Marko Paşa
Suskun Nefer
- Katılım
- 28 Şub 2006
- Mesajlar
- 2,267
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
- Konum
- HackHeLL DownLoader Team
Intel'in yeni çok çekirdekli yongası Larrabee, önümüzdeki yılın sonuna doğru piyasada olacak.
Intel'in 2007 yılında geliştirmeye başladığı Larrabee kod adlı birsürüçekirdekli yonganın piyasaya çıkışı, Nvidia ve ATI'nın benzer ürünlerinden gelen yoğun rekabet nedeniyle erkene alındı.
Alışılmış x48 mimaisi üzerine yapılanan Larrabee, 16 ila 48 çekirdekten oluşacak. Intel, önceleri yongayı grafik işlemcilerde kullanmayı planlıyordu. Ancak proje ilerledikçe yapının süper bilgisayarlarda ve taşınır sistemlerde de verimli olarak kullanılabileceği keşfedildi.
"Pekçokçekirdekli yonga" kategorisinde AMD-ATI'nın geliştirdiği 800 çekirdekli ve Nvidia'nın geliştirdiği 256 çekirdekli yongalarla kapışacak olan Larrabee, çekirdek sayısındaki farkı "ışın izleme" ("ray tracing") adı verilen, grafiklere ayrıntı ve detay kazandıran bir sistemle kapatacak. Ayrıca rakiplerinden çok daha zor ısınması bekleniyor.
Eğer Intel'in stratejisi tutar ve bilgisayar dünyasında geniş kullanım alanı bulursa şirkete grafik işlemci piyasasının üçte birini armağan edecek olan yonga, 2009 sonu ya da 2010 başında piyasada olacak.
Intel'in Larrabee Projesiyle İlgili Yeni İddialar
Yarı iletken dünyasının lider ismi olan ayrıca global işlemci pazarının %75'den fazlasını kontrol eden Intel'in harici ekran kartı dünyasına yeniden (Intel 90'ların sonunda Lockheed Martin'den aldığı Real3D firması tarafından tasarlanan i740 - Intel740- ile ilk ciddi denemesini yapmıştı) girmeyi planladığı ve bu konuda çalışmalar yapmaya başladığı 2 yıldan bu yana sık sık konuşulmakta. Hazırladığı entegre grafik işlemci (IGP: Integrated Graphic Processor) çözümleriyle performans anlamında olmasa bile pazar payı ve kullanım yaygınlığı açısından AMD-ATi ve Nvidia ile rekabet etmekte olan firma önümüzdeki yıla dönük olarak yeni grafik işlemci mimarisi üzerinde çalıştığı biliniyor. Özellikle geçtiğimiz yıl içerisinde Larrabee projesinde görevlendirilmek üzere konusunda deneyimli pek çok mühendisi kadrosuna dahil eden Intel'in günümüzde ATi ve Nvidia'nın takip ettiği grafik işlemci mimarilerinden daha farklı yapılanma üzerinde çalıştığı bir süredir konuşuluyordu. Firmanın üst düzey yöneticilerinden Pat Gelsinger daha önce yaptığı açıklamasında programcıların CUDA veya herhangi bir yeni dili öğrenecek vakti olmadığını ancak hazırlamakta oldukları Larrabee kod adlı yeni mimarinin x86 tabanlı olması nedeniyle görsel işlem dünyasına yeni bir soluk getireceğini ve programcıların yeni mimariye çok çabuk adapte olacaklarını iddia etmişti. 18 Temmuz'da 40. yılını kutlayacak olan Intel'in Larrabee projesine dair yeni haberler de gelmeye devam ediyor. Intel'den Justin Rattner'ın Dresden'de gerçekleştirilen Supercomputing konferasındaki açıklamalarına dayandırılarak yapılan habere göre Intel'in yeni grafik işlemci mimarisi çok sayıda çekirdekten (many core*) oluşacak. Ayrıca Larrabee üzerinde Intel'in 1994 yılında hazırladığı X86 tabanlı Pentium P54C tasarımını esas alan modernize ve modifiye edilmiş 64-bit destekli 32x (daha önceki sunum dosyalarında 16-24 çekirdekten bahsediliyordu muhtemelen çekirdek sayısı Larrabee tabanlı ürünlerin hitap edeceği segmente göre değişkenlik gösterecek) çekirdek yer alacağı iddia ediliyor. 45nm üretim teknolojisinin gündeme geleceği ve 512-Bit SIMD desteğinin sunulacağı yeni mimari çerçevesinde 2GHz'lik 32x çekirdeğin 2 TeraFLOP civarında - ATi'nin önümüzdeki günlerde duyuracağı çift (2x RV770XT) grafik işlemcili R700'e yakın - işlem gücüne sahip olması bekleniyor. Ayrıca Intel'in yeni grafik işlemcisinin 300 watt'lık (GeForce GTX 280'den 64 watt daha fazla) ısıl güç tasarımına sahip olabileceği de ortaya çıkan yeni haberler çerçevesinde gündeme geliyor. DirectX ve OpenGL desteği sunacağı da belirtilen Intel'in yeni grafik işlemci mimarisi için meraklı bekleyiş devam ediyor.

