- Katılım
- 3 Şub 2006
- Mesajlar
- 6,597
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 118
Sitedeki eskilerden photoshopc nickli kadir abimizin sitedeki bir konuda iman ile ilgili bir yazısını konu olarak açmış bulunuyorum =).
İnsanı günah işlemeye sürükleyen birtakım etkenler vardır. Günah işlemenin sebebi, küfür olabileceği gibi hevâ ve şehevî arzular da olabilir. Kişi, şehevî arzularını tatmin için günah işler. İşlediği günah büyük de olabilir. Bu nedenle Ehl-i Sünnet, günah işlemiş olmasından dolayı kişiyi tekfir etmez. Ama sırf Allah'ın emirlerine karşı gelmek için inat ile günah işliyorsa, elbette ki böyle biri mümin değil, iman cizgisinin disindadir..
ehli sunnete gore amel imandan bir cuz degildir ama amelin iman ile hiçbir ilgisinin bulunmadığını söylemek de mümkün değildir. Kalp ile tasdik ve dil ile ikrarı imanın temel direği, taatleri (Allah'ın emirlerini yerine getirme ve yasaklarından sakınmayı) da dalları olarak değerlendirmişlerdir. iman ağacı ancak temel direk ve dallardan meydana gelir. Hiç dalı bulunmayan bir ağaç düşünülemeyeceği gibi, birkaç dalı eksik olan ağaç da ağaç olmaktan çıkmaz. Eksik bir ağaçtır sadece. Ayrica alimler iman eksilir ve artar derken dallar mesabesinde olan taatlerin eksilip artabileceğini kastederler. Böylece taatleri de imandan sayarlar. Bu anlamda amel imanın bir cüz'üdür. Ancak bu cüz'den bir şeylerin eksilmesiyle iman ortadan kalkmaz.
Sonuc olarak kucuk gunahlar buyuk gunahlari getirir..buyuk gunahlarda sirk ve inkara sebep olur bu bir zincirdir...buyuk gunahlarin kisileri imandan cikarabilecegi konusu islamin bir koruma yontemidir gelismeleri onceden gorup denetim altina almasidir...yoksa icki,kumar,zina,faiz,yalan,hirsizlik v.s gibi gunahlari isleyen kisi imandan cikmis olmaz inkar etmedigi surece...ama imandan cikabilecek bir noktaya gelebilir dikkat etmezse...
KAYNAK