Albayrak
Can Feda
- Katılım
- 23 May 2007
- Mesajlar
- 4,439
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
".....askerlik gibi yüksek bir idealist meslek dahi, kendi içinde bulunduğu toplumu anlatabilmek ve bu büyük insanlık ve kahramanlık yolculuğunu hazırlayabilmek için, uyandırıcı, hedef gösterici, yürütücü ve nihayet fedakâr ve kahraman yapıcı aracı edebiyatta bulur.
Bu itibarla, edebiyatın, her insan topluluğu ve topluluğun hal ve geleceğini koruyan ve koruyacak olan her oluşumu için en temel eğitici araçlarından biri olduğu kolayca anlaşılır. (1)
... .İnsanlarda birtakım ince, yüksek ve temiz duygular vardır ki insan onlarla yaşar. İşte o ince, yüksek, derin ve temiz duyguları en çok duyabilen ve diğer insanlara duyurabilen şairdir. (2)
İnsanlar olgunlaşmak için bazı şeylere muhtaçtır. Bir millet ki resim yapmaz, bir millet ki heykel yapmaz, bir millet ki tekniğin gerektirdiği şeyleri yapmaz; itiraf etmeli ki o milletin ilerleme yolunda yeri yoktur. (3)
Güzel sanatların hepsinde, ulus gençliğinin ne türlü ilerletilmesini istediğinizi biliyorum. Bu yapılmaktadır. Ancak bunda en çabuk, en önde götürülmesi gerek Türk musikisidir. Bir ulusun değişikliğindeki ölçü, musikide değişikliği algılayabilmesi, kavrayabilmesidir. .... Türk ulusal musikisi yükselebilir, evrensel musikide yerini alabilir.. (4) ... Musikisiz devrim olmaz. (5)
Dünyada medeni, ileri ve olgun olmak isteyen bir millet mutlaka heykel yapacak ve heykeltıraş yetiştirecektir... (6) Münevver (aydın) ve dindar olan milletimiz, ilerlemenin araçlarından biri olan heykeltıraşlığı ilerletecek ve memleketimizin her köşesi atalarımızın ve bundan sonra yetişecek evlatlarımızın hatıralarını güzel heykellerle dünya ilan edecektir.(7)
.... İşte sanatkâr da, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk hisseden insandır. (8)
Bizler alaturka müziğe alışmışız, ama yeni nesiller alafranga müziğe çalışmalıdırlar. (9) Çocuklarımızın ve gelecek nesillerin musikisi garp medeniyetinin musikisidir. (10) ... İşte bu dinlediğim hakiki Türk musikisidir. Bu musikiyi, bütün dünyanın anlaması lazımdır. Fakat onu bütün dünyaya anlatabilmek için, bizim milletçe, bugünkü medeni dünyanın seviyesine yükselmemiz lazımdır. (11).. . Biz Batı'nınkini saygıyla dinlediğimiz gibi, bizim musikimiz de bütün dünyada saygıyla dinlenecek halde olmalıdır..." (12)
İnsansız sanat, sanatsız insan olmaz... Yukarıdaki alıntılar, insanıyla, sanatıyla iç içe ve yakından ilgili olan antihümanist(!) Atatürk 'ün portresidir ve Atatürk'ün "emperyalist güçlere karşı verilen Kurtuluş Savaşı'nı tepeden inme bir dayatma olarak" gerçekleştirdiğini söyleyip O'nu, antihümanistlikle suçlayan Çinli küratör Hou Hanru ile onun söylediklerini "fikir ve düşünce özgürlüğüdür" diye savunan, bienalin sahibi İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı'na, ayrıca da "özgürlük" savlarının arkasına sığınıp her fırsatta Atatürk'ü yerme yarışında olan kimi aydınlarımıza(!) ithafımızdır...
Aslında gerçek siyaseti kendisi yapan Çinli küratöre tepki vererek görüşlerini açıklayan Sn. Nazar Erkmen ile arkadaşlarına da yürekten teşekkürlerimizle...
