Faiz Malı Yemek

Titanik19

Banned
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
598
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Ali Samiyen hell
FAİZ MALI YEMEK

Allahu Teâlâ kitabında faiz ehli haricinde, başkaları ile harp etme izni vermemiştir. Allahu Teâlâ şöyle buyurur:
 يَا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَذَرُوا مَا بَقِيَ منَ الرِّبَا إنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ، فَإنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرِبٍ مِنَ اللهِ وَرَسُولِهِ 
“Ey iman edenler! Allah’tan korkun. Eğer gerçekten inanıyorsanız mevcut faiz alacaklarınızı terkedin. Şâyet (faiz hakkında söylenenleri) yapmazsanız Allah ve Resûlü tarafından (faizciler e karşı) açılan savaştan haberiniz olsun.”
(Bakara:278-279).


Bu âyet bu cürümün Allah indinde ne kadar çirkin olduğunu ortaya koymaktadır. Faizin insanlard a, toplumlar da ve devletler de yapmış olduğu tahribatı bir düşünün! Ne insanlar faiz sebebi ile iflas etmiş, ne toplumlar ve devletler iktisâdî, ekonomik ve ahlâki olarak tamâmen veya kısmen çökmüştür. Toplumlar da faiz sebebi ile borçlar ödenemez olmuş, aşırı pahalılıklar ve ardı kesilmeye n zamlar meydana gelmiştir. Yine faiz sebebi ile bir çok şirket ve holding sahibi kişi ve kurumlar iflas etmiş veya sadece faiz borçlarını ödeyebilmek için zararına mesaî yapmışlar veya bu borçlarını ürettikleri mallara zam yapmak kaydı ile millete ödetmişlerdir. Böylece faiz alanlar iktisadî olarak yükselirken faiz ödemek veya ödettirilmek durumunda olanlar kısmen ya da tamâmen çökmüşlerdir. Dolayısı ile toplumda sayıları az olmakla beraber aşırı zenginler oluşmuş buna mukâbil olarak da aşırı fakirler meydana gelmiş ve mâlesef fakirler toplumun ayaklar altında ezilen büyük bir kısmını oluşturur hale gelmiştir. Faizin sebeb olduğu toplumsal sorunlar saymakla bitmez. Allah ve Resûlü’nün faiz ehline savaş açmasının hikmeti bu noktada yatmaktadır. Allah’ın Resûlü (Sallallah u Aleyhi ve sellem) faizi alana, verene, yazana, vesile olana ve faize yardımcı olan herkese lânet etmiştir. Câbir (Allah ondan râzı olsun) şöyle dedi:
((لَعَنَ رَسُولُ اللهِ  آكِلَ الرِّبَا وَمُؤَكِّلَهُ وَكَاتِبَهُ وَشَاهِدَيْهِ)) وَقَالَ ((هُمْ سَوَاءٌ))
“Allah’ın Resûlü (Sallallah u Aleyhi ve Sellem) fâizi yiyene de, yedirene de yazana da, şâhitlerine de lânet etmiştir” ve şöyle eklemiştir: “Onların hepsi eşittir.”
Bu hadisten şu anlaşılıyor: Fâizi yazmak, teslim almak, teslim etmek, bankaya yatırmak ve bekçiliğini yapmak kesinlikl e haramdır.

