın arasında gezerek halkın bir konuda sıkıntısı olduğu anda olaya müdahale edip doğru yolu bulmalarını sağlayarak öğretmiştir.

bu bağlamda peygambere itaat etmek demek onun söylediği nasihatleride doğru kabul etmek demektir.

islamın ilk zamanlarında da kur'an vardı ama yinede günlük hayatta islamı anlamada sıkıntılar vardı madem hadisi şeriflere güvenmeyeceğiz o zaman
bilmediklerimizi bize öğretebilecek muallimi nereden bulacağız?
o zaman biz sahabeden daha şanssız bir konumda oluyoruz

Al-i İmran
32. De ki: Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin. Eger yüz çevirirlerse bilsinler ki Allah kâfirleri sevmez.

Al-i İmran
132. Allah'a ve Resûl'üne itaat edin ki rahmete kavusturulasiniz.

Nisa
59. Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eger bir hususta anlasmazliga düserseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inaniyorsaniz onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onlarin talimatina göre halledin); bu hem hayirli, hem de netice bakimindan daha güzeldir.

Enfal
1. Sana savas ganimetlerini soruyorlar. De ki: Ganimetler Allah ve Peygamber'e aittir. O halde siz (gerçek) müminler iseniz Allah'tan korkun, aranizi düzeltin, Allah ve Resûlüne itaat edin.

Enfal
20. Ey iman edenler! Allah'a ve Resûlüne itaat edin, isittiginiz halde O'ndan yüz çevirmeyin.

Enfal
46. Allah ve Resûlüne itaat edin, birbirinizle çekismeyin; sonra korkuya kapilirsiniz da kuvvetiniz gider. Bir de sabredin. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.

Nisa
80. Kim Resûl'e itaat ederse Allah'a itaat etmis olur. Yüz çevirene gelince, seni onlarin basina bekçi göndermedik!

Al-i İmran
31. (Resûlüm! ) De ki: Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarinizi bagislasin. Allah son derece bagislayici ve esirgeyicidir.

Al-i İmran
164. Andolsun ki içlerinden, kendilerine Allah'in âyetlerini okuyan, (kötülüklerden ve inkârdan) kendilerini temizleyen, kendilerine Kitap ve hikmeti ögreten bir Peygamber göndermekle Allah, müminlere büyük bir lütufta bulunmustur. Halbuki daha önce onlar apaçik bir sapiklik içinde idiler.

Bakara
129. Ey Rabbimiz! Onlara, içlerinden senin âyetlerini kendilerine okuyacak, onlara kitap ve hikmeti ögretecek, onlari temizleyecek bir peygamber gönder. Çünkü üstün gelen, her seyi yerli yerince yapan yalniz sensin.

Bakara
151. Nitekim kendi içinizden size âyetlerimizi okuyan, sizi kötülüklerden arindiran, size Kitab'i ve hikmeti talim edip bilmediklerinizi size ögreten bir Resûl gönderdik.


Peygamberimiz(s.av)'da kendisinin muallim olarak gönderildiğini bildirmiştir.
(İbn Mâce, Mukaddime, 17, no: 229; Müslim, (18) Talak, 4, no: 1478.)

Ashabına bilmedikleri konusunda yol göstermiştir.(Müslim, (44) Fezâilü's-Sahabe, 41, no: 2502.)

Hz Muhammed(s.av) efendimiz,
cahilleri aydınlatan ve muhtaçları doyuran birisi olarak gönüllere
taht kurmuştur.(Buhârî, (24) Megâzî, 38, no: 4230; Müslim, (44) Fezâilü's-Sahabe,
41, no: 2502. Bkz. Özbek, Abdullah, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed
(S.A.V), Esra Yayınları, İstanbul, 1997, s. 41.)


