İrlanda tabanlı ölçübilim şirketi StatCounter’ın verilerine göre Internet tarayıcısı pazarında dengeler değişiyor. Google’ın Chrome’u, uzun yıllar boyunca en çok kullanılan ikinci tarayıcı olan Firefox’u geçti. Kasım ayı verilerine göre kullanıcıların %25.69’u Chrome’u tercih ederken %25.23’ü Firefox'a devam dedi. Birinciyse %40.63’lük kullanım oranıyla her zamanki gibi Internet Explorer oldu. Safari %5.92’yle dördüncü olurken, Opera %1.82’yle beşinci oldu.

Geçmiş aylara bakıldığı zaman Chrome’un kısa zamanda ne kadar büyük yol kat ettiği gözler önüne seriliyor. Bundan yalnızca 1 yıl öncesine kadar Chrome’un kullanım oranı %13.35 iken Firefox’unki %31.17 idi. Bir yıl içindeki bu değişimi pek çok etkene bağlamak mümkün. Firefox’un sürekli güncellenen ancak az yenilik getiren yapısı artık bazı kullanıcılara itici geliyor. Bunun yanı sıra Chrome’un çok başarılı reklam stratejilerini de göz ardı etmemek lazım.