“Ümmetim mübarek bir ümmettir, evveli mi yoksa sonu mu daha iyidir bilinmez.”

innuendo

HANZALA
Moderatör
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
9,878
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
FİLİSTANBUL
“Ümmetim mübarek bir ümmettir, evveli mi yoksa sonu mu daha iyidir bilinmez.”

Peygamberimizin, “Ümmetim mübarek bir ümmettir, evveli mi yoksa sonu mu daha iyidir bilinmez.” sözü nasıl yorumlanmalı?

2006022001.jpg

Ammar b. Yasirden:

“Ümmetim mübarek bir ümmettir, evveli mi yoksa sonu mu daha iyidir bilinmez.” (1)


Burada ümmetin ilki ile sonu arasında bir benzerlik kuruluyor. Nasıl ilk zamanlar islamı yaşamak için büyük zorluklar, işkenceler çekilmiş, ilk sahabeler müşrik toplumda yadırganmış, tahkir edilmiş, kınanmış, Rasulullaha Mecnûn denilmiş, ona uyanlar çeşitli sıkıntılara işkencelere maruz kalmışlar. Toplumda garipsenmişler, akılsızlıkla suçlanmışlar, hatta vatanlarından sürülmüşler. Bütün bu meşakkatlerin, acıların, ıstırapların sevabı ve kazancı da bir o kadar çok olmuş. İşte ümmetin sonu yani ahir zamandaki müminlerin durumu da ilklerine benzeyecek ve onlara yakın olacak. Ümmet ifsad olacak, bozulacak, yabancı kültürler ve sapık fikirler her yerde kendini gösterecek. Böylece, İslam’a sarılanlar, sünnete ve Kuran’a hizmet edenler, toplumda garipsenecek, tahkir edilecek, herkes onları tenkit edecek, onlar topluma uyumsuzlukla suçlanacak, hatta toplumdan dışlanmaya çalışılacaklar. Çoğunluğun maddi manevi engelleyici baskısı altında, zor şartlarda işlenen salih amellerin de sevabı çok olacak, zorluk artınca sevap artacak.

İlk devirde Mekke ve Medine hayatında müslümanların maruz kaldığı sıkıntıların, eziyetlerin benzerleri, son zamanlardaki samimi müslümanlara da yapılacak. Sürgün, işkence, vs. gibi eziyetler görecekler. Sokağa çıkamayacaklar. Onlara yapılan bütün eziyetler, bütün işkenceler berekete, manevi kazanca vesile olacak. Rütbeleri yükselecek. Ahir zamanın garipleri de bunlar olacak. (2) Bu noktadan sahabelerle benzerlikleri olacak.

Çünkü Resulullah bir hadis-i şerifinde Ashabına hitaben:

“Siz öyle bir zamandasınız ki, içinizden kim emredildiklerinin onda birini bırakırsa helak olur, sonra öyle bir zaman gelecek ki, o zamanda yaşayanlardan kim emrolunduğunun onda birini yaparsa kurtulacaktır” buyurur. (3)



Buna benzer bir hadiste şöyledir:

“Ümmetim, evveli mi sonu mu daha hayırlıdır kesin bilinmeyen yağmur gibidir” (4)


Resulullah’ın burada yağmur kelimesini seçmesi manidardır. O ümmetini, faydalı, menfaatli, yağmur yüklü bulutlardan bardaktan boşanırcasına yağan bir yağmura benzetmektedir. Ümmetin evveli bu hayırlı yağmurun başı, ahiri de bu faydalı yağmurun sonudur.

Ayrıca, Resulullah (s.a.v) sahabelerle ahir zamanda gelecek fıskın, günahların, kebairin, şerlerin zuhurunda, dinin hükümlerini uygulayacak kimseleri hayır cihetinde sahabelere benzetmektedir.


