İstimna (Mastürbasyon)..

DeRSaaDeT

Islambol
Altın Üye
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
6,597
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
118
"Istimnâ" Arapça'da, "istihâ bi'l-yed" ve "hadhada" olarak da bilinen masturbasyon, genellikle fıtrata, yani genel olarak insanın yaratılışına, özel olarak da organlarının yaratılış gaye ve görevlerine ters görülmüş ve Islâm bir "fıtrat" dini olduğu, bu da fıtrata uymadığı için zaruret (zorunluluk hali) olmadıkça haram, ya da en, azından mekruh görülmüştür. Fıtratı daha iyi anlamak için şöyle bir örnek verebiliriz: Çivi, tahtaları birbirine tutturmak için yapılmıştır. Öyleyse onunla şiş kebabı yapılmaya kalkılırsa insanın eli yanar, kebap da iyi olmaz. Bu, işin fıtrat tarafıdır. Diğer yönden bir âyet-i kerîmede, irzlarını koruyanlar övüldükten sonra: "...eşleri ve câriyeleri müstesna. Onlarla olacak ilişkiden dolayı kınanmazlar. Işte bunun ötesine geçenler, haddi aşanlardır..." (K.K. el-Mü'minûn 23/5-7) buyurulur. Çoğu müfessirler, "bunun ötesine geçenler"e, eliyle istimna yâpanlar da girer, öyleyse onlar da haddi aşmış (haram işlemiş) olur, demişlerdir. (Örnek olarak bk. Kurtubî XII/105-106; Ibn Kesîr V/458; AIûsî XVNI/10-11) Ancak Alûsî, Cumhura (çoğunluğa) göre istimna âdet haline getirilmişse (cinsel sapma halini almışsa) bu âyetin kapsamına gireceğini, aksi halde girmeyeceğini söyler. (Alûsî, agk.)Bir hadîste: "elini nikâhlayan met'undur" (Mahlüf, Fetâvâ I/117: (Ancak mûracaat edebildiğim sahîh hadîs kitaplarında bu hadisi bulamadım. Bu hadisî AIûsî, "meşâyihin rivayeti" diye nakleder. bk. 16\11) Saîd b. Cübeyr'in rivayet ettiği bir hadiste: "Zekerleriyle oynayan bir ümmete Allah azab etmiştir" Atâ'nin bir rivayetinde: "Elleri hamile olarak hasredilecek bir kavim duydum. Bunların elleriyle istimna yapanlar olduğunu sanıyorum" demiştir.
Ayrıca Allah (c.c.), evlenme imkânı bulamayanların, imkân buluncaya kadar iffetlerini korumalarını emretmiş (K.K. en-Nûr 24/33) böyle bir yöntem uygulasınlar dememiştir. Rasûlüllah Efendimiz de: "Gençler! Imkân bulanlarınız evlensin, çünkü bu, gözü ve iffeti daha iyi korur. Bunu yapamayan oruç tutsun çünkü orucûn bunu sağlayacak bir kamçısı vardır." (Buharî, savm 10, nikah 2,3; Müslim, nikâh 1,3) buyurmuş ve bekârlara çare olarak orucu göstermiştir. Eğer istimna mübah olsaydı, çare olârak o gösterilirdi. Çünkü o daha kolay bir yoldur, denmiştir. (Mahlûf, age I/117)
Ancak gerek sözkonusu âyetlerin istimnayı açıkça zikretmedikleri, gerekse bu konudaki hadislerin bir kısmının zayıf oluşu sebebiyle, çoğunluğun haram görmesine karşılık, istimnayı mahzursuz gören âlimler de vardır. Meselâ Ahmed b. Hanbel bunu, tıpkı kan aldırmaya benzetmiş ve ihtiyaç duyulduğunda, vücuttaki fazlalıkları dışarı atmaktan ibaret olduğu için câiz olduğunu söylemiştir. (AIûsî XVNI/10: Burada AIûsî, Ahmed b. Hanbel'i o bu görüşünü, Cumhurun haram olduğu kanaatini verdikten sonra verir. Ama mahlûf HanbeIî fıkıh kitaplarında buna rastlayamadığını söyler, bk. Fet8v8 I/118: ibnü'I-Hümâm da "haramdır, çünkü genellikle şehvet için yapılır, ancak umarım ki, cezası yoktur" der. bk. AIûsî agk.) Hanefîlerce genel olarak haram görülmüş, ancak; kişi bekârsa, ya da hanımından uzakta ise ve de şehvet kafasını aşırı meşgul ediyorsa, ya da zinaya düşme endişesi varsa ve bunu kendini teskin için yaparsa günah olmayacağı umulur. Ama zevklenmek ve şehvetlenmek için yaparsa günâhkardır, denmiştir. (ibn Âbidîn N/160: Mezühib-i erba'a'da: "Bazı Hanefi ve Hanbelîlerin, zinaya düşme korkusuyla caiz görmeleri zayıf bir görüştür" denir. bk. V/152; Mâlikiler de cevazı için iki şartı öngörürler: 1. Zinaya düşme korkusu, 2. Evlenmeye güç yetirememe. bk. Kardüvî, el-Helâl ve'I-harâm 165) Imam-i Şâfî önceki görüşünde (kadîm) câiz olduğunu söylerken, sonraki görüşünde (cedîd) haram olduğu kanaatına varmıştır. (Bu konuda geniş bilgi için bk. Zuhaylît VI/25) Mesele Rasûlullah'ın amcaoğlu Ibn Abbas'a sorulduğunda: "Zina yapmaktansa bu iyidir" (Sa'rânî, Kesf) cevabını vermiştir. Bütün bunlara göre; istimna genellikle hoş görülmemiş, fıtrata (normal yaratılışın gereğine) zıt bir eylem kabul edilmiş, cinsel sapma halini alması, psikolojik hastalık oluşturması gibi olumsuz yönleri hesaba katılarak, haram, ya da mekruhtur denmiştir. Ancak daha büyük zararlara düsme endişesi olduğu yerde; "iki zarardan başka alternatif yoksa, küçük olan zarar tercih edilir", "zaruretler haram şeyleri mubah kılar" kurallarınca yapılması câiz görülmüş, hattâ zina endişesi kesin ise, vacip bile olur denmiştir. Alışkanlık oluşturması ve zevk için yapılması ise ittifakla haramdır. Hanımının eli vs. azaları ile yapılması ise her halûkârda câizdir, helâldir.
Kaynak: Dini meseleler..
 
