Formula 1

Tragedy

Photo Manipulator
Altın Üye
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
6,789
Reaction score
0
Puanları
0
F1 [ 2008 ] Sezonu Sürücüler ve Takımlar

2008 SEZONU TAKIMLAR VE PİLOTLAR


kdjq6r.jpg


i4k385.jpg


nvz8rs.jpg


2exopqf.jpg


5f15y1.jpg


2z4ygso.jpg


2yy4d9g.jpg


w1pwug.jpg


w7ooix.jpg


2wdbvq8.jpg


k4yxs5.jpg


KALAN YARIŞLAR & TAKVİM

2dhxpg8.jpg


SÜRÜCÜLER KLASMANINDAKİ PUAN DURUMU

b8agqh.jpg


TAKIMLAR KLASMANINDA PUAN DURUMU

2qdok8o.jpg




Teşekkürler legolas53
 


MACARİSTAN 2008 YARIŞ SONUÇLARI & PUAN DURUMU


20k6rly.jpg


SÜRÜCÜLER KLASMANI

2pyz76e.jpg


TAKIMLARIN SON PUAN DURUMU

10ifncx.jpg



Raikkonen: "Tatil için İyi Bir Zaman"


9blqhf.jpg



Macaristan Grand Prix'sini üçüncü sırada tamamlayan, ancak performans açısından beklenini veremediği düşünülen Ferrari pilotu Kimi Raikkonen, Valensiya'da yeniden yarışmaya başlamadan önce kısa bir ara vermenin tam zamanı olduğunu söylüyor.

Şampiyonada Lewis Hamilton'un ardından ikinci sırada bulunan Raikkonen "Bu kısa ara tam zamanında geldi. Yarışarak ve test yaparak harcadığımız enerjimizi yeniden toplamak zorundayız. Böylece gelecek yarış ve sezonun geri kalanı için hazır olacağız." diyor.

Raikkonen daha önce verdiği demeçte şampiyonadaki pozisyonunu çok kötü olmadığını ama daha iyisini yapmak istediklerini söylemiş ve Macaristan'da üzücü bir haftasonu geçirdiğini kabul etmişti.

Fin pilot biraz moral toplamak ve dinlenmek için Finlandiya'ya gideceğini söyledi.




Massa: 'Kabus gibiydi uyanmak istedim ama zaten uyanıktım'


Pazar günü Hungaroring'de kariyerinin en iyi performanslarından birini sergileyen Massa, 10 puana iki tur kala motorunun patlaması nedeniyle yarışa veda etmek zorunda kalmıştı.

Yarış dışı kaldığına inanmakta zorlandığını ifade eden Massa, "Macaristan GP'yi unutmak istemiyorum çünkü kesinlikle Formula 1'deki en iyi yarışlarımdan biriydi. Fakat diğerleri gibi zaferle sona ermedi" dedi.

Brezilyalı sürücü, "Üzüntü verici bir durum, çünkü gerçekten hem ben hem de takım başarıyı hak etmişti. Şampiyonanın çok önemli bir anında mükemmel bir yarış çıkardık. Ancak maalesef 10 puanla eve dönemedik, puanlar elimizden kayıp gitti. O yüzden gerçekten üzüntü verici. Neyse bu tür şeyler zaman zaman motor sporlarında yaşanıyor" diye konuştu.

Zafere dakikalar kala motorun iflas ettiğinde "tuhaf bir duygu" yaşadığını belirten Massa, "Bir kabus gibiydi, uyanmak istedim ama başaramadım, çünkü zaten uyanıktım, inanılmaz bir hayal kırıklığıydı. Bu bazen gerçekten acımasız olabiliyor" ifadelerini kullandı.

Massa, yarış dışı kalmasına rağmen şampiyonadaki mücadelesinin sürdüğünü belirterek soğukkanlılığını koruduğunu işaret etti.

Bununla birlikte Ferrari'nin artık bu şeklide puan kaybetmeye tahammülü olmadığını ve böyle bir lüksü bulunmadığını vurgulayan Massa, "En azından sıralamaya bakınca sakin kalabilirim, çünkü Lewis kazanmadı, ancak bu şekilde puanları harcayamayız. 10 puan kaybettik, ancak işin olumlu yönüne de bakmak lazım, o da gerçekten güçlü olduğumuzu gösterdik" dedi.

Macaristan öncesi ve yarış hafta sonu takımın harika çalıştığını gerek stratejisi gerekse İngiltere ve Almanya'daki problemlerin giderilmesi noktasında iyi bir iş çıkardıklarını ifade etti.



Teşekkürler legolas53
 
WILLIAMS COSWORTH
i26735_takimlarbmw0xh.jpg

MARK WEBBER (AUS)
i26736_mwr.jpg

Doğum tarihi: 27 Ağustos 1976
Boy: 184 cm
Kilo: 74 kg
Katıldığı GP: 69
Pole pozisyonu: 0
Podyum: 1
İlk yarışı: 2002 (Melbourne)
En iyi derecesi: 3
2005 şampiyona pozisyonu: 10
NICO ROSBERG (GER)
i26738_1131006797588rosbergnico031105.jpg

Doğum tarihi: 27 Haziran 1985
Boy: 178 cm
Kilo: 69 kg
Zafer: 0
Katıldığı GP: 0
Pole pozisyonu: 0
Podyum: 0
İlk yarışı: 2006 (Bahrain)
En iyi derecesi: 0
2005 şampiyona pozisyonu: -

HONDA
i26741_takimlarhonda5yv.jpg

RUBENS BARRICHELLO (BRA)
i26742_barrichello.jpg

Doğum tarihi: 23 Mayıs 1972
Boy: 172 cm
Kilo: 74kg
Zafer: 9
Katıldığı GP: 217
Pole pozisyonu: 13
Podyum: 61
İlk yarışı: 1993 (Kyalami)
En iyi derecesi: 1
2005 şampiyona pozisyonu: 8
JENSON BUTTON (GBR)
i26743_jensonbutton150.jpg

Doğum tarihi: 19 Ocak 1980
Boy: 181 cm
Kilo: 69 kg
Zafer: 0
Katıldığı GP: 100
Pole pozisyonu: 2
Podyum: 12
İlk yarışı: 2000 (Melbourne)
En iyi derecesi: 2
2005 şampiyona pozisyonu: 9​
 
MF1 RACING TOYOTA
-
CHRISTIJAN ALBERS (NED)

i26749_01albers.jpg

Doğum tarihi: 16 Nisan 1979
Boy: 176 cm
Kilo: 68 kg
Zafer: 0
Katıldığı GP: 19
Pole pozisyonu: 0
Podyum: 0
İlk yarışı: 2005 (Melbourne)
En iyi derecesi: 5
2005 şampiyona pozisyonu: 19
TIAGO MONTEIRO (POR)
i26750_tiagomonteiro2005.jpg

Doğum tarihi: 24 Temmuz 1976
Boy: 174 cm
Kilo: 64 kg
Zafer: 0
Katıldığı GP: 19
Pole pozisyonu: 0
Podyum: 1
İlk yarışı: 2005 (Melbourne)
En iyi derecesi: 3
2005 şampiyona pozisyonu: 16

TORO ROSSO
-
VITANTONIO LIUZZI (ITA)

i26753_oztonio1.jpg

Doğum tarihi: 6 Ağustos 1981
Boy: 168 cm
Kilo: 65 kg
Zafer: 0
Katıldığı GP: 4
Pole pozisyonu: 0
Podyum: 0
İlk yarışı: 2005 (Imola)
En iyi derecesi: 8
2005 şampiyona pozisyonu: 24
SCOTT SPEED (USA)
i26754_scottspeed1.jpg