Kaynaklar:

1. Kamûzu’l-Ehadis s. 83, 1151. hadis. (İbn-i Asakir, Amr b. Osmandan mürsel olarak); Kandehlevi Muhammed b. Yûsuf, Hayatu’s-Sahabe I-IV, Konya 1983, II, 599; Sübülü’s-Selam IV, 127; es-Savaiku’l-Muhrika s. 211.
2. Sunenu İbn-i Mace, II, 1306, (no: 3956), 1309 (no. 3988); 1320 (no: 4014: dindarlık elde kor tutmak kadar zorlaşacak. Ayrıca bela bakımından en şiddetli kimseler nebiler olacak bk. Aynı eser II. 1334 (no: 4023): Mükafatın büyüklüğü belanın büyüklüğü nisbetindedir. Bela katlandıkça ecir de katlanır. Aynı eser II, 1334 (no: 4031, 4032).
3. Ramûzu’l-Ehadis s. 136, 1753. hadis (Tabarani filkebir, İbn-i Adiy, Ebû Hureyre’den).
4. el-Cami‘li Ahkamil-Kuran, IV, 172; Bulutların çeşitleri ve sehab için bk. II, 222 (Burada bir yağmur meseli ile müminle kafirin durumu anlatılmaktadır. Bk. A’raf Suresi, 57-58); İbnü Mace, Muhammed b. Yezid, Sunenü İbn-i Mace I-II, İstanbul, ty. II, 1319, no: 3987; es-Savaiku’l-Muhrika s. 211, Sübülü’s-Selam IV, 127.


Murat Sarıcık (Prof.Dr.)​
 
peygamberin ümmeti kimlermis? .. allahin kullari desek suna .. kuranda hic biryerde peygamberin ümmeti diye gecmez .. müslümanlar,allahin kullari,müminler,inanlar diye gecer ...
 
peygamber kelimesi seni neden bu kadar rahatsız ettiki?
Çok şükür Allah'a Peygember efendimiz Hz.Muhammed'in ümmetindenim.
 
ίииuεи∂σ' Alıntı:
peygamber kelimesi seni neden bu kadar rahatsız ettiki?
Çok şükür Allah'a Peygember efendimiz Hz.Muhammed'in ümmetindenim.

yok ümmet kelimesini rabbimiz hicbir yerde kullanmiyor .. yukarda yazdigimi kullanir .. onlar kullanilmasini daha uygun buluyorum ...

örnegin kimileri cikip ben siiyim kimileri de sünniyim dediginde aralarinda yüzyillarca kan akar ... Rabb tek alim oldugundan dinde ne güzel bir vasiyette bulunuyor halbuki bize .. size müslüman ismini begenip sectim diyor ...
 
Dostum bazı salaklar çıkıp şiiyim ve sunniyim demişsin ya..
Bu salaklar kelimesi acaba ne için kullandın öğrenebilirmiyim.
Mezhep tutmak bir müslümanı salak mı kılıyor?
 
essegin sirtindayken söyle **** ******* *****abdestin bozulmaz,bilmem biri bir nehre irinini ederse ne kadar mesafeyle abdest alinmaz,köpeklere ellemek haramdir,bir nehirde abdest alinca israf etmeden abdest alinmasi lazim denildiginde öyle oluyor .. mezhep denilen sey günümüze aciklik getirmesi lazim .. gecmise haps edilemez .. bu dini geri kilan bazi etkenlerden bir ortanca kolonda bu mezheplerdir .. ne yazik ki allahtan baska haramlar getirende mezheplerdir .. rabb olarak mi görüyorlar kendileri ne anlamis degilim .. mezhebe karsi degilim .. mehzep bakis acisi demekten baska birsey degildir .. yani herkesin bir bakis acisi oldugundan herseye onlarda mezhep sahibi oluyor .. günümüzde anlasilan ve bilinen mezheplere en cok uymayan kendilerine mezhepci diyen onlari uyanlardir .. cünkü dört imamda maymun gibi taklidi yasaklamistir .. nedenini bilmeden kaynagini bilmeden onlara tabii olmak ne yazik ki temelinden mezhepsizliktir .. biraz irrasyonel oldu .. eger anlasilmayan yerler varsa aciklayabilirim ..

sii ve sunni mezhep degil katagori daha cok .********* .. rabbin denildiginden baskasina uyulmus olunuyor ..
 
allah razı olsun kardes sayende birsey daha örendim....
 
Paylaşım yapan üstadıma Allah razı olsun...