Teşekkürler güzel bilgiler....
 
tenkidimi mazur görün...

bence, çok gereksiz ve gereksiz olduğu kadar da yanlış anlamalara yol açacak bir başlık olmuş...

tüm metinden çıkan nedir? yapmamalı mı yapmalı mı? yapmayacak olanlar evliler mi? bekarlar mı? ya evlenmek üzere olanlar? hiç tasnif yapılmazsa hüküm kim için?

kendini elinden koruyan bir insan geçici sevgililerle mi idare edecek? harareti yükselip hemen helal eş arayışına giren bir insan o eş de olmadı bu eş de olmadı diye gezinirken kendini nasıl tutacak? lütfen daha fazla sorulara sebep olacak meselelerden kaçınalım...

bilgilendirme fıkıhda gayb malumla ifade edilir kaziyesince bizi karmaşaya değil açıklığa götürmelidir. tüm cinsel kimliklerin karıştığı ve incindiği asrımızda insanlar kendilerini zor tanımlarken bir de onları fezlekelerle boğdurmak zarardır.

asr-ı saadetin hür toplum yapısında tercihini toplumla gayet rahat paylaşan bir insanın bu asırdaki durumu çok değişmiştir. o dönemde evlenmek kolaylaştırılmış, yaşam basitliği içinde rahatlandırılmış bir durumdayken hala o insan saplantılı hareket ederse yukarıdaki hükümler elbette onu bağlar...

oysa toplum içinde yalnız yaşayan bu asrın insanı için bıçak gibi keskin kenarları göstermek sadece üzüntü kaynağı olur. siz zaten yazmışsınız :

"Hanefîlerce genel olarak haram görülmüş, ancak; kişi bekârsa, ya da hanımından uzakta ise ve de şehvet kafasını aşırı meşgul ediyorsa, ya da zinaya düşme endişesi varsa ve bunu kendini teskin için yaparsa günah olmayacağı umulur."

bu zaten yeterli bir açıklama. herkes kendi özelini tartar ona göre uygular. devamı ise :

"Ama zevklenmek ve şehvetlenmek için yaparsa günâhkardır, denmiştir. "

neye göre? zevklenmek için olmak nedir? bir üstteki şartlarda zevk hiç almadan mı yapıyor? hiç zevk duymamak için kendini kasmalı mı? yada tövbe ve istiğfar getire getire mi yapmalı? bu durum saplantılı insanlar ortaya çıkarmaz mı?

burada hepsi asırlara ışık tutmuş kaynaklar elbette başeser hükmündedir. onların bu hükümlere ulaşırken konuyu nasıl daralttıklarına bakmadan son cümleyi alırsak ortaya uygulanması imkansız hatta özüyle çelişen ifadeler türetebiliriz. o yüzden hassasiyetimi mazur görün. bizim kendi kendine konuşarak ağlaya ağlaya masturbasyon yapan, sonra da kendini 2 saat boyunca banyoda derisini yüzer gibi yıkayarak arınmaya çalışan, saplantılı ve psikolojik sorunlu haline getirdiğimiz bir nesle ihtiyacımız yok. oysa meselelerin güzel tarafına bakan, yapıcı, hayatında karşılaştığı sorunları güzellikle ve imani insani değerlerle atlatan, problemsiz insanlara ihtiyacımız çok... teferruatlar bizi boğdurmasın...