Doğum tarihi: 24 Ocak 1983
Boy: 177 cm
Kilo: 69 kg
Zafer: 0
Katıldığı GP: 0
Pole pozisyonu: 0
Podyum: 0
İlk yarışı: 2006 (Bahrain)
En iyi derecesi: 0
2005 şampiyona pozisyonu:-​
 
SUPER AGURI
-
TAKUMO SATO (JPN)

i26755_1141393.jpg

Doğum tarihi: 28 Ocak 1977
Boy: 163 cm
Kilo: 60 kg
Zafer: 0
Katıldığı GP: 51
Pole pozisyonu: 0
Podyum: 1
İlk yarışı: 2002 (Melbourne)
En iyi derecesi: 3
2005 şampiyona pozisyonu: 23
YUJE IDE (JPN)
-
Doğum tarihi
: 12 Ocak 1975
Boy: 178 cm
Kilo: 63 kg
Zafer: 0
Katıldığı GP: 0
Pole pozisyonu: 0
Podyum: 0
İlk yarışı: 2006 (Bahrain)
En iyi derecesi: 0
2005 şampiyona pozisyonu: -

RED BULL FERRARI
-
DAVID COULTHARD (GBR)

i26758_autosportdavidcoulthard150150x180.jpg

Doğum tarihi: 27 Mart 1971
Boy: 182 cm
Kilo: 75 kg
Zafer: 13
Katıldığı GP: 194
Pole pozisyonu: 12
Podyum: 60
İlk yarışı: 1994 (Barcelona)
En iyi derecesi: 1
2005 şampiyona pozisyonu: 12
CHRISTIAN KLEIN (AUT)
i26760_f1chris.jpg

Doğum tarihi: 7 Şubat 1983
Boy: 169 cm
Kilo: 68 kg
Zafer: 0
Katıldığı GP: 33
Pole pozisyonu: 0
Podyum: 0
İlk yarışı: 2004 (Melbourne)
En iyi derecesi: 5
2005 şampiyona pozisyonu: 15​
 
Arkadaşlar Formula 1'e ait bütün bilgileri,materyalleri lütfen bu başlık altından paylaşınız.Ayrıca bu başlık sadece paylaşım amaçlı kullanılacaktır,yani bu başlığa 'ellerine sağlık,çok güzel çalışma..ws.. gibi mesajlar atmayınız.Paylaşım harici attığınız her mesaj weya yorum silinecektir.Beğendiğiniz paylaşımlara Teşekkür Et butonunu kullanarak beğeninizi belirtebilirsiniz.Böylece aradığınız bir konuya daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilir ve aynı zamanda kirliliği önlemiş olursunuz.

Saygılarımızla..Spor&Spor Bahisleri Moderatorleri

ژảỸ ژảỸ-Majesties-|ChaMuR|
 

İstanbul Park pistine, E5 ve TEM Ankara yolu üzerinden Sabiha Gökçen Havaalanı çıkışından sonra F1 tabelaları takip edilerek gidilir..
İETT ile gitmek istersen Atatürk Havalimanı, Taksim, Mecidiyeköy, Kadıköy, Bostancı ve Pendik'ten hareket edecektir..
İDO ile Bakırköy, Karaköy, Eminönü ve Kabataş'tan kalkan Deniz Otobüsleri izleyicileri Pendik iskelesine taşıyacak..
İzleyicilerin buradan İstanbul Park pistine ulaşmaları İETT otobüsleriyle gerçekleşecek.. ;]

Ek Bilgi

İstanbul Park Pisti, Tuzla Tepeören yakınlarında bulunmakta ve toplam 2,215,000 m2'lik bir alanı kaplamaktadır. Alman Mimar Hermann Tilke, pisti 5.333 km. uzunluğunda, 14.5-21.0 m genişliğinde ve saat yönünün tersine koşulacak şekilde tasarlamıştır. Pistte toplam viraj sayısı sağa 6, sola 8 olmak üzere, 14 adet olup, maksimum hız ise 320.58 km/st'tir. İnişli çıkışlı bir yapıya sahip olan pistteki en yüksek eğim yüzde 8.145 olacaktır.
İstanbul park Pistinde çevre yolu ile iç yolları bağlayan 2 adet alt geçit, yaya ulaşımı için 3 adet üst geçit ile 2 adet alt geçit bulunmaktadır. Pistteki ana yapılar; Padok, pit binaları, ana tribünler ve servis binalarından oluşmaktadır. Ayrıca 12.000 kapasiteli bir otopark alanı ile 4 helikopter sahası mevcuttur..

Pistin Teknik Özellikleri:

Uzunluk: 5,333 km
Genişlik: 14 - 21,5 m
Çevreyolu uzunluğu: 5.482 km
İç yollar toplamı: 2.286 adet
Toplam viraj sayısı: 14 (6 adet sağ ve 8 adet sol)
Toplam düzlük sayısı: 4 adet
En keskin viraj yarı çapı: 15 m
En uzun düzlük: 720 m
Start/Finiş düzlüğü uzunluğu: 655,5 m
Maksimum hız: 320,6 km/st
Ana tribün seyirci kapasitesi: 25.000
Geçici tribün seyirci kapasitesi: 50.000
Doğal tribün seyirci kapasitesi: 50.000- 70.000
Toplam kapasite: 125.000-145.000
Medya Merkezi, 600 kişiye hizmet verebilecek kapasitedir..
 
F1 Kuralları !

Teknik Kurallar
Aracin Ebatlari ve Agirligi
- Aracin genisligi en fazla lastikler ve jantlar da dahil olmak üzere 180 cm olabilir.
- Aracin uzunlugu en fazla 420 cm olabilir.
- Aracin yüksekligi en fazla 95 cm olabilir.
- Iki tekerlek arasi en fazla 140 cm olabilir.
- Aracin yerden yüksekligi en az 5 cm olabilir.
- Aracin ağirligi pilot da dahil olmak üzere en az 600 kg olabilir.

Kanatlar ve Aerodinamik
- Kanatlar kesinlikle sasiye sabitlenmis olmali ve hava akimlarindan dolayi hareket etmemelidir.
- Arkan kanatlarin genisligi en fazla 100 cm, yüksekligi ise en fazla 30 cm olabilir.
- Ön kanatlar, 50 kg'i kaldirabilecek dayaniklilikta olmalidir ve en fazla 0.5 cm esneyebilir.

Motor
- Motor hacmi 3000 cc'yi geçemez.
- Silindir sayisi 10 ile sinirlandirilmistir.
- Her silindir en fazla 5 valf bulundurabilir. (Bütün takimlar silindir basina 4 valf kullanmaktadir.)
- Motorun sarj edilmesi sirasinda 'supercharging' ve 'turbocharging' yasaklanmistir.
- Motorun yapisi (özellikle saftlar) çelik ve dökme demirden yapilmalidir.
- Pistonlar, silindir basi ve silindir yataklari yapay kimyasal bilesiklerden yapilamazlar (örnegin karbon fiber).
- Egzoz sisteminin uzunlugu degisken olamaz.
- Aracin startta ve pit stop çalistirilmasi sirasinda yardimci baska bir alet kullanilabilir.
- Hiz sabitleyici pite girerken ve çikarken bir de 1.- 2.- 3. viteslerde kullanilabilir.

