Anadol A6 Böcek (1975-1977)

€rd@ls10

Altın Üye
Altın Üye
Katılım
2 Ocak 2008
Mesajlar
16,867
Reaction score
0
Puanları
0
anadol_bocek.jpg


aokbocek1.jpg


aokbocek2_tmb.jpg


bocek201.jpg


bocek2010.jpg


bocek2011.jpg


bocek2012.jpg


bocek2017.jpg


bocek2019.jpg


bocek2023.jpg


bocek2024.jpg


bocek205.jpg


bocek209.jpg


dd5qo.jpg


n647069774_288252_6103.jpg


onur-rest-07.jpg


phot00631bsne6.jpg


203 adet üretilmiştir


Tasarımı Otosan Mamul Geliştirme Şubesi' nde çalışan Jan Nahum tarafından yapılan Böcek modeli 1975 yılında satışa sunuldu. Bu araç, hem ordunun bu tarz bir otomobil isteği hem de ülke turizminin gelişmesi sonucu böyle bir aracın talep göreceği düşüncesinden doğmuştu.

Böcek o güne kadar üretilen otomobillerin tümünden farklıydı. Bir parça VW türevli Buggy araçlarla aynı sınıfta gibiydi ama tamamen farklı özellik ve görünümde özgün bir araçtı. Tasarımının ilginç özelliklerinden biri üzerinin açılabilir olması, bir kapısının olmayışı ve ön camın kaput ile aynı eğime sahip olmasıydı. Bu eğim dünyada denenmemiş bir tasarımdı ve sonradan üretilecek SUV araçlara önderlik ediyordu. Hatta gösterge panelinin benzeri daha sonraları bir çok Avrupa otomobilinde görüldü.

1298 cc 63 beygirlik Ford motoru kullanılan Böcek' te en dikkat çeken noktalardan biri de asimetrik ön ve arka görünümüydü. O dönemin pop-art tasarımlarına uygun olarak, değişken ölçülere sahip ön panjur, arkada solda üç, sağda ikili stop lambaları bulunmaktadı.

Bunların hepsine ilaveten ön camın üstünde konumlandırılmış, beş adet değişik açılı aynadan oluşan teleskobik bir dikiz aynası vardı. Ön camında da 'Sadece tecrübeli sürücüler kullanmalıdır' yazılı bir etiket bulunmaktaydı. Ön lastikleri 225*55*13 ve buna tekabül eden ölçülerdeydi. Ön koltukları fiber üzeri vinil kaplamaydı. Bu bile başlı başına bir yenilikti.

Bu aracın çeşitli versiyonlarda üretilerek hobi ve resmi görevlere de uygun olması planlanmıştı. Hatta kapıları gull-wing (martı kanadı) tipinde olan versiyonları hazırlanmış, kamera taşıyan, arazide giden, römork çeken, askeri kullanıma hitap edecek modelleri de planlanmıştı. Ne yazık ki bu düşünceler seri üretime yansıtılamadı. Hatta çöpe atılan martı kanatlara o dönemde Kadıköy' deki boş arsalarda rastlamak mümkündü.

Böcek de STC 16 gibi zamanının ilerisinde düşünülmüş bir arabaydı ve ülke şartlarından dolayı geniş kitlelere satılamadı. 1975 de 202 ve 1977 de de 1 adet üretildikten sonra üretimden kalktı.

Günümüzde bu otomobili inceleyen yabancı otomobil yazarları ve uzmanları Böcek' in o günkü dizaynıyla günümüzde bile rahatlıkla üretilip satılabileceğini vurgulamaktadırlar.

 
Çok Güzel Görünüyor...
 
Uygun fiyatla üretilebildiği taktirde gerçekten işlevsel olabilecek bir araç ve sahiden de zamanının ötesinde bir tasarım.
 
ben çocukken bu arabalardan vardı şimdi görünce anımsadım anadol olduğunu şimdi öğrendim iyimi ve unutmuştum hatırlayınca güzeldi o zamanda şimdide güzel tşkler
 
Türk filmlerinde birkaç kez gördüğüm bi araç. Gülşen Bubikoğlu filmiydi yanılmıyorsam, onda da vardı. Sonra Cüneyt Arkın'ın bi filminde görmüştüm.
 
yabancı gelmiyo araba ama çıkaramadım bi türlü:D
 
bizim yumurtacının arabasından hala kullanıyor.
 
sanki ozamanlar gelecekteki arabalar bu sekildi olacak demislerdir....
 
Geri
Üst