Hadis-i şeriflerin sağlam bir şekilde tesbit edilmesi, İslâm dininin
tahrifata uğramasını engellemiş, dini yabancı unsurlardan korumuş,
bid'atlardan muhafaza etmiştir.

islamın gelişinden bu yana 14 asır geçmiş olmasına rağmen sünnetleri doğru şekilde aktaran hadisler sayesinde islam bozulmadan bu günleri görebilmiştir.


ve sanırım hepiniz veda hutbesini bilirsiniz ve veda hutbesinin de değiştirilmiş olacağını herhalde düşünmüyorsunuz

veda hutbesinin içinden alıntı
''Size
öyle bir şey bıraktım ki, ona sımsıkı sarılırsanız hiç bir zaman
dalâlete düşmez, sapıtmazsınız: O, Allah'ın Kitabı ve Rasûlüllah'ın
sünnetidir.
''

Hz Muhammed (s.a.v)'ında açıkladığı gibi bırakılmış olan miras kitap ve sünnettir.


2. bölüm
asr-ı saadette islam beldesi şeriatle yönetilmekteydi ve de islam en altın çağını şeriat yönetiminin olduğu zaman dilimi içerisinde yaşamıştır
peki şeriat nedir?
şeriat allahın kuralları'nın hepsi demektir doğuda bir insana sen şeriatçımısın diye soruluğunda eğer o kişi müslümansa şeriatçıyım cevabını verir neden çünkü
şeriatın bir anlamıda islamiyet demektir
asr-ı saadet dışında bugüne kadar kurulmuş hiçbir şeriat devletini benim kastettiğim şeriatle karıştırmamak gerekir çünkü günümüzde şeriatle yönetilen hiçbir devlet şeriati tam olarak anlayabilmiş değildir

islamiyet=şeriat olduğuna göre demokratik islamcı şeriatçı islamcı olmaz bir insan ya şeriatçıdır ya başka bir dindendir ya da kafirdir konu bu kadar açık ve basittir

3.bölüm
son olarak çeşitli alimlerden tasavvufun tanımı

* "Tasavvuf, Resûlullah efendimizin sünnet-i seniyyesine uymak,
fazla konuşmayı, fazla yemeği ve fazla uykuyu terk etmektir."
(Alâüddevle Semnânî)
* "Tasavvuf, insanı Allahü teâlâdan uzaklaştıran şeylerin hepsini
terketmektir." (Ali bin Sehl)
* ''Tasavvuf,
vakti, en değerli olan şeye harcamaktır." (Ebû Saîd Ebü'l-Hayr)

Mevlana'nın da her fırsatta peygamberimizi övdüğü tüm yaşamını kur'ana ve onun resulüne bağlı olarak yaşadığı tartışılmaz bir gerçektir

MUTASAVVIF : Gafletten uzak olarak yâni her an Hakk'ı zikreden,
kalbini mânevî kirlerden temizleyen ve Allah'dan başka her şeyi
gönlünden çıkaran, rûhunu Hakk'ın zikri ile süsleyen tasavvuf ehli,
velî, mürşid, ahlâk-ı hasene sâhibine mutasavvıf denilir.

bu tarifte kur'ana ve sünnete ters olan şeyi soruyorum =)

biraz uzun bi mesaj oldu ama ancak toparlayabildim işerimin yoğunluğu arasında bide buna vakit ayırmak zorunda kaldım ha bu beni mutsuz mu etti tam aksine ben böyle bi konu açıldığı için çok mutlu oldum
insanları biraz olsun aydınlatabilmişsem ne mutlu bana ne mutlu aydınlanan herkese

son olarak kıyamete kadar

1-Kur'an
2-Sünnet
3-İcma
4-Kıyas​
 
Selamın aleyküm ve rahmetullah..

Crazy boy arkadaşım çok güzel bir açıklama getirmiş...Eklemek isterim ki Kuran-ı Kerim içerisinde cevapsız bir soru yoktur...Ancak şu vardır ki hikmetini ve Allah'ın sözleri olan ayetleri anlamak ve idrak etmek öle hikaye okumak ve anlamak gibi değildir...En İyi edebiyatçılar bile okusa hepsi farklı bir ilim alır ki aldıkları ilim Kuran-ı Kerim'de ki ilmin binde biri değildir...Kısacası O'ki Kuran, Rabbin sözleridir ve anlamak için büyük bir takva ister...Bunun için peygamber efendimiz bizim en iyi tercümanımızdır...Bu noktada onun gösterdiklerinden ve yaptıklarından örnekler edinmek zaten Kuran'dan örnek edinmek demektir...