Fren
- Araçlar sadece hidrolik fren sistemini kullanabilir. Iki hidrolik sistem bulundururlar, biri önde, digeri arkada kullanilir.
- Otomatik kilit sistemi 'anti-lock system' yasaklanmistir.
- Her tekerlekte en fazla 6 pistonlu fren kalibresi kullanilabilir.
- Her tekerlek için bir disk kullanilabilir. Bu diskin kalinligi en fazla 2.8 cm, dis çapi ise en fazla 27.8 cm olabilir.

Süspansiyon ve Yönlendirme
- Araçlarin kullandiklari süspansiyon gerekli esnekligi saglamalidir.
- Pilotun araci iyi yönetebilmesi için süspansiyon çubuklari çelik kablo ile araca baglanmalidir.


YENI KURALLAR

1- Siralama turlari formati yeniden düzenlendi. Buna göre eskiden sadece Cumartesi günü 1 saatlik süre içinde takimlarin zamani serbest kullanarak iyi bir derece aradigi siralama turlari, iki güne yayilarak 12 tur yerine, sadece tek bir hizli turun atilacagi iki günlü 'Süper Pol' sistemine dönüstü. Böylece Cuma günü ilk seansta alinacak dereceler, Cumartesi piste çikma sirasini belirleyecek. Cumartesi günü ise Cuma en iyi dereceyi yapacak pilot son sirada çikma sansini kazanacak.

2- 6 pilota, birinciden itibaren 10-6-4-3-2-1 sirasiyla belirlenen puan sistemi, yeni düzenlemeye göre ilk 8'e birinciden itibaren 10-8-6-5-4-3-2-1 seklinde gerçeklesecek.

3- Lastik firmalarina her takim için ayri lastik üretme serbestisi getiriliyor. Michelin ve Bridgestone sözlesmeli takimlarin her birisi için özel alasimlar hazirlayabilecek.

4- Sürücülere elektronik yardim saglayan kalkis ve çekis kontrol sistemleriyle tam otomatik viteslerin Ingiltere GP'sinden itibaren kullanimina son verildi.

5- Çift tarafli veri transferi yasaklanarak, sadece araçtan pite telemetriye izin verildi. 2004 sezonunda ise araçtan pite telemetri de yasaklar kapsamina alindi.

6- Sürücü ile takim arasindaki telsiz konusmalari FIA ve medyaya açik kalmak kaydiyla serbest birakildi.

7- Takim emirleri uygulamasi kesinlikle yasaklandi. Uyulmamasi durumunda çok ciddi yaptirimlar uygulanacagi özellikle belirtildi.

8- Yedek otomobil kullanimina olaganüstü durumlar disinda yasak getirildi. Yedek otomobil ancak yaris otomobilinin onarilamayacak kadar hasar görmesi durumunda kullanilabilecek. Bu durumda bile araç yarisa pit alanindan baslayacak.

9- 2004'ten itibaren takimlar ayni fren sistemi ve kanati kullanacak.

10- 2004'ten itibaren her hafta sonu tek motor kullanilacak.

11- 2005 yilinda her otomobil iki hafta sonu ayni motorla yarisacak.

12- 2006'da her araca ayni motorla 6 yaris zorunlulugu getiriliyor.

13- Siralama turlarindan sonra araçlar FIA denetçileri kontrolündeki Parc Ferme'ye [ Kapali Park ] çekilecek. Otomobil üzerinde FIA'nin belirledigi ufak degisiklikler denetçiler nezdinde yapildiktan sonra Pazar günü yarisa kadar üzerinde degisiklik yapilmasina ve yakit ikmaline izin verilmeyecek.
 
F1 Pist Rehberi !



2005 Zafer: Kimi Raikkonen (1st 24' 34'' 454)
2005 Pol Pozisyonu: Kimi Raikkonen (1' 26'' 797)
2005 En Hızlı Tur: Juan Pablo Montoya (1' 24'' 770)

İstanbul Park Pisti, Tuzla Tepeören yakınlarında bulunmakta ve toplam 2,215,000 m2'lik bir alanı kaplamaktadır. Alman Mimar Hermann Tilke, pisti 5.333 km. uzunluğunda, 14.5-21.0 m genişliğinde ve saat yönünün tersine koşulacak şekilde tasarlamıştır. Pistte toplam viraj sayısı sağa 6, sola 8 olmak üzere, 14 adet olup, maksimum hız ise 320.58 km/st'tir. İnişli çıkışlı bir yapıya sahip olan pistteki en yüksek eğim yüzde 8.145 olacaktır.
İstanbul park Pistinde çevre yolu ile iç yolları bağlayan 2 adet alt geçit, yaya ulaşımı için 3 adet üst geçit ile 2 adet alt geçit bulunmaktadır. Pistteki ana yapılar; Padok, pit binaları, ana tribünler ve servis binalarından oluşmaktadır. Ayrıca 12.000 kapasiteli bir otopark alanı ile 4 helikopter sahası mevcuttur.

Pistin teknik özellikleri:

Uzunluk: 5,333 km
Genişlik: 14 - 21,5 m
Çevreyolu uzunluğu: 5.482 km
İç yollar toplamı: 2.286 adet
Toplam viraj sayısı: 14 (6 adet sağ ve 8 adet sol)
Toplam düzlük sayısı: 4 adet
En keskin viraj yarı çapı: 15 m
En uzun düzlük: 720 m
Start/Finiş düzlüğü uzunluğu: 655,5 m
Maksimum hız: 320,6 km/st
Ana tribün seyirci kapasitesi: 25.000
Geçici tribün seyirci kapasitesi: 50.000
Doğal tribün seyirci kapasitesi: 50.000- 70.000
Toplam kapasite: 125.000-145.000
Medya Merkezi, 600 kişiye hizmet verebilecek kapasitedir..



2005 Zafer: Giancarlo Fisichella (1st 24' 17'' 336)
2005 Pol Pozisyonu: Giancarlo Fisichella (1' 28'' 289)
2005 En Hızlı Tur: Giancarlo Fisichella (1' 25'' 683)

Starttan itibaren hızlanan otomobiller, Fangio Stand'a (Jones Virajı) gelindiğinde 295 km/st hıza erişirler. 1 nolu viraj pistin en sert ve frenajın çok önemli olduğu virajdır. Burada pilotlar üzerine binen yatay güç yaklaşık 3.5G'dir. İki sert ve sağa doğru virajı geride bırakan pilotları bu kez sola doğru eğimli 4 ve hemen ardından sağa doğru eğimli 5 nolu virajlar beklemektedir. Brabham çıkışında 280 km/st hıza erişen otomobiller bu dönemde en fazla 170 km/st hız yapabilirler. Albert Road Virajından önce 1'inci Sektör geçilir. 3. vites ve 105 km/st ile geçilen bu virajdan sonra iki rahat viraj geçilir. Bunlardan Lauda Virajı 5'inci vites ve 250 km/st hızla geçilmektedir.

9 nolu Clark Chicane'da otomobiller yine çok sert frenaj yapmak durumundadirlar. Pilotlara burada binen yatay güç ise 3.3G'dir. Hemen çikista 245 km/st hiza ulasan otomobiller, önlerindeki nisbeten rahat düzlükte 2'inci Sektörü geçerler (280 km/st). 6'inci vites ve 255 km/st hizla gelinen Ascari Viraji 3'üncü vitesle ve 110 km/st hizla geçilir.