Intel'in 2007 yılında geliştirmeye başladığı Larrabee kod adlı birsürüçekirdekli yonganın piyasaya çıkışı, Nvidia ve ATI'nın benzer ürünlerinden gelen yoğun rekabet nedeniyle erkene alındı.
Alışılmış x48 mimaisi üzerine yapılanan Larrabee, 16 ila 48 çekirdekten oluşacak. Intel, önceleri yongayı grafik işlemcilerde kullanmayı planlıyordu. Ancak proje ilerledikçe yapının süper bilgisayarlarda ve taşınır sistemlerde de verimli olarak kullanılabileceği keşfedildi.
"Pekçokçekirdekli yonga" kategorisinde AMD-ATI'nın geliştirdiği 800 çekirdekli ve Nvidia'nın geliştirdiği 256 çekirdekli yongalarla kapışacak olan Larrabee, çekirdek sayısındaki farkı "ışın izleme" ("ray tracing") adı verilen, grafiklere ayrıntı ve detay kazandıran bir sistemle kapatacak. Ayrıca rakiplerinden çok daha zor ısınması bekleniyor.
Eğer Intel'in stratejisi tutar ve bilgisayar dünyasında geniş kullanım alanı bulursa şirkete grafik işlemci piyasasının üçte birini armağan edecek olan yonga, 2009 sonu ya da 2010 başında piyasada olacak.
Intel'in Larrabee Projesiyle İlgili Yeni İddialar
Yarı iletken dünyasının lider ismi olan ayrıca global işlemci pazarının %75'den fazlasını kontrol eden Intel'in harici ekran kartı dünyasına yeniden (Intel 90'ların sonunda Lockheed Martin'den aldığı Real3D firması tarafından tasarlanan i740 - Intel740- ile ilk ciddi denemesini yapmıştı) girmeyi planladığı ve bu konuda çalışmalar yapmaya başladığı 2 yıldan bu yana sık sık konuşulmakta. Hazırladığı entegre grafik işlemci (IGP: Integrated Graphic Processor) çözümleriyle performans anlamında olmasa bile pazar payı ve kullanım yaygınlığı açısından AMD-ATi ve Nvidia ile rekabet etmekte olan firma önümüzdeki yıla dönük olarak yeni grafik işlemci mimarisi üzerinde çalıştığı biliniyor. Özellikle geçtiğimiz yıl içerisinde Larrabee projesinde görevlendirilmek üzere konusunda deneyimli pek çok mühendisi kadrosuna dahil eden Intel'in günümüzde ATi ve Nvidia'nın takip ettiği grafik işlemci mimarilerinden daha farklı yapılanma üzerinde çalıştığı bir süredir konuşuluyordu. Firmanın üst düzey yöneticilerinden Pat Gelsinger daha önce yaptığı açıklamasında programcıların CUDA veya herhangi bir yeni dili öğrenecek vakti olmadığını ancak hazırlamakta oldukları Larrabee kod adlı yeni mimarinin x86 tabanlı olması nedeniyle görsel işlem dünyasına yeni bir soluk getireceğini ve programcıların yeni mimariye çok çabuk adapte olacaklarını iddia etmişti. 18 Temmuz'da 40. yılını kutlayacak olan Intel'in Larrabee projesine dair yeni haberler de gelmeye devam ediyor. Intel'den Justin Rattner'ın Dresden'de gerçekleştirilen Supercomputing konferasındaki açıklamalarına dayandırılarak yapılan habere göre Intel'in yeni grafik işlemci mimarisi çok sayıda çekirdekten (many core*) oluşacak. Ayrıca Larrabee üzerinde Intel'in 1994 yılında hazırladığı X86 tabanlı Pentium P54C tasarımını esas alan modernize ve modifiye edilmiş 64-bit destekli 32x (daha önceki sunum dosyalarında 16-24 çekirdekten bahsediliyordu muhtemelen çekirdek sayısı Larrabee tabanlı ürünlerin hitap edeceği segmente göre değişkenlik gösterecek) çekirdek yer alacağı iddia ediliyor. 45nm üretim teknolojisinin gündeme geleceği ve 512-Bit SIMD desteğinin sunulacağı yeni mimari çerçevesinde 2GHz'lik 32x çekirdeğin 2 TeraFLOP civarında - ATi'nin önümüzdeki günlerde duyuracağı çift (2x RV770XT) grafik işlemcili R700'e yakın - işlem gücüne sahip olması bekleniyor. Ayrıca Intel'in yeni grafik işlemcisinin 300 watt'lık (GeForce GTX 280'den 64 watt daha fazla) ısıl güç tasarımına sahip olabileceği de ortaya çıkan yeni haberler çerçevesinde gündeme geliyor. DirectX ve OpenGL desteği sunacağı da belirtilen Intel'in yeni grafik işlemci mimarisi için meraklı bekleyiş devam ediyor.