Ayrıca Hadislerin güvenilirsizliği konusunda da bişey söylemek isterim...Sahabilerin hayatları incelendiğinde onların bu hadisler konusunda ne kadar hassas olduğunu görebiliriz...Mesela;Hz.Zübeyr b. Avvam (r.a)..Yalan bir söz aktarmıcakları gibi eksik hatırladıklarından şüphe ettikleri hadisleri de asla aktarmamışlardır...Ve bu hadislerin bize gelişi inşallah sorunsuz olmuştur..Tabi günümüzde suistimal etmeye çalışanlar ve yalancı hadislerle biryerlere gelmeye çalışanlar yok mu var..Bu da bizim dikkatimizde kaçmaması gereken bii olay gibime geliyo..;)

Selamın aleyküm ve rahmetullah..
 
crazyboy_9999' Alıntı:
SELAMUN ALEYKÜM

şüphesiz allahın kullarına indirmiş olduğu ve kıyamet gününe kadar da sabit olarak kalacak ve tüm nesillere ışık olabilecek kaynak kur'an'dır.
Senin adamdan saymak istemediğin çok değerli muhaddislerimiz de hadislerden önce tabiki ilk kaynağı kur'an olarak alıyorlardı
aynı şekilde o muhaddislerimizin hayat hikayelerini hadis ilmi üzerine çalışma metodlarını,zekalarını islamı öğrenme araştırma azmini okursan günümüz insanlarının onların ulaştığı erdeme ulaşabilmelerinin ne kadar zor olduğunu göreceksin.
herşey kur'an'da bulunur demişsin ama kur'anda namazın nasıl kılınacağının yok olduğunuda söylemişsin ama bunu nerden öğrendiğimizi nedense söylemeye çekinmişsin kur'an kesin kaynaktır elbetteki ama sen islamda sadece ve sadece kur'an-ı kerim'i tek kaynak olarak alırsan yanılırsın neden yanılırsın
Aleykum selam dost,

ön tarafta cevap yaziyordu

(not : ikra kardes namaz nasil kiliniyor diyecek burda bana kuranda gösterirmisin veya kac rekat oldugu vs . cok dogru bu ve daha nice seyler kuranda nasil infa edilecegini aciklanmamis .. hac olsun,savasta silahla namaz kilma,seriat hükümlerin mahkemelerin nasil olacagi vs .. ama bunlarin hepsi kuranda geciyor … yani namaz kilin,savasta silahli bir sekilde namaz kilma,seriat hükümleri vs .. ve iste burda peygamber bize bunun nasil eda edecegimizi bize göstermis ve örnek olmustur .. peygamber bundan bir uygulama REHBERIDIR .. ahkamlar ama kuranda gecer)

crazyboy_9999' Alıntı:
Hz. Muhammed (s.a.v)'ın geliş amacı msn messenger gibi allahtan aldığını sadece insanlara aktarmak değildir kur'an'ı doğru bir şekilde insanlara açıklamak anlaşmazlıkların çıktığı noktalarda insanlara gerektiğinde muallim olmak kur'anın gerçek vasıflarını 1. elden öğreterek islamın bozulmamasını ve ilk gündeki gibi anlaşılabilmesini sağlamaktır.Eğer sen kur'an-ı kerim'i tek kaynak olarak alırsan hz. Muhammed (sav) efendimiz olmasada olurdu gibi bi duruma getirmiş olursun konuyu ve bu hem islamın temeline hem kur'ana hemde müslüman olduğumuzu belirtmek için kullandığımız kelime-i şehadet e tamamiyle ters bir konuşma olur.


