Güney Doğu ve Doğu Anadoluda Eğitim Sıfır (Dibe Vurdu)

karakabusu

Banned
Katılım
20 Şub 2007
Mesajlar
651
Reaction score
0
Puanları
0
Güneydoğu'nun ÖSS'deki başarısızlığı
Diyarbakır (AA)- Güneydoğu Anadolu Bölgesi illerindeki milli eğitim müdürleri, Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ile ilgili durumlarını değerlendirdi. İl müdürleri, başarı sıralamasında gerilerde yer almalarının ön önemli nedenleri olarak öğretmen sirkülasyonu ile öğrencilere uygun çalışma koşullarının sağlanamamasını gösteriyorlar.

ÖSS'de Türkiye sıralamasında gerilerde kalan Güneydoğu'daki başarısızlığın en büyük nedeninin sosyo ekonomik sebepler ve öğretmen sirkülasyonu olduğu bildirildi. 2007 yılındaki ÖSS'nin Türkiye sıralamasında Batman 50, Diyarbakır 46, Mardin 74, Siirt 71, Şırnak ise 80. sırada yer aldı. Son yıllarda ÖSS Türkiye sıralamasında en başarısız iller arasında gösterilen Şırnak'ın Milli Eğitim Müdürü Ömer Birlik, başarısızlığın en büyük nedeninin öğretmen sirkülasyonundaki artış olduğunu söyledi.

Birlik, ''Bölgede yaşanan sıkıntılar nedeniyle her geçen gün artan göç ve nüfus artışı, başarısızlığı beraberinde getiriyor. Çünkü nüfus artışının ortaya çıkardığı kalabalık aileler ve beraberinde öğrenci ile veli diyaloğunun yetersizliği, elverişsiz çalışma ortamı öğrencinin başarısını büyük oranda düşürüyor'' dedi. Diyarbakır Milli Eğitim Müdürü Mustafa Tekdemir, ÖSS sıralamasında 2006 yılında 60. sırada yer alan ve bu yıl 46. sıraya yükselen başarının sağlanması için öncelikli olarak öğrencinin ortamının iyileştirilmesi gerektiğini belirtti.

Mardin Milli Eğitim Müdürü Selim Uran, yıllardır ilköğretimde yaşanan sorunların ortaöğretime de yansıdığını söyledi. ÖSS'de illerin başarı sıralamasında 74. sırada olduklarını belirten Uran, ''2006 yılında Mardin 78. sıradayken, bu yıl 4 sıra yükseldi. Bu bizim için memnuniyet verici bir başarıdır. Kentimizdeki ve ilçelerdeki
Anadolu liseleri henüz mezun vermedi. Anadolu öğretmen lisesi yeni mezun verdi. Mardin'de hala bir özel okul yok'' dedi.

Batman Milli Eğitim Müdürü Şinasi Soyer de ÖSS Türkiye sıralamasında 53. sıradan 50. sıraya yükseldiklerini söyledi. Siirt Milli Eğitim Müdürü Şerafettin Demirci ise ÖSS Türkiye sıralamasında 71. sırada yer almalarının en büyük nedeninin öğretmen sirkülasyonu olduğunu söyledi.
 
''Güneydoğu'nun ÖSS'deki başarısızlığı
Diyarbakır (AA)- Güneydoğu Anadolu Bölgesi illerindeki milli eğitim müdürleri, Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ile ilgili durumlarını değerlendirdi. İl müdürleri, başarı sıralamasında gerilerde yer almalarının ön önemli nedenleri olarak öğretmen sirkülasyonu ile öğrencilere uygun çalışma koşullarının sağlanamamasını gösteriyorlar.''''

öğrencilere uygun çalışma koşulları sağlanamıyor yetersiz geliyorsa demekki orada az cami var daha çok yapılmalı
 
''Güneydoğu'nun ÖSS'deki başarısızlığı
Diyarbakır (AA)- Güneydoğu Anadolu Bölgesi illerindeki milli eğitim müdürleri, Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ile ilgili durumlarını değerlendirdi. İl müdürleri, başarı sıralamasında gerilerde yer almalarının ön önemli nedenleri olarak öğretmen sirkülasyonu ile öğrencilere uygun çalışma koşullarının sağlanamamasını gösteriyorlar.''''

öğrencilere uygun çalışma koşulları sağlanamıyor yetersiz geliyorsa demekki orada az cami var daha çok yapılmalı

dini karıştırmadan yorum yap laik beyfendi !
 
bence ögetmen sirkülasyonunu biraz azaltmak için oraya gönderilen ögretmenlerin maaşlarını diger bölgelere kıyasla artırılması fikrindeyim yoksa insanlar gitmek istemezler. cazip bir yer haline getirilmesi kanatindeyim...
 
bence ögetmen sirkülasyonunu biraz azaltmak için oraya gönderilen ögretmenlerin maaşlarını diger bölgelere kıyasla artırılması fikrindeyim yoksa insanlar gitmek istemezler. cazip bir yer haline getirilmesi kanatindeyim...

katılıyorum...
 
''Güneydoğu'nun ÖSS'deki başarısızlığı
Diyarbakır (AA)- Güneydoğu Anadolu Bölgesi illerindeki milli eğitim müdürleri, Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ile ilgili durumlarını değerlendirdi. İl müdürleri, başarı sıralamasında gerilerde yer almalarının ön önemli nedenleri olarak öğretmen sirkülasyonu ile öğrencilere uygun çalışma koşullarının sağlanamamasını gösteriyorlar.''''

öğrencilere uygun çalışma koşulları sağlanamıyor yetersiz geliyorsa demekki orada az cami var daha çok yapılmalı


nerde konuyu sapıttırem diye baya çalışmıssın.

ordaki halkın yapısı öle.hepsinin değil ama büyük çoğunluğunu.
adamın 30 çocuğu var ben bunları okutup para harcıcağıma çalıştırır günde 30 işçi parasını elime alırım diye düşünüyor.
 
Dostum, dostlarım önce milli eğitim bakanlığı mecburi eğitimi kaldırsın GDyu Alcatras,Sibirya gibi sürgün veya hapis yeri gibi lanse etmeyi bıraksın öğretmenler arasında bak o zaman eğitim nasıl fırlıyor sorun tek bu deil 30 çocuk konusu da acı bir şekilde doğrudur ama işin acı kısmı adamın deil devletin bakın yine yanlış anlamayın hükümet demiyorum devlet diyorum onun suçudur buraya yeterli yatırım yapılmazsa adam onları okutacak parayı kazanamazssa tabi para kazanmalarına bakar
 
ben hackhellde geçen hafta bi konu açtım hatırlayın efendiler her mahalleye bi okul biraz daha az cami lütfen ama lütfen arkadaşlar cemaat toplansın yine bu okul yardımını cami çıkışında camiye yardım olarak değil yavrularınız için okul yardımı olarak toplasın yazık doğudakilere onlar eğitimsiz kaldıkça pkk piçleri onları kandıracak....
 
burada etken aynı zamanda kültürel
oranın insanının eğitime ve okula bakış açısı da facia.
hala kızları okula göndermiyorlar
sivil toplum örgütleri takla atıyor
kızları okula göndersinler diye adamların eline para veriyor.

siz öğretmen gönderin, adam okula önem vermeyince çocuğu da önem vermez elbette...

Malatya ya bakın. O da hemen hemen aynı bölge ama insan ve kültür faktörü ne kadar etkili.
 
Geri
Üst