Aysar arkadaşım...Cümlelerini biraz daha dikkatli seçersen sevinirim..Burası rastgele bir platform değil aksine islam ve insan platformu..Doğal olarak kurulan cümleler de elimizden geldiğince güzel ve düzgün olmalı...Ayrıca cümlelerimizde başka din, mezhep, veya inanış sahiplerini aşağılamak bırak bu foruma öncelikle islam anlayışına sığmaz ...Bu yüzden kimseye salak yahut benzeri yakıştırmalar yapmak yanlıştır...İslam özünde yapıcı bir dindir..Cümlelerimiz onları rencide edip, kırıp, yıpratan değil onları güzele götüren, teselli eden ve okşayan türde olmalıdır...Neden bu üslubunda direniyorsun anlamış değilim...NEyse eminim bundan sonra daha dikkatli olmaya çalışıcaksındır...

 
ellerine sağlık. allah senden razı olsun.
çok şükür bizlerde peygamber efendimizin ümmetindeniz. bununla gurur duyuyoruz ahirete kadarda inşallah layıkı ile bu onuru taşıyacağız..
 
Aysar' Alıntı:
peygamberin ümmeti kimlermis? .. allahin kullari desek suna .. kuranda hic biryerde peygamberin ümmeti diye gecmez .. müslümanlar,allahin kullari,müminler,inanlar diye gecer ...

Al-i İmran Suresi
Cüz:4
Sure:3
Ayet:110

Siz, insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz. İyiliği emreder, kötülükten men eder ve Allah’a iman edersiniz. Kitap ehli de inansalardı elbette kendileri için hayırlı olurdu. Onlardan iman edenler de var. Ama pek çoğu fasık kimselerdir.[Diyanet İşleri Başkanlığına ait Meal]

Bu ayetin bazı alimlerce, icma-i ümmetin, İslam dininin hüküm kaynaklarından birisi olsuğunu gösteren delilleri arsında zikredilmiştir.
 
ÜMMET:
Topluluk, cemâat. Bir peygambere inanan tâbi olan insanlar. Bir dîne bağlı topluluğun tamâmı.
Allahü teâlâ Kur'ân-ı kerîmde meâlen buyurdu ki:
(İbrâhim aleyhisselâmı dünyâda hayırlı, âhirette sâlihlerden) kıldığımız gibi, ey müslümanlar sizi (de) seçkin ve hayırlı bir ümmet kıldık ki, kıyâmet gününde peygamberlerin ümmetlerine vahyi tebliğ ettiklerine şâhidler olasınız, Peygamber de sizin adâletiniz üzerine şâhid ola. (Bakara sûresi: 143)
Siz ümmetlerin en iyisi oldunuz. İnsanların iyiliği için yaratıldınız. İyilik yapılmasını emreder, kötülükten nehyedersiniz. (Âl-i İmrân sûresi: 110)
(M. Sıddîk Gümüş)

Her peygambere uyan topluluklar o peygamberin ümmeti sayılırlar. Bu anlamda İslâm’a inanan bütün müslümanlar Muhammed ümmetidir. Peygamberimiz (s.a.s.) bütün insanlığa peygamber olarak gönderildiği için, bütün insanları O’nun ümmeti, O’nun topluluğu olarak sayanlar da bulunmaktadır. İslâm ümmeti, Kur’an’a göre bir tek ümmettir. “Gerçek şu ki, sizin ümmetiniz tek bir ümmettir. Ben de sizin Rabbinizim, öyleyse bana ibâdet ediniz.” (21/Enbiyâ, 92 ayrıca bkz. 23/Mü’minûn, 52).

dolayısıyla herkes allahın kuludur ama müslümanların diğerlerinden farkı hem allahın kulu hem de Hz muhammed (sav) in ümmeti olmasıdır.

kavram kargaşasına hiç gerek yok bölümümüz araştırma bölümüdür.
kaynaksız yorm yapmak dinimizcede bölüm kuralları gereğince hoş bir tutum değildir....
 
ishynum846' Alıntı:
Al-i İmran Suresi
Cüz:4
Sure:3
Ayet:110

Siz, insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz. İyiliği emreder, kötülükten men eder ve Allah’a iman edersiniz. Kitap ehli de inansalardı elbette kendileri için hayırlı olurdu. Onlardan iman edenler de var. Ama pek çoğu fasık kimselerdir.[Diyanet İşleri Başkanlığına ait Meal]

Bu ayetin bazı alimlerce, icma-i ümmetin, İslam dininin hüküm kaynaklarından birisi olsuğunu gösteren delilleri arsında zikredilmiştir.

peygamberin ümmeti diye gecmez ... attigim mjslara bir daha bak ..
 
