Bu Gençlerle Geleceği Nasıl İnşa Edeceğiz?

Vtnsvr

New member
Dr. Tahir Tamer Kumkale



Televizyon programlarında gençlerimizin bilgi seviyesinin düştüğü yeri belgeleyen pek çok görüntü milletimizi rahatsız etmektedir.

Gülben Ergen’in kuaförünü bilen, Fenerli Aleks’in baba adını tereddütsüz söyleyen gençlerimiz ne yazık ki milli kültür ve milli bilinci geliştiren konularda çok ilgisiz ve çok bilgisizler.

You Tube’ da çokça izlenen bir program izledim.

Yoldan geçenlere soruyorlar,

“Mısır Piramitleri Türkiye’den kaçırılmış buna ne diyorsunuz?”

sorusuna verilen cevaplar akılları durduracak kadar uçuktu.

Binlerce ton ağırlığındaki taş bloklardan oluşan piramitleri “uçakla götürenler” yanında, “gümrükçülere rüşvet vererek kaçırmışlardır” Şeklindeki cevaplar çevremize ilgi seviyemizi en güzel şekilde anlatıyordu.

Bilgisayarların bir tuşuna dokunarak bilgiye ulaşılabilen asrımızda gençlerimizin bilgisizliği ve bilgiye ilgisizliğinin yarınlarımızı tehdit edecek boyutlara ulaştığını anlamak için uzman olmaya gerek yoktur.

27 Mart 2008 tarihli medyada yer alan bir haber konunun ulaştığı boyutları açıkça göstermekte ve acilen tedbir alınacak bir durumda olduğumuzu belgelemektedir. İşte o haber;

“Adana Valisi İlhan Atış, daha önce denetim için gittiği bir lisede öğrencilere Çanakkale Savaşları’nın nerede olduğunu sorduğunda,

“Kars ile Erzurum arasında bir yerde”

yanıtını alınca şoke olduğunu söyledi. Atış, öğrencilerin ayrıca Adana’nın ilçelerini, Türkiye’nin komşularını da sayamadıklarını da belirterek, öğrencilere her gün 10 dakika çevreyi ve ili tanıtıcı bilgiler anlatılması için kaymakamlara talimat verdiğini kaydetti.

Vali Atış, yaşadığı bu olayı anlatırken şöyle dedi;

Lise 1 öğrencisine Adana’nın ilçelerini sordum. Sadece ‘Seyhan, Yüreğir, Pozantı’ dedi. Herhalde Pozantılıydı.

Lise 2 öğrencisine aynı soruyu sordum.

‘Hatay, İskenderun, Tarsus’

diye saydı. Lise 1 öğrencilerine

‘Çanakkale Savaşları'nı kim anlatacak’

diye sordum. Anlatan çıkmadı.

Aynı soruyu lise 3’deki bir öğrenciye sordum, bilemedi.

‘O zaman Çanakkale Savaşları nerede oldu?

Çanakkale Savaşları Kars ile Erzurum arasındaki bir yerde mi oldu, yoksa Kars ile Sarıkamış arasındaki bir yerde mi oldu?’

diye şaşırtıcı bir soru sordum. Tartıştılar, karar verdiler;

‘Kars ile Erzurum arasındaki bir yerde’

dediler. Lise 3’lere Türkiye’nin komşularını sordum,

‘Yunanistan ve İran’

dediler. O kadar. Başka yok. Bu korkunç bir şey! Okul müdürü bana ‘Çocukları heyecanlandırdınız’ dedi.
Bağışlayın ama bunun heyecandan olduğunu düşünmüyorum.”

Benzeri durumla Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi derslerine girdiğim üniversite bünyesinde çok karşılaştım. Bunun için ilk derste öğrencilere, bir Türkiye haritası çizmelerini ve komşularımızı göstermelerini ve bu sınırların hangi anlaşmalarla çizildiğini” yazmalarını isterdim.

