Ferrari 2009 aracının örtüsünü indirdi / Foto Galeri

Ferrari'nin yeni aracını nasıl buldunuz?

  • Beğendim

    Kullanılan: 22 51.2%
  • Beğenmedim

    Kullanılan: 5 11.6%
  • İlgilenmiyorum

    Kullanılan: 16 37.2%

  • Kullanılan toplam oy
    43

innuendo

HANZALA
Moderatör
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
9,878
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
FİLİSTANBUL
Ferrari 2009 aracının örtüsünü indirdi / Foto Galeri

Dünya Şampiyonu Ferrari, gelecek sezon mücadele edeceği 2009 aracını bu sabah medyaya tanıttı. İtalyan ekibi günün ilerleyen saatlerinde yeni araçla Mugeollo pistinde ilk sürüşünü gerçekleştirecek.


16s4sw.jpg


1r25vt.jpg


14l3ecg.jpg


1zyvw5u.jpg


eb4ho8.jpg


a3048x.jpg


2zioia0.jpg


2hqz1h1.jpg


237gbm.jpg

Yeni aracın isminde değişkliğe giden İtalyan ekibi, 2009 aracını F60 olarak adlandırdı. F60'ın ilk sürüşünü Felipe Massa yapacak.

"FERRARI F60'ın TEKNİK ÖZELLİKLERİ"

Yeni araçta 2009 kurallarına göre tasarlanmış kanatlar, aynalara monte sidepodlar ve diğer yeni düzenlemelerin ihtiyaçlarını karşılayacak çekilde dizayn edilmiş diğer değişiklikler görülüyor.

Yeni aracın isminin, İtalyan ekibinin 60 yıllık Formula 1 dünya şampiyonasının her birinde mücadele eden tek takım olmasından dolayı F60 olarak adlandırıldığı belirtildi.

Bu yıl yapılan köklü kural değişiklikleri nedeniyle, yeni araçta en çok geniş ön kanat ve dar arka kanat dikkat çekiyor. F60'un orta kısmı ise arkadan sidepodlara doğru "kola şişesi" görünümünü andırıyor.

Yeni araçta, elektronik sistemler tedarikçisi Magneti Marelli ile ortaklaşa geliştirilen Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi (KERS) bulunuyor. Takım sistemi ilk yarışta kullanıp kullanmayacağını henüz teyit etmemiş olmasına karşın, cihaz motora monte edilmiş halde bulunuyor.

Karbon fiber kaplı vites kutusu araca enlemesine monte edilirken, F60'da Brembo tarafından tasarlanan yeni fren sistemi yer alıyor.

GÖZE ÇARPAN NOKTALAR

- Ön kanat McLaren'ınkinden çok da farklı değil. İlgi çeken şey, mühendisler küçük kanatları ana kanat üzerinde tutmuşlar.

- Araçta süspansiyon için hiç çıkıntı kullanılmamış, süspansiyon iki yana aracın burnuna bağlı.

- Sidepod girişlerinin altında ekstra boşluklar var. Girişlerin tepesindeki kasada büyükçe delikler bulunuyor. Ayrıca kokpitin her iki tarafında da iki küçük delik bulunuyor.

- Şasinin burnun altındaki iki küçük parçası, şu an yasaklı olan deflektörlerin yerine, sidepodlara hava akışını sağlıyor. Bu arada galiba Ferrari, küçük bargeboardları boyamak için yeterli zamanı bulamamış.

- Arka paket açısından, tasarımcılar çok iyi iş çıkarmışlar. Çok dar görünüyor. Aynı zamanda sidepodların her iki tarafından gerçekleştirilen kasa tasarımı da çok hoş görünüyor.

- Arkadaki fren kanalı, gerçekten tünele benziyor, öndeki kanal ise dikine ve çok uzun.

- Sürücünün başının üzerindeki hava girişi, oldukça dar görünüyor.

Ferrari F60 Aracını 360 Derece Gezmek İsteyenler Tıklasın.
 
emeğine sağlık.adamlar bu sefer daha iddaalı.
 
beKLediqiM kadaR qüzeL oLmaMış eLiNe saqLıK ...
 
Bence Ferrari yine klasını konuşturmuş.
Adamlar yapıyorlar bu işi.
 
beğenmedim valla...araba işte...araba arabadır :)
 
Ferrari F60'ın teknik analizi

Ferrari F60'ın teknik analizi
2ldvm68.jpg

Ferrari takımı bu sabah gelecek sezon kullanacağı "F60" aracının tanıtımını ve ilk sürüşlerini gerçekleştirdi. 2009 kurallarının bir önceki seneye göre büyük farklılıklar göstermesine rağmen, yeni aracın, F2008'in ana esaslarını muhafaza ettiği görünüyor.

21kdkqt.jpg


Yeni düzenlemelere uygun olarak Kers sistemi, oluksuz lastikler ve şaşiyle teçhiz edilen araç, F2008'den biraz daha kısa. Aracın her bir kör noktası, kanat ve difüserlerin küçülmesinden kaynaklanan yüzde 50'lik downforce kaybını telafi edecek zekice çözümlerle tasarlanmış.
Ön kanada bakarsak, merkez bölümü FIA şablonlarına göre yapılan kanadın dış krişleri aracın dengesi açısından önemli parçaları oluşturuyor.

