Dinden Çıkaran 99 Söz ve Hareket

neb34

Banned
Katılım
20 Nis 2007
Mesajlar
1,110
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
KİM ALLAH'IN İNDİRDİĞİ İLE HÜKMETMEZSE İŞTE ONLAR
M.Zahid Kotku

1- Allah'ın varlığı hakkında insanda meydana gelecek en ufak bir şüphe ve tereddüt.
2- Allah'ın cisim olduğunu düşünmek ve hayalinde canlandırmak.
3- Cenab’ı Hakkın sıfatlarından herhangi birini insanların sıfatlarına benzetmek. (Mesela Cenabı Hakk’a dil ve ağız gibi mahlukatın hassalarından olan azalar hayal etmek)
4- Allah’ı bir şeye hulûl etmiş olarak kabul etmek.
5- Cenab’ı Hakka analık, babalık veya oğulluk isnad etmek. Haşa "ALLAH Baba" demek veya "Her şeyi yaratan ALLAH ama Allah’ı yaratan kim" (!) gibi sözler söylemek veya bunları kalbinden geçirmek. (Cenabı Hak Yaratan varlıktır. Yaratılan varlık değildir)
6- Peygamberlere yalancılık isnadında bulunmak
7- Peygamberlerden herhangi birini inkar etmek.
8- Peygamberlere günah isnadında bulunmak
9- Peygamberlerin yüksek terbiye ve ilimlerini Allah’ın yetiştirmesiyle değil de, bir insanın yetiştirmesiyle
olduğunu sanmak.
10- Meleklerden her hangi birini inkar etmek.
11- Meleklere erkeklik dişilik isnadında bulunmak.
12- Hakkında ayet olan herhangi bir mücizeyi inkar etmek
13- Tevatur yoluyla sabit olan ayın yarılması ve mirac hadisesi gibi mücizeleri inkar etmek.
14- Kur’an-ı Kerim’in bir ayet veya bir cümlesini inkar etmek.
15- Kur’an-ı Kerim’de en ufak bir noksanlık düşünmek ve "kifayetsizdir" diye bir fikre sahip olmak.
16- Kur’an-ı Kerim’in hükümlerinden ve kanunlarından daha üstün kanun ve hükümler olduğunu iddia etmek veya düşünmek, veya hutta ileri bir zamanda böyle bir fikre sahip olabilirim diye düşünmek.
17- Kabir sualini ve azabını, öldükten sonra dirilmeyi inkar etmek veya şüphe ile karşılamak.
18- Hesap gününü, sıratı, mizanı, cennet ve cehennemi inkar etmek.
19- Cennet nimetleri veya Cehennemin azabı hakkında şüphede bulunmak, inkar etmek "ALLAH hiçbir kuluna azap etmez" demek.
20- mü’minlerin ebediyyen Cehennemde kalacağını söylemek.
21- Her hangi bir farzın bir cüz’ünü veya tamamını inkar etmek, Mesela: "5 vakit namazdan öğle veya ikindi namazları bu devirde kılınmaz, farz olamaz" demek veya düşünmek.
22- Faizi, insan öldürmeyi, günah ve haram kabul etmemek.
23- İslam dinini mühimsememek ve hor görmek.
24- Herhangi bir kâfiri mü’minden üstün görmek.
25- Haramlardan birini helâl adetmek veya ayetle sabit bir haramı inkar etmek.
26- Sahabelerden her hangi biri hakkında münafık, mürai (iki yüzlü), kâfir diye düşünmek.
27- Bir mü’mini imanından dolayı hakir görmek veya bir kâfiri küfründen dolayı üstün görmek.
28- İslamiyetin dünya saadetine engel olan bir din olduğunu söylemek veya düşünmek.
29- Bir mü’mini küfürle suçlamak.
30- Küfrü icap ettiren her hangi bir şeyi kendi isteğiyle hatırından geçirmek.
31- Üzerinde ayet yazılı her hangi bir şeyi kasten kirletmek veya pisliğe tutmak.
32- "Müzik aletlerinden birini çalarak Kur’an okumak"
33- "O adam peygamber olsa gene inanmam"demek.
34- "Peygamber gelse gene kabul etmem" demek.
35- "ALLAH olsan ne yapabilirsin sen bana" demek.
36- "Allah’ ımı inkar edeyim bu böyle" demek.
37- "Ne olur şu güzelim şarap haram olmasaydı" demek.
38- "Namaz kılmam, kılmayacağım" demek.
39- Allah'ın emir ve yasaklarından ve kanunlarından biriyle alay etmek, (mesela alaylı alaylı : Hırsızlık mı yaptın uzat kolunu, adam mı öldürdün uzat boynunu" diyerek istihza etmek veya istihza edenin gülmesine gülerek mukabelede bulunmak.
40- Küfrü icabettiren bir söz söylendiğinde onu gülerek karşılamak.
41- "İslam dini efsane ve hurafeden ibarettir" demek.
42- Ruhların kalıptan kalıba geçtiklerine inanmak.
43- Peygamberimizden sonraki hiristiyan ve yahudileri mü’min kabul etme, onların da dini haktır diye itikat etmek.
44- Kur’anın kanunlarını Allah'ın kelamı diye değil de akla, mantığa, ilme ve felsefeye uygundur diye kabul etmek.
45- Bir kâfire karşı muhabbet etmek. (Bu hususa bilhassa taassup derecesinde her hangi bir fıkraya fikren angaje olan kimseler dikkat etmelidir. Hele hele her şeyin sahtesinin çıkktığı günümüzde pek öyle zahire ve elfaza kapılarak hemen. "iyidir, aradığımız ve beklediğimiz olsa olsa budur" diye körü körüne birine sevgi beslememek lazımdır. Çünkü dış memleketlerden konmuş casuslar bir memleketin en yüksek idari mevkilerini işgal edebiliyorlar ve yükselebiliyorlar. Bu türlü bir sevgi dahi kişinin imanını götürür.)