Start-Finiş düzlüğü öncesi yer alan son 2 virajdan ilki olan Stewart 150 km/st (4. vites) ve Prost ise 130 km/st (4. vites) hızla geçilir. Tam arada yer alan 15 nolu viraj çıkışı, aynı zamanda Pit Alanının da girişidir. Prost Virajından çıkan otomobil 4'üncü vitesle ve 250 km/st hızla Start-Finiş düzlüğüne girer ve Albert Park Pistindeki tam turunu tamamlamış olur..



2005 Zafer: Fernando Alonso (1st 31' 33'' 736)
2005 Pol Pozisyonu: Fernando Alonso (1' 35'' 090)
2005 En Hızlı Tur: Kimi Raikkonen (1' 35'' 483)

Sepang Formula 1 Pisti'nin 1999 yılında hizmete girmesi sadece Malezya motorsporları tarihinde yepyeni bir sayfa açılmasıyla kalmadı, uluslararası otomobil sporları arenasında da "en mükemmel Formula 1 pisti" özelliğini kazandı. Sepang Uluslararası Pisti Formula 1 pilotları arasında da "mücadeleye en fazla açık pist" olarak beğeni kazanmış durumdadır. Sepang'ın bir başka özelliği ise, şu an Formula 1 yarışlarının yapıldığı 17 pist arasındaki en modern tesislere sahip bulunan mekan olmasıdır.

Ekim 1999'da yapılan ve Sepang Pisti'nde ilk kez düzenlenen Petronas Malezya Grand Prix'si, Güney Doğu Asya'da yapılan ilk Formula 1 yarışı olarak da tarihe geçmiş oldu. Bu GP, FOM (Formula 1 Yönetimi) tarafından da sezonun "en iyi GP'si" olarak ödüllendirildi. Pist FIA tarafından istenen tüm spesifikasyonlara fazlasıyla sahip olup, dünyada F1 logosunu adıyla birleştiren ilk ve tek mekandır. Tribünlerinin konumu da son derece özel olan Sepang Pisti'nde, Büyük Tribünler pistin 2 ana düzlüğüne bakmaktadır. Sepang Pisti toplam 100 bin seyirci kapasitelidir..



2005 Zafer: Fernando Alonso (1st 29' 18'' 531)
2005 Pol Pozisyonu: Fernando Alonso (1' 32'' 054)
2005 En Hızlı Tur: Pedro De La Rosa (1' 31'' 447)

Sakhir adıyla anılan Bahreyn Uluslararası Pisti (BIC - Bahrain International Circuit) Bahreyn'in başkenti Manama'ya 30 kilometre uzaklıktaki çöl arazisi üzerine kurulmuş son derece modern ve yuksek teknoloji ürünü bir kompleksten oluşuyor.

Bu sezon ilk kez Formula 1 yarışının yapılacağı pistte toplam 11 viraj bulunuyor. Bu virajlardan 7'si sağ yönde, 4'u ise sol yöndedir. 5.417 kilometre uzunluğundaki Sakhir Pistinin seyirci kapasitesi ise yaklaşık 50 bin. Pistte ulaşılması öngörülen en yuksek hız ise 310 Km/St'dir. Tahmin edilen tur zamanları ise 1dk 35.000sn dolaylarındadır (saatte ortalama 195 Km/St hıza göre).

Etrafın çöl arazisi olması nedeniyle pist uzerinde kum parçacıklarının olması takımları ve pilotları endişelendiriyor..



2005 Zafer: Fernando Alonso (1st 27' 41'' 921)
2005 Pol Pozisyonu: Kimi Raikkonen (1' 22'' 994)
2005 En Hızlı Tur: Michael Schumacher (1' 21'' 858)

Bu yıl 23'üncüsü gerçekleştirilecek olan San Marino Grand Prix'sine ev sahipliği yapacak Imola Pisti'nin tarihi M.Ö. 80 yılına dek uzanıyor.

Imola halkının hız ve yarışmaya olan tutkusu Roma devrinde başlar. M.Ö. 80'de o zamanki adı Cornelli Forum olan Imola'nın en merkezi yerinde bir anfitiyatro inşa edildi ve burada "chariot" adı verilen 2 tekerlekli at arabalarıyla heyecanlı yarışlar yapılmaya başlandı.

Bugünkü pistin temelleri ise 1940'lı yıllara dayanıyor. Savaş sonrası zayıflayan ekonomiyi güçlendirmek amacıyla inşasına başlanan Imola'da yol yapımı büyük önem kazandı. Bugünkü pisti oluşturan güzergahın büyük bir kısmı da o zamanlarda yapılan yollardı. Imola'ya asıl yatırım ise, piste bugün adını veren Enzo ve Dino Ferrari kardeşler tarafından 1952'de başlatıldı.

1950'de resmiyet kazanan Formula 1 yarışı ise buraya ilk kez 1980'de geldi. O yıl yapılan yarışı Brezilyalı Nelson Piquet, Brabham BT49 (Ford 3.0 V8) otomobiliyle kazandı.

Imola’nın “Enzo e Dino Ferrari Pisti” 4.920 kilometre uzunluğunda olup, yarış 62 tur üzerinden yapılacak. Pistteki “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru Michael Schumacher’e (Ferrari) ait: 1dk 21.091sn (2002)



2005 Zafer: Kimi Raikkonen (1st 27' 16'' 830)
2005 Pol Pozisyonu: Kimi Raikkonen (1' 16'' 602)
2005 En Hızlı Tur: Giancarlo Fisichella (1' 15'' 641)

Barselona’nın Catalunya Pisti, bu yıl 33'üncüsü yapılacak olan İspanya Grand Prix'sine 1991’den bu yana ev sahipliği yapıyor.

İspanya Grand Prix’si Formula 1 tarihinde ilk kez 1951 yılında Pedralbes Pistinde yapıldı ve bu yarışı Juan Manuel Fangio Alfa Romeo 159 ile kazandı. 1954’den sonra İspanya GP’sine ara verildi ve 1968’de Jarama Pistinde tekrar yapıldı. Bu yıldan itibaren İspanya GP’si her yıl farklı iki pistte yapılmaya başlandı. 1970, 1972, 1974, 1976, 1977, 1978, 1979 ve 1981 yıllarında Jaramada, 1969, 1971, 1973 ve 1975’deki yarışlar ise Montjuich Pistinde gerçekleştirildi. Aradaki 1980 yılında İspanya GP’si yine yapılmadı.

1986’dan 1991’e kadar geçen sürede Sevilla’daki Jerez Pisti İspanya GP’sine ev sahipliği yaptı.

1991’den günümüze kadar kullanılmakta olan Barselona’daki “Catalunya Pisti” 4.730 kilometre uzunluğunda olup, yarış 65 tur üzerinden yapılacak. Pistteki “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru Michael Schumacher’e (Ferrari) ait: 1dk 20.355sn (2002). Geçen yılki yarışta Pole Pozisyonunu yine Michael Schumacher aldı (1dk 16.364sn).

Catalunya Pisti'nin zemini Interlagos kadar olmasa bile, yine de çok düzgün olmayıp, pilotlara düzenli ve rahat bir sürüş olanağı vermemektedir. Virajlar ve chicane'larda frenleme çok önemli olup, lastiklerde de yine bu pistte çok hızlı bir aşınma gözlenir.