ikimizde bana sorarsan aynisini kast ediyoruz ... örnegin Allaha kul olmak "la ilahe illallah" cümlesi tarafindan temsil edilir ve ilk rükunun yarisidir. "Muhammedun resulallah" bu da keyfiyetini peygambere dayandirmaktir ... ilke budur ... Allahin meleklerine,kitaplarina ve peygamberlerine inanmak,ahiret,hayir,ser,namaz,zekat,oruc,hacc,hadler,hafif cezalar,helal,haram,sosyal islemler,islam hukuk sistemi ile islam görüs sistemi bunlarin tümü tek Allaha kul olma ilkesine dayanir,ayrica bütün bunlarin kaynagi,peygamberimiz (s.a.v) Rabbinden alarak bize bildirir ... zaten peygamber uygulama REHBERIDIR derken bunu kast ediyorum .. msnde ifade etmek istedigim peygamberin kendi kafasindan rastgele birsey yapma lüksü olmamasi .. yani yaptigi hersey ilahi bir kaynaga dayanir .. bunlarin bazilari cebrailin vayhleri örnegin yani kurana dail olmayan ...

crazyboy_9999' Alıntı:
Al-i İmran
32. De ki: Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin. Eger yüz çevirirlerse bilsinler ki Allah kâfirleri sevmez.

Al-i İmran
132. Allah'a ve Resûl'üne itaat edin ki rahmete kavusturulasiniz.

Nisa
59. Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eger bir hususta anlasmazliga düserseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inaniyorsaniz onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onlarin talimatina göre halledin); bu hem hayirli, hem de netice bakimindan daha güzeldir.

Enfal
1. Sana savas ganimetlerini soruyorlar. De ki: Ganimetler Allah ve Peygamber'e aittir. O halde siz (gerçek) müminler iseniz Allah'tan korkun, aranizi düzeltin, Allah ve Resûlüne itaat edin.

Enfal
20. Ey iman edenler! Allah'a ve Resûlüne itaat edin, isittiginiz halde O'ndan yüz çevirmeyin.

Enfal
46. Allah ve Resûlüne itaat edin, birbirinizle çekismeyin; sonra korkuya kapilirsiniz da kuvvetiniz gider. Bir de sabredin. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.

Nisa
80. Kim Resûl'e itaat ederse Allah'a itaat etmis olur. Yüz çevirene gelince, seni onlarin basina bekçi göndermedik!

Al-i İmran
31. (Resûlüm! ) De ki: Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarinizi bagislasin. Allah son derece bagislayici ve esirgeyicidir.

Al-i İmran
164. Andolsun ki içlerinden, kendilerine Allah'in âyetlerini okuyan, (kötülüklerden ve inkârdan) kendilerini temizleyen, kendilerine Kitap ve hikmeti ögreten bir Peygamber göndermekle Allah, müminlere büyük bir lütufta bulunmustur. Halbuki daha önce onlar apaçik bir sapiklik içinde idiler.

Bakara
129. Ey Rabbimiz! Onlara, içlerinden senin âyetlerini kendilerine okuyacak, onlara kitap ve hikmeti ögretecek, onlari temizleyecek bir peygamber gönder. Çünkü üstün gelen, her seyi yerli yerince yapan yalniz sensin.

Bakara
151. Nitekim kendi içinizden size âyetlerimizi okuyan, sizi kötülüklerden arindiran, size Kitab'i ve hikmeti talim edip bilmediklerinizi size ögreten bir Resûl gönderdik.

peygambere itaata cikiyor bütün ayetlerde.. evet bende bunu demek istiyorum dostum ... yani peygamber kurani nasil anladiysa ve hayata gecirdiyse bizde bunu böyle yapmak bu metoda uymak veya bunlari ilham edinerek genisletmek ...

