raptor17
New member
- Katılım
- 4 Eki 2007
- Mesajlar
- 59
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
ÇANAKKALE RUHU MU? JAPON RUHU MU?
Bir Türk yetkilisinin "Çocuklarınıza Japon ruhunu nasıl aşılıyorsunuz? "sorusuna Japon eğitimcinin verdiği cevap oldukça ilginç.
"Biz" diyor Japon eğitimci"Okula başlayacak çocuklarımıza bir program uygularız.Önce onları en gelişmiş fabrikalarımıza götürür,robotların yaptığı makineleri gösteririz.Makine yapan makineler karşısında hayret ve hayranlık içinde kalır masum yürekleri...
Anlayacakları bir dille, orada yapılanları açıklarız.Bu fabrikaların sadece Japonya'da yapılabildiğini,başka milletlerin bunu başaramadıklarını, okul öncesi çocuklarımıza anlatırız.
O küçücük çocuklar ,duyduklarına hem şaşırırlar, hem de çok mutlu olurlar.
Bu geziler tamamlanır.
Çocuklar saatte 250-300 km sürat yapan trenlere bindirilir.Bu araçların da sadece Japonlar tarafırdan yapılabildiği vurgulanır.Eğer kendileri de iyi ve düzenli çalışırlar ve Japon olduklarını unutmazlarsa, bunların daha lüks ve süratli olanlarını yapabileceklerdir.
Bu geziler zinciri, onlara Japon olmanın ne kadar önemli bir şans olduğunu kabul ettirir.Sonunda yolları, Nagazaki ve Hiroşima'ya düşürülür.
Orada Japonların İkinci Dünya Savaşı sırasında başlarına gelen felaket anlatılır.
bu çalışkan milletin düşmanlarıda vardır.Eğer daha çok ve daha dikkatli çalışmazlar ve iyi bir Japon olmazlarsa, kendilerinin de başına, bu bombaların daha beteri atılabilir.Çünkü eski düşmanlıklar, bütünüylü bitmiş değildir.
Çocuklar, atom bombası atılmış şehirlerde yaşanan apacı hatıralarla sarsılırlar.
Zira atom bombasından geriye sadece on binlerce ölü,on binlerce yaralı ve ot bile bitmeyen topraklar kalmıştır.Bu dehşetli gerçek onları derinden derine etkiler.
Okul hayatında da, bu bilgi ve bilinççerçevesi etkili bir biçimde genişletilir.Dolasıyla bu gençlerin Japon olmaktan başka çareleri kalmaz"
Japon eğitimci, atom bombası şerrinden, başarı sonucunu çıkaran uygulamayı anlatırken, bizim etkili ve yetkili bir eğitimcimiz,ağzından şu cümleyi kaçırır:
"Keşke bizimde bir Hiroşima'mız, bir Nagazaki'miz olsaymış..."
Japon'un verdiği cevap çok ibretlidir ve bizim eğitimsiz eğitimcimizi kızdıracak cinstendir:
"Bildiğim kadarıyla sizin yüz Hiroşima ve Nagazaki'ye değer bir yeriniz vardır."
"Neresidir efendim?"
"Siz oraya ÇANAKKALE dersiniz.Eğer siz Çanakkale'de dedelerinizin yaşadıklarını, çocuklarınıza tam manasıyla anlatabilseniz, sizin çocuklarınız da MÜSLÜMAN-TÜRK
olmaktan başka yol aramazlar."__________________________________________________________________________
ŞİMDİ SORUYORUM SİZE ÇANAKKALE RUHU MU? JAPON RUHU MU?
__________________________________________________________________________
Saygılarımla Raptor17 .
Bir Türk yetkilisinin "Çocuklarınıza Japon ruhunu nasıl aşılıyorsunuz? "sorusuna Japon eğitimcinin verdiği cevap oldukça ilginç.
"Biz" diyor Japon eğitimci"Okula başlayacak çocuklarımıza bir program uygularız.Önce onları en gelişmiş fabrikalarımıza götürür,robotların yaptığı makineleri gösteririz.Makine yapan makineler karşısında hayret ve hayranlık içinde kalır masum yürekleri...
Anlayacakları bir dille, orada yapılanları açıklarız.Bu fabrikaların sadece Japonya'da yapılabildiğini,başka milletlerin bunu başaramadıklarını, okul öncesi çocuklarımıza anlatırız.
O küçücük çocuklar ,duyduklarına hem şaşırırlar, hem de çok mutlu olurlar.
Bu geziler tamamlanır.
Çocuklar saatte 250-300 km sürat yapan trenlere bindirilir.Bu araçların da sadece Japonlar tarafırdan yapılabildiği vurgulanır.Eğer kendileri de iyi ve düzenli çalışırlar ve Japon olduklarını unutmazlarsa, bunların daha lüks ve süratli olanlarını yapabileceklerdir.
Bu geziler zinciri, onlara Japon olmanın ne kadar önemli bir şans olduğunu kabul ettirir.Sonunda yolları, Nagazaki ve Hiroşima'ya düşürülür.
Orada Japonların İkinci Dünya Savaşı sırasında başlarına gelen felaket anlatılır.
bu çalışkan milletin düşmanlarıda vardır.Eğer daha çok ve daha dikkatli çalışmazlar ve iyi bir Japon olmazlarsa, kendilerinin de başına, bu bombaların daha beteri atılabilir.Çünkü eski düşmanlıklar, bütünüylü bitmiş değildir.
Çocuklar, atom bombası atılmış şehirlerde yaşanan apacı hatıralarla sarsılırlar.
Zira atom bombasından geriye sadece on binlerce ölü,on binlerce yaralı ve ot bile bitmeyen topraklar kalmıştır.Bu dehşetli gerçek onları derinden derine etkiler.
Okul hayatında da, bu bilgi ve bilinççerçevesi etkili bir biçimde genişletilir.Dolasıyla bu gençlerin Japon olmaktan başka çareleri kalmaz"
Japon eğitimci, atom bombası şerrinden, başarı sonucunu çıkaran uygulamayı anlatırken, bizim etkili ve yetkili bir eğitimcimiz,ağzından şu cümleyi kaçırır:
"Keşke bizimde bir Hiroşima'mız, bir Nagazaki'miz olsaymış..."
Japon'un verdiği cevap çok ibretlidir ve bizim eğitimsiz eğitimcimizi kızdıracak cinstendir:
"Bildiğim kadarıyla sizin yüz Hiroşima ve Nagazaki'ye değer bir yeriniz vardır."
"Neresidir efendim?"
"Siz oraya ÇANAKKALE dersiniz.Eğer siz Çanakkale'de dedelerinizin yaşadıklarını, çocuklarınıza tam manasıyla anlatabilseniz, sizin çocuklarınız da MÜSLÜMAN-TÜRK
olmaktan başka yol aramazlar."__________________________________________________________________________
ŞİMDİ SORUYORUM SİZE ÇANAKKALE RUHU MU? JAPON RUHU MU?
__________________________________________________________________________
Saygılarımla Raptor17 .