Catalunya Pistinin Start/Finiş düzlüğü, Formula 1 takviminde yer alan pistler arasında "en uzun" olanıdır. Bu düzlüğün sonunda bulunan Elf Virajına otomobiller yaklaşık 315 km/st hızla (6'ıncı vites) gelirler ve virajın uç noktasında hızları 120 km/st'e düşer. Pistte pilotlara binen en fazla G-Force (yatay güç) ise pit alanı girişinden sonra yer alan ve Start/Finiş düzlüğü öncesindeki en son virajdadır: 3.3 G. Elf Virajına gelişin son bölümü yokuş aşağı olup, virajın çıkışında ise sağa ve yukarı doğru meyilli bir bölüm bulunmaktadır. Catalunya Formula 1 takvimindeki "en hızlı" 4'üncü pisttir..
 


2005 Zafer: Kimi Raikkonen (1st 45' 15'' 556)
2005 Pol Pozisyonu: Kimi Raikkonen (2' 30'' 323)
2005 En Hızlı Tur: Michael Schumacher (1' 15'' 842)

Bu yıl 48'inci Monako Grand Prix'sinin yapılacağı Monte Carlo şehir pistindeki ilk yarış 1950’de yapıldı ve yarışı Juan Manuel Fangio, Alfa Romeo (Alfa Romeo 158 1.5 L8) otomobili ile kazandı. Monako’da 1951-1954 arası yarış yapılmadı. 1955’den bu yana aralıksız olarak yapılan tarihi Monako Grand Prix'sinin organizasyonunu, Avrupa'nın önde gelen otomobil klüplerinden birisi olan Monako Otomobil Klübü (Automobile Club de Monaco) yapmaktadır.

Monako Grand Prix'sinin yapıldığı Monte Carlo şehri, pist olarak ilk kez 1929 yılında açıldı. Yarış haftasonu için kurulup, yarıştan hemen sonra sökülen portatif tribünlerin kapasitesi 120 bindir. Kuşkusuz Formula 1 takviminin en ünlü ve en renkli yarışı olan Monako GP'si, yıllardır Monte Carlo Prensliğinin sokaklarında yapılıyor. Bu GP aynı zamanda takvimdeki en yavaş yarışa da sahne olmaktadır. Gerek padok ve pit alanı, gerekse pistin dar olmasına karşın özellikle pilotlar için bu GP'nin anlamı çok büyüktür. Her pilotun hayalini bir kez olsun Monako GP'sini kazanmak süsler. Pistin dar olması, pol pozisyonu ve grid’de önlerde yer almak açısından da son derece önemlidir.

Monte Karlo Şehir Pisti 3,360 km uzunluğunda olup, yarış 78 tur üzerinden yapılacaktır. Pistin “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru 1dk 18.023sn ile Rubens Barrichello’ya (Ferrari) aittir (2002). Geçen yılki Pole Pozisyonunu 1dk 16.676sn ile Juan Pablo Montoya (Williams) kazanmıştı.



2005 Zafer: Fernando Alonso (1st 31' 46'' 648)
2005 Pol Pozisyonu: Nick Heidfeld (1' 30'' 081)
2005 En Hızlı Tur: Fernando Alonso (1' 30'' 711)

1925 yılında açılan Nurburgring başlangıçta son derece uzun bir pistti. Yaklaşık 28.1 kilometre uzunluğundaki pist, muhteşem çam ormanları arasında sanki hiç bitmeyecekmiş gibi tepeleri inip çıkıyor, bir virajdan diğerine geçiyordu. 60'lı yıllarda burada birçok dünya şampiyonu yarış kazandı. 1961 yılında unutulmaz Sir Stirling Moss, kariyerinin son yarışını Nurburgring'de kazandı. 1968'de ise Jackie Stewart, inanılmaz doğa koşullarında mükemmel bir yarış kazanıyor ve 2'inci ile arasındaki fark tam 4 dakikaya çıkıkyordu. Aynı Jackie Stewart, pistin güvenliğine ilişkin eleştirilerde bulununca, 1970 yılında Nurburgring yenileniyordu. Kenar bariyerleri ilk kez konuldu ve bu arada pist genişletildi.

1976 yılında Niki Lauda'nın son derece ağır yanıklarla kurtulduğu o unutulmaz faciadan sonra Nurburgring Pisti Formula 1 takviminden çıkartıldı. 1984 yılında pist tekrar takvime alındığında, görenler değişikliklere inanamadılar. Eski pistin hemen yanına yepyeni bir pist inşa edilmişti. Yeni uzunluğu 4.530 km olan piste ilginç bazı "chicane"lar eklenmiş ve yarış güvenliği açısından FIA'dan tam not almıştı. 1986'da tekrar elden geçirilen Nurburgring Pisti modern Pit Alanı tesislerine kavuşurken, uzunluğu da bugünkü haline gelmişti: 4.556 km.

1995 yılında Michael Schumacher (Benetton) ile Jean Alesi (Ferrari) arasında unutulmaz bir yarış izlendi. Schumacher bitime sadece 3 tur kala Alesi'yi geçip yarışı kazanmıştı. 1996'da ise Jacques Villeneuve (Williams) bu pistte, Formula 1'deki "İlk" zaferini kazanıyordu. 1997'deki yarışı ise Michael Schumacher'in unutması olanaksızdı. Küçük kardeş Ralf (Jordan), daha ilk turda ağabeyini zorluyor ve Michael Schumacher yarış dışı kalıyordu. Her iki McLaren'in de motor patlatmalarıyla Villeneuve zafere ulaşıyordu.

1998'de Nurburgring Pistinde, Pol Pozisyonu ve ikinci sırada Ferrari'lerin başlamasına karşın, zaferi Mika Hakkinen (McLaren) kazandı. 1999 sezonunda podyumda 1'incilik kürsüsüne ilginç bir isim çıkıyordu. Stewart Pilotu Johnny Herbert mükemmel bir yarıştan sonra zafere ulaşmıştı. 2 saatlik sürenin hem kuru zeminde, hem de son derece yoğun yağmur altında geçtiği bu yarışta Herbert, Stewart'a ilk zaferini kazandırmıştı. 2000 sezonu Michael Schumacher'in (Ferrari) zaferiyle geçti. Schumacher'i 2 McLaren pilotu, Hakkinen ve Coulthard izledi.

2001 sezonunda da Michael Schumacher rüzgarı esti. Alman Pilot Nurburgring'de zafere ulaşırken, podyuma 2'inci olarak Montoya ve 3'üncü olarak da Coulthard çıktı. Geçen yıl Pol Pozisyonu da M. Schumacher'in oldu.



2005 Zafer: Kimi Raikkonen (1st 32' 09'' 290)
2005 Pol Pozisyonu: Jenson Button (1' 15'' 217)
2005 En Hızlı Tur: Kimi Raikkonen (1' 14'' 384)

Bu yıl 35'inci Kanada Grand Prix'sinin yapılacağı Montreal'deki Gilles Villeneuve Pisti'nde ilk yarış 1978'de yapıldı ve yarışı piste adını veren Gilles Villeneuve, Ferrari 312T3 otomobili ile kazandı. Kanada Grand Prixleri daha önce 2 ayrı pistte yapıldı. 1967, 1969, 1971, 1972, 1973, 1974, 1975, 1976 ve 1977 yıllarında Mosport Pistinde yapılan yarışlar, 1968 ve 1970�de ise Saint Jovite'deki Mont-Tremblant Pisti'nde yer aldı. Mosport'da 1967'de yapılan tarihin ilk Kanada GP'sini ise Brabham BT124 otomobili ile Jack Barbham kazanmıştı. 1987 yılında Gilles Villeneuve Pisti, 1975'de ise Mosport Pisti bakıma alındığı için Kanada GP'leri yapılmadı.

