hhMan büyümüşde fare kovalıyor =)

WaTcHFuL

EVERYWHERE
Katılım
10 Kas 2005
Mesajlar
10,456
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Bizim Muhattap Olduğumuz Tek Gerçek Zihnimizde Yaş
Flash CS4 ile yeni bir sayfa açıyoruz ve istediğimiz bir objeyi
File/ımport/Storage ile sayfamıza çağırıyoruz.




Ben 500 x 150 pixel değerlerinde bir sayfa açtım ve her zamanki gibi HHMan'ı kullanmak istiyorum.

Objemizi sayfamızda sol tarafa uygun gelecek şekilde boyutlandırmasını yapıyoruz. Ctrl + T (Transform)

Daha sonra objemizi F8 komutuyla movie clip'e dönüştürüyoruz ve Instance name kısmını a_mc olarak değiştiriyoruz.









Sonrasında F9 ile Action Panelini açıyoruz ve aşağıdaki kodları o panele yapıştırıyoruz.







Kod:
[B][COLOR="Red"]var blur = new BlurFilter();/*yeni bir blur filtresi oluşturduk*/
var drc:Number/*ivme değeri*/
var hdf:uint=mouseX/*hareket hedefini mouse x konumu olarak ayarlıyoruz*/
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,ef)/*sürekli çalışacak fonksiyon çağırılıyor*/
function ef(e:Event){
hdf=mouseX/*hedef sürekli mouseX'e eşitlensin*/
drc=(hdf-a_mc.x)/5/*ivme değeri*/
a_mc.x +=drc/*ivme etkisi*/
if(mouseX<=0){blur.blurX=0}else{blur.blurX =Math.abs(drc)*2}/*blur değeri negatif değer almasın diye Math.abs içine aldık*/
blur.blurY =0/*blur y değeri olmasın*/
a_mc.filters = [blur];/*filtre a_mc'ye atanıyor*/
}[/COLOR][/B]


Hepsi bu kadar.

Şimdi test zamanı Ctrl + Enter




:)

Artık sizinde fareden kaçmayan ve onu takip eden bir objeniz var.

Bir sonraki derste görüşmek üzere.


ÖNİZLEME İÇİN TIKLAYIN
 
eline sağlık :) mouse hep sol tarafta kalıyor ama neyse xD
 
Bu sefer hızlı hhman =)

Objemizi sayfaya importladıktan ve F8 ile movie clip yaptıktan sonra en önemli olay
Instance Name kısmının değişimidir.

Aksi takdirde flash'ınız sorunlu olacaktır.


Bu işlemleri tamamladıktan sonra aynı mantık çerçevesinde F9 ile açacağınız
Actions paneline aşağıda vermiş olduğum kodları yapıştırınca
şöyle bir flash elde edeceksiniz.

ÖN İZLEME İÇİN TIKLA

Kod:
[B][COLOR="Red"]var blur = new BlurFilter();/*yeni bir blur filtresi oluşturduk*/
var drc:Number/*ivme değeri*/
var hdf:uint=470/*aracın ulaşacağı hedef x konumu*/
var ilk:Number=a_mc.x/*işlemi tekrarlamak için ilk konum değeri*/
 
stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP,git)/*sahneye tıklama fonksiyonu çağırıldı*/
function git(e:MouseEvent){
a_mc.x=ilk/*ilk durumda a_mc'yi ilk konuma koyduk ki her seferinde buradan başlasın*/
a_mc.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,ef)/*sürekli çalışacak fonksiyonu çağırıyoruz*/
}
function ef(e:Event){
drc=(hdf-a_mc.x)/10/*ivme, hedefle mevcut konum arasındaki uzaklıkla orantılı*/
a_mc.x +=drc/*her framede ivme değeri kadar x konum artışı*/
blur.blurX =drc*2/*x ekseni blur değeri ivme ile orantılı*/
blur.blurY =0/*blur y olmasın*/
a_mc.filters = [blur];/*a_mc'ye blur filtresi atanıyor*/
}[/COLOR][/B]
 
biri bu HHmanı durdursun yaw :D:D
 
Çok güzel hacı teşekkürler.
 
Geri
Üst