Aysar istersen bilgin olmadığı konularda bu kadar iddialı olma.

Sadece Kuranı yaşarım kuran dışı hiç birşeyi umursamaz havasında olanlara bayılıyorum.
Acaba abdest almayı namaz kılmayı nasıl öğreniyorsunuz.
Ümmet kelimesini sorgulamakla eline geçiyor. Acaba Kuran-ı Kerimi
satır satır okudun mu ki burada bu kadar kesin konuşup sonra kendini
rezil ediyorsun? Yoksa sana belli kesimler tarafından beslenen cümleler ya da
bazı sapkınların yazdığı kitaplar doğrultusunda bunları yazıyorsun.

Neyse amacım seni inciltmek ya da küçük düşürmek değil.
Postlar yeterine onu yapmış.
İslam dini hoşgörü dini. Dinim gereğince ben sana hoşgörü ile yaklaşıyorum.
Fakat sen burada Kuran ve Peygamber gibi kutsallarımız hakkında
bir nevi ahkam kesmeye başlarsan işler değişir.
 
Mevlam Hz. Peygamber'e (s.a.v.) layık olmayı nasip eder hepimize inşallah....Konu çok güzel
ίииuεи∂σ...Ellerine sağlık....
 
Peygamberimizin, “Ümmetim mübarek bir ümmettir, evveli mi yoksa sonu mu daha iyidir bilinmez.” sözü nasıl yorumlanmalı?

bence bu hadis bir müjde olarak algılanmalı müminler tarafından.
 
AbraKadbra' Alıntı:
Aysar istersen bilgin olmadığı konularda bu kadar iddialı olma.

Sadece Kuranı yaşarım kuran dışı hiç birşeyi umursamaz havasında olanlara bayılıyorum.
Acaba abdest almayı namaz kılmayı nasıl öğreniyorsunuz.
Ümmet kelimesini sorgulamakla eline geçiyor. Acaba Kuran-ı Kerimi
satır satır okudun mu ki burada bu kadar kesin konuşup sonra kendini
rezil ediyorsun? Yoksa sana belli kesimler tarafından beslenen cümleler ya da
bazı sapkınların yazdığı kitaplar doğrultusunda bunları yazıyorsun.

Neyse amacım seni inciltmek ya da küçük düşürmek değil.
Postlar yeterine onu yapmış.
İslam dini hoşgörü dini. Dinim gereğince ben sana hoşgörü ile yaklaşıyorum.
Fakat sen burada Kuran ve Peygamber gibi kutsallarımız hakkında
bir nevi ahkam kesmeye başlarsan işler değişir.

abdest almayida namaz kilmayida babamdan ögrendim ... bircok kisiy hep senin argumani getiriyor ... and olsun baska bir tane bu nedenden dolayi sünnetinde olmasi lazim diyebilecek bir sebep sunamadilar ... kuranda RAbb tarafindan bize emredildi (abdestin nasil alinacagi gecer bu arada) namaz kilmak,hacca gitmek,abdest almak, peygamberimizde bize bunun nasil olacagini gösterdi .. bu kadar basit .. önemli olan kuranda farz kilinmasidir ... peygamber bize göstermeseydi bile kuranda kiyamdan ve rukudan bahs eder .. o zaman kiyama durar ve secde ederdik .. slmetle
 
Aysar' Alıntı:
abdest almayida namaz kilmayida babamdan ögrendim ... bircok kisiy hep senin argumani getiriyor ... and olsun baska bir tane bu nedenden dolayi sünnetinde olmasi lazim diyebilecek bir sebep sunamadilar ... kuranda RAbb tarafindan bize emredildi (abdestin nasil alinacagi gecer bu arada) namaz kilmak,hacca gitmek,abdest almak, peygamberimizde bize bunun nasil olacagini gösterdi .. bu kadar basit .. önemli olan kuranda farz kilinmasidir ... peygamber bize göstermeseydi bile kuranda kiyamdan ve rukudan bahs eder .. o zaman kiyama durar ve secde ederdik .. slmetle