Abdullah İbn-i Mes’ûd’un Peygamber imize isnat ederek rivâyet etmiş olduğu şu hadiste bu olayın ne kadar çirkin bir iş olduğu şöyle tasvir edilmekte dir:
((الرِّبَا ثَلاَثَةٌ وَسَبْعُونَ بَابًا أيْسَرُهَا مِثْلُ أنْ يَنْكِحَ الرَّجُلُ أمَّهُ، وَإنَّ أرْبَى الرِّبَا عِرْضُ الرَّجُلِ الْمُسْلِم))
“Faiz yetmiş üç bölümdür. En hafifi bir kişinin annesini nikahlama sı (onunla zinâ etmesi) gibidir. En büyüğü ise kişinin müslüman bir adamın ırzına daima leke getirmeye çalışmasıdır.”
Yine peygamber imiz Abdullah İbn-i Hanzala’nın Peygamber imize isnat ederek rivâyet etmiş olduğu şu hadiste şöyle buyurulur:
((دِرْهَمُ رِبَا يَأْكُلُهُ الرَّجُلُ وَهُوَ يَعْلَمُ أشَدُّ مِنْ سِتَّةٍ وَثَلاَثِينَ زَنِيَّةً))
“Kişinin bilerek bir dirhem faiz yemesi otuz altı zinadan daha kötüdür.”
Faizin haramlığı geneldir ve toplumun her kesimi için her hâlükârda geçerlidir. Bazı insanlar, faiz alma konusunda fakir ile zengin arasında fark olduğu görüşündedirler ki bu çok yanlış bir görüştür.
Her toplumda fâiz sebebi ile iflas eden bir çok zengin görmek mümkündür. Fâiz, rakamsal olarak bir malın değerini artırsada, malın bereketin i götürerek gerçekte o malı azaltmış olmaktadır. Allah’ın Resûlü (Sallallah u Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmakt adır:
((الرِّبَا وَإنْ كَثُرَ فَإنَّ عَاقِبَتَهُ تَصِيرُ إلَى قُلٍّ))
“Fâiz malı çoğaltıyor gibi görünsede sonunda onu azaltmaya doğru götürecektir.”
Alınan faiz oranı ne kadar az olursa olsun bu faizin hükmünü değiştirmez. Faiz yiyen kişiler kıyâmet günü, kabirleri nden kendileri ni şeytan çarpmış kişilerin cinnet nöbetinden kalktıkları gibi kalkarlar .Bu cürümün çok büyük olmasına rağmen Allahu Teâlâ bu cürümün tevbesini n mümkün olduğunu ve bunun keyfiyeti ni faizciler e şöyle beyan ediyor:
 وَإنْ تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُءُ وسُ أمْوَالِكُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ 
“Şâyet tevbe ederseniz ana sermayeniz sizindir, böylece ne zulüm etmiş ne de zulme uğramış olursunuz .” (Bakara:279).
Bu durumda mü’min bir kişi bu günahın ne kadar büyük olduğunu düşünüp bu yaptığından pişman olup tevbe etmesi gerekir. Mallarının kaybolmasından korkarak bu mallarını fâizli bankalara koyanlar da zor durumda kaldıkları için bu işe bulaştıklarının bilinci içinde bu işten tevbe ederek altarnati f çözümler üretmeleri gerekir. Zîra fâiz yiyenler sanki ölü eti yemiş gibidirle r. Bankaya para yatıran bir kişinin fâiz istemesi câiz değildir, şâyet kendisi istemediği halde bu fâiz hesabına yatırılmış ise bir yolunu bulup bu faizden kurtulmalıdır. Fâiz malının herhangi bir kişiye veya bir hayır kurumuna verilmesi câiz değildir, şâyet fâiz bir kişiye veya kuruma bu paranın fâiz parası olduğu haber verilmede n gizlice verilmiş ise bu para sadaka yerine kesinlikl e geçmez. Çünkü Allahu Teâlâ temiz ve iyidir, temiz ve iyi olandan başkasını kabul etmez. Bir insanın, faizden herhangi bir şekilde faydalanm ası câiz değildir. Bir insan fâiz ile malını yiyemez, içemez, giyemez, bir binek veya bir ev satın alamaz, çoluğuna çocuğuna harcayama z, kendisind en bir zulmü def etmekte kullanama z. Fâiz malından Allah’tan korkulara k bir şekilde kurtulunm alıdır.

Diyanet
 
Kardeş diyanetten konunun linkini yazarmısın?
 
Faiz almak da vermek de haramdır...Faizin adını değiştirmekle mahiyeti değişmiyor...yani faiz almaya kar payı almak ya da faiz vermeye kar payı vermek demek, kişinin ya da bir cemaatin haşa Allah'ı aldattığını düşünerek kendini aldatmasından başka birşey değildir...İlgililere duyurulur...
 
Geri
Üst