4.5 TriLyonLuk McLaren F1 FaciaSı

bLueXtremE

єχтяємє &
Moderatör
Katılım
4 Kas 2007
Mesajlar
8,245
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
39
Konum
αℓσиє gαℓαтαѕαяαу
800px_mclaren_f1_lm.jpg



wallpaper_mclaren_f1.jpg



10937972851994_mclaren_f1.jpg



zagorelsja_mclaren_f1_7_foto_1.jpg



zagorelsja_mclaren_f1_7_foto_2.jpg



zagorelsja_mclaren_f1_7_foto_4.jpg



zagorelsja_mclaren_f1_7_foto_5.jpg



zagorelsja_mclaren_f1_7_foto_6.jpg



zagorelsja_mclaren_f1_7_foto_7.jpg



zagorelsja_mclaren_f1_7_foto_3.jpg




Dünyada sadece 106 adet bulunan 3 milyon dolarlık McLaren F1 marka otomobil, Amerika'da yolda yandı. Rahatlığı ve güvenlik donanımları ile örnek gösterilen arabasını elleri boynunda kullanan adı açıklanmayan bir adam, durur durmaz arabanın arka kısmında yangın çıktı. Motor kısmında çıkan yangına müdahele edemeyen adam itfaiyeye haber verdi. İtfaiye gelen kadar 4.5 trilyonluk bu süper lüks araba yanıp kül oldu.

MCLAREN F1'İN HİKAYESİ

McLaren F1, Gordon Murray ve Mclaren Automotive tarafından tasarlanıp üretilen spor otomobil. 31 Mart 1998'de saatte 386.7 km hıza ulaşarak dünyanın en hızlı seri üretim otomobili rekorunu kırmış,bu rekoru 2005'e dek elinde tutmuştur. Ocak 2009 itibarıyla F1 halen en hızlı atmosferik motorlu üretim otomobilidir.

Otomobil, gücünü 6.1 litre hacimli BMW S70 60° V12 motordan almaktadır. Tasarımı, "nihai yol otomobili" fikri etrafında şekillenmiştir. 64 standart yol versiyonu (F1), 5 Le Mans yol versiyonu (LM), 3 uzun kuyruklu yol versiyonu (GT), 5 prototip (XP), 28 yarış otomobili GTR) ve bir Le Mans prototipi (XP LM) olmak üzere toplam 106 araç üretilmiştir. Üretim 1992'de başlamış, 1998'de sona ermiştir.

McLaren F1 için ısmarlama tasarlanmış bu motor BMW S70/2 olarak adlandırılmıştır.Karbon fiber gövde panelleri ve monokok, önemli derecede ısı yalıtımına ihtiyaç duymaktaydı. Murray, motor bölmesini etkili bir ısı yansıtıcı olan altın ile kaplayarak bu soruna çözüm buldu. Karbon bölmeleri motor ısısından yalıtmak için her araçta yaklaşık 25 gr (0.8 ons) altın kullanılmıştır.Motorun yol versiyonu 7400 devir/dakikada 627 fren beygir gücü (467 kW)üretmekteydi. BMW S70/2 motoru 10.5:1 sıkıştırma oranına ve 5600 devir/dakikada 480 lb.ft (651 Nm) torka sahipti.Motorun kırmızı çizgisi ve devir kesicisi 7500 devir/dakikaya ayarlanmıştı.

 
Sigortanın ocağı söndü
 
4.5 trılyon çöpte kısaca o paranın günlük faiziyle uçakla gıdersın gıdecegın yere be arabaya ne gerek var
 
kasko sigortası bilmem neyi vardır onun hiç üzülmeyin siz adam seviniyordur belkide :hhmanD
 
fiyatı o kadar yüksek miydi bugatti en pahalısı diye biliyorum ben
 
Kasko ya da sigorta öder. Zaten bu adam da bu araç için sigorta ya da kasko yaptırmayacak kadar öküz değildir. Eğer bu yangında ihmali varsa, araç sahibi Mercedes Benz'i muazzam bir tazminata mahkum ettirebilir.
 
Geri
Üst