Gilles Villeneuve Pisti, Montreal'de Expo Fuarı için 1977'de suni olarak yapılan Notre Dame Adası üzerinde yer alır. Gilles Villeneuve Pisti 4,420 km uzunluğunda olup, yarış 70 tur üzerinden yapılacaktır..



2005 Zafer: Michael Schumacher (1st 29' 43'' 181)
2005 Pol Pozisyonu: Jarno Trulli (1' 10'' 625)
2005 En Hızlı Tur: Michael Schumacher (1' 11'' 497)

2000 sezonunda Formula 1 takvimine A.B.D. Grand Prix'sinin mekanı olarak tekrar dahil edilen Indianapolis Pisti, böylece dünya motor sporları tarihindeki "en eski GP pisti" ünvanını kazanmış oldu. 1909 yılında yapılan Indianapolis Pisti, rekor bir sürede inşa edildi: 8 ay. 1909'da kurulan "Indianapolis Motor Speedway Corporation", bugün de pistin sahibi durumundadır.

Indianapolis'i asıl ünlü kılan yarış ise, geleneksel "Indy 500"dür. 30 Mayıs 1911'de ilki yapılan Indy 500, halen A.B.D.'nin en çok izlenen otomobil yarışıdır..
[/b]​
 
resimleri yenilersen dostum tam süper olacak

saygilar...
 
Raikkonen, Ferrari'de Schumacher'i aratmadı

Raikkonen, Ferrari'de Schumacher'i aratmadı

Formula 1'de sezonun ilk yarışı olan Avustralya Grand Prix'sini, Ferrari pilotu Kimi Raikkonen kazandı.

kimi.jpg


Formula 1 2007 sezonunun açılış yarışı Avustralya GP'sini, Ferrari takımı ile ilk yarışına çıkan Fin pilot Kimi Raikkonen kazandı.

Melbourne kentinin Albert Park Pisti'nde, 58 tur üzerinden yapılan mücadeleyi 1 saat 25 dakika 28.770 saniyede bitiren Ferrari pilotu Raikkonen birinci oldu. 7 şampiyonluk ve sayısız rekorların sahibi efsane pilot Michael Schumacher'in Formula 1'e veda etmesinin ardından McLaren Mercedes takımından Ferrari'ye transfer olan 27 yaşındaki Fin pilot, 1:25.235 dakikada tamamladığı 41. turda yarışın en hızlı tur zamanını elde etti. Kariyerinin 10. zaferine ulaşan Fin pilot, 1989 yılında Ferrari ile çıktığı ilk yarışta birinci olma başarısını gösteren Nigel Mansell'den sonra aynı başarıyı yakalayan ikinci pilot oldu.

Formula 1'de son iki yılın şampiyonu İspanyol Fernando Alonso, Renault'dan sonra transfer olduğu McLaren Mercedes ile çıktığı ilk yarışında, ikinci cepten başladığı mücadelede, Kimi Raikkonen'in 7 saniye gerisinde finiş çizgisine ulaştı. Bu arada McLaren Mercedes'in bir diğer genç yeteneği İngiliz Lewis Hamilton, çıktığı ilk Formula 1 mücadelesinde 4. sırada başladığı yarışı üçüncü olarak tamamladı ve podyuma çıkma başarısını gösterdi. 22 yaşındaki pilot, yarışın hemen başında yerleştiği ikinciliği mücadelenin bitimine 4 tur kala ikinci kez servis alanına girmesinin ardından takım arkadaşı Fernando Alonso'ya kaptırdı. Sezona 6 puanla başlayan genç pilot, kariyerinin ilk yarışında puan almayı başaran 55. pilot olurken, dünya şampiyonu pilot Jacques Villeneuve'un 1996 yılında Melbourne'de podyuma çıkmasının ardından ilk yarışında kürsüye çıkan ikinci pilot oldu.

Mücadeleye üçüncü cepte başlayan BMW Sauber pilotu Alman Nick Heidfeld, dördüncü; Renault pilotu Giancarlo Fisichella beşinci olurken, motor değiştirdiği için 22. sıradan start alan Ferrari pilotu Felipe Massa çok iyi bir performans sergileyerek altıncılığa kadar yükseldi. 80 bin seyirci önünde çekişmeli bir mücadeleye sahne olan Avustralya Grand Prix'sinin ardından pilotlar ve takımlar performanslarından dolayı büyük alkış aldı.


SIRALAMA
PİLOTLAR KLASMANI:


1. Kimi Raikkonen (Finlandiya) 10
2. Fernando Alonso (İspanya) 8
3. Lewis Hamilton (İngiltere) 6
4. Nick Heidfeld (Almanya) 5
5. Giancarlo Fisichella (İtalya) 4
6. Felipe Massa (Brezilya) 3
7. Nico Rosberg (Almanya) 2
8. Ralf Schumacher (Almanya) 1


MARKALAR KLASMANI:

1. McLaren Mercedes 14
2. Ferrari 13
3. BMW Sauber 5
4. Renault 4
5. Williams 2
6. Toyota 1
 
McLaren dünyadan özür diledi

mclaren131207.jpg

McLaren, Ferrari'ye ait gizli bilgilerin, takım içinde tahmin edilenden daha ciddi ve yoğun şekilde yayıldığını kabul ederek kamuoyundan özür diledi.

McLaren, 100 milyon dolar ceza almasına ve 2007 markalar şampiyonasından ihraç edilmesine yol açan casusluk skandalında suçlu olduğunu kabul etti.

Bir basın açıklamasıyla kamuoyundan özür dileyen McLaren, Ferrari'ye ait gizli bilgilerin, takım içinde tahmin edilenden daha ciddi ve yoğun şekilde yayıldığını belirtti.

Açıklamada, "McLaren FIA, Ferrari, Formula 1 dünyası, Formula 1 ve takım taraftarlarından basın yoluyla özür dilemek istiyor. Benzer bir olayın tekrarlanmaması için gereken tüm değişiklikler yapılmaktadır" denildi.

McLaren, Ferrari'den sızdırılan gizli datanın, 2008 aracının performansına olumlu etki yapacağı şüphesini ortadan kaldırmak istediğini de bildirerek, geliştirme aşamasında olduğu üç yeni sistemle ilgili çalışmalarını durdurmayı teklif etti.

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA), McLaren'in bu tavrı üzerine, şüpheleri üzerinde toplayan takımın 2008 aracıyla ilgili 14 Şubat'ta yapılacak toplantının iptali için Dünya Motor Sporu Konseyi üyelerine ricada bulunduğunu açıkladı.

CnnTurk!!!
 
2005 Zafer: Kimi Raikkonen (1st 24' 34'' 454)
2005 Pol Pozisyonu: Kimi Raikkonen (1' 26'' 797)
2005 En Hızlı Tur: Juan Pablo Montoya (1' 24'' 770)

İstanbul Park Pisti, Tuzla Tepeören yakınlarında bulunmakta ve toplam 2,215,000 m2'lik bir alanı kaplamaktadır. Alman Mimar Hermann Tilke, pisti 5.333 km. uzunluğunda, 14.5-21.0 m genişliğinde ve saat yönünün tersine koşulacak şekilde tasarlamıştır. Pistte toplam viraj sayısı sağa 6, sola 8 olmak üzere, 14 adet olup, maksimum hız ise 320.58 km/st'tir. İnişli çıkışlı bir yapıya sahip olan pistteki en yüksek eğim yüzde 8.145 olacaktır.
İstanbul park Pistinde çevre yolu ile iç yolları bağlayan 2 adet alt geçit, yaya ulaşımı için 3 adet üst geçit ile 2 adet alt geçit bulunmaktadır. Pistteki ana yapılar; Padok, pit binaları, ana tribünler ve servis binalarından oluşmaktadır. Ayrıca 12.000 kapasiteli bir otopark alanı ile 4 helikopter sahası mevcuttur.

