e-iş ve ERP
-alıntıdır-
e-iş (e-business) her türlü faaliyetin ve bu faaliyetlerle bağlantılı aktivitelerin elektronik ortamda yürütülmesini ifade eder. Şirketlerin faaliyetleri ise günümüzde İş Süreçleri (Business Process) altında tanımlanmıştır. Bu süreçler üç grupta toplanır;
1- PLM: Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (Product Lifecycle Management)
2- SCM: Tedarik Zinciri Yönetimi (Supply Chain Management)
3- CRM: Müşteri ilişkileri yönetimi (Customer Relationship Management)
Bu iş süreçlerine bakıldığında faaliyetlerde ve kararlarda etkinliği olan taraflar; müşteriler, çalışanlar, iş ortakları, tedarikçiler, resmi kurum ve kuruluşlar ve benzeri arasındaki bilgi, malzeme ve para akışının e-ortam üzerinden yürütüldüğü anlaşılmalıdır. İş süreçlerini, ilgili taraflara katma değer sağlayıcı çıktılarla ilişkilendirdiğimizde ortaya e-iş’in yararları ortaya çıkar. Buradan hareketle e-iş’in kurumlara sağlayacaklarını aşağıdaki başlıklarda toplayabiliriz;
a) Pazar ve müşteri ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetleri zamanında, uygun fiyatta ve istenilen kalitede sunabilme yeteğini sağlayarak rekabetçi olmak
b) Müşterileri elde tutmak, yeni müşteriler kazanmak, müşterilerle ilişkileri geliştirmek
c) Ürün, hizmet ve çözümlere yönelik en güncel bilgileri mümkün olan en kısa zamanda müşterilere ulaştırmak
d) Tüm faaliyetlerde ve bağlantılı süreçlerde maliyetleri düşürmek, iş sonuçlarında etkinlik ve verimlilik sağlamak, karlı iş sonuçlarına ulaşmak.
Günümüzde internet, intranet, e-posta vb ortamlarının ERP (Enterprise Resource Planning) sistemleri ile desteklendiği süreçleri bünyelerinde kullanan ve bu alanda örgütsel yapısını iç ve dış ağlarla ilişkilendiren şirketlerin rakiplerine göre pazar payını artırdığı, ulusal ve uluslarası arenada müşterilerine daha etkin hizmet verdiği, fark yarattığı görülmektedir. İnternet teknolojilerinde yaşanan gelişmenin 1990’lı yıllardan sonra kurumsal kaynak planlamasında (ERP) yeni bir dönem başlatarak ERP’nin şirket içi operasyonların yönetiminden çok, değer zincirinin her noktası ile etkileşim sağlamaya yönelen bir boyuta çekildiği görülmektedir. Günümüzde ERP’yi tüm iş süreçleriyle (PLM, SCM, CRM) bütünleştirmeyi hedefleyerek rekabetçi kalmaya, pazarda büyümeye ve paydaşlarına kar sağlamaya çalışan kurumlar, ister istemez hem yazılım şirketlerini hem de iş ortaklarını yeni iş yapış şekillerine zorlamaktadır. Bu yönde tüm dünyada kabul gören global yaklaşım yönetim sistemleri (ISO, EN standartları vb) ve global referans modeller (6 Sigma, SCOR, BSC vb) adını verdiğimiz göstergeler firmaların bu rekabetçi ortamda bünyelerinde kurmaları ve uygulamaları gereken asgari kriterler haline gelmiştir.
Tüm iş fonksiyonları ile ilgili sistemleri ve süreçleri internet teknolojisi sayesinde basitleştirerek ve zenginleştirerek farklı değerler elde etmeyi sağlayan güvenli, esnek ve entegre bir yaklaşım sunan e-iş ile kuruluşun ana iş süreçleri birlikte düşünüldüğünde ortaya çıkan tablo basit olarak aşağıdaki şekilde gösterilebilir. İşte burada da şirketlerin iş yapış şekilleri ve kullandıkları karar destek sistemleri rakiplerine karşı farklılık yaratıcı unsurlar olarak yeni nesil (genişletilmiş) ERP çözümleri ile sağlanmaktadır.
Küresel ticaretin gittikçe daha çok hissedildiği günümüzde, rekabetin önemli bir unsuru haline gelen tedarik zincirinin uçlarında yer alan tedarikçiler ve müşteriler arasındaki köprüyü oluşturan kurumsal iş süreçlerinin e-ortamda yürütülmesi, şirketlerin buna uygun bir genişletilmiş ERP yapısını back office’lerine entegre edecek yönde uğraşları gündeme getirmektedir. Bu çabalar şirketlerde; yeniden yapılanma ve yalın organizasyonları tetikleyici, sürekli iyileştirmeye yönelik iş mükkemmeliğini geliştirici, iş yapış şekillerinde ve iş zekası (Business Intelligence) yapısında önemli değişimler gerektirmektedir. İş süreçlerine müşteri ve tedarikçi katmanlarını alan ve bunları IT teknolojileri ve Bilgi Yönetimi (Knowledge Management) ile destekleyerek bilişim teknolojilerini küresel ağda kullanarak e-dönüşümü kültürel boyutlarda gerşekleştirebilecek şirketler başarıya ulaşacaktır.
NOT:kaynak
ERP Cozumleri : BiYMED
http://www.biymed.com 'dan alıntıdır...