Ders verdiğim 16 yıl içinde bu sorunun cevabını bulamadığım için her öğrencinin sınır komşularımızı tanımadan ve Türk bayrağının kanununda belirtilen ebatları öğrenmeden geçer not almalarına izin vermedim.

18 yaşına kadar 11-12 yıl Türk eğitim sisteminde eğitim görerek Türkiye’nin ve komşuları hakkında bilgi sahibi olamayan gençlerimizin durumunu belgeleriyle Mili Eğitim Bakanlığına defalarca gönderdim. Ama netice alamadım. Zaten neticeyi Vali İlhan Atış’ın açıklamaları açıkça ortaya koyuyor.

Biliyoruz ki Atatürk; Gençlik kavramını, ülkenin geleceğini emanet edeceği nesiller için kullanmıştır.

Köhnemiş zihniyetlere, milleti geriye götürmek isteyen bağnaz kafalılara karşı dayanacağı istinat noktasının gençlik ve onların dinamik fikirlerinde olduğunu görmüştür.

Çağdaş ve modern ilmin hâkim olduğu zihniyetle yetişecek genç kuşakların, gelecekte eserlerini ve inkılâplarını daha da geliştireceğini, onu her türlü tehlikeden koruyarak yücelteceğini hissetmiş ve buna yürekten inanmıştır.

Tarihte hiç bir lider Atatürk kadar milletinin gençliğine güvenmemiş ve onun kadar gençliği ile bütünleşmemiştir.

Atatürk'ün Türk Milletine armağan ettiği en büyük eseri Türkiye Cumhuriyeti'dir.

“Ey yükselen yeni nesil!.. Gelecek sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk. O'nu yücelterek yaşatacak olan sizsiniz."

sözünden de anlaşılacağı gibi Atamız bu büyük eserinin muhafaza ve müdafaasını Türk gençliğine emanet etmiştir.

Bugün sorgulamamız gereken husus şudur.

Günümüz gençliği bu emaneti muhafaza edecek bilgiye, inanca ve kendine güvene sahip midir?

Bizi Atatürkçü Düşünce ile yetiştiren nesillerden aldığımız feyzi, bizler günümüz gençliğine yeterince ulaştırabildik mi?

İşte bu soruların cevabını vermekte zorlanıyorum. Çünkü küresel esen fırtınalarla kafası karmakarış olan günümüz gençliğinin milli davalara yaklaşımını gördükçe bu konuda iyimser düşünmek çok zor.

Okullarda ezberletirilen “Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi” Türk gençliğine çok kapsamlı ve oldukça zor görevleri yüklemektedir.

Burada istenilenlerin gerçekleştirilmesi son derece planlı, proğramlı ve sürekli bir çalışmayı gerektirmektedir. Verilen sorumluluklar çoktur. Bunlar ancak şuurlu ve inançlı kitlelerin yapacakları zorlu bir mücadele ile başarılabilir.

Temelinde Atatürkçü düşünce sistemi bulunan Anayasamız; devletimizi, istiklâl ve cumhuriyetimizi Türk gençliğine emanet etmektedir.

Anayasa'nın bu konuyu düzenleyen "Gençliğin Korunması" başlıklı 58 inci Maddesi aynen şöyledir;

"Devlet; İstiklâl ve Cumhuriyetimizin emanet edildiği gençlerini müspet ilmin ışığında, Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda ve devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü ortadan kaldırmayı amaç edinen görüşlere karşı yetişme ve gelişmelerini sağlayıcı tedbirleri alır.”

Anayasanın bu maddesi geçerliliğini korurken, bugün devletimizin ülkenin geleceğini emanet ettiği gençlere karşı yapması gereken ödevlerini yerine getirdiğini söylememiz mümkün müdür?

Acaba evlâtlarımızı Atatürk'ün gösterdiği ilkeler ve düşünce sistemi doğrultusunda yönlendirebildik mi?