crazyboy_9999' Alıntı:
son olarak kıyamete kadar
1-Kur'an
2-Sünnet
3-İcma
4-Kıyas


katiliyorum ... bunlar katiyyen sinirlar,cerceveleri,metodlari,uygulamalari vs bildirir .... sünnetten maksat hadislerden daha cok peygamberin sünneti (sünnet : tekrar tekrar olan) .. kurani tatbik etmesidir yani ... simdi ben hadislere karsi degilim .. elbette dogruluk orani veya doguruluktan daha cok islami orani olabilir .. ne yazik ki icinde oldugumuz büyük problemlerin dogus kaynagi olduguda asina ve aleni birsey ...

vahit kardes verdigin cevap (lar) icin tsk etttim ve insallah ecrini bulursun .. slmetle abdurrahim
 
crazyboy_9999 Allah razı olsun çok net açılamalar bence.

Hz. Peygamber (s.a.s)'in sözleri, fiilleri, takrirleri ile ahlâkî ve beşerî vasıflarındarı oluşan sünnetinin söz veya yazı ile ifade edilmiş şekli. Bu mânâda hadis, sünnet ile eş anlamlıdır.

Hadis kelimesi zamanla, Hz. Peygamber'den rivâyet edilen haberlerin genel adı olarak kullanılmaya başlanmıştır. Kelime, bizzat Rasûlullah (s.a.s) tarafından da, bu anlamda kullanılmıştır. Buhârî'de yeralan bir hadîse göre Ebû Hüreyre, "Yâ Rasûlullah, kıyâmet günü şefâatine nâil olacak en mutlu insan kimdir?" diye sorar. Hz. Peygamber şöyle cevap verir: "Senin "hadîse" karşı olan iştiyakını bildiğim için, bu hadis hakkında herkesten önce senin soru soracağını tahmin etmiştim. Kıyâmet günü şefâatime nâil olacak en mutlu insan, "Lâ ilâhe illâllah" diyen kimsedir" (Buhârî, İlim; 33).

Hadisin Dindeki Yeri ve Önemi:

Rasûlullah (s.a.s), Allah'tan aldığı vahyi yalnızca insanlara aktarmakla kalmamış, aynı zamanda onları açıklamış ve kendi hayatında da tatbik ederek müşahhas örnekler hâline getirmiştir. Bu nedenle O'na "yaşayan Kur'ân" da denilmiştir.

İslâm bilginleri genellikle, dinî konularla ilgili hâdislerin, Allah tarafından Hz. Peygamber'e vahyedilmiş olduklarını kabul ederler; delil olarak da,
"O (Peygamber), kendiliğinden konuşmaz; O'nun sözleri, kendisine gönderilmiş vahiyden başkası değildir" (en-Necm, 54/3-4) âyetini ileri sürerler.
Ayrıca, "Andolsun ki; Allah, mü'minlere büyük lütufta bulundu. Çünkü, daha önce apaçık bir sapıklık içinde bulunuyorlarken, kendi aralarından, onlara kitap ve hikmeti öğreten bir elçi gönderdi" (Âlu lmrân, 3/164) âyetinde sözü edilen "hikmet" kelimesinin, "sünnet" anlamında olduğunu da belirtmişlerdir. Nitekim, Hz. Peygamber ve O'nun ashâbından nakledilen bazı haberler de, bu gerçeği ortaya koymaktadır. Rasûlullah'tan (s.a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Bana kitap (Kur'ân) ve bir de onunla birlikte, onun gibisi (sünnet) verildi" (Ebû Dâvûd, Sünen, II, 505). Hassan İbn Atiyye, aynı konuda şu açıklamayı yapmıştır: "Cibrîl (a.s.) Rasûlullah (s.a.s)'e Kur'ân'ı getirdiği ve öğrettiği gibi, sünneti de öylece getirir ve öğretirdi" (İbn Abdilberr, Câmiu'l Beyâni'l-ilm, II, 191).