1) 1937, Afet İnan, Atatürk Hakkında H.B, s.272-273
2) 1928, Ahmet Cevat Emre Muhit Mec. Senet 1 No 2 S 68
3) 1923, Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri II s 67
4) 1934 Ayın Tarihi Sayı 12 s 28
5) Falih Rıfkı Atay, Çankaya 1969, s.410
6) 1923 Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri II S 66
7) Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri II s.66
8) İbrahim Ceyhan, Atatürk'e göre sanatkâr, Atatürk'e ait hatıralar, S.159-160
9) Kazım Özalp, Özalp Atatürk'ü anlatıyor, Milliyet Gazetesi 27.11.1969
10) Falih Rıfkı Atay, Çankaya, 1969 S.410
11) Mesut Cemil Anlatıyor, Nükte Fıkra ve Çizgilerle Atatürk, II 1954, Niyazi Ahmet Banoğlu s. 52)
12) Osman Ergin, Hafız Yaşar Okur'dan naklen, Türkiye Maarif tarihi cilt 5, 1943 s 1534-35
DENİZ BANOĞLU
Cumhuriyet
Bu itibarla, edebiyatın, her insan topluluğu ve topluluğun hal ve geleceğini koruyan ve koruyacak olan her oluşumu için en temel eğitici araçlarından biri olduğu kolayca anlaşılır. (1)
... .İnsanlarda birtakım ince, yüksek ve temiz duygular vardır ki insan onlarla yaşar. İşte o ince, yüksek, derin ve temiz duyguları en çok duyabilen ve diğer insanlara duyurabilen şairdir. (2)
İnsanlar olgunlaşmak için bazı şeylere muhtaçtır. Bir millet ki resim yapmaz, bir millet ki heykel yapmaz, bir millet ki tekniğin gerektirdiği şeyleri yapmaz; itiraf etmeli ki o milletin ilerleme yolunda yeri yoktur. (3)
Güzel sanatların hepsinde, ulus gençliğinin ne türlü ilerletilmesini istediğinizi biliyorum. Bu yapılmaktadır. Ancak bunda en çabuk, en önde götürülmesi gerek Türk musikisidir. Bir ulusun değişikliğindeki ölçü, musikide değişikliği algılayabilmesi, kavrayabilmesidir. .... Türk ulusal musikisi yükselebilir, evrensel musikide yerini alabilir.. (4) ... Musikisiz devrim olmaz. (5)
Dünyada medeni, ileri ve olgun olmak isteyen bir millet mutlaka heykel yapacak ve heykeltıraş yetiştirecektir... (6) Münevver (aydın) ve dindar olan milletimiz, ilerlemenin araçlarından biri olan heykeltıraşlığı ilerletecek ve memleketimizin her köşesi atalarımızın ve bundan sonra yetişecek evlatlarımızın hatıralarını güzel heykellerle dünya ilan edecektir.(7)
.... İşte sanatkâr da, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk hisseden insandır. (8)
Bizler alaturka müziğe alışmışız, ama yeni nesiller alafranga müziğe çalışmalıdırlar. (9) Çocuklarımızın ve gelecek nesillerin musikisi garp medeniyetinin musikisidir. (10) ... İşte bu dinlediğim hakiki Türk musikisidir. Bu musikiyi, bütün dünyanın anlaması lazımdır. Fakat onu bütün dünyaya anlatabilmek için, bizim milletçe, bugünkü medeni dünyanın seviyesine yükselmemiz lazımdır. (11).. . Biz Batı'nınkini saygıyla dinlediğimiz gibi, bizim musikimiz de bütün dünyada saygıyla dinlenecek halde olmalıdır..." (12)
İnsansız sanat, sanatsız insan olmaz... Yukarıdaki alıntılar, insanıyla, sanatıyla iç içe ve yakından ilgili olan antihümanist(!) Atatürk 'ün portresidir ve Atatürk'ün "emperyalist güçlere karşı verilen Kurtuluş Savaşı'nı tepeden inme bir dayatma olarak" gerçekleştirdiğini söyleyip O'nu, antihümanistlikle suçlayan Çinli küratör Hou Hanru ile onun söylediklerini "fikir ve düşünce özgürlüğüdür" diye savunan, bienalin sahibi İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı'na, ayrıca da "özgürlük" savlarının arkasına sığınıp her fırsatta Atatürk'ü yerme yarışında olan kimi aydınlarımıza(!) ithafımızdır...
Aslında gerçek siyaseti kendisi yapan Çinli küratöre tepki vererek görüşlerini açıklayan Sn. Nazar Erkmen ile arkadaşlarına da yürekten teşekkürlerimizle...
1) 1937, Afet İnan, Atatürk Hakkında H.B, s.272-273
2) 1928, Ahmet Cevat Emre Muhit Mec. Senet 1 No 2 S 68
3) 1923, Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri II s 67
4) 1934 Ayın Tarihi Sayı 12 s 28
5) Falih Rıfkı Atay, Çankaya 1969, s.410
6) 1923 Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri II S 66
7) Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri II s.66
8) İbrahim Ceyhan, Atatürk'e göre sanatkâr, Atatürk'e ait hatıralar, S.159-160
9) Kazım Özalp, Özalp Atatürk'ü anlatıyor, Milliyet Gazetesi 27.11.1969
10) Falih Rıfkı Atay, Çankaya, 1969 S.410
11) Mesut Cemil Anlatıyor, Nükte Fıkra ve Çizgilerle Atatürk, II 1954, Niyazi Ahmet Banoğlu s. 52)
12) Osman Ergin, Hafız Yaşar Okur'dan naklen, Türkiye Maarif tarihi cilt 5, 1943 s 1534-35
DENİZ BANOĞLU
Cumhuriyet