Çocuklarımıza, sorumluluklarına sahip çıkacak mücadele azmi aşılayabildik mi?
Çocuklarımızı, Türk Kültürü ve Türk tarihi motifleri ile eğitebildik mi?

Gelişmiş kitle iletişim araçlarından yararlanarak küreselleşme adı altında dünyanın her tarafından ülkemize yöneltilen kültürümüze yabancı ve beyinlerimizi sömürgeleştiren fikir ve düşüncelere karşı kendimizi ve gençlerimizi koruyacak sistemleri kurabildik mi?

Sözün kısası gençlerimizi Türk gibi mi, yoksa dünya vatandaşı olarak mı yetiştirdik?

Şimdi bütün bunların görüşülmesi ve tartışılması, Türk aydınlarının gündeminde bu temel konuların bulunması gerekiyor.

Peki, bu konuda bir çalışmaya şahit oluyor muyuz?

Ne yazık ki bunun cevabı da şimdilik hayır olmaktadır.

Sonuç olarak;

2008 yılı Martında Türk Milleti Atatürk'ün gösterdiği hedeflere doğru bir hayli yol almıştır.

Modern ve çağdaş bir dünya devleti olma yolunda da hızla ilerlemektedir. Bugün 1920'lerin 13 milyonluk Türkiye’sinden çok ilerde olduğumuz kesindir. Bu gelişmişliğimize rağmen henüz Atatürk'ün idealindeki Türkiye'ye ulaştığımız söylenemez.

Bunun için;
Türkiye Cumhuriyetini iç ve dış tehlikelere karşı koruma şuuruna erişmiş; Fikren, ilmen, fennen ve bedenen kuvvetli; Yüksek karakterli; Bilimden güç alan ve bilimi amaç edinen; Sağlık ve sıhhatini koruyan, sağlıklı düşünme yeteneğine sahip olan; Güzel Sanatları seven; Çalışkan ve kendine güveni olan bir gençlik yetiştirmek, devletin ve bizim nesillerimizin en önemli görevidir.

Kendisini en iyi şekilde yetiştirmek için her imkândan yararlanarak var gücü ile çalışmakta Türk gencinin vazgeçilmez görevidir.

Bunun için çalışkan, daha çalışkan ve en çalışkan olmak zorunda olduklarını özellikle vurgulamak istiyorum.

Eğer üzerinde iyi çalışırsak ve gereken asgari milli kültür eğitimini okullarımızda verirsek Türk gençliği; Atatürk'ün en değerli emaneti olan Türkiye Cumhuriyetini kanındaki binlerce yıllık tarihinden aldığı milli heyecanı ve milli ruhuyla sonsuza kadar koruyacaktır.

Bu kutsal görevi başarı ile yapmayı müteakip bir bayrak gibi nesilden nesile aktararak ülkemizi ebediyen hür ve bağımsız kılacaklardır.
 

beratahmet

New member
tesekkurler bilader çok haklısın eline emegine saglık valla acı ama gercek bu ....allah yardımcımız olsun gençlerimiz...
 

degazor35

TÜRK oğlu TÜRK
birazda bu yönden bakalım
objektif olabilecekmiyiz

Eğitimin “kesintisiz sekiz yıl” olması için verilen mücadeleyi…

Hiç bir altyapısı hazırlanmadan, başlatılan “sekiz yıl” zorunluluğu neticesinde çocukların “ahırdan bozma” mekanlarda eğitime tabii tutulmaları herhalde bu çağda “bize özgü” bir model olmalıydı!
***
(Bir yığın taze gündemin arasında, mesela “AK Parti’yi kapatma davası kabul edilmişken” nereden çıktı bu “sekiz yıl” meselesini deşelemek) diyebilirsiniz!

Anlatalım;

Adana Valisi İlhan Atış, bir Liseyi denetime gider. Lise üçüncü sınıftaki, yani yıl sonunda lise diploması alacak çocuklara “Çanakkale savaşlarını kim anlatacak” diye sorar. Sınıftan “çıt” çıkmaz.

