Tunyukuk
New member
- Katılım
- 9 May 2007
- Mesajlar
- 17,591
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Mitsubishi EVO IX 2.0L Turbo MIVEC DOHC Motor
Motorun 355 Nm’lik maksimum torkuysa korunmuş. Buna 6 ileri vitesli şanzımanda seçilmiş kısa oranlar eklenince EVO IX’un çıldırdığını anlamak zor olmuyor.
HackHeLL BMW M Serisi Modifiye İndeksi
BMW Z4 GİNA Nasıl Yapılıyor

Şişkin çamurluklar, koyu füme renkli BBS jantlar, kaput üzerindeki hava girişi, tavandaki Vortex hava kanalları ve bagaj kapağındaki karbon kevlar spoyler etrafa dehşet saçıyor. İnceltilmiş kapı sacları, motor kaputu, çamurluklar ve tavan EVO ailesi içinde ağırlığı azaltabilmek için alüminyumdan üretilmiş tanıdık parçalar.

Supap yayları da dahil olmak üzere birçok alüminyum parça kullanımıyla ağırlığı gram gram da olsa azaltılan MIVEC motorda yapılan en önemli yenilik elektronik müdahalelerle 15 HP arttırılan güç ve iyileştirilen tork bandı.

Değişken supap zamanlamalı, ara soğutuculu 1.1 barlık turbo beslemeli 2.0 litrelik motor EVO VIII’deki gibi 6500 d/d’de 15 HP fazlasıyla 280 HP güç üretiyor.

Otomobilde 6 vitesli şanzımana geçilmiş olmasını yakıt ekonomisi ya da sürüş konforu beklentisi olarak değerlendirmemek gerek. İlk dört vitesin hakkı verildiğinde 200 km/s’yi bir çırpıda aşan otomobil bu tempo korunduğunda 5 ve 6. vitesleri daha üst hızlarda hatırlatıyor. Hareket başladığında otomobilde ilk 3000 d/d’nin sakince geçildiği görülüyor. Buna mutlaka ihtiyaç var. Aksi taktirde EVO IX’la yoğun trafikte ilerlemek mümkün olamazdı.

Motorun 355 Nm’lik maksimum torkuysa korunmuş. Buna 6 ileri vitesli şanzımanda seçilmiş kısa oranlar eklenince EVO IX’un çıldırdığını anlamak zor olmuyor.

Ayak pedaldan kaldırılmadığı taktirde merminin namludan çıkması 3000 d/d’de gerçekleşiyor. Ve o fırlama hissi 7000 d/d’nin üzerine kadar soluksuz sürüyor. Bu tempo korunarak beşinci vitese ulaşıldığında görülenler heyecan yaratıyor. Gök gürültüsünü andıran motor sesi eşliğinde gerçekleşen hızlı akış içinde ibre takibi çok kolay değil ama tam bu noktada göz ister istemez tabloya kaydığında ibrenin 250 km/s’de olduğu görülüyor.

EVO IX’da aile geleneklerine uygun bir özellik daha varlığını koruyor. Zaten firmanın toplamda performansı arttırırken yakıt tüketimini iyileştirmek gibi bir kaygısı olmamış. Test ölçümleri sonrası saptadığımız 100 km’de ortalama yakıt tüketimi 14.8 litre’ye denk geliyor. Vanalar hep açık olunca menzil de haliyle çok kısa kalıyor.

















HackHeLL BMW M Serisi Modifiye İndeksi
BMW Z4 GİNA Nasıl Yapılıyor