Yeni kurallar köprü kanatlara izin vermediği için, kenar levhasına küçük kanat elemanları eklenmiş.
Kenar levhalarının kendisi de ön lastik etrafındaki hava akışını düzenlemeyi amaçlıyor ve ayrıca bunun için kanat uçlarının altından bu akışa yardımcı olacak küçük bir çıkıntı bulunuyor.

Kenar levhasının iç tarafında ve kanadın hemen hemen lastiklerin önüne denk gelen üst bölümünde , sürücünün kontrolü altında bulunan ve istenildiğinde aşağı ve yukarı doğru ayarlanabilmesi için ön kanat flapına izin veren bir mekanizma bulunuyor. Bu sene yeni kurallar izin vermediği için "burun deliği" bulunmuyor.

Sollamaların kolaylaştırılmasına yönelik faaliyet gösteren çalışma grubunun bargeboard kısıtlamasına karşın, Ferrari'nin bunu telafi etmek için bulduğu üç nokta bulunuyor.
Bunun için, alt taraftaki ön çatal kemiği yakınında, şasinin altına iki küçük kanatçık yerleştirilmişti. Ayrıca sidepodun hemen ön tarafında, altta ise daha büyükçe bir kanat bulunuyor.

Sidepodların önleri ise, yeni kurallardan etkilenmeyen, serbest kullanım alanları olarak görülüyor. Bu alanlar kurallarda, yan darbe koruma alanı olarak tanımlanıyor. Bu yüzden, sidepodun arka kısımlarına getirilen sınırlamalar burayı kapsamıyor. Ferrari bu kuralı lehine çevirmek için sidepodun önünü, daha fazla kanatçık ekleyebilmek için mümkün olduğunca kısaltmış.

Bu arada sidepodun ön üst tarafından ilginç bir uzantı görülüyor. Nick Tombaziz'e bu göre yandan gelen darbelere mukavemetten çok aerodinamik sebeplerden kaynaklanıyor.

Arka bargeboard bu alana uzanıyor ve dikiz aynasına doğru yerden bir pod kanatçığı yükseliyor. Sidepod boyunca arkaya doğru gidersek, F60 soğutmaya yönelik kurallar çerçevesinde izin verilen açıklıkların çoğunu en iyi şekilde değerlendirmiş. Her iki egzost çıkış alanı mümkün olduğunca açık halde maksimize edilmiş, muhtemelen süspansiyonun buradan geçmesi için böyle bir tasarım düşünülmüş.

Bu açıklıklara ve 18 bin rpm sınırlamasına rağmen sidepodların hala soğutma çıkışlarına ihtiyaç duyuyor. Kola kutusunu andıran şasi, hemen hemen oval şeklinde olan ana çıkışı oluşturabilmek maksadıyla arka aksa hattına kadar uzanıyor.

Difüser ve arka kanat ise yeni kuralların basit bir yorumu olarak nitelenebilir. Gerek ön kanat olsun, gerekse arka kanat ve sidepod önleri olsun, testler sırasında kesinlikle daha iyi hale getirilecek. Sezon içinde de bu noktalarda birçok değişiklikler görebileceğiz.

Bu arada araçta yeni Brembo fren sistemi yer alıyor. Oluksuz lastiklerden en yüksek verimi almak için de ön süspansiyona yönelik yeni bir geotmetri çizilmiş.

056 kod ismini taşıyan motor, 18 bin rpm limitine göre yeniden ayarlanmış. Bilindiği gibi yeni kurallara göre motorlar üç yarış hafta sonunda kullanılacak. Motor son kural değişikliklerinin ardından yapılan ayarlamalar sonrasında, motor teknolojisinin dondurulmasına ilişkin kural gereği sezon başlamadan FIA'ya teslim ediliyor.

Vites kutusu karbon titanyumdan. KERS cihazı ise motor ünitesine monte edilmiş. Elektrikli ilave kontrol ünitelerinn soğutulması için de sidepodların önünde ekstra soğutma girişleri görünüyor. KERS, bugün ilk test sürüşü yapılmadan önce hiç piste çıkmamıştı. Pilotlar KERS sisteminin depoladığı enerjiyi kullanmak için üzerinde "K" yazan butona basacaklar. KERS'in motora eklenmesiyle direksiyon da yeniden gözden geçirilmiş.
 
Bu araçların direksiyonlarıda bi acayip oluyor benim bilgisayarın klavyesinde bile bu kadar çok tuş yok
 
ya arka kanat çok gıcık durmuş geniş ve ince olsa daha güzel görünüyor ama kural değişikliği yüzünde kalın olmuş arka kanat...teknik özellikler açısından mükemmel olmuş...
 
ilgilenmiyorum yanlış anlamayın F1 le değil ferrari yle ilgilenmiyorum
 
waLa yorum yapmak cok zor benm için. . .
Bu arabaLarın hebsi birbirine benziyor ayıramıyorum ben. . .
 
Geri
Üst