Aşk Tesadüfleri Sever bu hafta da yerini korumasını bildi. Hiç ekran kaybetmeden 360 salonla gösterimde kalan film, seyircisinin sadece %22.3’ünü yitirdi ve 258.759 biletle sağlam bir birincilik elde etti. 3 haftalık vizyon serüveninde performansını daima artıran “Tesadüfler,” daha şimdiden 1.5 milyon bariyerini aşmış durumda. “Aşk Tesadüfleri Sever” için 2 milyon artık bir hedef değil, zira bu rakama ne olursa olsun ulaşılır. Daha fazlasının olup olamayacağınıysa, gelecek hafta sonu vizyona girecek olan Özcan Deniz’in “Ya Sonra”sının performansı belirleyecek. Kısacası önümüzdeki günlerde bizi romantik bir mücadele bekliyor. Aşkta bir yerde savaş değil midir zaten? Tek fark top tüfek kullanılmaması işte…
2. BASAMAĞA AĞIRLIK ÇÖKTÜ
“Eyyvah Eyvah 2”de yerinden zerre oynamıyor. Vizyondaki 7. haftasında sadece 20 kopya kaybeden film, 89.860 biletle podyumun ikinci basamağına adeta demir atıyor. “Eyyvah” hâlihazırda 3 milyon 775 bin sınırını aşmış durumda. Film haftalık %30-35’lik erimeyle bu şekilde devam ederse 4 milyon bariyerine hala daha ulaşabilir. Açıkçası bunu başaramasa bile, yıl sonunda gişe rekortmenliğini onun elinden alabilecek bir babayiğidin çıkabileceğini hiç zannetmiyorum.
FİLİSTİN MESELESİ
“Kurtlar Vadisi: Filistin” 10 ekran kaybettiği hafta sonunda 69.383 biletle 3. olarak çıkıyor. Her hafta %50’ye varan kayıplarla yoluna devam eden filmin, bu trendi tersine çevirebilmesi bundan böyle artık çok zor. “Kurtlar”ın 2 milyon bariyerini aşabileceğini zannetmiyorum. Zira en geç 10 gün içinde ekran kayıpları 3 haneli rakamlara çıkacaktır.
AMME HİZMETİ
Vizyonun yeni filmlerinden en iyi işi “Zoraki Kral” (The King’s Speech) çıkarıyor. Sadece 27 kopyayla gösterime giren film salon başına 1.133 biletle (hafta sonunun en iyisi) toplam 30.597 kişi tarafından seyrediliyor ve listemizin 4. sırasına yerleşiyor. 12 dalda Oscar adaylığı bulunan bir filme 70-80 kopyadan daha azı reva mıdır burada sormak isterim. “Zoraki Kral”ın Türkiye haklarının sahibi sanki zoraki olarak filmi vizyona çıkarıyormuş gibi bir his oluştu şimdi bende. Amme hizmeti gibi. Helal olsun...
YABAN ARISI SOKUNCA ÖLMÜYORMUŞ
“Yeşil Yaban Arısı” “Zoraki Kral”ın yapamadığını yapıyor ve tam 168 ekranla gösterime giriyor. Lakin o da gişe yarışında biraz kavruk kalıyor. İlk 3 gününde salon başına ancak 134 bilet yapabilen film, toplam 22.505 seyirciyle listemizin 7. sırasında duruyor. Açıkçası bu tablo hiç de şaşırtıcı değil. Zira memlekette ne Yaban Arısı”nı bilen var, ne de “Seth Rogen” fanatiği. Bence “Zoraki Kral”la “Yaban Arısı” salon sayılarını değişmeliydi. He ikisi için de daha hayırlı olurdu.
ZENNESİ NEREDE BU FİLMİN
Haftanın yerli filmlerinden “Çalgı Çengi” 80 kopyayla girdiği vizyon yarışından 19.208 biletle 8. sırada çıkıyor. Bu kadar zayıf bir reklam kampanyasına ve isteksiz pazarlamaya rağmen bence çok başarılı bir sonuç bu. Cem Yılmaz biraz daha destek olabilseydi filmine, sonuç çok daha tatmin edici olabilirdi halbuki. Bu şartlarda “Çalgı Çengi” 80 bini zor görür.
KOL KOPARAN
Diğer bir Oscar yıldızı “127 Saat” (127 Hours) rakibiyle benzer bir kaderi paylaşmış ve sadece 26 ekranla vizyona girebilmiş. Buna rağmen “Zoraki Kral” kadar olamasa da salon başına 484 kişiyle, ki bu haftanın en iyi 3. performansı, toplam 12.587 bilet satmayı başarabilmiş. Oscarların sadece bir ödül töreni değil de, aynı zamanda bir pazarlama festivali olduğunu da idrak etmek zorundayız artık. Her Oscar filmi çok iş yapacak diye bir kural yok, ama ölçüyü de kaçırmamak lazım. 6 adaylıkla Oscar rüzgarını arkasına almış bir filmi 26 kopyayla vizyona süreceksen hiç sürme daha iyi. Bu sıkışık dönemde sinema işletmelerine döktüğün dile değmez.
40 SENE EVVEL ADAMI İTALYAN DA YAPARDI, RUS DA…
Bir diğer reklam ve pazarlama mağduru da “Sinyora Enrica ile İtalyan Olmak." 68 kopyayla vizyona giren film, ilk 3 gününde yaptığı 7.614 biletle, ancak 13. sıraya kadar yükselebiliyor. Bu tarz festival filmlerinin reklam stratejilerini alabilecekleri ödüller üzerine kurmaları zorunludur. Kimse bir festival son bulmadan ödül alıp alamadığını bilemez belki, ama riske girmeden de film işi yapılmaz. “Sinyora Enrica” Claudia Cardinale’nin filmdeki rolüyle Altın Portakal aldığı dönemde gösterim şansı bulmalıydı. Sonuç bundan çok daha iyi olabilirdi.
ANTAKYA’NIN EVLERİ, SOKAKLARI…
Sadece Hatay ili sınırları içerisindeki 3 salonda vizyona giren “7 Avlu” ilk 3 gün içerisinde sattığı 305 biletle 33. sırada yer alıyor. “7 Avlu” için tek teselli 50 filmin yer aldığı bir listede 305 biletle 17 filmi geçmiş olmasıdır herhalde.