Daihatsu Türkiye’den Çekiliyor

>ahm@t<

>HayalperesT
Altın Üye
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
7,168
Reaction score
0
Puanları
0
Japon üretici Daihatsu, kârlılık sorunları ve Avrupa normlarına uygun araç geliştirme maliyetleri nedeniyle, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Avrupa pazarında 2013’ten itibaren yeni araç satmama kararı aldı
Toyota’nın kanatları altında bulunan Japon üretici Daihatsu, 31 Ocak 2013 tarihinden itibaren Avrupa ve Türkiye pazarında araç satışını durdurarak, çekilme kararı aldı. Firma, bu karara gerekçe olarak satışların düşüklüğünü ve Japon Yeni’nin euro karşısındaki yüksekliğini gösterdi. Daihatsu, geçen yıl Avrupa ve Türkiye’de toplam 19 bin 300 araç satmıştı.

Daihatsu Motor Co tarafından yapılan açıklamada, şirketin Avrupa pazarında yeni araç satışını sona erdireceği ve bundan böyle Japon pazarının yanı sıra Malezya ve Endonezya gibi üretim tesislerinin bulunduğu ülkelere yoğunlaşacağı kaydedildi. Açıklamada buna gerekçe olarak yen kurunun euro karşısında yüksek seyrederek kârlılığı güçleştirmesi ve Avrupa’da uygulamaya giren yeni çevre normlarının aşırı maliyetler yüklemesi gösterildi. Yüksek yen, uzun bir süredir Japon üreticilerin kabusu konumundaydı.

Nitekim yüksek Japon Yeni, Japonya’da üretilen araçların fiyat açısından rekabet etmesini önlüyor ve kar etmeyi zorlaştırıyordu. Daihatsu’nun yüzde 51.3’üne sahip olan Toyota da, bu nedenle Japonya’da bazı modellerinin üretimine son vermeyi ve bu modelleri başka ülkelerde üretmeyi düşündüğünü açıklamıştı.

Varlığımız sürecek
Daihatsu’nun bu kararı, Avrupa ülkelerinin yanı sıra Türkiye’yi de etkiliyor. Nitekim markanın Türkiye distribütörlüğünü sürdüren ALJ Group’un Avrupa Koordinatörü Ali Haydar Bozkurt, Daihatsu’nun yeni araç satışlarını 2013’ten itibaren durduracaklarını söyledi.

Marka için bugüne kadar büyük yatırım yaptıklarını ve başarıyla yürüttüklerinhi hatırlatan Bozkurt, kararın Japon Yeni ve son Avrupa çevre normlarına uygun yeni araç geliştirme maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle alındığını kaydetti. Başarılı ve sağlam araçlara sahip Daihatsu’nun bu kararının kendilerini de üzdüğünü belirten Bozkurt, bununla birlikte markanın tüm araçlarına söz konusu tarihten sonra da hizmet desteği vermeyi sürdüreceklerini söyledi.

Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer de, Daihatsu’nun Türkiye’deki yeni araç satışları Ocak 2013 tarihinde sona erecek olmasına rağmen, tüm yetkili servis noktalarında satış sonrası hizmetler, garanti, servis ve yedek parça operasyonlarının bu karardan etkilenmeyeceğini belirtti.
Türkiye yollarında bugüne kadar satılmış yaklaşık 12 bin adet Daihatsu araç bulunduğu belirtiliyor.

Avrupa normlarına uygun motor seçeneklerine sahip olmadığı için Türkiye’de de bir süredir sadece Terios modelinin satışı yapılmaktaydı. Bu modelin satışları, 2013 tarihine kadar sürecek.
 

Ekli dosyalar

  • daihatsu.jpg
    daihatsu.jpg
    19.9 KB · Görüntüleme: 9,929
... İyi olmuş biri gitti kurtulduk ...
 
O kadar çok dandik araç çıktı ki... birkaç firma daha çekilse tr'den çok iyi olacak. Bunların başında renault'un desteklediği dandiklik abidesi dacia ve çin malı namı diğer kaplama jip Sang Yong geliyor...
 
Daihatsu iyi araçlar getiriyordu aslında.
Yazık rekabet azalacak.
 
daihatsu hakkinda pek fazla bilgim yok bu arada toyota kanatlari altinda oldugunu simdi ögreniyorum.keske cekilmeselerdi bencede. herseyde bir hayir vardir.......
 
aslında türkiye çok geride kaldı bu konuda bir yerli markamız yok neyazıkki beceripde bir yerli marka ortaya koyamadılar
 
başa gelenler yatırım yapıp marka oluşturup ÜRETMEK yerine Yakınlarına gemi alıp TÜKETMEK' te iken bu konuda gelişmemiz mümkün değil........
 
Geri
Üst