Evet evet…

Türk tarihinin dönüm noktasını…

Türkün ve Türkiye’nin “varolma” mücadelesini…

Tarihimizin en şanlı sayfasını bilen çıkmaz, lise üçüncü sınıfta.
***
Sonra Vali, aynı çocuklara, “Peki, Çanakkale savaşları nerede yapılmıştı. Kars ile Erzurum arasındaki bir yerde mi, yoksa Kars ile Sarıkamış arasındaki bir yerde mi?” der.

Vali’nin müsaadesinden sonra çocuklar kendi aralarında tartışıp “Çanakkale savaşları, Kars ile Erzurum arasında bir yerde oldu” cevabını verirler.

Aynı lisede çocuklar, Türkiye’nin komşusu olarak sadece Yunanistan ve İran’ın isimlerini sayabilirler.
***
Lise ikinci sınıftaki çocuklara “Adana’nın ilçelerini say” diyen Vali, “Hatay, İskenderun, Tarsus” cevabını alınca şoke olur.
***
Haberi okuyunca, ben de bir ortaokul talebesine “Tuz gölü nerede?” diye sordum ve “koskoca bir suskunlukla” karşılaştım.
***
Eğitimi sekiz yıla değil, seksen yıla da çıkarsanız; Çanakkale savaşını bile öğretemedikten sonra hangi faydayı bekleyebilirsiniz!

Galiba hatırladım;

“Çocuklar Kur’an kursuna gitmeyerek, zihinlerini zinde tutacaklardı” sekiz yıl sayesinde!

Valinin ziyareti ortaya koyuyor ki, “çocukların zihinleri bomboş!”
***
Zaman Gazetesi’nde Mustafa Armağan’ın ”Çanakkale ve Akif nasıl unutturuldu” başlıklı yazısı, sorunun sadece eğitimcilerde olmadığını gösteriyordu.

Çanakkele muharebelerinden sonraki tarihi seyri irdeleyen Armağan, 1928’de Çanakkale’ye ilk resmi ziyaretini yapan M. Kemal Atatürk’ün, o gezi sırasında “Çanakkale şehitliği yapılması” emrini verdiğini, ne yazık ki şehitliğin, Menderes devrine kadar yapılamadığını yazdı.
***
Yine Armağan, 1933’te Nihal Atsız, Fethi Tevetoğlu, Nejdet Sançar ve Tevfik İleri gibi milliyetçi gençlerin gayretleriyle başlayan ve dokuz gün süren sivil Çanakkale gezisinin, o günün basını tarafından “rahatsızlık verici bir olay” haline getirildiğini, hatta gençlerin aralarında para toplamak suretiyle bir “Çanakkale şehitleri anıtı yapılması” girişiminde bulunmaları karşısında zamanın CHP Genel Sekreteri Recep Peker’in “Bu işin sonu kötü olur” tehdidinde bulunduğunu da yazdı.
***
Siz söyleyin;
Lise üçüncü sınıftaki bir çocuğa Çanakkale savaşının, -ayrıntılarını bırakın- nerede yapıldığı dahi öğretilemediyse…
Yaşadığı ilin ilçeleri dahi öğretilemediyse…
Ülkesinin komşuları dahi öğretilemediyse…
Başka ne öğretilebilir?
Nasıl bir adam çıkar bu okullardan?
Hadi ben söyleyeyim; “göbeğini kaşıyan adam!”

***

(Eğitim öğretimde ciddiyetini muhafaza etmeye özen gösteren okullar alınmasın sakın. Ama maalesef ülkemizde öğrencilerin okula olan bağlılıkları tartışılır durma gelmiştir! Öğrencilerin bağlı oldukları öteki değerlerden de bu anlaşılmaktadır!)