Pistin teknik özellikleri:

Uzunluk: 5,333 km
Genişlik: 14 - 21,5 m
Çevreyolu uzunluğu: 5.482 km
İç yollar toplamı: 2.286 adet
Toplam viraj sayısı: 14 (6 adet sağ ve 8 adet sol)
Toplam düzlük sayısı: 4 adet
En keskin viraj yarı çapı: 15 m
En uzun düzlük: 720 m
Start/Finiş düzlüğü uzunluğu: 655,5 m
Maksimum hız: 320,6 km/st
Ana tribün seyirci kapasitesi: 25.000
Geçici tribün seyirci kapasitesi: 50.000
Doğal tribün seyirci kapasitesi: 50.000- 70.000
Toplam kapasite: 125.000-145.000
Medya Merkezi, 600 kişiye hizmet verebilecek kapasitedir..



2005 Zafer: Giancarlo Fisichella (1st 24' 17'' 336)
2005 Pol Pozisyonu: Giancarlo Fisichella (1' 28'' 289)
2005 En Hızlı Tur: Giancarlo Fisichella (1' 25'' 683)

Starttan itibaren hızlanan otomobiller, Fangio Stand'a (Jones Virajı) gelindiğinde 295 km/st hıza erişirler. 1 nolu viraj pistin en sert ve frenajın çok önemli olduğu virajdır. Burada pilotlar üzerine binen yatay güç yaklaşık 3.5G'dir. İki sert ve sağa doğru virajı geride bırakan pilotları bu kez sola doğru eğimli 4 ve hemen ardından sağa doğru eğimli 5 nolu virajlar beklemektedir. Brabham çıkışında 280 km/st hıza erişen otomobiller bu dönemde en fazla 170 km/st hız yapabilirler. Albert Road Virajından önce 1'inci Sektör geçilir. 3. vites ve 105 km/st ile geçilen bu virajdan sonra iki rahat viraj geçilir. Bunlardan Lauda Virajı 5'inci vites ve 250 km/st hızla geçilmektedir.

9 nolu Clark Chicane'da otomobiller yine çok sert frenaj yapmak durumundadirlar. Pilotlara burada binen yatay güç ise 3.3G'dir. Hemen çikista 245 km/st hiza ulasan otomobiller, önlerindeki nisbeten rahat düzlükte 2'inci Sektörü geçerler (280 km/st). 6'inci vites ve 255 km/st hizla gelinen Ascari Viraji 3'üncü vitesle ve 110 km/st hizla geçilir.

Start-Finiş düzlüğü öncesi yer alan son 2 virajdan ilki olan Stewart 150 km/st (4. vites) ve Prost ise 130 km/st (4. vites) hızla geçilir. Tam arada yer alan 15 nolu viraj çıkışı, aynı zamanda Pit Alanının da girişidir. Prost Virajından çıkan otomobil 4'üncü vitesle ve 250 km/st hızla Start-Finiş düzlüğüne girer ve Albert Park Pistindeki tam turunu tamamlamış olur..



2005 Zafer: Fernando Alonso (1st 31' 33'' 736)
2005 Pol Pozisyonu: Fernando Alonso (1' 35'' 090)
2005 En Hızlı Tur: Kimi Raikkonen (1' 35'' 483)

Sepang Formula 1 Pisti'nin 1999 yılında hizmete girmesi sadece Malezya motorsporları tarihinde yepyeni bir sayfa açılmasıyla kalmadı, uluslararası otomobil sporları arenasında da "en mükemmel Formula 1 pisti" özelliğini kazandı. Sepang Uluslararası Pisti Formula 1 pilotları arasında da "mücadeleye en fazla açık pist" olarak beğeni kazanmış durumdadır. Sepang'ın bir başka özelliği ise, şu an Formula 1 yarışlarının yapıldığı 17 pist arasındaki en modern tesislere sahip bulunan mekan olmasıdır.

Ekim 1999'da yapılan ve Sepang Pisti'nde ilk kez düzenlenen Petronas Malezya Grand Prix'si, Güney Doğu Asya'da yapılan ilk Formula 1 yarışı olarak da tarihe geçmiş oldu. Bu GP, FOM (Formula 1 Yönetimi) tarafından da sezonun "en iyi GP'si" olarak ödüllendirildi. Pist FIA tarafından istenen tüm spesifikasyonlara fazlasıyla sahip olup, dünyada F1 logosunu adıyla birleştiren ilk ve tek mekandır. Tribünlerinin konumu da son derece özel olan Sepang Pisti'nde, Büyük Tribünler pistin 2 ana düzlüğüne bakmaktadır. Sepang Pisti toplam 100 bin seyirci kapasitelidir..



2005 Zafer: Fernando Alonso (1st 29' 18'' 531)
2005 Pol Pozisyonu: Fernando Alonso (1' 32'' 054)
2005 En Hızlı Tur: Pedro De La Rosa (1' 31'' 447)

Sakhir adıyla anılan Bahreyn Uluslararası Pisti (BIC - Bahrain International Circuit) Bahreyn'in başkenti Manama'ya 30 kilometre uzaklıktaki çöl arazisi üzerine kurulmuş son derece modern ve yuksek teknoloji ürünü bir kompleksten oluşuyor.

Bu sezon ilk kez Formula 1 yarışının yapılacağı pistte toplam 11 viraj bulunuyor. Bu virajlardan 7'si sağ yönde, 4'u ise sol yöndedir. 5.417 kilometre uzunluğundaki Sakhir Pistinin seyirci kapasitesi ise yaklaşık 50 bin. Pistte ulaşılması öngörülen en yuksek hız ise 310 Km/St'dir. Tahmin edilen tur zamanları ise 1dk 35.000sn dolaylarındadır (saatte ortalama 195 Km/St hıza göre).

Etrafın çöl arazisi olması nedeniyle pist uzerinde kum parçacıklarının olması takımları ve pilotları endişelendiriyor..



2005 Zafer: Fernando Alonso (1st 27' 41'' 921)
2005 Pol Pozisyonu: Kimi Raikkonen (1' 22'' 994)
2005 En Hızlı Tur: Michael Schumacher (1' 21'' 858)

Bu yıl 23'üncüsü gerçekleştirilecek olan San Marino Grand Prix'sine ev sahipliği yapacak Imola Pisti'nin tarihi M.Ö. 80 yılına dek uzanıyor.

Imola halkının hız ve yarışmaya olan tutkusu Roma devrinde başlar. M.Ö. 80'de o zamanki adı Cornelli Forum olan Imola'nın en merkezi yerinde bir anfitiyatro inşa edildi ve burada "chariot" adı verilen 2 tekerlekli at arabalarıyla heyecanlı yarışlar yapılmaya başlandı.

Bugünkü pistin temelleri ise 1940'lı yıllara dayanıyor. Savaş sonrası zayıflayan ekonomiyi güçlendirmek amacıyla inşasına başlanan Imola'da yol yapımı büyük önem kazandı. Bugünkü pisti oluşturan güzergahın büyük bir kısmı da o zamanlarda yapılan yollardı. Imola'ya asıl yatırım ise, piste bugün adını veren Enzo ve Dino Ferrari kardeşler tarafından 1952'de başlatıldı.