asıl meselemiz kalbimize konulmuş yeteneklerimizi keşfedip açığa çıkarmak ve ebedi saadet yollarını dünyadayken elde etmekdir.
 
mustawa' Alıntı:
tenkidimi mazur görün...

bence, çok gereksiz ve gereksiz olduğu kadar da yanlış anlamalara yol açacak bir başlık olmuş...

tüm metinden çıkan nedir? yapmamalı mı yapmalı mı? yapmayacak olanlar evliler mi? bekarlar mı? ya evlenmek üzere olanlar? hiç tasnif yapılmazsa hüküm kim için?

kendini elinden koruyan bir insan geçici sevgililerle mi idare edecek? harareti yükselip hemen helal eş arayışına giren bir insan o eş de olmadı bu eş de olmadı diye gezinirken kendini nasıl tutacak? lütfen daha fazla sorulara sebep olacak meselelerden kaçınalım...

bilgilendirme fıkıhda gayb malumla ifade edilir kaziyesince bizi karmaşaya değil açıklığa götürmelidir. tüm cinsel kimliklerin karıştığı ve incindiği asrımızda insanlar kendilerini zor tanımlarken bir de onları fezlekelerle boğdurmak zarardır.

asr-ı saadetin hür toplum yapısında tercihini toplumla gayet rahat paylaşan bir insanın bu asırdaki durumu çok değişmiştir. o dönemde evlenmek kolaylaştırılmış, yaşam basitliği içinde rahatlandırılmış bir durumdayken hala o insan saplantılı hareket ederse yukarıdaki hükümler elbette onu bağlar...

oysa toplum içinde yalnız yaşayan bu asrın insanı için bıçak gibi keskin kenarları göstermek sadece üzüntü kaynağı olur. siz zaten yazmışsınız :

"Hanefîlerce genel olarak haram görülmüş, ancak; kişi bekârsa, ya da hanımından uzakta ise ve de şehvet kafasını aşırı meşgul ediyorsa, ya da zinaya düşme endişesi varsa ve bunu kendini teskin için yaparsa günah olmayacağı umulur."

bu zaten yeterli bir açıklama. herkes kendi özelini tartar ona göre uygular. devamı ise :

"Ama zevklenmek ve şehvetlenmek için yaparsa günâhkardır, denmiştir. "

neye göre? zevklenmek için olmak nedir? bir üstteki şartlarda zevk hiç almadan mı yapıyor? hiç zevk duymamak için kendini kasmalı mı? yada tövbe ve istiğfar getire getire mi yapmalı? bu durum saplantılı insanlar ortaya çıkarmaz mı?

burada hepsi asırlara ışık tutmuş kaynaklar elbette başeser hükmündedir. onların bu hükümlere ulaşırken konuyu nasıl daralttıklarına bakmadan son cümleyi alırsak ortaya uygulanması imkansız hatta özüyle çelişen ifadeler türetebiliriz. o yüzden hassasiyetimi mazur görün. bizim kendi kendine konuşarak ağlaya ağlaya masturbasyon yapan, sonra da kendini 2 saat boyunca banyoda derisini yüzer gibi yıkayarak arınmaya çalışan, saplantılı ve psikolojik sorunlu haline getirdiğimiz bir nesle ihtiyacımız yok. oysa meselelerin güzel tarafına bakan, yapıcı, hayatında karşılaştığı sorunları güzellikle ve imani insani değerlerle atlatan, problemsiz insanlara ihtiyacımız çok... teferruatlar bizi boğdurmasın...

asıl meselemiz kalbimize konulmuş yeteneklerimizi keşfedip açığa çıkarmak ve ebedi saadet yollarını dünyadayken elde etmekdir.


o zaman sen yapabilirsin
 
BU sadece bu bir uyarıdır kaçınılması gerektiği yönünde....
Bunun mekruh hatta harama yakın mekruh olduğunu bilmeyen birinin burdan öğrenmesi gibi bir ihtimal bile yararlılığını gösterir...
emeğe saygı........
 
gayet doğal bir konu paylaşıma açık kalmasında yarar görüyorum
 
hatta cok yararLı bı konu bence..
 
her ne sebepten olursa olsun yapan kişi hemen gusül almalıdır....
 
mustawa' Alıntı:
asıl meselemiz kalbimize konulmuş yeteneklerimizi keşfedip açığa çıkarmak ve ebedi saadet yollarını dünyadayken elde etmekdir.

