Dostum olay yeri ni çok iyi biliyorum bolu komando tugayınıda fakat anlattıgın kısımlar tam değil..olay tarihi bolu komando tugayının gercekten gerilla ile mücadele çok basarılı oldugu bi dönemdir.
BUndan 20 yıl önce gerilla mücadelesinde 1 gerillaya 7 asker düşerken bu gün bir askere 5 terörristi kosulsuz etkisiz hale getirebilmektedir..
Benim de o bölgede 2 çatısmam ve 3 şehidimiz var ama baska birlikten sehit verilmişti..O dönemde şimdikinde daha zor du şartlar eski man kamyonlar tasırdı bizleri.konya yada malatya ulaştırma birlikleri..operasyona giderken bırakırlardı bi yere ondan sonra operasyon çatısma derken 25-30 -35 gün sonra bi başka il sınırlarında birliklerde ikmal yapılırdı..
Bazan dagın zirvesindeki bi terörsit bir taburu da durdurur..açıktasındır ve adam yukarda mevsidedir..işte bu noktada kobra ve ucaklar devreye girer..ordaki zayiat söylenenin aksine terörist zayiatı değil..
Sevk ve idare zafiyetidir.ucaklara ve helikopterlere yanlış koordinatların verilmesinden kaynaklı zayiattır ..bunu şöför bilmezz ama ben yasadım biliyorum..
kaldıki ben daha kötü dönemde hatta köylerin yakılıp boşaltıldıgı ilk dönemlerde ordaydım ve bolu komando 2 taburda idim..
zaten bu anlatılan 2 kez yasanmıstır ve ondan sonrada kısa dönem yada yedek subaylar varya asteğmen onlara tim komutanlıgı yad atakım komutanlıgı verilmemiştr.sadece ordaki tecrübesiz bir astegmenin yanlış koordinat vermesinden dolayı verilen bi zayiattır..
Bolu komando tugayında son durumda rütbe bi yana terörle mücadelede her zaman tecrübe ön plandadır..Diyorum çünki terhisime 2 gün kala darıkent te ve kutu deresineoperasyona götürüldm zaten istekli gittik ve terhisimi 1 gün gece skorsky lerle terhis edildik..Allah şehitlerimizi yüceltsin..
Son kadrolu -uzman komando birlikleri oluşturulma sebeblerinin birisde budur..
BUndan 20 yıl önce gerilla mücadelesinde 1 gerillaya 7 asker düşerken bu gün bir askere 5 terörristi kosulsuz etkisiz hale getirebilmektedir..
Benim de o bölgede 2 çatısmam ve 3 şehidimiz var ama baska birlikten sehit verilmişti..O dönemde şimdikinde daha zor du şartlar eski man kamyonlar tasırdı bizleri.konya yada malatya ulaştırma birlikleri..operasyona giderken bırakırlardı bi yere ondan sonra operasyon çatısma derken 25-30 -35 gün sonra bi başka il sınırlarında birliklerde ikmal yapılırdı..
Bazan dagın zirvesindeki bi terörsit bir taburu da durdurur..açıktasındır ve adam yukarda mevsidedir..işte bu noktada kobra ve ucaklar devreye girer..ordaki zayiat söylenenin aksine terörist zayiatı değil..
Sevk ve idare zafiyetidir.ucaklara ve helikopterlere yanlış koordinatların verilmesinden kaynaklı zayiattır ..bunu şöför bilmezz ama ben yasadım biliyorum..
kaldıki ben daha kötü dönemde hatta köylerin yakılıp boşaltıldıgı ilk dönemlerde ordaydım ve bolu komando 2 taburda idim..
zaten bu anlatılan 2 kez yasanmıstır ve ondan sonrada kısa dönem yada yedek subaylar varya asteğmen onlara tim komutanlıgı yad atakım komutanlıgı verilmemiştr.sadece ordaki tecrübesiz bir astegmenin yanlış koordinat vermesinden dolayı verilen bi zayiattır..
Bolu komando tugayında son durumda rütbe bi yana terörle mücadelede her zaman tecrübe ön plandadır..Diyorum çünki terhisime 2 gün kala darıkent te ve kutu deresineoperasyona götürüldm zaten istekli gittik ve terhisimi 1 gün gece skorsky lerle terhis edildik..Allah şehitlerimizi yüceltsin..
Son kadrolu -uzman komando birlikleri oluşturulma sebeblerinin birisde budur..