Yukarıda zikredilen âyet ve haberlerden de anlaşılacağı gibi, Kur'ân ve hadîs (daha geniş ifadesiyle sünnet), Allah (c.c.) tarafından Rasûlullah (s.a.s.)'a gönderilmiş birer vahiy olmak bakımından aynıdırlar. Şu kadar var ki; Kur'ân, hadîsin aksine, anlam ve lâfız yönünden bir benzerinin meydana getirilmezliği (i'câz) ve Levh-i Mahfûz'da yazı ile tesbit edildiği için, ne Cibrîl (a.s.)'in ve ne de Hz. Peygamber'in, üzerinde hiçbir tasarrufları bulunmaması noktasında hadîsten ayrılır. Hadîs ise, lâfız olarak vahyedilmediği için, Kur'ân lâfzı gibi mu'ciz olmayıp, ifade ettiği anlama bağlı kalmak şartıyla sadece mânâ yönüyle nakledilmesi câizdir.

Hz. Peygamber'den hadîs olarak nakledilen, fakat daha ziyade, O'nun (s.a.s) sade bir insan sıfatıyla, dinî hiçbir özelliği bulunmayan, günlük yaşayışıyla ilgili sözlerinin, yukarıda anlatılanların dışında kaldığını söylemek gerekir. O'nun (s.a.s.) bir insan sıfatıyla hata yapabileceğini açıklaması (Müslim, Fedâil, 139-140-141) bunu gösterir.
Nitekim bazı ictihadlarında hataya düşmesi, bu konularda herhangi bir vahyin gelmediğini gösterir. Ancak bu hataların da, bazan vahiy yolu ile düzeltildiği unutulmamalıdır.

Vahye dayalı bir fıkıh kaynağı olarak hadis, Kur'ân karşısındaki durumu ve getirdiği hükümler açısından şu şekillerde bulunur:

1. Bazı hadisler, Kur'ân'ın getirdiği hükümleri teyid ve tekit eder. ana-babaya itâatsizliği, yalancı şâhitliği, cana kıymayı yasaklayan hadisler böyledir.

2. Bir kısmı hadisler, Kur'ân'ın getirdiği hükümleri açıklar, onları tamamlayıcı bilgiler verir. Kur'ân'da namaz kılmak, haccetmek, zekât vermek... emredilmiş, fakat bunların nasıl olacağı belirtilmemiştir. Bu ibadetlerin nasıl yapılacağını hadislerden öğreniyoruz.

3. Bazı hadisler de, Kur'ân'ın hiç temas etmediği konularda, hükümler koyar. Hadîsin başlı başına müstakil bir teşri' (yasama) kaynağı olduğunu gösteren bu tür hadislere, ehlî merkeplerle yırtıcı kuşların etinin yenmesini haram kılan, diyetlerle ilgili birçok hükmü belirten hadisler... örnek olarak verilebilir.

Buraya kadar anlatılanlar, hadîsin (sünnet) İslâm dinindeki önemli yerini gözler önüne sermektedir. Din açısından, Kur'ân'dan hemen sonra gelen bir hüküm kaynağı olarak hadislere gereken önemin verilerek Hz. Peygamber'in sünnetine uyulması, başta Allah (c.c.) olmak üzere, O'nun Rasülü Hz. Muhammed (s.a.s) tarafından da çok kesin ifadelerle emredilmiştir. Bu konuda Kur'ân'da şu âyetlere yer verilmiştir:
"Ey Peygamber de ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız, bana uyunuz ki; Allah da sizi sevsin ve günâhlarınızı bağışlasın"(Âlu İmrân, 3/31);
"Ey Peygamber de ki: Allah'a ve peygamber'e itâat ediniz. Eğer yüz çevirirseniz, biliniz ki Allah kâfirleri sevmez" (Âlu İmran, 3/32);
"Allah'a ve Peygamberlere itâat ediniz, umulur ki rahmet olunursunuz" (Âlu İmrân, 3/132);
"Peygamber size neyi getirmişse onu alın, neyi yasaklamışsa ondan sakının" (el-Haşr, 59/7).
Görüldüğü gibi bu âyetlerde, Rasûlullah (s.a.s)'e itâat, Allah'a (c.c.) itâat ile birlikte emredilmiş, hatta Peygamber (s.a.s)'e itâatin Allah'a (c.c.) itâat demek olduğu açıkça belirtilmiştir.