46- Uzun müddet küfre hizmet etmiş ve müslümanlığa zararı dokunmuş birisini sevmek, onu desteklemek ve hakkında ALLAH razı olsun diye dua etmek.

47- Ölmüş bir kâfire veya İslam dinine kötülüğü dokunmuş birine "ALLAH rahmet eylesin" demek.

48- Kafirlerin öteden beri kendilerini müslümanlardan ayırmak için kullandıkları Haç, zünnar (v.s) gibi alameti küfür olan şeyleri takmak veya giymek.
49- Allah’ın ve dininin düşmanlarını taklit etmek, onların hallerini, tavırlarını kendisine örnek ittihaz etmek.
50- İbadetlerinde Cenabı Hakkın rızasından başkalarının hoşnutluğunu gözetmek ve başkalarının görmeleri için kulluk etmek.
51- Kendisi veli olmadığı halde velilik iddiasında bulunmak.
52- "Bu gün Kur’an-ı Kerimle dünya idare edilemez" demek veya diyen birine "doğru söylüyor" demek.
53- Allah’a (cc) peygemberimize ve peygamberlerden herhangi birine, dine veya kitaba sövmek, hakaret etmek veya söven, hakaret eden birine sevgi beslemek o anda onun yüzüne gülmek.
54- Ağıza veya göze sövmek, küfretmek.
55- Nazar değmesin diye bir şeye boncuk takmak (Allah’tan gayri bir şeyden ümit beklemek)
56- ALLAH dostlarından her hangi bir veli’ye düşmanlık etmek, çalışmalarını baltalamak.
57- Şeriat, dini aykırılıkları bulunmayan ve Allah’ın dinini yaymağa çalışan bir topluluğa, Kur’an’ın şeriatın öğretildiği bir müesseseye düşmanlık etmek ve onların çalışmalarını baltalamak.
58- Bir kâfirin dünyalık bir iyiliğinden dolayı cennete gireceğine kail olmak ve mesela "insanlığa bu kadar iyiliği dokunup da cennete giremiyecek olursa ben de cennet’e girmem" demek.
59- Her hangi bir sünneti ittihaz etmiş bir mü’mine "sana hiç yakışmamış" demek. (Mesela sakal ve bıyık)
60- Hakkında nas (Ayet-Hadis) olduğu açıkça bilinen, ayrıca icma ve selefi salihiyn efendilerimizin, Şah’ı Nakşi Bendi Abdulhaliki Gucduvani, İmamı Rabbani ve daha binlerce İslam büyüklerinin kail oldukları, kabul ettikleri Rabıta hakkında ileri geri laf etmek ve küfürdür, demek.
61- "Peygamber gelse kararımdan beni caydıramaz" demek.
62- "Bu işin inşAllahı maaşAllahı yok artık" demek.
63- "İşte küfrün adını günah koymuşlar. böylelerine küfür sevaptır" demek.
64- "Oruç tutup namaz kılmak neye yarar benim kalbim temiz" demek ve farzları hafife almak.
65- "İslam dini dünya işlerini geriletmiştir" demek.
66- Melaike-i kiramdan herhangi birine günah isnadında bulunmak (Harut ve Marut gibi)
67- Hastalanmıyan birisine: "Seni ALLAH unuttu" demek.
68- Gelecekten haber verdiğini iddia eden kimseyi tasdik etmek doğru söylüyor demek.
69- "Eğer bu işi ben yapmış isem kâfirim" demek.
