- Katılım
- 22 Haz 2007
- Mesajlar
- 10,386
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
3G beklentiyi yükseltti ucuz cep pazarı durdu.
Aylık ortalama 1 milyon civarında olan cep telefonu satışlarının yarısından fazlasını oluşturan ekonomik cihaz pazarı durma noktasına geldi
3G’ye en ucuzundan en pahalısına 17 modelle girdiklerini belirten Samsung Türkiye Cep Telefonları Direktörü Selim Erbay, “3G’ye data ağırlıklı iletişime yönelik cihazlarla hazırlanmıştık ama operatörler görüntülü görüşmeyi gereğinden çok fazla öne çıkardı. Pazarda toplam satışların yüzde 50-55
seviyesinde olan ekonomik cihaz pazarı son 1.5 ayda tamamen durdu” dedi.
Samsung’un düzenlediği iftar yemeğinde konuşan Erbay, GSM operatörlerine “3G ile ilgili beklentileri bu kadar fazla yükseltmemeleri” konusunda görüşlerini ilettiklerini vurgulayarak, şöyle konuştu: “3G açlığı ile inanılmaz bir talep var ama hâlâ insanların bunları ne için kullanacağını anlamadık... 1 Ağustos’tan bu yana 3G’li cihazların satışlardaki payı yüzde 50’lere ulaştı. Ama rüzgârın ne kadar süreceğini öngöremiyoruz. Dünyada bu 3G rüzgârının dinip, gerçeğe dönüldüğünü de unutmamak lazım.”
CEP TELEFONU HÂLÂ STATÜ SEMBOLÜ
Son 1.5 ayda nitelikli cep telefonu satışlarının ivme kazandığını aktaran Erbay, “Türkiye’de insanlar cep telefonlarını sosyal statü sembolü olarak görüyor. Akıllı telefon kullananların yüzde 60’ı e-posta atamıyordur. Cep telefonunda geçen yıl ortalama fiyat 127 Euro iken, bu yıl sonunda 200 Euro’ya çıkabilir. Akıllı telefonlar 10 milyonluk pazarın yaklaşık yüzde 3’üne ulaşır bu yıl sonunda” diye konuştu. 279 - 339 TL aralığındaki cihaz grubunda (L700, L760, U800) ürün yetiştiremediklerini aktaran Erbay, “Ancak 3G öncesinde E250 satışlarımız aylık 80 bini geçiyordu ama bu ay 30 bine ulaşırsa, çıkıp göbek atarız” dedi.
Çinli markalar yok olma sürecinde
Sektörde son aylarda yaşanan gelişmeleri değerlendiren Erbay, şunları söyledi: “Operatör kampanyalarını hariç tutarsak Türkiye cep telefonu pazarında Nokia yüzde 45, Samsung yüzde 32 pazar payına sahip. Türkiye cep telefonu pazarı iki markalı bir pazara döndü, diğer tarafta akıllı telefonlar var. inli markalar, ÖTV farkı ve 3G rüzgârı ile önemli bir yok olma süreci yaşıyor. Telekomünikasyon pazarında ise netbook’lar tüketiciyle buluşan önemli bir unsur oldu.”
Aylık ortalama 1 milyon civarında olan cep telefonu satışlarının yarısından fazlasını oluşturan ekonomik cihaz pazarı durma noktasına geldi

3G’ye en ucuzundan en pahalısına 17 modelle girdiklerini belirten Samsung Türkiye Cep Telefonları Direktörü Selim Erbay, “3G’ye data ağırlıklı iletişime yönelik cihazlarla hazırlanmıştık ama operatörler görüntülü görüşmeyi gereğinden çok fazla öne çıkardı. Pazarda toplam satışların yüzde 50-55
seviyesinde olan ekonomik cihaz pazarı son 1.5 ayda tamamen durdu” dedi.
Samsung’un düzenlediği iftar yemeğinde konuşan Erbay, GSM operatörlerine “3G ile ilgili beklentileri bu kadar fazla yükseltmemeleri” konusunda görüşlerini ilettiklerini vurgulayarak, şöyle konuştu: “3G açlığı ile inanılmaz bir talep var ama hâlâ insanların bunları ne için kullanacağını anlamadık... 1 Ağustos’tan bu yana 3G’li cihazların satışlardaki payı yüzde 50’lere ulaştı. Ama rüzgârın ne kadar süreceğini öngöremiyoruz. Dünyada bu 3G rüzgârının dinip, gerçeğe dönüldüğünü de unutmamak lazım.”
CEP TELEFONU HÂLÂ STATÜ SEMBOLÜ
Son 1.5 ayda nitelikli cep telefonu satışlarının ivme kazandığını aktaran Erbay, “Türkiye’de insanlar cep telefonlarını sosyal statü sembolü olarak görüyor. Akıllı telefon kullananların yüzde 60’ı e-posta atamıyordur. Cep telefonunda geçen yıl ortalama fiyat 127 Euro iken, bu yıl sonunda 200 Euro’ya çıkabilir. Akıllı telefonlar 10 milyonluk pazarın yaklaşık yüzde 3’üne ulaşır bu yıl sonunda” diye konuştu. 279 - 339 TL aralığındaki cihaz grubunda (L700, L760, U800) ürün yetiştiremediklerini aktaran Erbay, “Ancak 3G öncesinde E250 satışlarımız aylık 80 bini geçiyordu ama bu ay 30 bine ulaşırsa, çıkıp göbek atarız” dedi.
Çinli markalar yok olma sürecinde
Sektörde son aylarda yaşanan gelişmeleri değerlendiren Erbay, şunları söyledi: “Operatör kampanyalarını hariç tutarsak Türkiye cep telefonu pazarında Nokia yüzde 45, Samsung yüzde 32 pazar payına sahip. Türkiye cep telefonu pazarı iki markalı bir pazara döndü, diğer tarafta akıllı telefonlar var. inli markalar, ÖTV farkı ve 3G rüzgârı ile önemli bir yok olma süreci yaşıyor. Telekomünikasyon pazarında ise netbook’lar tüketiciyle buluşan önemli bir unsur oldu.”