Rasûlullah (s.a.s) da bir hadîsinde:
"Şunu kesin olarak biliniz ki, bana Kur'ân ve onunla beraber onun bir benzeri (sünnet) daha verilmiştir. Karnı tok bir halde rahat koltuğuna oturarak;' Şu Kur'an'a sarılın; O'nda neyi helâl görürseniz onu helâl, neyi koram görürseniz onu da haram kabul ediniz' diyecek bazı kimseler gelmesi yakındır. Şüphesiz ki, Allah Rasûlünün haram kıldığı şey de Allah'ın haram kıldığı gibidir" (Ebû Davûd Sünnet, 5; İbni Mace, Mukaddime, 2; Ahmed b. Hanbel, Müsned, IV,131) buyurarak, sünnetini küçümseyip dinden ayırmak isteyenlere karşı müslümanları uyarmış ve dinin sünnetsiz düşünülemeyeceğini vurgulamıştır.

Nitekim, Hz. Peygamber'in burada geleceğini ikaz ettiği kişi ve gruplar Hicri birinci ve ikinci asırlarda ve bir de XIX-XX. asırlarda müsteşriklerin etkisiyle, Hindistan (Ehl-i Kur'an Cemiyeti) ve Mısır'da (Tevlik Sıdkı, Mahmud Ebû Reyye..) ortaya çıkmış, fakat bunların hadis ve sünnete hiçbir etkisi olmamıştır.
 
KardeŞİm Elİne SaĞlik Çok GÜzel OlmuŞ KatilmadiĞim Elbette Bazi Yerler Var Ama Genel Olarak MuhteŞem OlmuŞ Temel Çİzgİlerde Kesİnlİkle Hem Fİkİrİm
SENİN SÜNNETTEN VE HADİSLERDEN UZAKLAŞIN DEMEDİĞİN BARİZ
ŞAHSİ OLARAK DA BAZI HADİSLER DE BENİ RAHATSIZ EDEN BAZI ŞEYLER VAR BUNUDA SORANA AÇIKLARIM
VEDE İSLAM ÜMMETİNDE ACİL OLARAK BİR YENİLENME SİLKİNME VE BÜTÜNLÜK KESİNLİKLE BİR BİRLEŞME GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM
KİMSE KUSURA BAKMASIN CEMAATLERİN TEMEL OLARAK BU BİRLEŞMEDE SORUN TEŞKİLEDDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM AMA GENE DE BAZI CEMAATLERİN KENDİLERİNE YÜKLEDİKLERİ SORUMLULUKLAR VE UYGULAMALARLA BAZI DELİKLERİ KAPADIĞI VE BİZLERE ALLAH YOLUNDA YARDIMCI OLDUĞU DA BENİM PARADOKSUM


Musade Edersen Ve Samİmİyetİme İnanirsan Şahsİ İkİ Soru Sorcam (kesİnlİkle ÖĞrenme AÇliĞindan)
-namaz Kiliyormusun? Kiliyorsan KaÇ Vakİt? Nİye?
Gene Dİyorum Elİne SaĞlik Allah Razi Olsun
 
namaz kiliyorum .. 5 vakit ve nedeni :

"Onlar gaybe inanırlar, namazı dosdoğru kılarlar, kendilerine rızık olarak verdiğimizden de Allah yolunda harcarlar."

"Sabrederek ve namaz kılarak (Allah'tan) yardım dileyin. Şüphesiz namaz, Allah'a derinden saygı duyanlardan başkasına ağır gelir."

"Nerede olursam olayım beni kutlu ve erdemli kıldı ve bana yaşadığım sürece namazı ve zekatı emretti."

"Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. Çünkü namaz, insanı hayasızlıktan ve kötülükten alıkor. Allah'ı anmak (olan namaz) elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı biliyor."
 
Geri
Üst