70- Yalan olduğunu bildiği halde "ALLAH biliyor ki seni oğlumdan daha çok seviyorum" demek.
71- "Allahım! rahmetini bana vermekle cimrilik etme" demek.
72- "Allah’ın hiç işi kalmamışta bu gibi şeyleri mi yaratıyor" demek.
73- "ALLAH falan kuluna şu kadar veriyor bana ise şu kadar veriyor. Bu adalet midir" demek.
74- "Ben bu kadar iyilikte ve hayırda bulunuyorum bütün belalar yine bana geliyor. Falan kimse ise her çeşit kötülüğü yapıyor paşa gibi yaşıyor; bu nasıl adalet" demek.
75- "Cinleri olacakları biliyor" demek.
76- "Eğer ahirette ALLAH hakkı ile hükmederse senden hakkımı alırım" demek.
77- "Falan kimse peygamber olsa idi ben iman etmezdim" demek.
78- "Eğer Adem Aleyhisselam buğdaydan yemese idi biz eşkiya olmazdık" demek.
79- "Falan kimse peygamber olsa idi yine de yalan konuşurdu" demek.
80- Birisini döverken "dövme" denilse o da "Gökten dövme diye ses gelse yine bırakmam" demek.
81- Kur’anın Arapça olmayıp başka bir lisanla olduğunu iddia etmek.
82- Kur’anın bazı ayetlerini alaya almak ve mesela "Ben namazımı yalnız kılarım. Çünkü ALLAH ’İnnessalate tenhâ’ buyurur" demek.
83- Namaz kıl diyen kimseye: "Sabret Ramazan gelsin kılarız" demek.
84- Zikirlerle alay etmek.
85- Bir günahı işlerken besmele çekmek.
86- Abdestsiz olarak bilerek namaz kılmak.
87- "Eğer ALLAH Cenneti bana verse, sensiz girmem" demek.
88- "Falan adamla Cennete bile girmem" demek.
89- "Falan kimse kıble olsa o tarafa yüzümü çevirmem" demek.
90- Hırıstiyan veya Yahudi, yahut başka din üzere ölenlerin azab göreceklerine inanmamak.
91- "Ramazan bitti artık namazı rafa koydum" demek.
92- Alim kıyafetine bürünüp yüksek bir yere çıkarak alay tariki ile konuşma yapmak veya böyle yapan kimsenin hareketlerine gülmek.
93- Boşanma hakkında : "Ben talak malak bilmem" demek.
94- "Hırıstiyanlık Yahudilikten daha hayırlıdır" demek.
95- Yakını ölen kimsenin. "Ey Allahım! Biz şimdi ne yapacağız sen niçin böyle yaptın" diyerek sitemde bulunmak.
96- Meşru bir sebep olmadığı halde bir kimse için "Şu adamın kanı helaldir ve mübahtır" demek.
97- "Allahü Teâlâ falan kimseyi vaktinden evvel öldürdü ve vakitsiz gitti" demek.
98- Yabancı bir kadına bakıpta : "Güzele bakmak sevaptır" demek.
99- Ahiretten bahseden kimseye . "Ordan haber veren kim? Oraya gidip gelen var mı?" demek. Günah işleyen bir kimseye "Tövbe et" denildiğinde "Ben ne yaptımda tövbe edeyim" demek

Kaynak: M.Zahit Kotku Ehli sünnet akaidi ( Büyük Günahlar )
 
64- "Oruç tutup namaz kılmak neye yarar benim kalbim temiz" demek ve farzları hafife almak.

bunu unutmayalim lütfen ...
 