Baban nerden öğrenmiş onuda sordunmu? Namazın hangi yerlerinde hangi duaların okunacağınıda bulabildinmi kitapta veya kaçar rekat olduğunu?
Neyi ispat etmek istediğini anlamadım peygambere gerek olmasaydı sadece kitab indirilseydi okuyucunun yorumuna bırakılsaydı herkes kafasına göre biçseydi bunumu istiyorsun?
İslam 1400 senedir insanlara doğruyu sunan hak din. Ve bu geçen zaman münasebetiyle islam alimleri çağa göre yorumlamış bazı konulara açıklık getirmişler ve bu yorumlama meşveret ve şura ölçülerine uyularak yapılmış.
Mezheplerin oluşmasını biz arzu etmedik peygamberde etmezdi ancak İslamı senin gibi kafasına göre yorumlayanlara karşı hak mezhep ve yol üzerine bulunmak mecburiyetindeyiz. Araştırıyor yaşayışlara bakıyoruz ehli sünnet vel cemaat yolu İslamın en doğru yaşandığı yoldur. Vehhabilik ve şialık üzerine imanlarını bina edenlerin düştükleri garabeti görüyoruz Allah ıslah etsin.
 
babamda kendinden evvelki nesilden ögrenmis .. böyle gerisi gerisine gidildimi sonu peygambere geliyor .. peygamber sahabelere göstertir onlarda dini teblig ettikten sonra peygamber onlara nasil ögrettiyse aktarmislardir ...

Allah (c.c) bir peygamber ön görmüsse salaklik yapipta lüzum yoktu demek haddime degil ondan haric imanin zedeler ...

benim demek istedigim sundan ibaret .. bugün peygamber aramizda olmadigindan ... kendi adina denilen sünnetin,hadislerin,yasantinin ne kadar dogru oldugunu bilmedigimizden dolayi diyorum ki .. rabbin dini kemale erdirdim (dini kemale erdimdigim dedigi dinde kuranda geciyorsa eger) kuran kuran kuran sizin ilacinizdir dedigi kitaba sadece tabii olalim ..
 
crazyboy_9999' Alıntı:
SELAMUN ALEYKÜM

şüphesiz allahın kullarına indirmiş olduğu ve kıyamet gününe kadar da sabit olarak kalacak ve tüm nesillere ışık olabilecek kaynak kur'an'dır.
Senin adamdan saymak istemediğin çok değerli muhaddislerimiz de hadislerden önce tabiki ilk kaynağı kur'an olarak alıyorlardı
aynı şekilde o muhaddislerimizin hayat hikayelerini hadis ilmi üzerine çalışma metodlarını,zekalarını islamı öğrenme araştırma azmini okursan günümüz insanlarının onların ulaştığı erdeme ulaşabilmelerinin ne kadar zor olduğunu göreceksin.
herşey kur'an'da bulunur demişsin ama kur'anda namazın nasıl kılınacağının yok olduğunuda söylemişsin ama bunu nerden öğrendiğimizi nedense söylemeye çekinmişsin kur'an kesin kaynaktır elbetteki ama sen islamda sadece ve sadece kur'an-ı kerim'i tek kaynak olarak alırsan yanılırsın neden yanılırsın
çünkü;
Hz. Muhammed (s.a.v)'ın geliş amacı msn messenger gibi allahtan aldığını sadece insanlara aktarmak değildir kur'an'ı doğru bir şekilde insanlara açıklamak anlaşmazlıkların çıktığı noktalarda insanlara gerektiğinde muallim olmak kur'anın gerçek vasıflarını 1. elden öğreterek islamın bozulmamasını ve ilk gündeki gibi anlaşılabilmesini sağlamaktır.Eğer sen kur'an-ı kerim'i tek kaynak olarak alırsan hz. Muhammed (sav) efendimiz olmasada olurdu gibi bi duruma getirmiş olursun konuyu ve bu hem islamın temeline hem kur'ana hemde müslüman olduğumuzu belirtmek için kullandığımız kelime-i şehadet e tamamiyle ters bir konuşma olur.
Buraya kadarki yazılarım islamın sadece kur'andan değil ilk kur'an ve sonrada peygamber efendimizin hadislerinden oluştuğunu mantıksal bir şekilde anlatabilmek içindi
şimdi sıra geldi kaynaksal konuşmaya