1950'de resmiyet kazanan Formula 1 yarışı ise buraya ilk kez 1980'de geldi. O yıl yapılan yarışı Brezilyalı Nelson Piquet, Brabham BT49 (Ford 3.0 V8) otomobiliyle kazandı.

Imola’nın “Enzo e Dino Ferrari Pisti” 4.920 kilometre uzunluğunda olup, yarış 62 tur üzerinden yapılacak. Pistteki “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru Michael Schumacher’e (Ferrari) ait: 1dk 21.091sn (2002)



2005 Zafer: Kimi Raikkonen (1st 27' 16'' 830)
2005 Pol Pozisyonu: Kimi Raikkonen (1' 16'' 602)
2005 En Hızlı Tur: Giancarlo Fisichella (1' 15'' 641)

Barselona’nın Catalunya Pisti, bu yıl 33'üncüsü yapılacak olan İspanya Grand Prix'sine 1991’den bu yana ev sahipliği yapıyor.

İspanya Grand Prix’si Formula 1 tarihinde ilk kez 1951 yılında Pedralbes Pistinde yapıldı ve bu yarışı Juan Manuel Fangio Alfa Romeo 159 ile kazandı. 1954’den sonra İspanya GP’sine ara verildi ve 1968’de Jarama Pistinde tekrar yapıldı. Bu yıldan itibaren İspanya GP’si her yıl farklı iki pistte yapılmaya başlandı. 1970, 1972, 1974, 1976, 1977, 1978, 1979 ve 1981 yıllarında Jaramada, 1969, 1971, 1973 ve 1975’deki yarışlar ise Montjuich Pistinde gerçekleştirildi. Aradaki 1980 yılında İspanya GP’si yine yapılmadı.

1986’dan 1991’e kadar geçen sürede Sevilla’daki Jerez Pisti İspanya GP’sine ev sahipliği yaptı.

1991’den günümüze kadar kullanılmakta olan Barselona’daki “Catalunya Pisti” 4.730 kilometre uzunluğunda olup, yarış 65 tur üzerinden yapılacak. Pistteki “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru Michael Schumacher’e (Ferrari) ait: 1dk 20.355sn (2002). Geçen yılki yarışta Pole Pozisyonunu yine Michael Schumacher aldı (1dk 16.364sn).

Catalunya Pisti'nin zemini Interlagos kadar olmasa bile, yine de çok düzgün olmayıp, pilotlara düzenli ve rahat bir sürüş olanağı vermemektedir. Virajlar ve chicane'larda frenleme çok önemli olup, lastiklerde de yine bu pistte çok hızlı bir aşınma gözlenir.

Catalunya Pistinin Start/Finiş düzlüğü, Formula 1 takviminde yer alan pistler arasında "en uzun" olanıdır. Bu düzlüğün sonunda bulunan Elf Virajına otomobiller yaklaşık 315 km/st hızla (6'ıncı vites) gelirler ve virajın uç noktasında hızları 120 km/st'e düşer. Pistte pilotlara binen en fazla G-Force (yatay güç) ise pit alanı girişinden sonra yer alan ve Start/Finiş düzlüğü öncesindeki en son virajdadır: 3.3 G. Elf Virajına gelişin son bölümü yokuş aşağı olup, virajın çıkışında ise sağa ve yukarı doğru meyilli bir bölüm bulunmaktadır. Catalunya Formula 1 takvimindeki "en hızlı" 4'üncü pisttir..
 


MACARİSTAN 2008 YARIŞ SONUÇLARI & PUAN DURUMU


20k6rly.jpg


SÜRÜCÜLER KLASMANI

2pyz76e.jpg


TAKIMLARIN SON PUAN DURUMU

10ifncx.jpg



Raikkonen: "Tatil için İyi Bir Zaman"


9blqhf.jpg



Macaristan Grand Prix'sini üçüncü sırada tamamlayan, ancak performans açısından beklenini veremediği düşünülen Ferrari pilotu Kimi Raikkonen, Valensiya'da yeniden yarışmaya başlamadan önce kısa bir ara vermenin tam zamanı olduğunu söylüyor.

Şampiyonada Lewis Hamilton'un ardından ikinci sırada bulunan Raikkonen "Bu kısa ara tam zamanında geldi. Yarışarak ve test yaparak harcadığımız enerjimizi yeniden toplamak zorundayız. Böylece gelecek yarış ve sezonun geri kalanı için hazır olacağız." diyor.

Raikkonen daha önce verdiği demeçte şampiyonadaki pozisyonunu çok kötü olmadığını ama daha iyisini yapmak istediklerini söylemiş ve Macaristan'da üzücü bir haftasonu geçirdiğini kabul etmişti.

Fin pilot biraz moral toplamak ve dinlenmek için Finlandiya'ya gideceğini söyledi.




Massa: 'Kabus gibiydi uyanmak istedim ama zaten uyanıktım'


Pazar günü Hungaroring'de kariyerinin en iyi performanslarından birini sergileyen Massa, 10 puana iki tur kala motorunun patlaması nedeniyle yarışa veda etmek zorunda kalmıştı.

Yarış dışı kaldığına inanmakta zorlandığını ifade eden Massa, "Macaristan GP'yi unutmak istemiyorum çünkü kesinlikle Formula 1'deki en iyi yarışlarımdan biriydi. Fakat diğerleri gibi zaferle sona ermedi" dedi.

Brezilyalı sürücü, "Üzüntü verici bir durum, çünkü gerçekten hem ben hem de takım başarıyı hak etmişti. Şampiyonanın çok önemli bir anında mükemmel bir yarış çıkardık. Ancak maalesef 10 puanla eve dönemedik, puanlar elimizden kayıp gitti. O yüzden gerçekten üzüntü verici. Neyse bu tür şeyler zaman zaman motor sporlarında yaşanıyor" diye konuştu.

Zafere dakikalar kala motorun iflas ettiğinde "tuhaf bir duygu" yaşadığını belirten Massa, "Bir kabus gibiydi, uyanmak istedim ama başaramadım, çünkü zaten uyanıktım, inanılmaz bir hayal kırıklığıydı. Bu bazen gerçekten acımasız olabiliyor" ifadelerini kullandı.

Massa, yarış dışı kalmasına rağmen şampiyonadaki mücadelesinin sürdüğünü belirterek soğukkanlılığını koruduğunu işaret etti.

Bununla birlikte Ferrari'nin artık bu şeklide puan kaybetmeye tahammülü olmadığını ve böyle bir lüksü bulunmadığını vurgulayan Massa, "En azından sıralamaya bakınca sakin kalabilirim, çünkü Lewis kazanmadı, ancak bu şekilde puanları harcayamayız. 10 puan kaybettik, ancak işin olumlu yönüne de bakmak lazım, o da gerçekten güçlü olduğumuzu gösterdik" dedi.

Macaristan öncesi ve yarış hafta sonu takımın harika çalıştığını gerek stratejisi gerekse İngiltere ve Almanya'daki problemlerin giderilmesi noktasında iyi bir iş çıkardıklarını ifade etti.


Kaynak: trf1 + turkiyef1
 
Mesajlarını ilk mesajları editleyerek konunun başına aldım.

Teşekkürler legolas53.
 
Geri
Üst