Allah razı olsun.
gerçekten madde 64 medya önündeki insanların bu zamanlarda çok sıkça dile getirdiği bir şey.
 
dinden Çıkmak o koLay bi$ey deĞiL asLında...burda yazıLanLar $irk,küfr iÇerikLi söyLeyenin imanına zarar verir kesinLikLe ama Tam anLamıyLa dinden ÇıkaraCaĞını sanmıyorum..Çıkarır mı ki_??
 
me|2w!sh!m' Alıntı:
dinden Çıkmak o koLay bi$ey deĞiL asLında...burda yazıLanLar $irk,küfr iÇerikLi söyLeyenin imanına zarar verir kesinLikLe ama Tam anLamıyLa dinden ÇıkaraCaĞını sanmıyorum..Çıkarır mı ki_??

Din Allah ın gönderdiği şekildedir.Sana göre bana göre olmaz.Cenabı Allah ın buyurduğu sınırlarda din olur.Kafamıza göre din yapamayız.Ama bugün rakımı da içerim namazımı da kılarım mantığı hakim olduğu için yukarıda belirtilen maddeler pek ehemmiyetsiz(!) gibi geliyor galiba.

Dinden çıkmak bir sözle ufacık bir sözle olur.Kişi farkında bile olmaz.Çünkü küfür sözden çıkar.O yüzden ne dediğimize ve yaptığımıza dikkat etmeliyiz
 
31- Üzerinde ayet yazılı her hangi bir şeyi kasten kirletmek veya pisliğe tutmak

-bu otuz birinci hareket ten ne kasttediliyo eceba hehehheeh yoksa 31 in özel bi anlamımı varr ...

- manevi -ilahi değer taşıyan nesneler kasti olarak kirletilmesi doğru bi davranış değildir ama insanların imanını ancak yaratan bilir kimin dinden çıktığına hristiyanlardaki maddelere bağlayıp aforoz edilmesi dinden çıkılmış olarak benimsenmesi doğru değildir sadece bunlar dini zorlaştıran hurafelerdirr....

-zira dinimiz kolaylıklar dinidir böyle hurafe şeylere itibar etmemek gerekir Yüce Yaratan düşün die akıl vermiştir..öyleyse düşünerek hareket etmek lazım yanlış ve kötü olan durumlardan uzak durmak lazım
 
dinden Çıkmak o koLay bi$ey deĞiL asLında...burda yazıLanLar $irk,küfr iÇerikLi söyLeyenin imanına zarar verir kesinLikLe ama Tam anLamıyLa dinden ÇıkaraCaĞını sanmıyorum..Çıkarır mı ki_??

Şirk ve küfürün içeriği de dine karşı durmak değil midir..Bence Allah'a şirk koşmuş biri dinden çıkıp çıkmadığını düşünmekten çok ; Allah'ın gazabına maruz kalmkatan korkuyla geçirsin vaktini...Ümid edilir ki Allah bağışlayıcıdır, avf olunur...


karqta' Alıntı:
- manevi -ilahi değer taşıyan nesneler kasti olarak kirletilmesi doğru bi davranış değildir ama insanların imanını ancak yaratan bilir kimin dinden çıktığına hristiyanlardaki maddelere bağlayıp aforoz edilmesi dinden çıkılmış olarak benimsenmesi doğru değildir sadece bunlar dini zorlaştıran hurafelerdirr....

karqta kardeşim güzel demişsin İslam kolaylık dini..Ayet ve hadislerden çıkmadan elimizden geleni (taa ki sağlık veya ölüm olmadığı sürece) yaptığımız vakit Allah'ın rızasına yakın olmamız mümkün inşallah...Aynı şekilde söylediğin gibi dinden çıkanı biz belirleyemeyiz veya bilemeyiz de...Velasıl kelam net olan yanı da bu...Biz dinden çıkmışsın diyemeyiz ancak dinden çıkarabilecek gerçekleri ortaya koyabilir veya anlatabiliriz..Allah'ın sözü olan Kuran ve Peygamberin yolu olan sünnetlere bakarak neyin şirk neyin itaat olduğunu anlamak mümkün...Mesela Kimse namaz kılmıyor diye dinden çıkmış olmaz...Allah elbet ona göre bir mükafat ,bir terazi ona biçecektir vakti geldiğinde velakin dinden çıkması söz konusu değildir...NAmazını bilerek bile kılmasa bu onu dinden çıkarmayabilir...Ancak dönerde benim kalbim temiz, namaz kılmadan da Allah'ın sevgili kulu olabilirim, namaz kılmasam da olur, ve benzeri cümleler sarfeder ve bu düşünceyle namazdan feragat ederse işte o vakit yanlızca Allah'a itaatte eksiklik etmiş olmaz aynı zamanda Allah'ın böyle olması daha güzeldir dediği işe hayır ben böyle de hallederim şeklinde yaklaşarak şirk koşmuş olur ki buna Küfre girmek denmese bile eşiğine gelmek denir...=)..Bu yönde düşüncelerine saygı duyuyor ve katılıyorum ancak ekleme yapmak istedim...İnşallah açık ve net olabilmişimdir...Ve inşallah açık ve net olmak isterken seni vaya bir başkasını incitmemişimdir...Değilse Hakkını hellal et kardeşim..