İslamın ilk dönemlerinde hadis yazmalarının yasaklanmasının sebebi tabiki islamın temeli olan Kur'an'ın hadislerle karışmasını engellemeye yönelik olmasındandır

Kur'an-ı kerimin birçok yerinde allaha resulüne itaat edilmesi gerektiği belirtilmiştir

Peygamberimiz dini oturduğu yerden sadece gelen ayetleri vahiy katiplerine yazdırarak değil bizzat halkın arasında gezerek halkın bir konuda sıkıntısı olduğu anda olaya müdahale edip doğru yolu bulmalarını sağlayarak öğretmiştir.

bu bağlamda peygambere itaat etmek demek onun söylediği nasihatleride doğru kabul etmek demektir.

islamın ilk zamanlarında da kur'an vardı ama yinede günlük hayatta islamı anlamada sıkıntılar vardı madem hadisi şeriflere güvenmeyeceğiz o zaman
bilmediklerimizi bize öğretebilecek muallimi nereden bulacağız?
o zaman biz sahabeden daha şanssız bir konumda oluyoruz

Al-i İmran
32. De ki: Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin. Eger yüz çevirirlerse bilsinler ki Allah kâfirleri sevmez.

Al-i İmran
132. Allah'a ve Resûl'üne itaat edin ki rahmete kavusturulasiniz.

Nisa
59. Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eger bir hususta anlasmazliga düserseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inaniyorsaniz onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onlarin talimatina göre halledin); bu hem hayirli, hem de netice bakimindan daha güzeldir.

Enfal
1. Sana savas ganimetlerini soruyorlar. De ki: Ganimetler Allah ve Peygamber'e aittir. O halde siz (gerçek) müminler iseniz Allah'tan korkun, aranizi düzeltin, Allah ve Resûlüne itaat edin.

Enfal
20. Ey iman edenler! Allah'a ve Resûlüne itaat edin, isittiginiz halde O'ndan yüz çevirmeyin.

Enfal
46. Allah ve Resûlüne itaat edin, birbirinizle çekismeyin; sonra korkuya kapilirsiniz da kuvvetiniz gider. Bir de sabredin. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.

Nisa
80. Kim Resûl'e itaat ederse Allah'a itaat etmis olur. Yüz çevirene gelince, seni onlarin basina bekçi göndermedik!

Al-i İmran
31. (Resûlüm! ) De ki: Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarinizi bagislasin. Allah son derece bagislayici ve esirgeyicidir.

Al-i İmran
164. Andolsun ki içlerinden, kendilerine Allah'in âyetlerini okuyan, (kötülüklerden ve inkârdan) kendilerini temizleyen, kendilerine Kitap ve hikmeti ögreten bir Peygamber göndermekle Allah, müminlere büyük bir lütufta bulunmustur. Halbuki daha önce onlar apaçik bir sapiklik içinde idiler.

Bakara
129. Ey Rabbimiz! Onlara, içlerinden senin âyetlerini kendilerine okuyacak, onlara kitap ve hikmeti ögretecek, onlari temizleyecek bir peygamber gönder. Çünkü üstün gelen, her seyi yerli yerince yapan yalniz sensin.

Bakara
151. Nitekim kendi içinizden size âyetlerimizi okuyan, sizi kötülüklerden arindiran, size Kitab'i ve hikmeti talim edip bilmediklerinizi size ögreten bir Resûl gönderdik.


Peygamberimiz(s.av)'da kendisinin muallim olarak gönderildiğini bildirmiştir.
(İbn Mâce, Mukaddime, 17, no: 229; Müslim, (18) Talak, 4, no: 1478.)

Ashabına bilmedikleri konusunda yol göstermiştir.(Müslim, (44) Fezâilü's-Sahabe, 41, no: 2502.)