asıl meselemiz bu mu yani! öyle bi söyldin ki; sanki yaratılış gayemizmiş gibi. Benim bildiğim asrı saadet yollarını dünyadayken elde etmenin yolu; sadece Allah'a kulluk etmek. yani LA İLAHE İLLALLAH ı yaşamak!
 
mustawa' Alıntı:
tenkidimi mazur görün...

bence, çok gereksiz ve gereksiz olduğu kadar da yanlış anlamalara yol açacak bir başlık olmuş...

tüm metinden çıkan nedir? yapmamalı mı yapmalı mı? yapmayacak olanlar evliler mi? bekarlar mı? ya evlenmek üzere olanlar? hiç tasnif yapılmazsa hüküm kim için?

kendini elinden koruyan bir insan geçici sevgililerle mi idare edecek? harareti yükselip hemen helal eş arayışına giren bir insan o eş de olmadı bu eş de olmadı diye gezinirken kendini nasıl tutacak? lütfen daha fazla sorulara sebep olacak meselelerden kaçınalım...

bilgilendirme fıkıhda gayb malumla ifade edilir kaziyesince bizi karmaşaya değil açıklığa götürmelidir. tüm cinsel kimliklerin karıştığı ve incindiği asrımızda insanlar kendilerini zor tanımlarken bir de onları fezlekelerle boğdurmak zarardır.

asr-ı saadetin hür toplum yapısında tercihini toplumla gayet rahat paylaşan bir insanın bu asırdaki durumu çok değişmiştir. o dönemde evlenmek kolaylaştırılmış, yaşam basitliği içinde rahatlandırılmış bir durumdayken hala o insan saplantılı hareket ederse yukarıdaki hükümler elbette onu bağlar...

oysa toplum içinde yalnız yaşayan bu asrın insanı için bıçak gibi keskin kenarları göstermek sadece üzüntü kaynağı olur. siz zaten yazmışsınız :

"Hanefîlerce genel olarak haram görülmüş, ancak; kişi bekârsa, ya da hanımından uzakta ise ve de şehvet kafasını aşırı meşgul ediyorsa, ya da zinaya düşme endişesi varsa ve bunu kendini teskin için yaparsa günah olmayacağı umulur."

bu zaten yeterli bir açıklama. herkes kendi özelini tartar ona göre uygular. devamı ise :

"Ama zevklenmek ve şehvetlenmek için yaparsa günâhkardır, denmiştir. "

neye göre? zevklenmek için olmak nedir? bir üstteki şartlarda zevk hiç almadan mı yapıyor? hiç zevk duymamak için kendini kasmalı mı? yada tövbe ve istiğfar getire getire mi yapmalı? bu durum saplantılı insanlar ortaya çıkarmaz mı?

burada hepsi asırlara ışık tutmuş kaynaklar elbette başeser hükmündedir. onların bu hükümlere ulaşırken konuyu nasıl daralttıklarına bakmadan son cümleyi alırsak ortaya uygulanması imkansız hatta özüyle çelişen ifadeler türetebiliriz. o yüzden hassasiyetimi mazur görün. bizim kendi kendine konuşarak ağlaya ağlaya masturbasyon yapan, sonra da kendini 2 saat boyunca banyoda derisini yüzer gibi yıkayarak arınmaya çalışan, saplantılı ve psikolojik sorunlu haline getirdiğimiz bir nesle ihtiyacımız yok. oysa meselelerin güzel tarafına bakan, yapıcı, hayatında karşılaştığı sorunları güzellikle ve imani insani değerlerle atlatan, problemsiz insanlara ihtiyacımız çok... teferruatlar bizi boğdurmasın...

asıl meselemiz kalbimize konulmuş yeteneklerimizi keşfedip açığa çıkarmak ve ebedi saadet yollarını dünyadayken elde etmekdir.


dogru olmakla beraber islami olmayan (belki kendini iyi ifade edememenden veya yanlis anladigimdan olabilir) tarafida var....slmetle kuruntu
 
Günümüzde karanlığa saplanmış bir sorunun , kaynaklarla ve hadislerle ayrıntılı bir şekilde İZAHI yapılmış.

Konuyu açan arkadaşa teşekkür ederim.

Bence sabit yapılması gereken bir konu..

Tabii bu sadece bir öneri . Karar mod arkadaşlarımızındır.

Saygılar
 
abi bn bişe anlamdım şimdi istimna günahmıymışneymiş:saskin ama sağol paylaşım için anlıyanlar için önemli bilglerdie herhalde
 
teşekkürler açılması gereken bir konuydu :victory
 
Harama yakın olduğunu bilmiyordum..Allah razı olsun...
 
bekarların vazgeçilmezi bence mastürbasyon :( :( sen yapmassan rüyana şeytan girip o hallediyor işi 2 arada 1 derede kalıyoz napacaz :(
 
Geri
Üst