Vesselam...
 


Şirk ve küfürün içeriği de dine karşı durmak değil midir..Bence Allah'a şirk koşmuş biri dinden çıkıp çıkmadığını düşünmekten çok ; Allah'ın gazabına maruz kalmkatan korkuyla geçirsin vaktini...Ümid edilir ki Allah bağışlayıcıdır, avf olunur...




karqta kardeşim güzel demişsin İslam kolaylı dini..Ayet ve hadislerden çıkmadan elimizden geleni (taa ki sağlık veya ölüm olmadığı sürece) yaptığımız vakit Allah'ın rızasına yakın olmamız mümkün inşallah...Aynı şekilde söylediğin gibi dinden çıkanı biz belirleyemeyiz veya bilemeyiz de...Velasıl kelam net olan yanı da bu...Biz dinden çıkmışsın diyemeyiz ancak dinden çıkarabilecek gerçekleri ortaya koyabilir veya anlatabiliriz..Allah'ın sözü olan Kuran ve Peygamberin yolu olan sünnetlere bakarak neyin şirk neyin itaat olduğunu anlamak mümkün...Mesela Kimse namaz kılmıyor diye dinden çıkmış olmaz...Allah elbet ona göre bir mükafat ,bir terazi ona biçecektir vakti geldiğinde velakin dinden çıkması söz konusu değildir...NAmazını bilerek bile kılmasa bu onu dinden çıkarmayabilir...Ancak dönerde benim kalbim temiz, namaz kılmadan da Allah'ın sevgili kulu olabilirim, namaz kılmasam da olur, ve benzeri cümleler sarfeder ve bu düşünceyle namazdan feragat ederse işte o vakit yanlızca Allah'a itaatte eksiklik etmiş olmaz aynı zamanda Allah'ın böyle olması daha güzeldir dediği işe hayır ben böyle de hallederim şeklinde yaklaşarak şirk koşmuş olur ki buna Küfre girmek denmese bile eşiğine gelmek denir...=)..Bu yönde düşüncelerine saygı duyuyor ve katılıyorum ancak ekleme yapmak istedim...İnşallah açık ve net olabilmişimdir...Ve inşallah açık ve net olmak isterken seni vaya bir başkasını incitmemişimdir...Değilse Hakkını hellal et kardeşim..

Vesselam...

-çok güzel açıklamışsın emeğine sağlık ama konu başlığı bakmak lazım deilmi ne demişler anasına bak kızını al kenarına bak bezini al die bak konu başlığı ne
-Dinden Çıkaran 99 Söz ve Hareket.....çok iddealı bi başlık değilmi... keşke senin yorumun gibi hoş cümleler içeren bir başlık olsaydı....
 
Forumda son zamanlarda yayınlanan en yararlı çalışmalardan biri.
Kardeş Allah ebediyen razı olsun inşAllah sen ve tüm ailenden

Bende eklim

-Kader Utansın
-(Haşa yarabbi) Allahın sopası yokki....
 
"Ne olur şu güzelim şarap haram olmasaydı" demek.

Şimdi bu nokta biraz şaşırtıcı yani nefsin istediği şeyler insanın kalbinden geçebilir ancak Allahın yasak hükmünü koyduğu için ona uyar. Şarap veya başka bir şeyi nefs istemektedir haram olmasaydı diyede hayıflanıp genede nefse boyun eğmeyen mümin kişinin imanı dolayısıyla o şarap içilmez ise bu dinden çıkarır bir tavır olarak değerlendirilir mi merak etmekteyim konuya eğilmek gerek diye düşünüyorum.
 
eline sağlık arkadaşım
Dedem şunu derdi oruç ile ilgili
Oğlum madem oruç tutuyon neden namaz kılmıyorsun (afedersiniz) merkebide bağla bi ağaca sahur vaktinden iftar vaktine kadar oda yemek yemez'' derdi
 
47- Ölmüş bir kâfire veya İslam dinine kötülüğü dokunmuş birine "ALLAH rahmet eylesin" demek.

