En eski ve günümüzdekilerden farklı bir Kuran bulunduğu iddiasına ne dersiniz?
Bu gibi haberler yalnızca insanların aklını karıştırmak için uydurulmuş boş iddialardır. Bunlara inanmayınız. İnternette dolaşan mesnedsiz haberlere itibar etmeyiniz. Hz. Osman zamanında çoğaltılan Kuran-ı Kerim mushafı günümüze kadar ulaşmıştır. Bundan daha eski tarihli bir Kuran zaten yoktur.
Hz. Osman (r.a) tarafından değişik vilâyet merkezlerine gönderilen nüshalar asırların geçmesiyle kayboldu. Günümüzde halen onlardan bir tanesi İstanbul Topkapı müzesinde; bir diğer tam olmayan nüshası Taşkent'te bulunmaktadır. Çarlık Rus hükümeti onun faksimile ile röprodüksiyonunu (fotoğraf veya fotokopi ile tam kopyasını) neşretmiştir. Şu anda dünyanın her yanında okunmakta olan Kuran'larla Taşkent'teki Kur'an arasında tam bir benzerlik, aynılık sözkonusudur. (Muhammed Hamidullah, İslam'a Giriş, Ankara, t.y, s.41; M. Hamidullah, İslâm Peygamberi, II, s. 763).
Türkiye’deki Tarihi Mushaflar:
İstanbul'da Türk ve İslam Eserleri Müzesinde şu tarihli Mushaflar vardır.
*No:457. Hz. Osman'ın imzasını ve Hicri 30 senesini havi Mushafı Şerif
*No:557. Hz. Ali'nin imzasını havi Mushafı Şerif
*No:458. Hz. Ali'nin yazısı olduğuna işaret edilen bir Mushaf.
Diğer Resmi Ali Mushafları:
Mısır'da Kahire'de "Seyyidüna Hüseyin" Camii’nde, Ali ibnu Ebi Talib'e mensup kendi el yazısıyla Kufi kadim hattıyla yazma bir Mushaf vardır.
Mısırlı Türk Dostu Abdulvehhab Azzam Şehadetnamesi’nde Meşhed'de Hattı Kufi ile yazılı bir Mushaf'tan bir kısım gördüğünü ve sonunda şu ibare bulunduğunu yazıyor: "Bunu Ali ibnu Ebu Talib yazdı."
Yine orada diğer tam bir Mushaf vardır, o da Kufi Hattıyla şu ibare yazılı: "Bunu Hasan ibnu Ali ibnu Ebu Talip yazdı."
Şia ulemasından Abdullah Zicani, Kur'an Tarihi’nde Necefu'l-Eşref'te Hz. Ali hattıyla Mushaf bulunduğunu söyler.
İşte, muhtelif eski nüshalar, Sahabe devrinden kalma Mushaflar bugün de elde mevcuttur. Bu mushaflar arasında hiçbir farklılık yoktur. (1)
"Münih Üniversitesi’nde kurulmuş "İnstitut für Koran Forschung", bütün dünyadan topladığı 42.000 kadar tam ve natamam Kur'an nüshasını bir araya getirip tasnif etmiş ve 50 yıl süren bir mukabele ve tetkikat sonunda bunlar arasında bir iki hattat hatası bir yana, hiç bir nüsha farkı olmadığını tesbit etmiş ve bu durumu bir raporla dünyanın gözleri önüne sermiştir. Bu Enstitü, içindeki vesikalarla birlikte II. Dünya harbi esnasında Amerikan uçaklarının bombardımanları sırasında berhava oldu." (2)
1- Keskioğlu,Osman, Kur'an'ı Kerim Bilgileri
2- Hamidullah, M., Rasulullah Muhammed s.198

Bu gibi haberler yalnızca insanların aklını karıştırmak için uydurulmuş boş iddialardır. Bunlara inanmayınız. İnternette dolaşan mesnedsiz haberlere itibar etmeyiniz. Hz. Osman zamanında çoğaltılan Kuran-ı Kerim mushafı günümüze kadar ulaşmıştır. Bundan daha eski tarihli bir Kuran zaten yoktur.
Hz. Osman (r.a) tarafından değişik vilâyet merkezlerine gönderilen nüshalar asırların geçmesiyle kayboldu. Günümüzde halen onlardan bir tanesi İstanbul Topkapı müzesinde; bir diğer tam olmayan nüshası Taşkent'te bulunmaktadır. Çarlık Rus hükümeti onun faksimile ile röprodüksiyonunu (fotoğraf veya fotokopi ile tam kopyasını) neşretmiştir. Şu anda dünyanın her yanında okunmakta olan Kuran'larla Taşkent'teki Kur'an arasında tam bir benzerlik, aynılık sözkonusudur. (Muhammed Hamidullah, İslam'a Giriş, Ankara, t.y, s.41; M. Hamidullah, İslâm Peygamberi, II, s. 763).
Türkiye’deki Tarihi Mushaflar:
İstanbul'da Türk ve İslam Eserleri Müzesinde şu tarihli Mushaflar vardır.
*No:457. Hz. Osman'ın imzasını ve Hicri 30 senesini havi Mushafı Şerif
*No:557. Hz. Ali'nin imzasını havi Mushafı Şerif
*No:458. Hz. Ali'nin yazısı olduğuna işaret edilen bir Mushaf.
Diğer Resmi Ali Mushafları:
Mısır'da Kahire'de "Seyyidüna Hüseyin" Camii’nde, Ali ibnu Ebi Talib'e mensup kendi el yazısıyla Kufi kadim hattıyla yazma bir Mushaf vardır.
Mısırlı Türk Dostu Abdulvehhab Azzam Şehadetnamesi’nde Meşhed'de Hattı Kufi ile yazılı bir Mushaf'tan bir kısım gördüğünü ve sonunda şu ibare bulunduğunu yazıyor: "Bunu Ali ibnu Ebu Talib yazdı."
Yine orada diğer tam bir Mushaf vardır, o da Kufi Hattıyla şu ibare yazılı: "Bunu Hasan ibnu Ali ibnu Ebu Talip yazdı."
Şia ulemasından Abdullah Zicani, Kur'an Tarihi’nde Necefu'l-Eşref'te Hz. Ali hattıyla Mushaf bulunduğunu söyler.
İşte, muhtelif eski nüshalar, Sahabe devrinden kalma Mushaflar bugün de elde mevcuttur. Bu mushaflar arasında hiçbir farklılık yoktur. (1)
"Münih Üniversitesi’nde kurulmuş "İnstitut für Koran Forschung", bütün dünyadan topladığı 42.000 kadar tam ve natamam Kur'an nüshasını bir araya getirip tasnif etmiş ve 50 yıl süren bir mukabele ve tetkikat sonunda bunlar arasında bir iki hattat hatası bir yana, hiç bir nüsha farkı olmadığını tesbit etmiş ve bu durumu bir raporla dünyanın gözleri önüne sermiştir. Bu Enstitü, içindeki vesikalarla birlikte II. Dünya harbi esnasında Amerikan uçaklarının bombardımanları sırasında berhava oldu." (2)
1- Keskioğlu,Osman, Kur'an'ı Kerim Bilgileri
2- Hamidullah, M., Rasulullah Muhammed s.198
Sorularla İslamiyet