Hz Muhammed(s.av) efendimiz,
cahilleri aydınlatan ve muhtaçları doyuran birisi olarak gönüllere
taht kurmuştur.(Buhârî, (24) Megâzî, 38, no: 4230; Müslim, (44) Fezâilü's-Sahabe,
41, no: 2502. Bkz. Özbek, Abdullah, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed
(S.A.V), Esra Yayınları, İstanbul, 1997, s. 41.)


Hadis-i şeriflerin sağlam bir şekilde tesbit edilmesi, İslâm dininin
tahrifata uğramasını engellemiş, dini yabancı unsurlardan korumuş,
bid'atlardan muhafaza etmiştir.

islamın gelişinden bu yana 14 asır geçmiş olmasına rağmen sünnetleri doğru şekilde aktaran hadisler sayesinde islam bozulmadan bu günleri görebilmiştir.


ve sanırım hepiniz veda hutbesini bilirsiniz ve veda hutbesinin de değiştirilmiş olacağını herhalde düşünmüyorsunuz

veda hutbesinin içinden alıntı
''Size
öyle bir şey bıraktım ki, ona sımsıkı sarılırsanız hiç bir zaman
dalâlete düşmez, sapıtmazsınız: O, Allah'ın Kitabı ve Rasûlüllah'ın
sünnetidir.
''

Hz Muhammed (s.a.v)'ında açıkladığı gibi bırakılmış olan miras kitap ve sünnettir.


2. bölüm
asr-ı saadette islam beldesi şeriatle yönetilmekteydi ve de islam en altın çağını şeriat yönetiminin olduğu zaman dilimi içerisinde yaşamıştır
peki şeriat nedir?
şeriat allahın kuralları'nın hepsi demektir doğuda bir insana sen şeriatçımısın diye soruluğunda eğer o kişi müslümansa şeriatçıyım cevabını verir neden çünkü
şeriatın bir anlamıda islamiyet demektir
asr-ı saadet dışında bugüne kadar kurulmuş hiçbir şeriat devletini benim kastettiğim şeriatle karıştırmamak gerekir çünkü günümüzde şeriatle yönetilen hiçbir devlet şeriati tam olarak anlayabilmiş değildir

islamiyet=şeriat olduğuna göre demokratik islamcı şeriatçı islamcı olmaz bir insan ya şeriatçıdır ya başka bir dindendir ya da kafirdir konu bu kadar açık ve basittir

3.bölüm
son olarak çeşitli alimlerden tasavvufun tanımı

* "Tasavvuf, Resûlullah efendimizin sünnet-i seniyyesine uymak,
fazla konuşmayı, fazla yemeği ve fazla uykuyu terk etmektir."
(Alâüddevle Semnânî)
* "Tasavvuf, insanı Allahü teâlâdan uzaklaştıran şeylerin hepsini
terketmektir." (Ali bin Sehl)
* ''Tasavvuf,
vakti, en değerli olan şeye harcamaktır." (Ebû Saîd Ebü'l-Hayr)

Mevlana'nın da her fırsatta peygamberimizi övdüğü tüm yaşamını kur'ana ve onun resulüne bağlı olarak yaşadığı tartışılmaz bir gerçektir

MUTASAVVIF : Gafletten uzak olarak yâni her an Hakk'ı zikreden,
kalbini mânevî kirlerden temizleyen ve Allah'dan başka her şeyi
gönlünden çıkaran, rûhunu Hakk'ın zikri ile süsleyen tasavvuf ehli,
velî, mürşid, ahlâk-ı hasene sâhibine mutasavvıf denilir.

bu tarifte kur'ana ve sünnete ters olan şeyi soruyorum =)

biraz uzun bi mesaj oldu ama ancak toparlayabildim işerimin yoğunluğu arasında bide buna vakit ayırmak zorunda kaldım ha bu beni mutsuz mu etti tam aksine ben böyle bi konu açıldığı için çok mutlu oldum
insanları biraz olsun aydınlatabilmişsem ne mutlu bana ne mutlu aydınlanan herkese

son olarak kıyamete kadar

1-Kur'an
2-Sünnet
3-İcma
4-Kıyas​

Postlarda bunu buldum bu konu İçerisinde bulunmasında fayda gördüm .crazyboy_9999 Tekrar Allah razı olsun.
http://www.hackhell.com/showpost.php?p=1445132&postcount=14
 
Geri
Üst