Mustafa GÜDEN


KAYNAK
 

mchasso

New member
Bu gençlerle dıyorlar ama bu gençlere ne verdınız sadece eğitimle mi adam olunur yada desteklemı kızlarımız okula gıtsın dıyoruz uc bes devlet yardım edıyor sadece bununlamı egıtım olur sanıyorsunuz esas sızın gıbı kafası olmayanlar yuzunden bız bu haldeyız....
 

digiklan

New member
Eğitim okulda değil ailede başlar. Ben ilkokula gitmeden teyzem okuma yazmayı öğretti, babam Osmanlı'nın yükselme devrindeki sınırlarını, Atatürk'ün askeri dheasını, annem Hz. Peygamberi, ailesini ve sahabeyi...

Geçim sıkıntısını bahane ederek çocukları ile ilgilenmeyen aileler suçu okullara ve eğitim sistemine atıp sıyrılamazlar. Bir tatilinizde çocuğunuzu alıp Çanakkale şehitliğine gidemiyorsanız, hadi çanakkaleye gidecek paranız yoksa her bayram dedenizin mezarından sonra çocuğunuzu alıp şehitliğe gitmiyorsanız, milli bayramları çocuğunuzu eğlendirip neşeli coşkulu bir gün olarak beynine kazıyamıyorsanız, çocuğunuza hangi milli kimliğe sahip olduğunu öğretemiyorsanız devletin öğretmenine eğitim sistemine söz söylemeyin.

Aynı eğitim sisteminde yan yana oturan çocuklardan biri üniversite kazanıyor diğer hiç bir şey bilmiyor. Siz evinizdeki kendi çocuklarınıza bu bilinci veremiyorsanız öğretmenin 50 kişilik sınıflarda vermesini ummak hayalcilik olur.

BİR DE ŞU KONUYA DEĞİNMEK LAZIM. SON 30 SENEDİR ÖĞRETMEN ATAMASI YAPILMIYOR. NEREDEYSE MEMUR ATAMASI YAPILIYOR.
Yani üniversiteye hazırlanan çocukların bir çoğu öğretmenlik bölümlerini idealistçe bu ülke çocuklarını eğitmek için değil kısa yoldan maaş almaya başlamak için seçiyor. Bu ülkenin öğretmen kadroları sonradan pedagojik formasyon almış, ya da hasbel kader öğretmenlik okumuş salla başını al maaşını memurlar ile doluyor. Ben anlatırım öğrenen çocuk öğrenir öğrenemeyene uğurlar olsun, salla başı al maaşı diyen öğretmenler ile liseyi bitirecek kapasitesi olmadığı halde eğitim düzeyini suni olarak yükseltmek için neredeyse zorla mezun edilmiş çocuklar yollarda geziyor.

Sonra bu Çanakkale savaşının nerede yapıldığını bilmeyen çocuklar oy kullanıyor ülkenin siyaset hayatında belirleyici şekilde seçimde bulunuyor. Sonra biz AKP seçmen profili düşüktür dediğimizde siz halkın %47'sine nasıl laf söylersiniz diye azar işitiyoruz. İşte ülkenin eğitim düzeyi budur. Bu eğitim düzeyindeki adamlardan demokratik ve bilinçli oy kullanmalarını bekleyemezsiniz.
Herhangi bir siyasi, milli ve tarihi şuuru olmayan topluluklar demokratik tercihlerini kendi sınıflarını temsil eden partilerden yana kullanmazlar.

Siyasetten anlamayan, milli şuuru gelişmemiş cahil ya da yarı cahil topluluklar ulusalcılığın aşağılandığı bu ülkede her seçimde oylarını dinlerine ya da ümmetlerine vermektedir.

Siyasi ve milli şuuru olmayanlar için her seçim bir proje ve politika tercihi değil, DİNİ REFERANDUM YA DA ETNİK KİMLİK SAYIMIDIR.

saygılar
 

HTML

Üst