Bu madeyi konu ile ilgili detaylı bilgisi olan varsa açıklayabilir mi?
Mesela;
telefonu icat eden Graham Bell,
elektriği Edison bu ikisi olmadan yaşamamız bundan sonra mümkün değil gibi gözüküyor.Ve ne kadar gerekli olduklarını insan sıkışınca daha iyi anlıyor.
Ben ve arkadaşlarım belki bu konunun bu şekilde olduğunu bilmeyerek de olsun bir kaç defa şöyle konuşmalarımız oldu:
''Ulen,gavur da olsalar insanlığa hizmet etmişler.Allah razı olsun''
dedik.Şimdi ben im durumum ne ?
Hadi bir zahmet aydınlatıverin şu fakiri dostlarım.
 
"Ne olur şu güzelim şarap haram olmasaydı" demek.

Şimdi bu nokta biraz şaşırtıcı yani nefsin istediği şeyler insanın kalbinden geçebilir ancak Allahın yasak hükmünü koyduğu için ona uyar. Şarap veya başka bir şeyi nefs istemektedir haram olmasaydı diyede hayıflanıp genede nefse boyun eğmeyen mümin kişinin imanı dolayısıyla o şarap içilmez ise bu dinden çıkarır bir tavır olarak değerlendirilir mi merak etmekteyim konuya eğilmek gerek diye düşünüyorum.

Abi öncelikle sana bir iki söz etmek istedim haddime değil ama seni bilirim sohbet amaçlı yanına sokulana git demezsin..;)
Sözlerinde haklısın...Şarap isteğine teba olup ardından keşke olamsaydı diyerek yani haram olduğunu reddetmeden , bunun aksini söylemeden bu günaha sahip olmak belki kişiyi şirke itmeyebilir...Ancak kişi bu şekilde bir cümle kurarsa başka...bu cümlede kişiyi şirke iten nokta Allah'ın Şarap haramdır ve hayırlısı böyledir şeklindeki insan oğlunu uyarısı karşısında kişinin ısrarla daha iyisini bilirmişcesine (haşa bi nevi Allah ile yarışırmışcasına) keşke olmasaydı demesi ve bunu ısrarla tekrarlaması olma ihtimalidir...Bu kişi Şarabın güzelliğine nefsi çeken ancak şarap denen zillete zerre yaklaşmayan biri olsa dahi...Yani küçük kardeşinin fikri bu yönde abi..=)...Tabi en doğrusunu Allah bilir....

degazor35' Alıntı:
47- Ölmüş bir kâfire veya İslam dinine kötülüğü dokunmuş birine "ALLAH rahmet eylesin" demek.

Bu madeyi konu ile ilgili detaylı bilgisi olan varsa açıklayabilir mi?
Mesela;
telefonu icat eden Graham Bell,
elektriği Edison bu ikisi olmadan yaşamamız bundan sonra mümkün değil gibi gözüküyor.Ve ne kadar gerekli olduklarını insan sıkışınca daha iyi anlıyor.
Ben ve arkadaşlarım belki bu konunun bu şekilde olduğunu bilmeyerek de olsun bir kaç defa şöyle konuşmalarımız oldu:
''Ulen,gavur da olsalar insanlığa hizmet etmişler.Allah razı olsun''
dedik.Şimdi ben im durumum ne ?
Hadi bir zahmet aydınlatıverin şu fakiri dostlarım.