-alıntıdır-
e-iş (e-business) her türlü faaliyetin ve bu faaliyetlerle bağlantılı aktivitelerin elektronik ortamda yürütülmesini ifade eder. Şirketlerin faaliyetleri ise günümüzde İş Süreçleri (Business Process) altında tanımlanmıştır. Bu süreçler üç grupta toplanır;
1- PLM: Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (Product Lifecycle Management)
2- SCM: Tedarik Zinciri Yönetimi (Supply Chain Management)
3- CRM: Müşteri ilişkileri yönetimi (Customer Relationship Management)
Bu iş süreçlerine bakıldığında faaliyetlerde ve kararlarda etkinliği olan taraflar; müşteriler, çalışanlar, iş ortakları, tedarikçiler, resmi kurum ve kuruluşlar ve benzeri arasındaki bilgi, malzeme ve para akışının e-ortam üzerinden yürütüldüğü anlaşılmalıdır. İş süreçlerini, ilgili taraflara katma değer sağlayıcı çıktılarla ilişkilendirdiğimizde ortaya e-iş’in yararları ortaya çıkar. Buradan hareketle e-iş’in kurumlara sağlayacaklarını aşağıdaki başlıklarda toplayabiliriz;
a) Pazar ve müşteri ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetleri zamanında, uygun fiyatta ve istenilen kalitede sunabilme yeteğini sağlayarak rekabetçi olmak
b) Müşterileri elde tutmak, yeni müşteriler kazanmak, müşterilerle ilişkileri geliştirmek
c) Ürün, hizmet ve çözümlere yönelik en güncel bilgileri mümkün olan en kısa zamanda müşterilere ulaştırmak
d) Tüm faaliyetlerde ve bağlantılı süreçlerde maliyetleri düşürmek, iş sonuçlarında etkinlik ve verimlilik sağlamak, karlı iş sonuçlarına ulaşmak.
Günümüzde internet, intranet, e-posta vb ortamlarının ERP (Enterprise Resource Planning) sistemleri ile desteklendiği süreçleri bünyelerinde kullanan ve bu alanda örgütsel yapısını iç ve dış ağlarla ilişkilendiren şirketlerin rakiplerine göre pazar payını artırdığı, ulusal ve uluslarası arenada müşterilerine daha etkin hizmet verdiği, fark yarattığı görülmektedir. İnternet teknolojilerinde yaşanan gelişmenin 1990’lı yıllardan sonra kurumsal kaynak planlamasında (ERP) yeni bir dönem başlatarak ERP’nin şirket içi operasyonların yönetiminden çok, değer zincirinin her noktası ile etkileşim sağlamaya yönelen bir boyuta çekildiği görülmektedir. Günümüzde ERP’yi tüm iş süreçleriyle (PLM, SCM, CRM) bütünleştirmeyi hedefleyerek rekabetçi kalmaya, pazarda büyümeye ve paydaşlarına kar sağlamaya çalışan kurumlar, ister istemez hem yazılım şirketlerini hem de iş ortaklarını yeni iş yapış şekillerine zorlamaktadır. Bu yönde tüm dünyada kabul gören global yaklaşım yönetim sistemleri (ISO, EN standartları vb) ve global referans modeller (6 Sigma, SCOR, BSC vb) adını verdiğimiz göstergeler firmaların bu rekabetçi ortamda bünyelerinde kurmaları ve uygulamaları gereken asgari kriterler haline gelmiştir.
Tüm iş fonksiyonları ile ilgili sistemleri ve süreçleri internet teknolojisi sayesinde basitleştirerek ve zenginleştirerek farklı değerler elde etmeyi sağlayan güvenli, esnek ve entegre bir yaklaşım sunan e-iş ile kuruluşun ana iş süreçleri birlikte düşünüldüğünde ortaya çıkan tablo basit olarak aşağıdaki şekilde gösterilebilir. İşte burada da şirketlerin iş yapış şekilleri ve kullandıkları karar destek sistemleri rakiplerine karşı farklılık yaratıcı unsurlar olarak yeni nesil (genişletilmiş) ERP çözümleri ile sağlanmaktadır.
Küresel ticaretin gittikçe daha çok hissedildiği günümüzde, rekabetin önemli bir unsuru haline gelen tedarik zincirinin uçlarında yer alan tedarikçiler ve müşteriler arasındaki köprüyü oluşturan kurumsal iş süreçlerinin e-ortamda yürütülmesi, şirketlerin buna uygun bir genişletilmiş ERP yapısını back office’lerine entegre edecek yönde uğraşları gündeme getirmektedir. Bu çabalar şirketlerde; yeniden yapılanma ve yalın organizasyonları tetikleyici, sürekli iyileştirmeye yönelik iş mükkemmeliğini geliştirici, iş yapış şekillerinde ve iş zekası (Business Intelligence) yapısında önemli değişimler gerektirmektedir. İş süreçlerine müşteri ve tedarikçi katmanlarını alan ve bunları IT teknolojileri ve Bilgi Yönetimi (Knowledge Management) ile destekleyerek bilişim teknolojilerini küresel ağda kullanarak e-dönüşümü kültürel boyutlarda gerşekleştirebilecek şirketler başarıya ulaşacaktır.
NOT:kaynak
ERP Cozumleri : BiYMED
http://www.biymed.com 'dan alıntıdır...