Kardeşim detaylı olmasada birkaç kelime söylemek isterim müsadenle...Öncelikle hiçbir konuda islam kişiden bilmediği ile sorumludur demez...Bilmiyerek yapılmış hiçbir hata içinde samimiyetle Allah rızası gözetiliyor, veya Allah'ı gücendirmemek için bir düşünce güdülüyor ise günah değildir diyemesek bile ALlah'ın avfının bu konuda daha büyük olacağını söylemek mümkün...Ancak kişinin müslüman olmayışı ve islama düşünce olarak karşı koyması, ve aynı şekilde islama maddi manevi zarar veriyor olması durumu o kişinin kafir olmasının delilidir...Bu durumda Allah'ın isteği ve arzusu kafirin, yani islama itaat etmeyenin cehennem ile cezalandırılmasıdır...Yüce kitabımız KUran bu konuda kesin ve açık bir delil kullanmıştır...Bizim bu durumda dahi kendimizi ve o şahsı bildiğimiz halde gene ısrarla o kişinin yapmış olduklarına rağmen ve ALlah'ın bu konuda söylemiş oldukarına rağmen döner de Allah'ın onlara rahmet etmesi için dua eder isek ALlah'ın kafire biçtiği payı yani cezayı reddetmiş daha iyisi için Allah'a şirk koşmuş oluruz...Bu konuda hassas olmamız gerekir...İşler uygulamada belki hatalar olarak kabul edilebilir...Ancak olay Kuranda açık ve net yasak denildiği veya böyle olmalıdır denildiği halde bizim aksini söyleyerek bu yönde bir tavır sahibi olamamızdan kaynaklıdır...Tekrar etmek isterim ki kimse bilmediği bir husustan da sorumlu tutulamaz ki arayıp doğrusunu bulmak için çabalamış olsun....Tabi gene en doğrusunu Allah bilir...

Kırdıklarım oldu ise Hakkınızı hellal edin üstatlar..vesselam..
 
bu zatın yazdıklarına bakarsan dünyada müslüman kalmaz...

100.saçma sapan şeyleri islamiyet diye millete yutturmak...
101.din üzeirnden siyaset yaparak maddi çıkar sağlamak..

102.GERÇEĞİNİ BİLMEDEN SAÇMA SAPAN OLDUĞUNU NERDEN ANLADIN ??
103.SİYASET İLE ALAKALI NE GEÇİYOR NE ALAKA O MÜBAREK ÖLELİ 28 SENE OLDU YANİ TAYYİP EFENDİ KASIMPAŞA SPORDA OYNUYORDU


NEYSE SEN ŞUNA DESENE KARDEŞİM BEN İNANMIYORUM SADECE AKLIMDAN DOĞRU BİLDİKLERİMİ KABUL EDİYORUM ..

O ZAMAN SENCE HERKESE GÖRE DİN OLMAZMI ???

SEN AŞAĞI ANLARSIN BEN YUKARI

SEN SAĞ ANLARSIN BEN SOL

NEYSE BUNU SENDE BİLİYORSUN

SAYGILAR
 
102.GERÇEĞİNİ BİLMEDEN SAÇMA SAPAN OLDUĞUNU NERDEN ANLADIN ??
103.SİYASET İLE ALAKALI NE GEÇİYOR NE ALAKA O MÜBAREK ÖLELİ 28 SENE OLDU YANİ TAYYİP EFENDİ KASIMPAŞA SPORDA OYNUYORDU


NEYSE SEN ŞUNA DESENE KARDEŞİM BEN İNANMIYORUM SADECE AKLIMDAN DOĞRU BİLDİKLERİMİ KABUL EDİYORUM ..

O ZAMAN SENCE HERKESE GÖRE DİN OLMAZMI ???

SEN AŞAĞI ANLARSIN BEN YUKARI

SEN SAĞ ANLARSIN BEN SOL

NEYSE BUNU SENDE BİLİYORSUN

SAYGILAR


arkadaşım ben o zatın söylediklerini inkar etmedim.sadece bazılarını abartılı buldum.
100 ve 101. madde yazma sebebim o kişinin 99 maddesine bunları da eklesek iyi olurdu anlamında. herhangi bir siyasi parti veya oluşumu düşünerek yazmadım.

saçma sapan şeyleri din diye anlatmak islamiyete zarar vermez mi?

iki maddeyi bu nedenle yazdım. o zata karşı olduğumdan değil.

beni tanımadığı halde sadece o zatın yazdılarına ekleme yaptım diye hangi hakla beni inançsızlıkla suçlayabiliyorsun? bu mudur sizin din anlayışınız. sizin gibi düşünmeyenler müslüman olamaz mı?

madem herkese göre din yok. neden bu kadar cemaat, tarikat, mezhep var?
ve bunlar neden kendi aralarında anlaşmazlığa düşüyor.
Allah bir, kitap bir, paygamber bir, ama sünni ve şii islam var. bunların alt mezhepleri var. mezheplerin alt tarikat ve cemaatleri var.bu nasıl oluyor?
 
Geri
Üst